Οι Ποριώτες επιχειρηματίες μιλούν για την έκθεση της Ουτρέχτης



IMGP4221Δυο επιχειρήσεις από τον Πόρο, συμμετείχαν στη διεθνή τουριστική έκθεση της Ουτρέχτης στην Ολλανδία Vakantiebeurs 2013. Το Porosnews, μίλησε με τους επιχειρηματίες (Κουβαράς – Σακελλίου) που συμμετείχαν στην έκθεση, και η συνέντευξη που ακολουθεί είναι αρκετά ενδιαφέρουσα.

Στην έκθεση της Ουτρέχτης η επιχείρησης σας Odyssey Activities μαζί με την επιχείρηση Greek Sails, συμμετείχατε με περίπτερο. Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων σας, που αναδείξατε στην έκθεση, και σε ποια από αυτά τα χαρακτηριστικά, υπήρχε έντονο το στοιχείο του Πόρου;

Κε Κανατσίδη σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας και την συμπαράσταση σας στην προσπάθεια μας να προωθήσουμε τον Πόρο και τις επιχειρήσεις μας στην Ολλανδία. Το *Greek Sails* κάνει ιστιοπλοΐα με βάση τον Πόρο και το *Odyssey Activities* με βάση το Ασκέλι έχει διαμερίσματα και διάφορες δραστηριότητες όπως περπάτημα, υφαντική με την κα Ελένη Παύλου , ποδηλατικές διαδρομές και άλλα.

Θεωρούμε ότι το πιο σημαντικό στοιχείο που μας έδωσε την δυνατότητα να σταθούμε μαζί σε μια τόσο μεγάλη έκθεση στο εξωτερικό , είναι ότι έχουμε και οι δύο για βάση τον Πόρο. Γι αυτό άλλωστε και το σήμα κατατεθέν του περιπτέρου μας ήταν μια τεράστια φωτογραφία του Πόρου .

Πότε αποφασίσετε να συμμετάσχετε στο Vakantiebeurs 2013 και από πότε εργάζεστε για αυτή την έκθεση;

Τον Ιανουάριο του 2012 επισκεφθήκαμε (Ανουκ Κουβαρά και Κατερίνα Σακελλίου) την έκθεση για να πάρουμε μια γεύση όχι πλέον σαν απλοί επισκέπτες όπως πηγαίναμε μέχρι τότε , σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις , για να δούμε τι γίνετε, αλλά για να δούμε τι δυνατότητες είχε αυτή η έκθεση για μας δηλαδή επιχειρήσεις μικρομεσαίου μεγέθους . Η Ανουκ Κουβαρά είναι η έμπνευση και η ψυχή της όλης προσπάθειας . Αυτή ανάλαβε όλη την επικοινωνία με τη οργανωτική επιτροπή της έκθεσης (καθόλου εύκολη υπόθεση ) καθώς και τον σχεδιασμό του περιπτέρου , την εύρεση των υλικών , τα άτομα που
εκτέλεσαν τα σχέδιά της κτλ. Είμαστε πολύ περήφανοι και τυχεροί που η Ανούκ Κουβαρά ήταν μαζί μας, Χωρίς αυτήν ακόμα και να είχαμε πάρει μέρος, δεν θα είχαμε τόσο μεγάλη επιτυχία . Το περίπτερο μας ξεχώριζε ! Δηλώσαμε συμμετοχή το Απρίλιο και από τότε δουλεύαμε για αυτήν την συμμετοχή .

Ποιο ήταν το κίνητρο σας για αυτή τη συμμετοχή;

Η Ολλανδική αγορά είναι μια πάρα πολύ μεγάλη αγορά. Αν και η Ολλανδία δεν έχει πολύ μεγάλο πληθυσμό ,οι κάτοικοι της έχουν 2 και 3 φορές τον χρόνο διακοπές . Είναι καλοί πελάτες σε γενικές γραμμές και είναι κοντά σε εμάς μια και είμαστε οικογένειες με Ολλανδούς -Φλαμανδούς . Και οι δύο επιχειρήσεις θα θέλαμε πάρα πολύ να δυναμώσουμε την νεκρά περίοδο και θεωρήσαμε ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης αυτήν την αγορά .

Είχατε οικονομική υποστήριξη από τρίτους, ή καλύψατε αποκλειστικά εσείς (οι επιχειρήσεις) τα έξοδα της συμμετοχής στην έκθεση;

Καλύψαμε όλο το κόστος μόνοι μας .

Για τι κόστος μιλάμε;

Τελικό κόστος είναι περίπου 8000 ευρώ σύνολο .

