Amfipolis blues



amfi1Η Αμφίπολη έχει εισβάλλει για τα καλά τόσο στην “εικονική”  -βλέπε διαδίκτυο και τηλεόραση -όσο και στην πραγματική καθημερινότητα μας.

Γράφει ο Αντώνης Μπότσαρης –

Εδώ θα ήθελα να παρατηρήσω ότι συχνά-πυκνά τώρα τελευταία αυτές οι δυo πραγματικότητες αλληλοσυγχέονται σε τέτοιο βαθμό, που δεν γνωρίζει κανείς μας πλέον ποιά είναι αυτή που βιώνει , η αληθινή η εικονική. Παντού υπάρχει ένα ενδιαφέρον από απλούς ανθρώπους για την ανασκαφή στο λόφο Κάστα . Εντελώς ξαφνικά ένας λαός έχασε το ενδιαφέρον του για τα μνημόνια , την χρεωκοπία , την τρόικα που φεύγει, μένει και… μας ξανάρχεται και άρχισε να ασχολείται με την δυναστεία των Τημενιδων, την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα , το ” Ελληνικό πόδι “, τις Καρυάτιδες.

Τα ερωτήματα που προέκυψαν ξαφνικά ήταν πολλά και οι απαντήσεις αλληλοσυγκρουόμενες : Είναι Μακεδονικός η Ρωμαϊκός ο τάφος;  Μήπως “οι Καρυάτιδες είναι χοντροκομμένα αγάλματα ” ; *  (Η μήπως είναι τελικά μαινάδες ); Θα είναι επιφανής η όχι ο νεκρός; Θα έχουμε success story, η ως χώρα θα κατεβάσουμε τα στόρια  (κοινώς ρολά); θα φύγουμε από το Δ.Ν.Τ πρόωρα και θα εκτιναχτούν τα spreads στα ύψη η μήπως να περιμένουμε την Ολυμπιάδα , τον Νέαρχο ,τον Ηφαιστίωνα , η ακόμα και τον ίδιο τον Μεγαλέξανδρο να βγει από τον τύμβο και να κατατροπώσει ως άλλος El Cid την Μερκελ το Δ.Ν.Τ και τα μνημόνια ; Η πολυπόθητη ανάπτυξη γιατί δεν έρχεται ; Μήπως αργεί η αρχαιολογική σκαπάνη ;

Κάπως έτσι  εναλλάσσεται η πληροφόρηση  ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο θέμα του δελτίου ειδήσεων. Κάπως έτσι η ζοφερή μας πραγματικότητα εναλλάσσεται με το λαμπρό παρελθόν .Και κάπως έτσι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μας υπόσχονται ανάπτυξη που θα έρθει μέσα από τον τουρισμό , με αιχμή του δόρατος τον πάλαι ποτέ πολιτισμό μας · αυτόν που ξεθάβουμε κάθε φορά που σαν έθνος είμαστε στριμωγμένοι στην γωνία , αυτόν πού θαυμάζουμε σαν διαφημιστικό τρέιλερ  μετά τις τουρκικές σαπουνόπερες και τα βραδινά δελτία ειδήσεων! Διότι οτιδήποτε θα μπορούσε να μας κάνει να αναρωτηθούμε , να προβληματιστούμε  , η και να εξοργιστούμε για την πολιτιστικό μαρασμό στον οποίο έχουμε περιέλθει έχει αποκηρυχτεί μετά βδελυγμίας από την δημόσια και ιδιωτική τηλεόραση· οι ποιοτικές εκπομπές , αυτές που θα μπορούσαν δυνητικά και υποθετικά να προβληματίσουν όποιους και όσους θέλουν να προβληματιστούν έχουν θέση , στην καλύτερη των περιπτώσεων στην μεταμεσονύχτια ζώνη εκεί γύρω στις τρείς που όλοι (όσοι εργάζονται ) , κοιμούνται…!

