Μόνο καλό κάνουν τα αιολικά πάρκα στην Τροιζηνία



Της Λένας Παπαϊωάννου (Saronic Magazine τεύχος 19)Οι ανεμογεννήτριες στην… κοιλιά της «Κοιμωμένης» προξένησαν αντιδράσεις αισθητικού χαρακτήρα, αλλά εντέλει προέχει το όφελος.
Μία από τις εκπλήξεις που περίμεναν τους κατοίκους της Τροιζηνίας την άνοιξη του 2012 ήταν και η ανέγερση του δεύτερου αιολικού πάρκου της περιοχής στο όρος Ασπροβούνι ή, όπως συνηθίζουν να το ονομάζουν οι ντόπιοι, στην «Κοιμωμένη».
Η εγκατάσταση των ανεμογεννητριών στην… κοιλιά της «Κοιμωμένης» προξένησε αντιδράσεις, οι οποίες σχετίζονται περισσότερο με το αισθητικό αποτέλεσμα, παρά με την εγκατάστασή τους αυτή καθαυτήν. Παρ’ όλα αυτά, η αλήθεια απέχει, αφού το αισθητικό τίμημα είναι πολύ μικρό σε σχέση με το όφελος των αιολικών πάρκων στην περιοχή της Τροιζηνίας.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η απόφαση για την εγκατάσταση του συγκεκριμένου αιολικού πάρκου πάρθηκε το 2007 από τους εκπροσώπους του Δημοτικού Διαμερίσματος Δρυόπης και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τροιζήνας και προχώρησε το 2012, λόγω γραφειοκρατικών και τεχνικών ιδιομορφιών.
Από κάθε αιολικό πάρκο ο Δήμος Τροιζηνίας επωφελείται με το 2% επί των ακαθάριστων εσόδων του, ενώ και τα νοικοκυριά ωφελούνται κατά 1% από τη μείωση των λογαριασμών της ΔΕΗ
Το συγκεκριμένο έργο ακολούθησε την εγκατάσταση του αιολικού πάρκου στην περιοχή «Αδέρα», που έγινε πέρυσι. Ανάδοχος των έργων είναι η κατασκευάστρια εταιρεία ΕΛ.ΑΚΤΩΡ., η οποία έχει συμφωνήσει με τον Δήμο Τροιζηνίας για τη δημιουργία άλλων δύο αιολικών πάρκων στις περιοχές «Αδέρα» και «Ορθολίθι», τα οποία όμως καθυστερούν, εξαιτίας της γενικότερης οικονομικοπολιτικής κρίσης και του αβέβαιου μέλλοντος των επενδύσεων στη χώρα. Το ίδιο ισχύει και για τη συμφωνία του δήμου με τη MARFIN, για τη δημιουργία ενός πέμπτου πάρκου στην περιοχή «Σκαπέτι».
Όμως, ποιο είναι τελικά το όφελος του δήμου από τα έργα αυτά;
Από κάθε αιολικό πάρκο ο Δήμος Τροιζηνίας επωφελείται με το 2% επί των ακαθάριστων εσόδων του, ενώ και τα νοικοκυριά επωφελούνται απευθείας από τη μείωση των λογαριασμών της ΔΕΗ με άλλο 1%. Ο δήμαρχος Τροιζηνίας Γιάννης Σαμπάνης ανεφέρει σχετικά: «Είμαστε υπέρ των ήπιων, εναλλακτικών μορφών ενέργειας, ειδικότερα τώρα, που μέσω αυτών μπορούμε να ενισχύσουμε σημαντικά την τοπική οικονομία. Αν τα πέντε αιολικά πάρκα ολοκληρωθούν, τα έσοδα του δήμου θα αυξηθούν τόσο αισθητά, που σχεδόν θα λυθεί το σοβαρό οικονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε αυτή τη στιγμή. Επίσης, θα είναι και μια σημαντική ελάφρυνση για κάθε νοικοκυριό ξεχωριστά, εφόσον η μείωση στον λογαριασμό της ΔΕΗ δεν εξαιρεί κανέναν και διανέμεται ισόποσα σε όλα τα ρολόγια. Άλλωστε, ο τόπος χρειάζεται άμεσα επενδύσεις και ανάπτυξη. Σε μια τέτοια στιγμή, λοιπόν, μόνο σοφό δεν είναι να εμποδίζουμε τέτοιου είδους έργα –τα οποία και προσοδοφόρα είναι, και το περιβάλλον δεν βλάπτουν, και τη γενικότερη ανάπτυξη ενισχύουν–, μόνο και μόνο για το αισθητικό τους αποτέλεσμα».
Λ.Π.
Πηγή: Saronic Magazine




Comments (44)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιώτα says:

    Κα Λένα Π. διάβασα, έκπληκτη, την ξύλινη και πολιτικά κατευθυνόμενη(κατ΄εμένα) καταγραφή σας. Είναι άποψή σας να ισχυρίζεσται πως προέχει το οικον.όφελος έναντι της αισθητικής! Όπως και άποψή μου να επιμένω, όπως πάρα πολλοί άλλοι κάτοικοι της περιοχής, στην φυσική ομορφιά του τόπου, που ήρθα να κατοικήσω εδώ και 15 χρόνια, αφήνοντας πίσω την πρωτεύουσα και μια ικανοποιητική οικονομικά εργασία. Ο δήμος Τροιζηνίας έδωσε τη συγκατάθεσή του για την υλοποίηση των έργων, ελαφρά τη καρδία και χωρίς ούτε μια φορά να κοινοποίησει την απόφασή του και τα “οφέλη” του. Προσπαθήσαμε, αρκετοί δημότες με πολλούς τρόπους, να αντιπαραθέσουμε τις σκέψεις μας και τις επιθυμίες μας, αλλά φωνή βοώντος εν τη Δημοτική ερήμω! Για σκεφθήτε λιγάκι, μήπως υπάρχουν και άλλοι “ανώδινοι” τρόποι οικονομικής ανάπτυξης; Ας πούμε τα φωτοβολταϊκά! Και αφού ξεκίνησαν το “κακό” με το μουντζούρωμα της αισθητικής ομορφιάς, στη σκιά του ποιήματος της Κίχλης, γιατί δεν σκέφτηκαν στο ελάχιστο την τοπική ανεργία; Γιατί να μην δουλέψουν άνθρωποι που ζούνε και προσφέρουν στον τόπο τους, με τις οικογένειές τους, με τις ικανότητές τους; Είναι άλλοθι ότι βοηθούν τα οικονομικά μας! Γιατί η ΔΕΗ ανεβάζει και άλλο τα τιμολόγια, αφού αγοράζει ακριβότερο το παραχθέν ρεύμα των ανεμογεννητριών. Γιατί στις μαύρες μέρες που ζούμε, διώχνουν τον ελάχιστο τουρισμό σε άλλα πιο γραφικά μέρη της Ελλάδας! Γιατί οι άνεργοι θα εγκαταλείψουν τα σπίτια και τον τόπο, εδώ, για άλλα μέρη με ανοιχτά μυαλά, με φιλόξενες σκέψεις!
    Το αισθητικό αποτέλεσμα μας γκρεμίζει τα όνειρα, μας κλείνει τους ορίζοντες… ΜΗΝ μας υποτιμάτε! Με λίγα χρήματα παραπάνω δεν κερδίζετε τον Παράδεισο!
    Γ.Πλιάκου

  2. Σ. Σταυρακάκης says:

    Παραπέμπω τους αναγνώστες σε δυο άρθρα του ΓΑΛΑΤΙΩΤΗ σχετικά με τις ανεμογεννήτριες:

    Η κοιλιά της Κοιμωμένης έβγαλε τρίχες!
    http://galatiotis.blogspot.gr/2012/04/blog-post.html

    και

    Γαλατιώτες & Ποριώτες, άξιοι της (μαύρης) μοίρας σας…
    http://galatiotis.blogspot.gr/2011/01/blog-post.html

    και να υπενθυμίσω στην αρθρογράφο, πως τίποτα δεν είναι καλό, εάν κρύβει από πίσω του συμφέροντα.