Ενημερώσατε τους φορείς και τη δημοτική αρχή του Πόρου για αυτή τη συμμετοχή;

Ναι στις αρχές Δεκεμβρίου έστειλε η Κατερίνα Σακελλιου ένα γράμμα προς τα μέλη του Δημοτικού συμβουλίου, τον Δήμαρχο και την τουριστική επιτροπή, ότι πρόκειται να συμμετέχουμε σ αυτήν την έκθεση, και θα μπορούσε ο Δήμος αν ήθελε να συμμετέχει μαζί μας για να προωθήσει το νησί . Αυτό θα ήταν σπουδαίο μια και ο Πόρος δεν είναι τόσο γνωστός και δεν υπήρχε (όπως είχαμε δει και το 2012) προώθηση της περιοχής . Δεν είδαμε πουθενά ούτε την περιφέρεια Αττικής.
.

Ποια ήταν η αντίδραση τους (φορείς, επαγγελματίες, Δήμος) όταν μιλήσατε μαζί τους;

Είχαμε θετικές αντιδράσεις από τον κο Συξέρη, τον κο Δημητριάδη, τον κο Δόσκαρη ,τον κο Τσούκα και τον κο Παπαδόπουλο, το γραφείο του Δημάρχου, μας έστειλε 2 θερμά εμαιλ και μας ευχήθηκε καλή τύχη. Το θέμα θα ετίθετο στο επόμενο Δημοτικό συμβούλιο αλλά τελικά μέσω του κου Συξέρη μάθαμε , ότι ο Δήμαρχος δεν το έφερε για συζήτηση λόγω του ότι δεν είχε τεθεί το θέμα 40 η 50 μέρες πιο πριν και δεν υπήρχε προϋπολογισμός για το 2013!
IMGP4230

Πως κρίνετε την ανταπόκριση των Ολλανδών στην παρουσίαση του Πόρου;

Υπήρξε πάρα πολύ ενδιαφέρον για τον Πόρο μια και πολύ λίγοι γνώριζαν το νησί μας. Για πολλούς είναι μια καινούργια κατεύθυνση . Έπρεπε όμως σχεδόν σε κάθε ένα με τον οποίο μιλήσαμε, να δείχνουμε στον χάρτη που είναι ο Πόρος και να εξηγούμε πως είναι το νησί και τι δυνατότητες έχει ! Η περιοχή μας είναι καταπληκτική , έχει πάρα πολλές δυνατότητες και είναι κρίμα να μην τις αναδεικνύουμε . Μαζί με όλη την Τροιζηνία , τα ορεινά μονοπάτια των Μεθάνων με τα πανέμορφα μικρά χωριά, το λεμονοδάσος τα άλλα νησιά του αργοσαρωνικού , Επίδαυρο , Ναύπλιο είμαστε μια περιοχή που μπορεί να δώσει πάρα πολλά και διαφορετικά ,σε κάθε επισκέπτη της περιοχής μας .

Αντιληφτήκατε αν έχει δημιουργηθεί αρνητικό κλίμα για την χώρα μας, λόγω της οικονομικής κρίσης;

Αν και στην αρχή είχαμε λίγο αγωνία για το πώς θα μας αντιμετώπιζαν οι Ολλανδοί , μέσα σε λίγο χρόνο καταλάβαμε ότι όλοι ήταν πολύ θετικοί απέναντί μας και δεν είχαμε σχεδόν κανένα αρνητικό σχόλιο . Αντιθέτως πολύ δήλωσαν την συμπαράσταση τους για την κατάσταση στη Ελλάδα και για το πόσο δύσκολο είναι για τον απλό πολίτη στην χώρα μας. Ακούσαμε βέβαια και από κάποιους πόσο δυσκολεύτηκαν με τις απεργίες στην Ελλάδα , την τελευταία φορά που μας επισκέφτηκαν . Συνάδελφος από την Κρήτη που ήταν και την
περασμένη χρονιά στην έκθεση μας είπε ότι το 2012 και 2011 το ενδιαφέρον για την Ελλάδα ήταν πολύ λιγότερο και είχαν πάρα πολλά αρνητικά σχόλια ενώ φέτος ήταν πάρα πολύ καλύτερα.

Από αυτή την επαφή σας με τον κόσμο, τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που αναζητά ο ολλανδός επισκέπτης στην Ελλάδα;

Ο Ολλανδός επισκέπτης στην Ελλάδα έρχεται για πολλούς λόγους ανάλογα με το μορφωτικό και το οικονομικό του επίπεδο . Το κλίμα μας , οι παραλίες μας, η θάλασσα, οι παραδόσεις μας, το καλό φαγητό αλλά και πιο εξειδικευμένες μορφές τουρισμού είναι πόλος έλξης για τον κάθε ξένο επισκέπτη. Για κάθε ταξιδιώτη, όπου και να πάει, το πιο σημαντικό από όλα είναι να νοιώθει ασφαλείς . Η Ελλάδα παραδοσιακά είναι από τους πλέον ασφαλής προορισμούς μέχρι τώρα . Ας ελπίσουμε ότι θα παραμείνει έτσι.

