Ο τζίτζικας, ο μέρμηγκας και ο «νόμος» της σιωπής…



silΓράφει ο Μπάμπης Κανατσίδης

Οι δύσκολες στιγμές που πέρασε το Νεώριο τις μέρες του Πάσχα, δυσφήμησαν ανεπανόρθωτα το νησί μας.

Δυστυχώς, η χρονική συγκυρία κατά την οποία συνέβησαν τα γεγονότα στο Νεώριο, δεν άφησαν τα περιθώρια μιας ψύχραιμης αντίδρασης των ανθρώπων που θίχτηκαν με τον ένα ή άλλο τρόπο από την καταστροφή.

Από αυτή την ιστορία, δεν υπάρχουν νικητές. ΟΛΟΙ στον Πόρο είμαστε χαμένοι. Όσοι κατηγορούν κάποιους συμπολίτες μας, για πολιτική εκμετάλλευση της καταστροφής, μόνο ως γελοίοι θα πρέπει να χαρακτηρίζονται.  Ιδιαίτερα στο θέμα του βιολογικού, που στο παρελθόν έχει εκμεταλλευτεί πολιτικά και έχει χαρίσει τις εκλογές σε αυτούς που σήμερα, έρχονται να κατηγορήσουν τους αντιπάλους τους για πολιτική εκμετάλλευση της καταστροφής.

Οι κάτοικοι, οι επισκέπτες και οι επιχειρηματίες του Νεωρίου, είναι έξαλλοι από αυτό που συνέβη.  Ζητούν ΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ στο παρά πέντε της θερινής περιόδου. Ο χρόνος όμως είναι αμείλικτος και στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι σύμμαχος.

Εκ του αποτελέσματος αντιλαμβανόμαστε, ότι η λύση θα έπρεπε να είχε αναζητηθεί ΕΧΘΕΣ.

Η πονεμένη ιστορία του βιολογικού στον Πόρο, θυμίζει τον μύθο του Αισώπου με τον Τζίτζικα και τον Μέρμηγκα. Χρόνια τώρα, αλλά και από πέρσι το καλοκαίρι που ακούσαμε το πρώτο καμπανάκι, εμείς αντί να δουλέψουμε και να πιέσουμε  πρόσωπα και καταστάσεις, «τραγουδούσαμε» ανέμελοι, αδιαφορώντας για το κακό που έρχεται.

Και το καλοκαίρι πέρασε και ήρθε ο χειμώνας, που με τη σειρά του, πέρασε κι αυτός, κι εμείς δεν κουνήσαμε ούτε το μικρό μας δαχτυλάκι.

Και το κακό, ήρθε. Μας βρήκε το διήμερο, που το νησί είχε “φορέσει τα καλά του” και περνούσε από εξετάσεις, στα μάτια χιλιάδων ανυποψίαστων επισκεπτών.  Κι εμείς αποτύχαμε.

Και αντί να είμαστε ενωμένοι για να αντιμετωπίσουμε με ψυχραιμία το πρόβλημα, διχαστήκαμε σε Τζίτζικες και Μέρμηγκες.

Και το γεγονός προβλήθηκε. Χωρίς περισσότερη υπερβολή από αυτό που βίωσαν ανήμερα του Πάσχα, οι άτυχοι του Νεωρίου.

Και κάποιοι έρχονται να προτείνουν σαν λύση την απόκρυψη των γεγονότων και τη λογοκρισία. Μια λύση που δεν διαφέρει πολύ από το «νόμο» της ΟΜΕΡΤΑ. Το Σισελιάνικο Νόμο της Σιωπής. «Όποιος δεν ακούει, δε βλέπει και δε μιλάει, ζει εκατό χρόνια».

Και κάπου εκεί, έρχεται και καλλιεργείται και ο Κοινωνικός Αυτοματισμός. Με τη μία κοινωνική ομάδα που θίγεται από τις διαμαρτυρίες, να στρέφεται ενάντια στην άλλη κοινωνική ομάδα που διαμαρτύρεται, με αποτέλεσμα να παραμένουν στο απυρόβλητο οι πραγματικοί υπεύθυνοι του εγκλήματος.

Και η σιωπή των αρμόδιων – αναρμόδιων είναι εκκωφαντική.

Και το καλοκαίρι έχει πολύ δρόμο ακόμη…

 

 

 




Comments (4)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    Ωραίο κείμενο, λιτό, περιεκτικό, χωρίς στροφογυρίσματα και κουραστικά παραποταμάκια.
    Και το νόημα; Το ίδιο που είπε και ο Μπαρτζώκας, ο χαμηλών τόνων αυτός Έλληνας προπονητής του μπάσκετ στην ομάδα του Ολυμπιακού: Μαζί.
    Κι εγώ που θαύμασα αυτό το “μαζί” που έφερε πανευρωπαϊκό κύπελο και, επιτέλους, πανελλήνια χαρά και καμάρι, ρωτάω για πολλοστή φορά, τους Ποριώτες αλλά και όλους τους Έλληνες της κρίσης:
    ΜΑΖΙ κανείς ή… NO – MAZI;
    (ΑΝΤΑΝΗΣ)

  2. B.T. says:

    Όλοι μαζί κι ο ψωριάρης χώρια Άρι…
    Επίσης μην μπερδεύεις τον πρωταθλητισμό με ιδεολογίες γιατί το ‘χασες το παιχνίδι.

  3. Πάνος Θεοχάρης says:

    Κοιτάξου λίγο στον καθρέπτη Μπάμπη, γιατί όταν περιμένεις να φύγουν τα βυτία του δήμου για να βγάλεις φώτος και να στήσεις ρεπορτάζ, δεν λέγεται δημοσιογραφία, και δεν έχει καμία σχέση με ομερτά…

    Πολιτική εκμετάλλευση λέγεται, και μάλιστα χωρίς να σε ενδιαφέρει το κόστος

  4. NIKOS KALOYTZHS says:

    PANTOTE UA YPARXOYN EFIALTES OPOY YPARXEI XRHMA KAI SYMFERON.ALLA OI EFIALTES KAUE TOPOY EINAI YSHXOI KAI KANOYN TA DIKA TOYS AKI AYTO GIATI JEROYN OI PORIOTES BGAZOYN O ENAS TO MATI TOY ALLOY.AYTOI EINAI ENOMENOI GIA THN PARTH TOYS EMEIS EIMASTAI JEFRAGO AMPELI..KAI KALA MAS KANOYN

Σχολιάστε