  3. Πάνος Θεοχάρης says:

    Η αντιμετώπιση των ανεμογεννητριών από τους κατοίκους των διαφόρων περιοχών είναι από τις ποιο υποκριτικές αντιδράσεις της Ελληνικής Κοινωνίας.
    Και ενώ στο εξωτερικό βλέπεις να υπάρχουν παντού δεκάδες ανεμογεννήτριες και οι κάτοικοι να προσπαθούν να ανακυκλώσουν με κάθε τρόπο και να ελαττώσουν τον ενεργειακό τους αποτύπωμα, στην Ελλάδα πετάμε τα σκουπίδια ακόμα και στους δρόμους, ανάβουμε το aircondition από νωρίς το πρωί (ή ακόμα και την νύχτα), και εξεγειρόμαστε όταν πρόκειται για την αισθητική μας.

    Τελικά τι θέλουμε ως λαός ?

    Να γυρίσουμε πίσω στο ’60 όπου τα μισά χωριά δεν είχαν ρεύμα ?

    Η’ απλά η παραγωγή ενέργειας μας όπως και τα σκουπίδια μας να μην είναι απλά πίσω από την αυλή μας, αλλά στην αυλή του γείτονα ?

    Κα. Πλιάκου, Κε Σταυρακάκη,
    Για κάθε MW που κερδίζουμε από τις ανεμογεννήτριες, οι συμπολίτες μας στην Μεγαλόπολη και σε άλλα μέρη, γλιτώνουν από μερικούς τόνους κάρβουνο. Ας χάσουμε λίγο την “αισθητική” μας, προς όφελος της υγείας μας, την δική μας και των συμπολιτών μας.

    Ας πάψουμε σε αυτή τη χώρα να νοιαζόμαστε μόνο για το δικό μας καλό, είτε είναι το ατομικό, είτε το τοπικιστικό, είτε το συνδικαλιστικό, και ας υποχωρήσουμε για το εθνικό μας όφελος.

  4. Γιώτα says:

    Κε Θεοχάρη φιλότιμες οι προσπάθειές σας να αποδείξετε τις περιβαλλοντικές σας ανησυχίες, αλλά ελλιπείς! Αφ ενός γιατί δεν γνωρίζετε ή έστω δεν πιστεύετε στη γνησιότητα του λαού μας. Αφού αναρωτιέστε: Τελικά τί θέλουμε; Δεν πετάω τα σκουπίδια στο δρόμο και μάλιστα ήμουν πρωτοπόρα στην οργάνωση περιβαλλοντικού συλλόγου(μέγα θέμα τα κοινά συμφέροντα) ούτε ανάβω aircondition. Επιπλέον είστε δεικτικός όταν λέτε για ατομικό μας συμφέρον! Το εθνικό όφελος ανήκει στο λαό, που τον αφήνουν μονίμως στη γωνία, τα μεγάλα συμφέροντα του κεφαλαίου. Δείτε ποιοί οργανωνουν τα οικολογικά “πάρκα”! Αν στη Μεγαλόπολη σταματήσει έστω κι ένα κιλό κάρβουνο, θα ζητήσω δημόσια συγγνώμη και απο αυτή την εφημερίδα που μας φιλοξενεί. Γ.π.

  5. Γιώργος Τασιός says:

    Από πότε το συμφέρον μιας δράκας πλουτοκρατών έγινε «εθνικό μας όφελος»?
    Το θέμα είναι πάνω απ’ όλα πολιτικό. Ίσως υπό άλλες συνθήκες, η εκμετάλλευση των ΑΠΕ να γινόταν για το όφελος του λαού. Όμως να είστε σίγουροι, ότι αν αυτό γινόταν, θα γινόταν με τον απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
    Όσο για το οικονομικό όφελος των κατοίκων της Τροιζηνίας, θα σας θυμίσω ότι το 2012, αυξήθηκε επιπλέον το νταβατζιλίκι που λέγεται Τέλος ΑΠΕ.

  6. Πάνος Θεοχάρης says:

    Τελικά τι ενοχλεί στις ανεμογεννήτριες ?

    Ο ιδιοκτήτης του, ή η αισθητική μας ?

    (και ναι, κάθε ανεμογεννήτρια σημαίνει λίγους τόνους λιγότερο κάρβουνο κάθε χρόνο, καθώς και σημαίνει μεγάλη εξοικονόμηση στο σύστημα του φόρου άνθρακα, που μεταφράζεται σε φθηνότερο ρεύμα σε εμάς, παρότι κοστίζει η αγορά του περισσότερο από την αντίστοιχη παραγωγή με κάρβουνο.)

  7. Άρις Αντάνης says:

    Πριν από χρόνια μια πολύ καλή φίλη που ήταν στο εξωτερικό, περίμενε να γεννήσει. Και μια μέρα εκεί που θαύμαζα το ηλιοβασίλεμμα στον Πόρο, κάτι συνέβη και…

    “Κάτι παράξενο συνέβη απόψε:
    Πέρα στο μπουγάζι, πάνω στο βουνό, την Κοιμωμένη
    που απλώνεται ως τα κύματα ζωγραφίστηκε η τύχη σου.
    Σ’ένιωσα ν’αναστενάζεις την ευτυχία σου.
    Άγγιξα γοργή την ανάσα σου στο ηλιοβασίλεμμα,
    με τύλιξε ολόκληρο η ευωδιά του νυχτολούλουδου
    και βάφτηκε πορτοκαλιά η ελπίδα, πάνω στο σώμα σου.

