Σκέψεις για το δρόμο Δρυόπης – Γαλατά και το Κέντρο Υγείας



xatz1Γράφει ο Τάσος Γκούμας –

Καλή και θαρραλέα η κίνηση του Αντιπεριφερειάρχη μας να κάνει Λαϊκή Συνέλευση που άλλωστε προβλεπόταν από το Νόμο, τουλάχιστον κάποτε, αλλά ελάχιστοι εκλεγμένοι τολμούσαν να τις κάνουν.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε, απ’ ότι διαβάζω, η ταυτόχρονη αναφορά τόσο στο θέμα της υγείας όσο και στο θέμα της βελτίωσης του δρόμου Δρυόπης – Γαλατά, δείγμα της οποίας είδαμε στα λίγα μέτρα από τη διασταύρωση της Επαρχιακής με την της Δρυόπης, όπου πολλοί δεν καταλάβαμε τη βελτίωση.

Ένα σκάψιμο μια επανακατασκευή του υποστρώματος του δρόμου και μια επανακατασκευή της ασφάλτου είδαμε σε ένα τμήμα του δρόμου, όπου η άσφαλτος δεν είχε κανένα πρόβλημα, με ταυτόχρονη μείωση του πλάτους του δρόμου.

Σε προηγούμενη αναφορά μου για το Κ.Υ. Γαλατά είχα αναφέρει το κόστος του υπολειπόμενου προσωπικού του Κ.Υ. για να λειτουργεί ικανοποιητικά:

Ας πούμε, λοιπόν, ότι για να λειτουργήσει απρόσκοπτα το Κ.Υ. θέλει ακόμα έναν επιμελητή με μισθό 3.000,έναν καρδιολόγο με 3.000, έναν ορθοπεδικό με 3.000,  έναν μικροβιολόγο με 3.000, έναν ακτινολόγο με 1.800, ένα γιατρό μέσης εμπειρίας με 1.800, έναν αγροτικό με 1.200, έναν συντηρητή με 1.200, δύο νοσηλεύτριες με 2*1.000 και δύο οδηγούς με 2*1.000, επί πλέον αυτών που υπηρετούν σήμερα.

Υπ’ όψιν, ότι από το προσωπικό που υπηρετεί τώρα φεύγουν, μετά τα ‘’μέτρα’’ κάμποσοι, επειδή, κατά την κυβέρνηση και κάμποσους ψευταράδες, είναι υπεράριθμοι και τους κόβουν τους μισθούς για να φύγουν από μόνοι τους.

Αυτοί, λοιπόν, οι επιπλέον θα εισέπρατταν συνολικά 22.000Ευρώ/μήνα δηλ. 264.000Ευρώ/χρόνο.

Αν διαιρέσουμε τα 34.000.000 δια 264000 βρίσκουμε 128,78.

Δηλαδή αυτά τα 34εκ. φτάνουν για να έχουμε το Κ.Υ. πλήρες από προσωπικά για 128χρόνια!!!

Αν δε λάβουμε υπ’ όψιν τους φόρους και τα ποσά που θα διαθέτει αυτό το προσωπικό στην Κοινωνία, σαν έξοδα διαβίωσης, μπορούμε να δεχτούμε ότι αυτό το ποσό φτάνει για 400χρόνια, αφού αυτοί οι υπάλληλοι δεν έχουν τη ευχέρεια να τοποθετούν τα ‘’αποθέματά’’ τους σε φορολογικούς παραδείσους ή σε off sore εταιρείες.

Πραγματικά αν και δεν ήμουν κακός στην Αριθμητική δυσκολεύομαι να πιστέψω αυτούς τους αριθμούς. Παρακαλώ αν κάνω λάθος να μου το επισημάνετε.

Διαβάσαμε στο Poros news  λίγο καιρό πριν τις Περιφερειακές εκλογές:

‘’Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, δήλωσε:

«Ξεπερνώντας γραφειοκρατικές εμπλοκές και δυστοκίες και έχοντας πάντα ως βασική προϋπόθεση την κατάθεση ώριμων μελετών από τους Δήμους, αποδεικνύουμε σε καθημερινή βάση την πρόθεσή μας να υλοποιηθούν σημαντικά έργα υποδομών, που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών»’’.

Είμαι πολύ περίεργος να πληροφορηθώ εις τι συνίσταται η ‘’διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών’’ από το υπ’ όψιν έργο της ‘’Βελτίωσης’’ του δρόμου.