Βέβαια ο ρόλος  της τηλεόρασης δεν είναι εκπαιδευτικός αλλά ψυχαγωγικός, θα μπορούσε κάποιος να αντιτάξει – αυτόν τον παραπέμπω στην ετυμολογία της λέξης. Ειδικά σε αυτόν τον τομέα η τηλεόραση έχει χρεοκοπήσει. Εκτός και αν οι μαραθώνιοι μαγειρικής  , το πρωινό κουτσομπολιό των επωνύμων για επώνυμους και η…τουρκολαγνεια , διανθισμένα με μπόλικες διαφημίσεις μπορούν να ψυχαγωγήσουν.

Έχουμε χρεοκοπήσει και η χρεοκοπία είναι  οικονομική και πολιτική · κυρίως όμως είναι αποτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος και της ίδιας της κοινωνίας να εκπαιδεύσουν τους πολίτες. Εδώ και δεκαετίες εκπαιδευτικό σύστημα και κοινωνία εκπαιδεύουν τους πολίτες έτσι ώστε να είναι ουσιαστικά απαίδευτοι .Και αυτό ήταν το ζητούμενο από το μεταπολιτευτικό πολιτικοοικονομικό κατεστημένο.

Ο απαίδευτος προσκολλάται αμέσως στην εξουσία του πιο δυνατού, ο απαίδευτος ξέρει να υποτάσσεται η κατόπιν εντολής να μην υποτάσσεται έτσι ώστε να είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά “εργαλεία ” του κατεστημένου. Ο απαίδευτος ανταλλάσσει την υποταγή του και την σιωπή του  για ένα πρόσκαιρο όφελος,  δέχεται την αθλιότητα ,την παρανομία, την διαφθορά, την δωροδοκία και αλλάζει γρήγορα στρατόπεδο όταν ο εξουσιαστής του δεν έχει πια καμία  πολιτική η οικονομική δύναμη· γίνεται μάλιστα αμείλικτος  πολέμιος του προηγούμενου  καθεστώτος συντηρώντας έτσι τον φαύλο κύκλο εναλλαγής της πιο διεφθαρμένης εξουσίας. Ο απαίδευτος πάει στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο, διδάσκει -ενίοτε αλλά… παραμένει …απαίδευτος διότι δεν επιδέχεται εκπαίδευση, είναι… ξερόλας!

Ο απαίδευτος δεν υπακούει σε κανένα σύστημα αξιών κανένα ηθικό νόμο -έννοιες όπως ισονομία , δημοκρατία , δικαιοσύνη , αξιοκρατία , αλήθεια ,τιμή ,αξιοπρέπεια ,ντροπή, φιλότιμο δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα γι’ αυτόν γιατί πάνω από όλα είναι ωφελιμιστής …” αυτά είναι για τα κορόιδα ρεε”! Ο απαίδευτος όπως και ο βλάκας έχει γνώμη (για πράγματα που ουσιαστικά δεν τον ενδιαφέρουν) και την λέει όταν κανείς  δεν του την ζητά. Αυτό όμως που τον κάνει πραγματικά πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των εξουσιαστών του, είναι ότι δεν έχει μέτρο ·γίνεται άπληστος σαν γουρούνι όταν  πλουτίζει η αποκτηνώνεται σαν λύκος όταν φτωχαίνει.

Ανοίγω παρένθεση.

Θα σας παραθέσω μια ιστορία που μου διηγήθηκε ένας φίλος σήμερα. Για ευνόητους λόγους οι χαρακτήρες και η τοποθεσία έχουν αλλάξει έτσι ώστε να μην προσβάλλω κάποιον.

Ένας κύριος βγήκε για τα πρωινά ψώνια στον μπακάλη αφού προηγουμένως είχε περάσει από τον φούρνο. Παίρνοντας τις σακούλες με τα ψώνια, του έπεσε η σακούλα με το κουλούρι πράγμα που – δυστυχώς για αυτόν –  του έγινε αντιληπτό αφού  απομακρύνθηκε. Όταν γύρισε είδε από μακριά κάποιον να σηκώνει την σακούλα. Πλησίασε, αντελήφθη ότι ήταν γνωστός ,  και του είπε διακριτικά ότι η σακούλα και το περιεχόμενο της του ανήκαν. “Τι λες “τον κεραυνοβόλησε ο άλλος  δαγκώνοντας – για να επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές- το κουλούρι, ” μόλις το αγόρασα από τον τάδε φούρνο”.