    Κάτι θεσπέσιο συνέβη απόψε:
    Καθώς ο ήλιος πήγαινε να δύσει μέσα στο στήθος σου,
    μου φάνηκες, έτσι ξαπλωμένη, σαν την Κοιμωμένη.
    Κι όπως έπεφτε το λιόγερμα, γέννησες μιαν ανατολή,
    νεαρή μαννούλα,κι εγώ σε αφουγκράστηκα κι αληθινά
    σε είδα, την ώρα που έγερνες στο πλάι, γαληνεμένη,
    να κοιμηθείς και μαγεμένη από χαρά, σαν Κοιμωμένη.”
    “………
    “………
    Αυτές είναι οι δύο πρώτες από τις έξι στροφές του ποιήματος “Κοιμωμένη”, που γράφτηκε εκείνη την ημέρα και που περιλαμβάνεται στις σελίδες 28 και 29 του βιβλίου μου “Διάταξέ με…”, καθώς και στη σελ. 400 του βιβλίου του Γιάννη Σουλιώτη “Ο Πόρος είναι…”. Βλέπεις ο καθένας από μας έχει την ιστορία του με αυτό το μαγικό βουνό.
    Οι δύο αυτές στροφές δεν απαντούν στο σχόλιο της αξιότιμης Κυρίας Λένας Παπαϊωάννου, ούτε σε αυτό του αγαπητού συντοπίτη μου Κυρίου Πάνου Θεοχάρη.
    Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει σε αυτές τις απόψεις, ακόμα κι αν έχει μεγαλώσει με τη θέα της Κοιμωμένης, αν τη θεωρεί ως ένα θαύμα της φύσης, ως σύμβολο της Τροιζηνίας, ακόμα κι αν όλοι οι Ποριώτες υπήρξαν… ερωτευμένοι με αυτήν την οροσειρά.
    Ακόμα κι αν τον Αύγουστο ο ήλιος πάει και δύει ακριβώς πίσω από το στήθος της και για λίγα δευτερόλεπτα μεταμορφώνεται σε μια πελώρια πορτοκαλιά θηλή κι ύστερα χάνεται.
    Αυτές οι δυο στροφές απευθύνονται μόνο στην άγνωστή μου Γιώτα.
    Και δεν αρκούν ούτε αυτές ούτε οι ευχαριστίες μας για όσα εκείνη υποστηρίζει στο φιλόξενο Porosnews…
    Και μια μικρή και ασήμαντη προσωπική λεπτομέρεια. Πριν μπουν οι Ανεμογεννήτριες ο λογαριασμός της ΔΕΗ ήταν γύρω στα 150 ευρώ το δίμηνο. Ο τελευταίος χειμωνιάτικος λογαριασμός διμήνου μου ήρθε 605 ευρώ και με ζάλισε !!! Αμέσως έγραψα στη ΔΕΗ και η ΔΕΗ με… έγραψε κανονικά.
    Και καλά οι ξένοι. Δεν νιώθουν τίποτα. Οι Τροιζήνιοι όμως που είχαν υποσχεθεί… αιώνια πίστη στην Κοιμωμένη τους, είναι άραγε πρέπον να την προδίδουν με κείνο το φιλί των αιώνιων αργυρίων, το φιλί που φιλάει… υπέροχα, “πριν ΕΛ.ΑΚΤΩΡ την…δολο-φονήσει τρις!”
    Με εξαίρετη τιμή και εξαίρετη πίκρα,
    Άρις Αντάνης
    Δημότης Πόρου

  8. Η απάντησή μου θα δοθεί την Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012, στις 21.00 ,Κτίριο Συγγρού,κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Λευκώματος Η ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ, όπου είστε ΟΛΟΙ καλεσμένοι.
    Με θερμές ευχαριστίες
    Γιάννης Σουλιώτης

  9. Sokratisp says:

    Συμφωνώ και εγώ αισθητικά πως δεν είναι ίσως και οτι καλύτερο που θα μπορούσε να είχε γίνει! όμως ας σκεφτούμε κατι πιο απλό!Μια μικρή οικιακή ανεμογεννήτρια μπορεί να παράγει το ρεύμα ενός σπιτιού καθημερινά και να αντέχει πολλές ώρες με πολλές συσκευές σε λειτουργία! Η πράσινη ενέργεια αυτή την στιγμή είναι η μόνη μας λύση είτε είναι φωτοβολταϊκά έιτε ανεμογεννήτριες η οτι άλλο είναι. Η ενημέρωση ποτέ δεν υπήρχε, με την ένταξη του ιντερνετ στην ζωή μας αρχίσαμε να ψάχνουμε όλοι, αλλά σχεδόν ποτέ δεν κοιτάμε αν αυτό που βλέπουμε είναι ορθό! Είναι ώρα να σκεφτούμε λογικά ,να αφήσουμε πίσω τα πάντα, και να γυρίσουμε σελίδα.Οι Δήμοι στην Ελλάδα είμαστε εμείς οι πολίτες, το γεγονός πως ήμασταν σε πλήρη αδράνεια τόσα χρόνια κάτω απο την βόλεψη μας(και δεν βγάζω και τον εαυτό μου απ’ξω) έχει ως αποτέλεσμα αυτό που αντιμετωπίζουμε σήμερα! Τώρα που θυμηθήκαμε να ξυπνήσουμε πάλι μάλλον κάποιος θα μας κοιμίσει ξανά με όμορφα παραμύθια και κάποια μέρα θα ξανα ξυπνήσουμε! Δεν μπορώ να ακούω τα κλαψουρίσματα σας οταν μπροστά απο τα μάτια σας περνούσαν τόσα και εσείς λόγο της όλης κατάσταση του, έλα μωρέ τώρα δεν βαριέσαι, δεν είχε γίνει τίποτα!Θέλω να ζήσουν τα παιδιά μου σε ένα καλύτερο πλανήτη και όποιος μιλάει με γρίφους και επικαλείται αυθεντίας στον λόγο του απλά δεν τον ακούω.Θέλω να ακούσω πια απλά λόγια με ουσία!

    SokratisP

  10. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Μόνο καλό κάνουν τα αιολικά πάρκα στην Τροιζηνία;

    Ποιος ανάλογα καταρτισμένος πατριώτης, ή μη, θα μπορέσει εμπεριστατωμένα, να απαντήσει σχετικά στην κυρία, που όλα τα βλέπει ρόδινα; Ποιος θα της πει για τα ψίχουλα που λέει πως ωφελείται ο Δήμος Τροιζηνίας και τα νοικοκυριά, από τη ΔΕΗ (που μας έχει αλλάξει τα φώτα;) Ποιος θα μιλήσει, για το πραγματικό κακό που κάνουν στο περιβάλλον; Ας αναλάβει κάποιος, να πει, ακόμα και για την αισθητική της υπόθεσης… Χάθηκε ο κόσμος, να το κάνουν πιο χαμηλά, να μη χαθεί αυτό το κόσμημα; Η ωραία Κοιμωμένη;

    ΚΑΡΦΙΑ! Στα μάτια που κοιτούν, και ψάχνουν να σε βρούνε
    … Αμόλυντη κι ανέγγιχτη, στο φόντο του ουρανού…
    Στα καθρεπτίζοντα νερά, στου Πόρου το κανάλι,
    δεν θα σε λούζει ο άνεμος, μ’ άρωμα του γιαλού.
    Εννιά καρφιά στα στήθια σου, και πώς να τα αντέξεις;
    Τροιζήνα χώρα μυθική, Και του Θησέα μάνα γη,
    τίποτα πια δε μένει; Κανείς κάτι να πει;

    Ωραία κοιμωμένη, Ένας Θησέας να βρεθεί, να εξοντώσει
    Τον Περιφήτη, Σίνη, Φαιά και Σκίρωνα, Κερκυόνα και Προκρούστη.
    Όλους αυτούς, τους τωρινούς, που σώζουν την Ελλάδα;
    Να απαντήσει κάποιος…
    Όχι η κυρία, ότι είχε να πει το είπε.
    Κάποιος που να έχει μπράτσα… να το πω; Να μας πει και για τη ΔΕΗ.
    Σ. (να εξοντώσει = με λόγο)

    Δ.Γ.Ζ

  11. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Της Λένας Παπαϊωάννου (Saronic Magazine τεύχος 19) – Οι ανεμογεννήτριες στην… κοιλιά της «Κοιμωμένης» προξένησαν αντιδράσεις αισθητικού χαρακτήρα, αλλά εντέλει προέχει το όφελος.