Ας δημοσιευτεί η μελέτη σκοπιμότητας να δούμε ποιοι είναι οι στόχοι και αν θα υλοποιηθούν κάποτε και ας συγκριθούν αυτοί ο στόχοι με την διεκόλυνση της καθημερινότητας από την πλήρη και εύρυθμη λειτουργία του Κ.Υ. Γαλατά.

Και αφού όπως λένε μερικοί: ‘’Πολιτική είναι η αξιολόγηση των αναγκών’’, η’’Η αξιολόγηση των προτεραιοτήτων’’ να δούμε τι αξιολόγηση θα κάνει η Ρένα μας, που είναι μεν πολύ αξιόλογη σαν ιδεαλίστρια αλλά φοβάμαι ότι διατρέχει τον κίνδυνο να μάθει πολύ γρήγορα την ‘’τρέχουσα’’ Πολιτική.

Απευκταίο.

Και μπαίνοντας σε ένα άλλο τεράστιο θέμα, μαθαίνω ότι στη μελέτη του έργου ‘’βελτίωσης’’ του δρόμου Δρυόπης-Γαλατά υπάρχουν και υδραυλικά έργα στράγγισης, που σκοπό έχουν να αποφεύγεται η πλημμύριση περιοχών με την διευκόλυνση των ομβρίων να βρίσκουν διέξοδο στή θάλασσα.

Από την άλλη μεριά εδώ και τρία χρόνια έχει αρχίσει η απογραφή των υδροληψιών, πηγαδιών και γεωτρήσεων, ολόκληρης τη Χώρας με σκοπό την ορθολογική διαχείρηση και αειφορία των ταμιευτήρων ύδατος, ώστε μέχρι το 2017 να έχει επέλθει η εξυγίανση των ταμιευτήρων.

Οι μέχρι τώρα ελάχιστες εκδοθείσες ‘’Άδειες χρήσης ύδατος’’ για γεωργική χρήση, δίνουν δικαίωμα άρδευσης με ποσότητες νερού που πολύ απέχουν από τις ανάγκες των ήδη εγκατεστημενων καλλιεργειών.

Που σημαίνει ότι οι αγρότες θα αναγκαστούν είτε να μειώσουν τις μεγάλων απαιτήσεων σε νερό καλλιέργειες ή θα μετατρέψουν τις καλλιέργειες ποτιστικών ειδών σε ξηρικές και ο Τουρισμός, επίσης, θα υποχρεωθεί να καταναλώνει λιγότερο και ελεγχόμενης ποσότητας νερό.

Βέβαια υπάρχει και η αλόγιστη σπατάλη νερού και σωστό είναι κάποτε να ελεγθεί, αλλά αναμφίβολα η κατάσταση αυτή κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, ότι πρέπει εσπευσμένα να φροντίσουμε να κάνουμε έργα εμπλουτισμού του υδροφόρου ορίζοντα αλλά αντί αυτού ακούμ ε ότι στην ‘’βελτίωση’’ του δρόμου προβλέπονται έργα με τα οποία διευκολύνουμε τα όμβρια να πάνε στη θάλασσα.

Ο στόχος αντίθετα πρέπει να είναι ‘’ούτε ένα λίτρο βρόχινου νερού να μη πάει στη θάλασσα’’.

Δηλαδή και τελικά, αφήνουμε να αποφασίζουν για τη ζωή  του τόπου άνθρωποι που καθόλου δεν προβληματίζονται αυτήν και δεν έχουν και τις απαραίτητες γνώσεις.

 




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Μια σημείωση:
    Το πλάτος του δρόμου είναι το ίδιο, πιθανώς για να μην χρειαστεί να αλλάξουν μελέτες, ενώ ταυτόχρονα αντικαθιστούν αυτή την περίοδο δομικά υλικά ίσως και άσφαλτο με όμοιά τους στην Εθνική Αθηνών Κορίνθου.

    Το τελικό αποτέλεσμα δεν φαίνεται να τροποποιεί το σημερινό οδικό δίκτυο σε κάποιο χαρακτηριστικό του, και πιθανώς λόγω επικείμενων εκλογών σπεύδουν να αδειάσουν κάποια ταμεία….

    Από την στιγμή που είναι το μόνο που θα αλλάξει με αυτά τα έργα (τα αποθεματικά κάποιων ταμείων), εκτιμώ ότι αυτός είναι και ο στόχος αυτών των έργων.

Σχολιάστε