Η συνέντευξη του Γιάννη Δημητριάδη στο Maritime Economies



suneΣυνέντευξη στο περιοδικό Maritime Economies έδωσε ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης, με βασικό θέμα το γιώτινγκ και αφορμή το EAST MED YACHT SHOW του Πόρου:

 

Το EAST MED YACHT SHOW διοργανώνεται για 14η χρονιά στον Πόρο. Τι διαφορετικό θα δούμε φέτος;

Η φετινή διοργάνωση θα πλαισιωθεί για πρώτη φορά από παράλληλες πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου Πόρου, δύο συναυλίες και μία έκθεση ζωγραφικής, οι οποί- ες στοχεύουν να προσδώσουν ένα επιπλέον ενδιαφέρον στους επισκέπτες της Έκθεσης και να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους επισκέπτες στο νησί μας για το τριήμερο της Πρωτομαγιάς. Η διάσταση αυτή είναι βέβαιο ότι θα καλύψει επίσης το κενό που είναι γνωστό ότι έχει δημιουργηθεί τα τελευταία δύο χρόνια σε επίπεδο συμμετοχής, λόγω της απαράδεκτης διάσπασης μέρους του κλάδου των πλοιοκτητών, με τη διοργάνωση ανταγωνιστικής Έκθεσης στο Ναύπλιο.

Ποιά είναι η άποψή σας για τη διοργάνωση της δεύτερης Έκθεσης στο Ναύπλιο, γιατί θεωρείτε ότι η διοργάνωση θα έπρεπε να γίνεται μόνο στον Πόρο;

Ως Δήμαρχος Πόρου, σας λέω καταρχάς ότι η αποκλειστική διοργάνωση της Έκθεσης στο νησί μας αποτελεί στρατηγικό στόχο. Πέραν αυτού όμως, θεωρώ ότι δεν έχουμε ως χώρα την πολυτέλεια να διασπάμε, και επομένως να μετριάζουμε, την προβολή που απαιτείται για τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού. Επομένως η διοργάνωση μίας και μόνο Έκθεσης, στην οποία θα συμμετέχουν όλες οι δυνάμεις του κλάδου και θα επικεντρώνονται όλες οι προσπάθειες και οι οικονομικοί πόροι προβολής, νομίζω ότι αποτελεί αυτονόητη αναγκαιότητα. Αν ήμουν Δήμαρχος Ναυπλίου, θα δυσκολευόμουν να επιχειρηματολογήσω για ποιους λόγους θα έπρεπε να σταματήσει μια διοργάνωση 14 τεσσάρων ετών που φιλοξενείται σε ένα μοναδικό φυσικό λιμάνι, πάνω στον παραδοσιακό οικισμό ενός γραφικού νησιού, για να προτιμηθεί ένα σχεδόν βιομηχανικό λιμάνι μιας πόλης που βρίσκεται σε τριπλάσια θαλάσσια απόσταση. Πρόκειται προφανώς για έναν παραλογισμό, ο οποίος, όπως είναι κοινό μυστικό, ευδοκίμησε λόγω πολιτικής εύνοιας και αθέμιτης οικονομικής ενίσχυσης.

Ποιά είναι τα σχέδια της νέας δημοτικής αρχής για το λιμάνι του Πόρου και τις υποδομές του;

Η δημοτική μας αρχή αντιλαμβάνεται το λιμάνι του Πόρου ως τη σημαντικότερη πηγή πλουτισμού του τόπου και τον Θαλάσσιο Τουρισμό, ως έναν κλάδο στον οποίο το νησί μας πρέπει και μπορεί να αποτελεί τον σημαντικότερο ελληνικό προορισμό. Δυστυχώς τα εκατομμύρια που διατέθηκαν την προηγούμενη δεκαετία για μεγάλα έργα υποδομής σπαταλήθηκαν σε κακοτεχνίες, τις οποίες σήμερα καλούμαστε να διορθώσουμε με ελάχιστους πόρους. Η δημοτική μας αρχή έχει έτοιμο ένα σχέδιο τακτοποίησης των χρήσεων του λιμανιού και άμεσης εξυγίανσής του σε επίπεδο υπο- δομών και οικονομικής ανταπόδοσης. Το μεγαλύτερο εμπόδιο όμως είναι το γεγονός ότι τα δικαιώματα παραχώρησης του λιμανιού, έχουν περιέλθει από τον Αύγουστο του 2013 στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο της απαράδεκτης απόφασης της προηγούμενης συγκυβέρνησης για ιδιωτικοποίησή του. Το γεγονός αυτό έχει φέρει το λιμάνι σε πρωτοφανή ομηρία και αδυναμία διοίκησής του από την τοπική αυτοδιοίκηση. Σε περίπτωση δε που τα σχέδια αυτά προχωρούσαν, ο σχεδιασμός προβλέπει διαχείριση όλου του παραλιακού μετώπου του νησιού μας για σαράντα χρόνια από ιδιώτη επενδυτή, χωρίς καμία συμμετοχή μας ούτε στις αποφάσεις, ούτε στην κερδοφορία. Αυτό βέβαια θα ισοδυναμούσε με καταστροφή και έχουμε διακηρύξει σε όλους τους τόνους ότι δεν θα το επιτρέψουμε.