    Αυτά τα λόγια αγαπητέ Γιάννη, δεν είναι δημοσιογραφικά, για να τα βλέπουν κάποιοι που πρέπει, αλλά οι πολίτες της Τροιζηνίας. Το τι πιστεύεις εσύ, όπως γράφεις, είναι για σένα… σεβαστό, διαφορετικά ακούγεται όμως στα αυτιά μας. Τελεσίδικα! Λέει κάνουν καλό, και έχουμε οφέλη!
    Ποιοι; Λάθος δημοσιογραφία υποστηρίζει η κυρία, ή λάθος πόρτες χτυπά.
    Να πάει μια ημέρα, να κάτσει κάτω από έναν αίολο και μετά να τα πούμε.
    Στην Αυστραλία, λένε πως χιλιάδες πουλιά εξοντώνονται από τους αίολους
    Και πως σε μια ακτίνα τριγύρω, δε φυτρώνει ούτε αγριάδα.
    Την αγριάδα, τη χρειάζονται άλλοι!
    Κι εγώ απλά τη γνώμη μου λέω.

    Φιλικά
    Δημήτρης

  12. Αρισ.Παν.Αντάνης says:

    Αγαπητοί φίλοι και επισκέπτες του Porosnews, επιτρέψτε μου να σχολιάσω τα πιο πάνω σχόλια:
    Κάθε άποψη είναι σεβαστή. Γι αυτό τις αναταλλάσσουμε δημόσια για να τις ακούμε και να τις φιλτράρουμε, μπας και συνεννοηθούμε στο τέλος. Και γι αυτό ευχαριστούμε και το ΠΟΡΟΣΝΙΟΥΣ που μας ανέχεται.
    Όταν όμως κάποιος γράφει μόνο και μόνο για να μας πει πως ο,τιδήποτε διαφέρει από τη δική του γνώμη το έχει “γραμμένο” ή κάπως έτσι, ε! αυτό δεν είναι και τόσο πατριωτικό, ούτε δημοκρατικό, αν και είναι πιο πολύ από όσο επιτρέπεται συνηθισμένο.
    Έχουμε μάθει να μην ακούμε τις άλλες απόψεις και να κάνουμε αντίπαλους όσους έχουν άλλη γνώμη, πέρα από τη δική μας. Εδώ είναι το μεγάλο λάθος μας.
    Αφού ο κύριος SokratisP συμφωνεί για το αντιαισθητικό αποτέλεσμα, δεν θα έπρεπε να αναρωτηθεί, να προτείνει, να σχολιάσει τέλος πάντων αυτό που είναι τόσο απλό; Μήπως τα καρφιά στην κοιλιά της ΚΟΙΜΩΜΕΝΗΣ, θα μπορούσαν να μπουν σε άλλο σημείο που να μην χαλάνε την τεράστια ομορφιά της;Κι αν δεν μπήκαν τότε μήπως θα μπορούσαν να μπουν τώρα; Και -έλεος- μήπως θα μπορούσαμε τουλάχιστον να προλάβουμε τα επόμενα καρφιά; Αυτά τα λόγια που δεν αποτελούν παρά ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ δεν είναι λόγια απλά και με ουσία;Και να σκεφτεί και κάποιυς από μας που δεν έχουμε δικό μας τόπο, και το μόνο που έχουμ είναι το… τοπίο;
    Τέλος το μόνο που δεν είναι και τόσο ευχάριστο είναι να απαντάει κανείς σε αναγνώστες που για κάποιο λόγο δεν γράφουν ολόκληρο το όνομά τους. Με χαρά απαντάω στον Πάνο Θεοχάρη, στο Γιώργο Τασιό, στη Γιώτα Πλιάκου, ακόμα και στη Λένα Παπαιωάννου. Γράφτε το ονοματάκι σας ρε παιδιά. Μπορεί μέσα από τις στήλες του ΠΟΡΟΣΝΙΟΥΖ και μέσα και από τις διαφορές να προκύψει ακόμα και φιλία.
    Καλή επιτυχία στην Εθνικάρα μας το βράδυ. Κι αν δεν κερδίσουμε πάλι κερδισμένοι είμαστε σε αυτό τον τομέα, γενικώς και εξαδιαιρέτου.
    Άρις Αντάνης
    Δημότης Πόρου, Μαρούσι
    arimari@otenet.gr

  13. Σ. Σταυρακάκης says:

    Οι ανεμογεννήτριες είναι ένας ξεπερασμένος και οικονομικά ασύμφορος τρόπος εξοικονόμησης ενέργειας, που περισσότερη ζημιά κάνει στο οικοσύστημα, παρά καλό.
    Για το λόγο αυτό, όλα τα πολιτισμένα κράτη έχουν στραφεί σε νέες πηγές ενέργειας, ξεπουλώντας μισοτιμής τα απαρχειωμένα αυτά μηχανήματα σε τριτοκοσμικά κράτη, ή σε εμπόρους-νταβατζίδες που τα τοποθετούν με το ζόρι πάνω απ’ τα άδεια κεφάλια μας, χαρίζοντάς μας μάλιστα και αναμνηστικά μπλουζάκια, που τα φοράμε και καμαρώνουμε.

    Η Αιολική ενέργεια, αν της αφαιρέσουμε όλα τα στολίδια και τις ωραίες λέξεις, είναι ο καινούργιος μπελάς που μας βρήκε, από τη στιγμή που κάποιοι ανακάλυψαν τον τόπο μας και σαν κατακτητές, απαίτησαν Γη και Ύδωρ, ή για να κυριολεκτούμε, Γη και Αέρα.
    Αν φυσικά γινόταν κάτι τέτοιο στην αρχαιότητα, οι κάτοικοι αυτής της περιοχής θα τους πετούσαν στα πηγάδια – δεν χρησιμοποιώ τις λέξεις πρόγονοί μας για να μην προσβάλω τη μνήμη τους- εμείς όμως σαν γνήσιοι νεοέλληνες, σύμφωνα με τις αρχές μας «χέρι που δεν μπορείς να δαγκώσεις φίλα το», υπογράψαμε τα λευκά χαρτιά των συμβολαίων τους και απολαμβάνουμε -θέλοντας και μη- την προστασία της παχιάς σκιάς τους.

    Δυστυχώς, κάποιοι με αυτή την ιστορία χέστηκαν στο τάληρο, και κάποιοι άλλοι -όπως εμείς- συζητάμε ψηφιακά στο φιλόξενο poros news αν έφταιγε το μαχαίρι, ή ο δολοφόνος!

  14. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Δεν ξέρω ποιος είστε αγαπητέ φίλε. Γράψτε το όνομά σας.
    Πάντως έχω να σας ρωτήσω, μια και αναφέρεστε στα παιδιά σας. Θα μπορούσατε να πάρετε μια κούνια και να πάτε με τα παιδάκια σας, να την στήσετε και να διασκεδάσετε,
    μέσα σε ένα Αιολικό πάρκο;
    Εγώ θα προτιμούσα, μια ρεματιά, με πλατάνια… εκεί δεν υπάρχουν Αίολοι,
    Μόνο πέστροφες!
    Δεν σας κάνω τον έξυπνο, αλλά, γνωρίζοντας τι ήταν ο Αίολος, λέω…
    Μια και απόχτησε πολλά αδέρφια, αλίμονο, μη και ανοίξουν αντάμα τους ασκούς τους. Που τους άνοιξαν βέβαια…
    Αυτά.

