Περί δεοντολογίας



Οφείλουμε μια απάντηση στο απαράδεκτο σχόλιο που δημοσίευσε το site www.koutouzis.gr εις βάρος μας. Η επιστολή δεν είναι είδηση ώστε ο δημοσιογράφος να οφείλει να εξετάσει ο ίδιος την αλήθεια της και, μόνον εφόσον τη διαπιστώσει, να προχωρήσει στη δημοσίευσή της. Αυτό δεν λέγεται δημοσιογραφία, αλλά λογοκρισία. Εφόσον η επιστολή είναι επώνυμη και μάλιστα προέρχεται από ένα δημόσιο πρόσωπο, είναι υποχρέωσή μας να τη δημοσιεύσουμε χωρίς «να εξετάσουμε την αλήθεια της».
Ο κώδικας της Ε.Σ.Η.Ε.Α. –στον οποίο παραπέμπει ο κ. Κουτουζής- αναφέρει κατά λέξη ότι: «ο δημοσιογράφος οφείλει… να δημοσιεύει ή να μεταδίδει την αντίθετη άποψη, χωρίς, αναγκαστικά, ανταπάντηση, η οποία θα τον έθετε σε προνομιακή θέση έναντι του θιγομένου». Αντίθετα, δεν προβλέπει πουθενά, όπως ισχυρίζεται αναληθώς ο κ. Κουτουζής, ότι ο δημοσιογράφος έχει υποχρέωση «κατά συνέπεια να δημοσιεύει επιστολές που υπερασπίζονται την αλήθεια και όχι εκείνες που την παραποιούν προς το συμφέρον του αποστολέα» και τον προκαλούμε να μας παραπέμψει ευθέως στο σχετικό άρθρο. Και ευτυχώς για την δημοκρατία μας που δεν προβλέπει κάτι τέτοιο, γιατί αυτό θα αποτελούσε τον ορισμό της λογοκρισίας και ευθεία προσβολή του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ελευθερίας της έκφρασης.
Ο κ Κουτουζής μπορεί στο δικό του site να εφαρμόζει τους δικούς του κανόνες δεοντολογίας, όπως τους περιέγραψε μόνος του, ας επιτρέψει όμως σε εμάς να προτιμάμε την τήρηση των οριζόμενων από την Ε.Σ.Η.Ε.Α. κανόνων και να μην δεχόμαστε τις υποδείξεις του ποιες αναρτήσεις να καταργούμε. Εξάλλου το δικό μας site, ποτέ δεν έχει καταργήσει αναρτήσεις και αυτό είναι απόδειξη της αξιοπιστίας, της υπευθυνότητάς και της σοβαρότητάς του. Για να μην μένουν εντυπώσεις και σκιές, περιμένουμε με ενδιαφέρον ο κ. Κουτουζής να τηρήσει την επιφύλαξή για κάθε δικαίωμά του, καθώς και να διευκρινίσει τι εννοεί ότι ο κ. Δημητριάδης είναι «συνεργάτης» μας (παρεμπιπτόντως, ο κώδικας ορίζει επίσης την υποχρέωση του δημοσιογράφου «να σέβεται την προσωπικότητα των συναδέλφων του και να μην εκτοξεύει εναντίον τους ασύστατες κατηγορίες»).
Τέλος, επικουρικά και μόνο, το αληθές της καταγγελίας του κ. Δημητριάδη ήταν γνωστό σε εμάς, μιας και μας προώθησε το μέιλ που του είχε αποστείλει ο κ. Κουτουζής, με το οποίο πράγματι του δήλωνε ότι «άλλη επιστολή του δεν θα δημοσιευτεί».

Ο κ. Κουτουζής , μετά τη δημοσίευση του ανωτέρω σχολίου, δημοσίευσε νέο σχόλιο, με το οποίο δεν απαντάει σε κανένα από τα ζητήματα που θέτουμε ανωτέρω. Αντίθετα, «πετάει την μπάλα στην εξέδρα», καταλογίζοντάς μας ότι δήθεν (σε άλλες περιπτώσεις) προεξοφλούμε δικαστικές αποφάσεις χωρίς να σεβόμαστε το τεκμήριο της αθωότητας. Για όσους γνωρίζουν ελληνικά, αυτό θα ίσχυε αν προεξοφλούσαμε την ενοχή ενός κατηγορουμένου και μάλιστα σε ποινική δίκη. Εμείς, αντίθετα, αυτό που κάναμε ήταν να εκφράσουμε και να τεκμηριώσουμε την εκτίμηση για την αθωότητα του «κατηγορούμενου». Δεν ξέρουμε επίσης πού είδε ο κ. Κουτουζής τα μαθήματα δημοσιογραφίας. Ίσως στα δικά του κείμενα. Εκείνος ασχολήθηκε μαζί μας και όταν δεν του άρεσε η απάντησή μας, έγραψε …ότι δεν ασχολείται μαζί μας, συνεχίζοντας να το κάνει και μάλιστα ανασύροντας δημοσιεύματα τα οποία δεν τον αφορούσαν καθόλου!
Δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι άλλο στο θέμα. Αυτό που μένει είναι τα ερωτήματά μας που έμειναν στον αέρα, μαζί με τις απραγματοποίητες απειλές και τις απαράδεκτες κατηγορίες που εκτόξευσε εις βάρος μας ο κ. Κουτουζής πριν δηλώσει ότι τελικά δεν θα συνεχίσει το θέμα…




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Άρις Αντάνης says:

    Ελάτε βρε παιδιά, συνεργαστήτε για το καλό του τόπου μας. Πέστε τα τηλεφωνικά μεταξύ σας. Δεν είναι ανάγκη να δημοσιεύονται όλα αυτά. Και είναι και λίγο ακαταλαβίστικα. Το μόνο κατανοητό συμπέρασμα είναι ότι στον Πόρο τρώγονται πάλι, ως συνήθως. Τηλεφωνηθείτε και λύστε το μεταξύ σας. Υπάρχουν πολλά και σοβαρά θέματα για τις σελίδες σας και τα καταγράφετε ήδη ικανοποιητικά. Εδώ ο κόσμος χάνεται… βαρκούλες αρμενίζουν. Άδικο έχω;
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,
    Με αγάπη, Άρις Αντάνης

Σχολιάστε