Τουρισμός: Ρωτήστε τον κόσμο…



IMGP3031Γράφει ο Μπάμπης Κανατσίδης –

Τους τελευταίους μήνες, εκφράζεται από διάφορους τοπικούς φορείς, η αγωνία για την πορεία του τουρισμού στην περιοχή του Πόρου και της Τροιζηνίας.

Με δεδομένο ότι το φετινό καλοκαίρι ο έλληνας τουρίστας – ο κυρίως  «αιμοδότης» του τουρισμού της περιοχής  –  θα αποτελεί είδος υπό εξαφάνιση, γίνονται προσπάθειες να προβληθεί το τουριστικό προϊόν στο εξωτερικό.

Στο περιθώριο της δημόσιας συζήτησης που έχει ανοίξει τους τελευταίους μήνες για το θέμα, έχουν γίνει οι απαραίτητες διαπιστώσεις, σε ότι αφορά την προβολή της περιοχής σε εκθέσεις  στο εξωτερικό, του προβλήματος του αεροδρομίου, των ακτοπλοϊκών μεταφορών, της αναβάθμισης των υπηρεσιών και στην επίλυση των, κατά τόπους, προβλημάτων.

Δυστυχώς όμως παρά τις, κατά τ’ άλλα, σωστές διαπιστώσεις που γίνονται, η συζήτηση και ο στρατηγικός σχεδιασμός για το μέλλον του τουρισμού της περιοχής, περιορίζεται σε ευχολόγια και φιλότιμες σποραδικές ενέργειες χωρίς αντίκρισμα, καθώς δεν υπάρχει το ανάλογο έρεισμα.

Οι δημοτικοί άρχοντες των δύο δήμων της περιοχής, με την πολιτική τους σε θέματα όπως τα αιολικά πάρκα και τις υδατοκαλλιέργειες, δίνουν αντιφατικά μηνύματα στους δημότες, με αποτέλεσμα η τοπική κοινωνία να μην έχει ουσιαστικά καταλήξει, για το τι είδους ανάπτυξη επιθυμεί για τον τόπο.

Από την στιγμή όμως που δεν υπάρχει ξεκάθαρο όραμα για το μέλλον.  Από τη στιγμή που οι δύο δήμοι δυσκολεύονται να τα βρούνε σε θεμελιώδη ζητήματα όπως αυτό της υδροδότησης.

Πως θα κάτσουν να βρουν μια κοινή τομή σε θέματα τουρισμού,  πως θα καταφέρουν να καταλήξουν σε μια κοινή γραμμή με τους υπολοίπους δήμους του Σαρωνικού και πως εν συνεχεία, θα καταφέρουν να την επιβάλουν στα ανώτερα κλιμάκια διακυβέρνησης;

Ο στρατηγικός σχεδιασμός, προϋποθέτει πάνω από όλα, τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας και κατ’ επέκταση των επαγγελματικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Θα πρέπει να εντάξουμε στον σχεδιασμό τους άμεσα εμπλεκομένους συντελεστές, που είναι οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό αλλά και οι ίδιοι οι τουρίστες, που η γνώμη τους περνάει σε δεύτερη μοίρα.

Ίσως οι φορείς που ενδιαφέρονται για τον τουρισμό της περιοχής, θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τους στόχους. Να φέρουν κοντά τους επιχειρηματίες και τους επισκέπτες, ρωτώντας τη γνώμη τους.

Να τους πάρουν από το χέρι και να τους δείξουν τι απαιτείται για να κάνουν το βήμα προς τα μπρος.

Η κίνηση προς τα μπρος όμως, θα πρέπει να γίνει βήμα-βήμα κι όχι με άλματα.

Τι προτείνουμε, σε πρώτη φάση για τον Πόρο:

  • Να συνταχθούν και να διανεμηθούν στοχευόμενα ερωτηματολόγια, τα οποία θα απευθύνονται στους επαγγελματίες, μέσω του  “κοιμώμενου” Εμπορικού και Επαγγελματικού Συλλόγου του νησιού, τα οποία θα οφείλουν οι επαγγελματίες να συμπληρώσουν.
  • Εν συνεχεία, να συνταχθούν αντίστοιχα ερωτηματολόγια για τους επισκέπτες του νησιού, με τα οποία θα μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα για τα παράπονα τους και τις ανάγκες τους.

Οι διαπιστώσεις από τα ερωτηματολόγια, θα έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση των υπηρεσιών σε τοπικό επίπεδο. Θα μας δείξουν, σε ποιο βαθμό γνωρίζουν οι επιχειρηματίες της περιοχής το τουριστικό προϊόν που παράγουν.

Στο τέλος της σεζόν, θα κάνουμε με νηφαλιότητα ταμείο. Θα πρέπει να δείξουμε θάρρος και να μη φοβηθούμε την κριτική.

Με τις δυο αυτές απλές κινήσεις ίσως να καταφέρουμε να θέσουμε τις βάσεις για τα επόμενα βήματα και να βάλουμε στη θέση του οδηγού, την τοπική κοινωνία.

 

 

 

 




Σχολιάστε