    Φιλικά

    Δημήτρης

  15. Άρις Αντάνης says:

    Μόλις γύρισα από ένα φιλικό περιβάλλον όπου παρακολουθήσαμε την προσπάθεια της Εθνικής μας ενάντια στην πολύ δυνατή ομάδα της Γερμανίας. Παραδόξως δεν νιώθω πολύ στενοχωρημένος με το 4-2. Όσο μάλιστα έβλεπα τη Μέρκελ να πανηγυρίζει τόσο μου πέρναγε η στενοχώρια μέχρι που στο τέλος με πιάσανε κάπως και τα γέλια, ενώ στη συνέχεια – κοίτα συναισθήματα !- ένιωσα και κάποιο … οίκτο γι αυτό το θλιβερό δείγμα γυναικείας οντότητας, εγώ που έχω γράψει πολλές φορές ότι η γυναίκα είναι το ισχυρό φύλο.
    Ναι είναι, αλλά η Μέρκελ είναι η εξαίρεση του κανόνα, που προφανώς το γνωρίζει και έχει κάπου διαβάσει και για την Καλλιπάτειρα.
    Αμέσως μετά άνοιξα να δω τα σχόλια για το καίριο ζήτημα του λεγόμενου “Αιολικού πάρκου”. Τι ωραία που ηχεί ο τίτλος που βρήκανε! Και αιολικό και … πάρκο. Δηλαδή, ούτε το ένα ούτε το άλλο. Για πάρκινγκ πρόκειται ακαλαίσθητων και πάμφθηνων σκουριασμένων, γεμάτων δηλητήριο καρφιών πάνω στην κοιλιά της Κοιμωμένης. Συμφωνώ και με τον Σ. Σταυρακάκη και βέβαια με τον ευαίσθητο συγγραφέα,ποιητή και φωτογράφο Δημήτρη Ζαχαρόπουλο.
    Και κάτι τελευταίο. Εκεί στην Πλάκα Γαλατά που πάμε τις γιορτές και τα καλοκαίρια, τις προάλλες τοποθετήσαμε μια ειδική κεραία για να δούμε με ευκρίνεια τους Ολυμπιακούς αγώνες. Δυστυχώς όπως μας είπε ο τεχνικός, όταν γυρίζουν οι ανέμες των ανμγντριών, το ρεύμα επιδρά αρνητικά στο σήμα και πολλά κανάλια – κυρίως τα τρία κρατικά- παρουσιάζουν ασταθή εικόνα και παράσιτα.
    Χαιρετισμούς σε όλους τους σχολιαστές ανεξαρτήτως θετικών ή αρνητικών σχολίων, εν προκειμένω.
    Να έχουμε υγεία και κέφι, να γράφουμε και να διαφωνούμε.
    Άρις Αντάνης

  16. Γιώτα says:

    Τί έκπληξη! Ο “χορός” των σχολίων που ξεκίνησα συνεχίζεται με αμείωτη ζέση στη ζέστη του Καλοκαιριού! Παρ΄ότι διαφορετικές οι συγκλίσεις παραμένουν ενδιαφέρουσες. Είναι η ομορφιά του διαφορετικού, η Ανθρώπινη μοναδικότητα! Θα αποφύγω τη φλυαρία μου, αφ΄ενός γιατί δεν ήρθε ο αντίλογος απο την αρθρογράφο και αφ΄ετέρου, θεωρώ, πως είπαμε αρκετά και δώσαμε καθαρά το στίγμα μας, σ΄ένα καυτό τέτοιο θέμα! Θέλω, όμως, να ευχαριστήσω θερμά τον Κο Αντάνη για την αφιέρωση(πανέμορφοι στίχοι!) και την ποιητική πνευματική διάσταση, ανάσα στην όποια μιζέρια. Κε Αντάνη σας γνωρίζω μέσα απο το βιβλίο σας “ΑΓΑΠΗ” το οποίο έχω διαβάσει! Το πήρα όταν μας χαρίσατε αρκετά έντυπα στο σύλλογο ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟΣ του οποίου είμαι μέλος του ΔΣ. Και φυσικά δημόσια, εκ μέρους του, ακόμα ένα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ! Είμαι ευαισθητοποιημένη στα θέματα,κυρίως, των γυναικών και του περιβάλλοντος. Καταλαβαίνει κανείς πόσο ταυτόσημο είναι και το θέμα Κοιμωμένη! Εκείνη θα παραμένει στη θέση της, όμως η οπτική γωνία που την αντικρύζουμε θα είναι διαφορετική για τον καθένα..
    Να είστε όλοι καλά. ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

  17. Γιώτα says:

    * Και ακόμη μία υπογράμμιση, νομίζω βασική, πως η Αγάπη μας για το κάθε τι εξαρτάται κυρίως και καρποφορεί, όταν δείξουμε και τον ανάλογο Σεβασμό. Η αγάπη χωρίς τον σεβασμό, καίγεται και χάνεται στου ανέμους! Εκεί όπου καμμία γεννήτρια δεν παράγει έργο (ζωής)!
    Ευχαριστώ την εφημερίδα που μας έδωσε βήμα.

  18. Πάνος Θεοχάρης says:

    Αναρωτιέμαι πόσοι από εσάς κάνετε βόλτα στην κορυφογραμμή. Είτε στις Αδέρες, είτε στην Κοιμωμένη.
    To κακό είναι ότι οι περισσότεροι ανεβαίνουν για κυνήγι, παρά για να μαζέψουν χόρτα.
    Έχοντας γυρίσει πολλές βουνοκορφές στην Ελλάδα (όχι για κυνήγι, παλαιότερα για διασκέδαση, τώρα για λόγους εργασίας), έχοντας βρεθεί δίπλα από ανεμογεννήτριες πολλές φορές, μπρος, πίσω, δεξιά, αριστερά, ακόμα και από πάνω (τις περισσότερες), βλέπω ότι για ακόμα μία φορά η πλειοψηφία του κόσμου είναι απίστευτα παραπληροφορημένοι.

    Αγαπητέ κ. Άρι Αντάνη, οι ανεμογεννήτριες δεν παρεμβάλουν τις κεραίες εκπομπής της τηλεόρασης (που σκοτώνουν περισσότερη την πανίδα από ότι οι ανεμογεννήτριες). Αιτία η μικρή ταχύτητα περιστροφής των πτερύγων και το υλικό κατασκευής τους.