Σε μια χώρα όμως που βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας, δεν είναι απαραίτητο να προσελκυσθούν ιδιωτικά κεφάλαια για την ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού;

Είναι απαραίτητο, αλλά όχι με αυτό τον τρόπο. Αν μιλάμε για Ελληνικό Θαλάσσιο Τουρισμό με ξένα σκάφη, ξένα πληρώματα και τούρκικες μαρίνες στα ελληνικά νησιά, τότε κοροϊδεύουμε τον κόσμο. Εγώ προσωπικά όταν μιλάω για Ελληνικό Θαλάσσιο Τουρισμό εννοώ σκάφη ελληνικής σημαίας, ελληνικά πληρώματα και ελληνικές μα- ρίνες και νησιωτικά λιμάνια. Και ειδικά σε ό,τι αφορά τα νησιωτικά λιμάνια, σαν του Πόρου, η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι οπωσδήποτε καλοδεχούμενη και απαραίτητη, μόνο όμως υπό τη σκέπη της αιρετής νομιμοποιημένης διοίκησης και με χρονικό ορίζοντα συμβάσεων τέτοιο που, ακόμα και αν εμείς κάνουμε κάποιο λάθος, δεν θα υποθηκεύσουμε το μέλλον των παιδιών μας και των εγγονών μας.

Τέλος, να επισημάνω ότι κάποια στιγμή θα πρέπει επιτέλους η ελληνική Πολιτεία να σοβαρευθεί και να αποφασίσει αν οραματίζεται τις ελληνικές θάλασσες ως ένα πεδίο ανάπτυξης θαλάσσιου τουρισμού που επιφέρει δισεκατομμύρια στην ελληνική οικονομία, ή ως ένα πεδίο ανάπτυξης ιχθυοτροφείων, τα οποία επιβαρύνουν (εκτός από το περιβάλλον) την ελληνική οικονομία με τον μη – εξυπηρετούμενο δανεισμό τους. Πρόκειται για δύο ανταγωνιστικές χρήσεις που, όπως δείχνει η εμπειρία 25 σχεδόν ετών δεν είναι δυνατό να συνυπάρχουν. Δυστυχώς ο μέχρι σήμερα θεσμοθετημένος χωροταξικός σχεδιασμός προβλέπει αποκλειστικά το δεύτερο όραμα και θεωρώ ότι έχει έρθει η ώρα η Πολιτεία, οι παράγοντες του Θαλάσσιου Τουρισμού και οι συνάδελφοί μου Δήμαρχοι των παραθαλάσσιων περιοχών να ανατρέψουν τον συγκεκριμένο παραλογισμό.




Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. nikos says:

    ΤΟ ΕΦΕΡΕ ΑΠΟ ΕΔΩ ΤΟ ΕΦΕΡΕ ΑΠΟ ΚΕΙ, ΠΑΛΙ ΣΤΙΣ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΤΕΛΗΞΕ. ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ 10 ΠΙΛΑΡ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΟ ΛΙΜΑΝΙ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΕΙ…

  2. nikoleta says:

    Ρε Νικολάκη δεν μας τα λες καλά. Εσένα τί σε κόφτει για τα κλουβιά; Τρως από κει, σε ταΐζουνε ή μήπως είσαι στη διοίκηση τους; Για τα πιλαρς που επίσης βλέπω ότι σε κόφτει κάτι γράφει ο πίλαρος σε άλλο post.
    Γιατί δεν ζητάτε από τον μέγα ευεργέτη Σπυρίδωνα να λύσει το θέμα; Ένα τηλέφωνο να πάρει θα φτιαχτεί το λιμάνι. Άντε ρε μπας και σωθούμε… Α και πες του να πάρει και τον Παναγόπουλο βρε τον συνεγάτη του που έχει κάνει την μελέτη και για το λιμενικό ταμέιο και για το ΤΑΙΠΕΔ…. Ρε πλάκα έχετε

Σχολιάστε