Η αλήθεια είναι ότι η πείνα δεν έχει μάτια , ούτε ξέρει από ντροπή, αλλά δυστυχώς για εμάς η παραπάνω ιστορία είναι ένα μικρό δείγμα του τι πρόκειται να ακολουθήσει τα χρόνια που θα έρθουν.

Ας κάνουμε επιτέλους την αυτοκριτική μας και ας κοιτάξουμε ο καθένας από μας ξεχωριστά να δούμε τι πρέπει να αλλάξει για να σώσουμε – έστω την ύστατη στιγμή – οτιδήποτε αν σώζεται.

Διάβασα κάπου ότι ο Αλέξανδρος πριν αναχώρηση για την εκστρατεία του δώρισε ολα τα υπάρχοντα του και κράτησε για τον εαυτό του μονάχα  την… ελπίδα (βλέπω ήδη κάποιους από τους πολιτικούς μας άνδρες να ιδρώνουν στην ιδέα και μόνο να πράξουν κάτι ανάλογο). Ο Αλέξανδρος ξεκίνησε την εκστρατεία του με την ελπίδα να εκπολιτίσει , να απελευθερώσει , να εκδημοκρατίσει . Είναι μέγας όχι γιατί είναι” δικός μας ”  αλλά γιατί έτσι ονομάστηκε από αυτούς που απελευθέρωσε “iskender el uakbar”   -ο μεγάλος  κατακτητής – μεγάλος , κατ’ αντιδιαστολή του… κατακτητής. Οι λαοί της Ανατολής μιλούσαν την ελληνική γλώσσα αρκετούς αιώνες μετά το πέρασμα του. Αν ο τύμβος Καστα είναι ασύλητος και αν βρεθεί κάποιο πρόσωπο που να σχετίζεται άμεσα με τον Μεγαλέξανδρο θα ειναι μια μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη τα επιστημονικά  αποτελέσματα της οποίας θα συζητηθούν τις επόμενες δεκαετίες. Ας μην σπεύσουν λοιπόν οι πατριδοκάπηλοι να εκμεταλλευτούν πολιτικά  την ανακάλυψη , γιατί οποιαδήποτε προσπάθεια τους θα πέσει στο κενό· πολύ δε φοβούμαι ότι κάτι τέτοιο θα γίνει αφετηρία για περαιτέρω γελοιοποίηση της χώρας.

Οδεύουμε δυστυχώς προς την καταστροφή προσμένοντας να σωθούμε ως εκ θαύματος με την επέμβαση κάποιας ξένης δύναμης, κάποιου τυχαίου γεγονότος , συνένοχοι σαν λαός μαζί με τους εκαστοτε κυβερνώντες ,αλλά με καθαρή συνείδηση γιατί πάντα φταίει κάποιος άλλος ,  τα σκοτεινά ξένα κέντρα που απεργάζονται δόλια σχέδια εναντίον μας, οι Αμερικάνοι που μας ψεκάζουν ! η Μερκελ!!! οι Εβραιωσιωνιστες!!!!!!!

” Ποιός φταίει ; ποιος φταίει κανένα στόμα  δεν το’ βρε και δεν το ‘πε ακόμα ” **

Εγώ πάντως συντάσσομαι με την παρακάτω άποψη που είναι δοκιμασμένη σε βάθος χρόνου .

Πολλές πολιτείες ως πλοία καταβυθιζόμενες καταστρέφονται και καταστράφηκαν και θα καταστραφούν εξαιτίας της αχρειότητας των λαών και των κυβερνητών τους .”(Πολλαί πόλεις καθάπερ πλοία καταδυόμεναι διόλλυνται και διολώλασι και έτι διολούνται δια την των κυβερνητών και ναυτών μοχθηρίαν)”  ***

 

Παραπομπές:

* Θάνος Τζημερος

** Κώστας Βάρναλης

***Πλάτων




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Σπυρος says:

    Αμφιπολιες το μυαλο μου βασανιζουνε πολλες Αμφιπολιες τρελες

Σχολιάστε