    Αγαπητέ κ. Δημήτρη Ζαχαρόπουλε, οι πλειοψηφία του κόσμου θα πάει στην ρεματιά να πιει καφέ και τσίπουρο, που έχει σκιά και δροσιά, και όχι στην κορυφογραμμή που έχει μόνο χαμηλά πουρνάρια και βράχια, άλλωστε δεν έχει και δέντρα η κορυφογραμμή για να κρεμάσεις την κούνια…
    Ακόμα μιας και έχω πάει στην Αυστραλία, στην Αυστρία, στο Βέλγιο, στην Γερμανία, στην Γαλλία, μπορώ να σας πω ότι τα πάντα φυτρώνουν γύρω τους : http://polytexnikanea.gr/WP/wp-content/uploads/2012/03/wind-turbine-farm.jpg
    Η μεγάλη διαφορά που υπάρχει με εμάς και τους ξένους είναι αυτό που είπε ο SokratisP παραπάνω, μέχρι σήμερα εμείς τις βάζουμε μόνο στις κορυφογραμμές, και αυτές μπαίνουν από μεγάλες εταιρείες, ενώ έξω ο κάθε αγρότης πάει και βάζει μόνος του ένα πυλώνα στο χωράφι του και δίπλα καλλιεργεί.
    Τα δε πουλιά μαθαίνουν πολύ γρήγορα να τις αποφεύγουν, έχω συντροφεύσει αετούς που δούλευαν δυναμικό μπροστά από αυτές, και ήξεραν να μην περνάνε από πίσω !

    Αγαπητέ κ. Σ.Σταυρόπουλε, θα σας ενημερώσω ότι όλες οι ανεμογεννήτριες που μπαίνουν στην Ελλάδα είναι καινούργιες, και η συντριπτική πλειοψηφία είναι τελευταίας τεχνολογίας. Είναι δε τέτοια η φιλοσοφία του συστήματος, που άμα το τοποθετήσεις κάπου, δεν το βγάζεις ποτέ. Μιας που λέτε όμως ότι είναι ξεπερασμένες, αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μας πείτε ποιος είναι ο “μοντέρνος” τρόπος παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ.

    Από την μέχρι σήμερα εμπειρία μου να σας πω ότι οι μοναδικές περιπτώσεις που έχω δει ανεμογεννήτριες να μην λειτουργούν, είναι αυτές που έχει η ΔΕΗ, όπου δεν υπάρχει συντήρηση, ενώ η αγορά ανταλλακτικών θέλει βδομάδες μέσα από επιτροπές και ξανά επιτροπές, καθότι οι δημόσιοι υπάλληλοι ουδέποτε φημίζονταν για την εργατικότητα τους.

    Δεν μπορώ να πω ότι δεν υπάρχει θέμα αισθητικής, κάτι που όμως είναι καθαρά υποκειμενικό, σε άλλους αρέσουν, σε άλλους όχι. Μπορεί να φταίει και το μοντέλο ανάπτυξης, όπου εδώ δεν βάζει ο καθένας στο χωράφι του και ένα πυλώνα ώστε να έχουμε πολλές (μα πάρα πολλές) αλλά μικρότερου μεγέθους. Μπορώ ακόμα να προσθέσω ότι ειδικά βορειότερα τις ανεμογεννήτριες τις προτιμούν έναντι των φωτοβολταϊκών. Βέβαια εκεί δεν τους πιάνει το αριστερό μένος να μην βγάζει λεφτά καμιά μεγάλη εταιρεία.

    Δυστυχώς η ανάπτυξη δεν έρχεται χωρίς υποχωρήσεις σε άλλα πράγματα. Ο μόνος τρόπος να έχεις φθηνή ενέργεια με βραχυπρόθεσμα καμία μόλυνση και περιβαλλοντολογική επίπτωση είναι τα πυρηνικά εργοστάσια. Μακροπρόθεσμα γεμίζεις πυρηνικά απόβλητα. Και δυστυχώς όσο περνάνε τα χρόνια χρειαζόμαστε όλο και περισσότερη ενέργεια.

    Είναι εύκολο να γράφετε για “πάρκινγκ πρόκειται ακαλαίσθητων και πάμφθηνων σκουριασμένων, γεμάτων δηλητήριο καρφιών πάνω στην κοιλιά της Κοιμωμένης.”, αλλά δύσκολο να βάλουμε όλοι τουλάχιστον 1-2Kw φωτοβολταϊκά στην στέγη μας. Τι κι αν κατεβάσουν τον λογαριασμό μας στην ΔΕΗ κατά 1000€-8000€ τον χρόνο ? Τι κι αν βοηθούν το περιβάλλον για ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας.

    Τα όμορφα λόγια (ακόμα και όταν περιγράφουν κάτι άσχημο) είναι για τους περισσότερους εύκολα από την άνεση του πληκτρολογίου τους, παρά η πράξη στην στέγη τους.

    Άλλωστε αυτό είναι και το γενικότερο πρόβλημα στην χώρα μας, περιμένουμε όλα να διορθωθούν μόνα τους είτε γιατί γκρινιάζουμε στο πληκτρολόγιο, είτε γιατί διαδηλώνουμε στον δρόμο περιμένοντας να μας χαρίσουν ένα καλύτερο αύριο.

    Υ.Γ.: Στο internet μπαίνω από έναν atom με ssd δίσκο που έχει συνολική κατανάλωση με την οθόνη κάτω από 30Watt, πόσοι από εσάς έχουν αγοράσει μηχάνημα τελευταίας τεχνολογίας με 200-300Watt κατανάλωση ?

  19. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Καλημέρα κύριε Σταυρακάκη.
    Διαβάζοντας τα πάραπάνω, που μου άρεσαν.
    Προσθέτω στα σχόλιά σας, τα εξής:
    Τι θα πει νεοέλληνας;
    Νεοναζί, ναι! Νεότουρκοι, ναι!
    (που θα πάει, με τόσα σίριαλ, θα τη μάθω τη γλώσσα
    Και αφού μας κατέβασαν και τις εικόνες από τα Σχολειά μας και έβαλαν δεύτερη την τουρκική, να μην εξισλαμιστώ;)
    Και ότι άλλο θέλει κανείς, μπορεί να πάθει….
    Οι Έλληνες όσο πάνε εκλείπουν,
    Οι νεοέλληνες, τι σόι είναι;
    Σα παιδί που είμαι, έχω και απορίες…
    Ευχαριστώ.

    Δ.Γ.Ζ.

  20. Τάσος Γκούμας says:

    Κα Παπαϊωάννου,
    Όπως αντιλαμβάνομαι, δεν συνδέετε την καλαισθησία με την οικονομικότητα. Αν π.χ. γεμίζαμε το χώρο γύρω από το θέατρο Επιδαύρου με ανεμογεννήτριες (έχουν ήδη τοποθετηθεί δύο) θα το θεωρούσατε ως επικοδομητικό οικονομικώς!
    Ένα από τα πάγια θέματα είναι αν πρέπει, η υποβάθμιση του Περιβάλλοντος να κοστολογείται. Εσείς αντιλαμβάνομαι ότι δεν συμφωνείτε.
    Βλέπω ότι αναφέρετε τα οικονομικά πλεονεκτήματα του 2% και του 1% για τους ντόπιους, αλλά δεν σας ενδιαφέρει το κόστος του παραγομένου ρεύματος που επιβαρύνει το σύνολο των φορολογουμένων Ελλήνων.
    Μήπως γνωρίζετε ποιά είναι η απόσβεση των έργων αυτών; Γιατί, προσπαθούμε να το μάθουμε και δεν τα καταφέρνουμε. Επτασφράγιστο μυστικό. Η οικονομική αποτίμηση όμως δεν νοείται χωρίς τη γνώση του κόστους κατασκευής!
    Το κόστος κατασκευής και άρα και η απόσβεση, όπως γνωρίζετε, αφού αναφέρεσθε στα οικονομικά των Α/Γ, επιβαρύνεται εκτός των άλλων και με την οικονομική υποβάθμιση της γύρω περιοχής στην οποίαν οι αγοραπωλησίες οικοπέδων έχουν μηδενιστεί από την εγκατάστασή τους. Αναφέρομαι στην περιοχή μεταξύ Αρτίμου-Λεμονοδάσους έως και την Παναγίτσα του Μπέλεσι. Αυτή η περιβαλλοντική υποβάθμιση που μετατρέπεται και σε οικονομική σας ενδιαφέρει;
    Θα αποτολμούσα ένα ποιο δύσκολο ερώτημα.
    Σύμφωνα με το ‘’Μεσοπρόθεσμο’’ τα λιγνιτικά αποθέματα του Ελληνικού Λαού που ως τώρα εκμεταλλευόταν η Ελληνική ΔΕΗ, πωλούνται έναντι εξώφλησης χρέους στους οποιουσδήποτε ιδιώτες και ακολουθεί η πώληση των εργοστασίων της ΔΕΗ.
    Γνωρίζετε αν υπάρχει οποιαδήποτε δέσμευση του αγοραστή ιδιώτη να σταματήσει τη λειτουργία των λιγνιτοεργοστασίων της ΔΕΗ, π.χ. Μεγαλόπολης, (γιατί και αυτό έχει πλασσαριστεί δεόντως) μετά την εγκατάσταση κάποιου προσδιορισμένου αριθμού Α/Γ;
    Αν δε το μόνο όφελος είναι η ελάφρυνση των τοπικών πληθυσμών για 2% κ.λ.π., αυτή η ελάφρυνση που αφορά προφανώς και κάθε τοπική κοινωνία που πλήττεται από την εγκατάσταση των Α/Γ ποιόν τελικά επιβαρύνει; Μήπως τον Έλληνα φορολογούμενο και επιστρέφει σ’ όλους μας από ‘’άλλη οδό;’’ Π.χ. κάποιου ‘’τέλους’’ για την πράσινη ανάπτυξη, ή κάποιου άλλου ‘’τέλους’’;
    Και τελικά, την παγκόσμια επιβάρυνση του περιβάλλοντος, (που εσάς δεν σας ενδιαφέρει αφού ασχολείστε μόνο με το οικονομικό,)πόσο την ελαφρύνει;Και σε απόλυτους αριθμούς και σε ποσοστά.
    Τα ερωτήματα αφορούν και όσους ‘’πετάγονται’’ κάθε τόσο, χωρίς να βουτήξουν την πένα στο μυαλό.
    Τάσος Γκούμας.

  21. Σ. Σταυρακάκης says:

    Αγαπητέ κ. Θεοχάρη.
    (Κατ΄αρχάς λέγομαι Σ. Σταυρακάκης και όχι Σ. Σταυρόπουλος).
    Υπερασπίζεστε όπως κατάλαβα τη δουλειά σας, και αυτό δεν είναι κακό. Η ειρωνία όμως δεν χρειάζεται.
    Αφού σας αρέσουν οι βουνοκορφές, εδώ και τόσα χρόνια, μήπως μπορείτε να μας πληροφορίσετε που πάνε αυτά τα χιλιάδες κυβικά εδάφους που σκάβονται για τις βάσεις των ανεμογεννητριών; Ρίχνονται ή όχι στις πλαγιές δημιουργόντας διαβρώσεις μετά τις πρώτες βροχές;

    Γιατί δεν μας ενημέρωσε κανένας στην αρχή πως σκοπεύουν να εγκαταστήσουν ανεμογεννήτριες, παραβιάζοντας έτσι τις βασικές αρχές της συνθήκης του Αarhus της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ, καθώς και της Οδηγίας 2003/35/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου;
    Τι περιλαμβάνει η συνθήκη του Aarhus; Την κατοχύρωση των δικαιωμάτων συμμετοχής του κοινού στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για περιβαλλοντικά θέματα, προκειμένου να συμβάλλει στην προστασία του δικαιώματος διαβίωσης σε περιβάλλον κατάλληλο για την προσωπική υγεία και ευημερία.
    Εμείς οι ιθαγενείς (θα γνωρίσατε πολλούς στα τόσα επαγγελματικά ταξίδια σας ανά τον κόσμο), απλά ξυπνήσαμε μια νύχτα από τον θόρυβο του κομβόι των φορτηγών.

    Και αν στο κάτω-κάτω δεν μας αρέσουν να μας περιτριγυρίζουν αυτά τα παπάρια, -και να τα πληρώνουμε από πάνω- πάει να πει πως είμαστε αριστεροί;

  22. Άρις Αντάνης says:

    Αγαπητέ μου συμπατριώτη Πάνο Θεοχάρη, συνηθίζω να λέω πως οι νέοι έχουν πιο πολλά δίκια από μας που έχουμε τώρα κάποια ηλικία. Το πιστεύω ακράδαντα αυτό γενικώς. Πιστεύω στους νέους. Οι πιο ηλικιωμένοι είμαστε και πιο ξεροκέφαλοι και πιο… γερο-παράξενοι. Τόπο στα νιάτα εκατό τοις εκατό. Εν τούτοις ειδικά στο θέμα των ανεμογεννητριών επίτρεψέ μου να διαφωνώ ριζικά και αμετάκλητα. Επειδή αγαπώ παρα πολύ το νησί μου και όλη την περιοχή, εκείνα τα καρφιά μου έχουν μπει στην ψυχή και με πονάνε. Κάποτε ήμουνα περήφανος για το ηλιοβασίλεμμα του Πόρου. Τώρα ντρέπομαι. Και δεν μπορώ να κάνω και τίποτα άλλο εκτός από το να λέω ευθαρσώς τη γνώμη μου, ακόμα και με παλιάς τεχνολογίας υπολογιστές που, παρ όλο το κόστος προσπαθώ όσο γίνεται να αναβαθμίζω. Σίγουρα ό,τι και να κάνω ποτέ δεν θα σε φτάσω. Αλλά αφού είσαι εσύ μπροστά και άλλοι νέοι, εγώ είμαι βέβαιος ότι υπάρχει ελπίδα. Αλήθεια.
    Βέβαια πίσω από αυτά τα μηχανήματα υπάρχουν και κάποια ονόματα, που δεν τα λέει κανείς. Επειδή εγώ τα έχω μεν ακούσει αλλά δεν είμαι και σίγουρος και δεν μπορώ να το αποδείξω, δεν τα αναφέρω.
    Κλείνοντας σε συγχαίρω εκ βάθους καρδιάς, γιατί την ώρα που εσύ γράφεις και συνομιλείς μαζί μας, άλλοι, νέοι άνθρωποι, προτιμούν το δρόμο της… Απάθειας – αρχαία πόλη της Τροιζηνίας.
    Αγαπητή μου κυρία Γιώτα δεν έχω λόγια να σας ευχαριστήσω για τα δικά σας καλά λόγια. Μου δίνετε πολύ κουράγιο. Και αυτούς τους χαλεπούς καιρούς το χρειαζόμαστε.
    Άρις.-

  23. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Προς όλους αυτούς, που έχουν μύγα.