Στην έκθεση είδαμε ότι η επιλογές για έναν τουρίστα, είναι πλέον πολλές σε όλο τον κόσμο, θεωρείτε ότι έχει αυξηθεί ο ανταγωνισμός στον τουρισμό;

Ο ανταγωνισμός πάντα υπήρχε. Η κάθε χώρα έχει να προσφέρει τα δικά της ιδιαίτερα στοιχεία. Η κάθε χώρα έχει την δική της ταυτότητα (που είναι πολύ σημαντική ), την δική της ¨”γεύση “! Σίγουρα πιο μεγάλος ο ανταγωνισμός αλλά και πιο πολύς ο κόσμος που ταξιδεύει. Νέα μέσα επικοινωνίας που έχουμε στην διάθεση μας(ιντερνετ ) μας διευκολύνουν στην προώθηση του δικού μας τόπου.

IMGP4229Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι η χώρα μας θα γίνει περισσότερο ανταγωνιστική στον τομέα του τουρισμού;

Νομίζω ότι όλοι μας πλέον ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε στην κορυφή των επιλογών . Θα αναφέρω απλώς επιλεκτικά κάποια πράγματα τα οποία είναι πολύ σημαντικά αν και είμαι σίγουρη ότι δεν χρειάζεται . Τάξη, ασφάλεια, πολιτική ομαλότητα είναι βασικά στοιχεία για να προσελκύσουν επισκέπτες και το αντίθετο πολύ εύκολα να τους αποτρέψουν να έρθουν .Κάθε φορά που ακούγετε κάτι αρνητικό για την χώρα μας η υπάρχει αναταραχή συνοδεύετε από ακυρώσεις σε ξενοδοχεία .
Στον περιβάλλοντα χώρο (στο νησί μας) ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ησυχία, ασφάλεια, φιλικότητα, εξυπηρετικότητα, αμεσότητα, επικοινωνία με τον πελάτη ,προθυμότητα θεωρώ ότι είναι από τα πιο βασικά.
Πάνω από όλα όμως πρέπει εμείς να έχουμε ομόνοια και κοινούς στόχους.
Εμπνευσμένη ηγεσία που θα θέσει ρεαλιστικούς στόχους και θα μας οδηγήσει σ’ αυτούς σταθερά και με συνέπεια Για σκεφθείτε αν τέτοιες προσπάθειες γίνονταν από κοινού ! Σκεφθείτε την δύναμη που θα είχαμε και σε πόσο κόσμο θα μπορούσαμε να απευθυνθούμε .

Με δεδομένο ότι ο έλληνας τουρίστας είναι πλέον «είδος προς εξαφάνιση», πιστεύετε ότι στον Πόρο, θα πρέπει να στραφούμε άμεσα στις αγορές του εξωτερικού;

Θεωρούμε πως πρέπει να προσέξουμε πάρα πολύ τώρα και να μην επαναλάβουμε
λάθη που κάναμε στο παρελθόν. Τότε που διώξαμε όλους τους Έλληνες για να έρθουν οι ξένοι τουρίστες και μετά περιμέναμε τους Έλληνες πως και πως. Όλοι οι επισκέπτες Έλληνες και Αλλοδαποί είναι καλοδεχούμενοι στον τόπο μας . Πρέπει να τους καλό-δεχόμαστε όλους ! Για την ώρα ίσως ο Έλληνας επισκέπτης δεν έχει την οικονομική δυνατότητα που είχε πριν 5 χρόνια , αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα είναι πάντα έτσι ! Απλά έπρεπε και από πριν να είχαμε κάνει περισσότερες ενέργειες και για τον μη Έλληνα επισκέπτη.
Προώθηση πρέπει να υπάρχει προς όλες τις κατευθύνσεις. Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε. Πρέπει να χρησιμοποιούμε ότι έχουμε στα χέρια μας για να προωθήσουμε και να προχωρήσουμε . Ναι σίγουρα πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο στο εξωτερικό . Εισαγωγή συναλλάγματος χρειαζόμαστε πιο πολύ από ποτέ !

Πως θα το καταφέρουμε αυτό;

Υπάρχει η Τουριστική επιτροπή που έχει επανδρωθεί με άτομα από όλους τους κλάδους του τουρισμού του τόπου μας . Θα πρέπει να έχει και άλλο ένα κομμάτι . Κάποιον που να έχει κάνει Μάρκετινγκ να είναι εξειδικευμένος να έχει εμπειρία , να βάλουν στόχους και να υλοποιηθούν, και πολύ σημαντικό , να εισακούγεται από τα εκτελεστικά όργανα. Όχι μόνο προτάσεις .
Έργα , στόχοι και υλοποίηση . Εμείς είμαστε στην διάθεσή σας να βοηθήσουμε όπως μπορούμε, με το παρόν θέτουμε την εμπειρία μας στην διάθεση των αρχών για να βοηθήσουμε . Πάντως ο Πόρος δεν είναι γνωστός στο ευρύ κοινό στο εξωτερικό και έχουμε πάρα πολλά περιθώρια προβολής και διαφήμισης. Με όραμα, σεβασμό στον τόπο ,και αγάπη για την δουλειά μας .

Σ.Σ. Ρωτήσαμε τους συμμετέχοντες ερωτήσεις, σχετικά με τις προτάσεις τους για το μέλλον, τόσο για την βελτίωση του τουριστικού μας προϊόντος, όσο και για τα συμπεράσματα τους και για τις κινήσεις τους σε μελλοντικές εκθέσεις.
Μας απάντησαν ότι δεν έχουν κατασταλάξει σε κάποια συμπεράσματα από την έκθεση και θα έχουν τις απαντήσεις σε λίγο καιρό. Σχετικά με τις προτάσεις τους για τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος του Πόρου, μας ζήτησαν να κάνουμε ένα ξεχωριστό θέμα ώστε να ξεκινήσει δημόσιος διάλογος πάνω σε αυτό.
Όπως και να έχει, εμείς θα επανέλθουμε, αφού ο τουρισμός είναι η «βαριά βιομηχανία» του Πόρου και πάντα θα είναι στην επικαιρότητα.

Βρείτε μας στο Facebook




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Δημητριάδης says:

    κ. Κανατσίδη,
    Αφού συγχαρώ και δημοσίως τους επιχειρηματίες που ανέλαβαν τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, θα ήθελα να διευκρινίσω τα εξής: Αν η δημοτική αρχή θέλει να φέρει μία πρόταση προς ψηφοφορία στο ΔΣ, δεν υπάρχει απολύτως καμία χρονική ή άλλη προϋπόθεση για να το κάνει. Αν δεν θέλει, τότε πράγματι υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις για να υποχρεωθεί να το κάνει και αυτές είναι να το ζητήσουν εγγράφως τουλάχιστον 6 δημοτικοί σύμβουλοι και να μεσολαβήσουν 5 μέρες μέχρι να συγκληθεί το ΔΣ για να συζητήσει την πρόταση. Κατά τη συνεδρίαση, η πρόταση τίθεται σε ψηφοφορία και εφόσον συγκεντρώσει την πλειοψηφία των παρόντων (9 σε περίπτωση απαρτίας των 17), υπερψηφίζεται. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το θέμα δεν εισήχθη ποτέ στο ΔΣ και έτσι καμία απόφαση δεν ψηφίστηκε, με αποτέλεσμα η «θετική αντιμετώπιση», για την οποία γίνεται λόγος, να παραμείνει μόνο στα λόγια.
    Επειδή απεχθάνομαι ιδιαίτερα την πρακτική αυτή, πρέπει να διευκρινίσω ότι από την πρώτη στιγμή επικοινώνησα με την κ. Σακελλίου και τής δήλωσα ότι οι 6 σύμβουλοι της μειοψηφίας επιθυμούμε να υποστηρίξουμε μια πρόταση για στήριξη της πρωτοβουλίας της από το Δήμο, είτε φέρνοντάς την οι ίδιοι προς συζήτηση, είτε αν την φέρει η δημοτική αρχή (και κατά προτίμηση στη δεύτερη περίπτωση, ώστε να εξασφαλίζεται η υπερψήφισή της). Σε κάθε περίπτωση, χρειάζονταν μόνο άλλες τρεις ψήφοι ώστε μια τέτοια πρόταση να υπερψηφιστεί και η θετική αντιμετώπιση να μην μείνει στα λόγια. Με δεδομένο ότι ο κ. Στρατηγός διαμήνυσε στην κ. Σακελλίου ότι το θέμα δεν μπορεί δήθεν να συζητηθεί στο ΔΣ (προφασιζόμενος μία ψευδή δικαιολογία), η κ. Σακελλίου δεν επανήλθε στην επικοινωνία μας και τελικά μού ζήτησε να μην υποβάλουμε την πρόταση ως μειοψηφία, πράγμα με το οποίο συμφώνησα σεβόμενος τους εύλογους λόγους για τους οποίους το έκανε.

    Ευχαριστώ,
    Γιάννης Δημητριάδης

Σχολιάστε