    Όλα τα κουλά άκουσα εδώ μέσα, κι αλλού… από άτομα που προφανώς έχουν συμφέρον…
    Μπορούν λοιπόν να μας πουν, πως στο διάβολο θα τις ξεφορτωθούμε τις Α/Γ από τον τόπο μας βρε αδερφέ; Δε τις θέλουμε, για να θησαυρίζουν άλλοι. Θέλουμε καθαρό τον ορίζοντα. Μας έπιασαν απροετοίμαστους, ένα πρωί, όπως λέει παραπάνω ο φίλος μας, ακούσαμε βαρέων βαρών μηχανήματα, να μας ξυπνούν από τον ύπνο του δικαίου. Ξυπνήσαμε όμως… Μπορείτε αντί να μας λέτε κούφια λόγια, να πράξετε ανάλογα και να μας αδειάσουν τις όμορφες κορυφές μας; (τώρα με ΠΛΥΓΕΣ!)
    Εγώ το βλέπω αισθητικά, ενοχλώ κανέναν; Έτσι μου αρέσουν τα βουνά μας. Ποιος θα μου πληρώσει εμένα αυτή την ψυχική ευφορία που ελάμβανα κοιτώντας την Κοιμωμένη και τις καταπράσινες βουνοκορφές μας; Τράβαγα φωτογραφίες, με ένα σωρό άλλους, τουρίστες και συντοπίτες και γέμιζα με υπεριφάνια! Τι με νοιάζει εμένα για τα κέρδη που θα αποκομίσουν αυτοί οι μάγκες;… Δε θέλω κανένα να μου μολύνει το οπτικό μου πεδίο και να μου στερεί την αισθητική, όσο κι αν υπάρχει όφελος. ( Για μερικούς καρεκλοκενταύρους, αγύρτες και νταβανζήδες είναι καλά.)
    Αν ήταν, είναι για καλό, ας βγει το επίσημο κράτος και να μας πει… Έλληνες, με τις Α/Γ που σας χώνω στα κορμιά σας, θα ωφεληθούν τα κρατικά μας ταμεία, με τόσα εκατομ. Ευρώ, και το κράτος θα ορθοποδήσει! Να το πει! Τότε να βάλουμε και στα στήθι μας και στην καρδιά μας καρφιά. Να δώσουμε και το αίμα μας, αυτό που μας έμεινε… Για την ΠΑΤΡΙΔΑ! Αλλά, έτσι ξεφτιλισμένα, δεν το αντέχω! Αφήστε τα κυριλίδικα και τα σοφιστικά… εμείς είμαστε απλοί πολίτες και πονάμε την κάθε γωνιά μας.
    Μήπως… να πουληθούμε θέλετε; Το θέλετε πολύ; Να το κάνουμε βρε αδερφέ, εδώ μας πούλησαν όλοι! Να το κάνουμε κι εμείς. Στήστε τότε, για κάθε Αιολικό πάρκο και ένα σχολειό, ή μια εκκλησιά… να πουληθούμε, αλλά να σπουδάζουν τα παιδιά μας (Ελληνικά) και να εκκλησιάζονται. Ανεβάστε ξανά και τους ήρωες στις αίθουσες, και την Κυρά Παναγιά μας, που κατέβασαν αδιάντροπα.
    Μπούρδες! Τα θέλετε όλα δικά σας! Φάτε, φάτε, φαταούλες. Στο λαιμό να σας κάτσουν. Αλλά αφήστε τον τόπο μας καθαρό, και από εσάς! Δε σας χιαζόμαστε.
    Δε θέλω να μου απαντήσετε.
    Είπα αυτά που αισθάνομαι και ας με συγχωρέσουν κάποιοι φίλοι.

    Δημήτρης Γ. Ζαχαρόπουλος

  24. Πάνος Θεοχάρης says:

    Αγαπητέ κύριε Σταυρακάκη, καταρχάς να ζητήσω συγγνώμη για το “Σταυρόπουλος”, δεν ξέρω πως μου ήρθε.

    Δεύτερον οι ανεμογεννήτριες η ίδιες δεν είναι η δουλειά μου, απλά έτυχε μια εποχή και εγκατέστησα αρκετές ασύρματες ζεύξεις σε αυτές, κάτι που όμως δεν το κάνω πλέον, οπότε καταλαβένεται ότι δεν είναι δουλειά μου να για να τις υπερασπιστώ. Όπως και τυχαίνει να εγκαθιστώ ασύρματες ζεύξεις σε βουνοκορφές, όπως και τύχαινε παλαιότερα να πετάω στις περισσότερες από αυτές τις κορφές, και είμαι στην κατηγορία των ανθρώπων που μπορούν πραγματικά να γκρινιάξουν ότι πράγματι μας ενοχλούν οι ανεμογεννήτριες και όχι μόνο στην αισθητική μας.

    Τρίτον, ναι ρίχνονται, αλλά δεν είναι τόσο μεγάλο θέμα. Ποιο μεγάλο πρόβλημα είναι οι δρόμοι που ανεβαίνουν επάνω, παρά τα δικά τους “μπάζα”, αν και δεν έχω δει σε κανένα βουνό να δημιουργείτε πρόβλημα από τα χώματα.

    Κανένας όμως δεν λέει ότι υπάρχουν μειονεκτήματα. Καμία αναπτυξιακή κίνηση δεν υπάρχει χωρίς παράπλευρες απώλειες. Το ζητούμενο είναι τι δείχνει η ζυγαριά, πόσο παραπάνω είναι τα θετικά από τα αρνητικά.

    Αγαπητέ κύριε Τάσο Γκούμα,
    Θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλω ότι οι ανεμογεννήτριες έριξαν τις τιμές σε Άρτιμο Λεμονοδάσος κλπ, μάλλον η οικονομική κρίση της χώρας μας είναι υπεύθυνη για αυτό, παρά η “υποβάθμιση” από της ανεμογεννήτριες. Το παρελθόν έχει δείξει ότι ακόμα και σε πραγματικές υποβαθμίσεις (και όχι αισθητικές σε απόσταση 2-3 χιλιομέτρων), οι τιμές δεν επηρεάζονται ιδιαίτερα, μην ξεχνάτε ότι είμαστε λαός που καίμε τα δάση μας για να τα κάνουμε οικόπεδα, και παρότι αγοράσαμε οικόπεδο στα καμένα, μετά γκρινιάζουμε που έκανε το ίδιο και ο γείτονας (και βάζω πρώτο πρόσωπο γιατί αρκετοί από ότι είδα παρεξηγούνται).

    Να έχετε υπόψιν σας πάντως ότι η τιμή πώλησης της Κwh από τις ανεμογεννήτριες είναι φθηνότερη από τα φωτοβολταϊκά. Το κάρβουνο εξακολουθεί και έχει έμμεσα την χαμηλότερη τιμή, αλλά αν πιάσουμε το ποσοστό του 20% από τις ΑΠΕ, ο φόρος άνθρακα που θα πληρώσει η ΔΕΗ, θα κάνει τα άλλα νούμερα να μοιάζουν με αστεία. Φαντάζομαι θα γνωρίζεται τι είναι ο φόρος άνθρακα, αν όχι τότε να ενημερωθείτε από το διαδύκτιο, κάποιοι τον παρουσιάζουν ως το “νέο διεθνές νόμισμα”.

    Το δε μεσοπρόθεσμο, μακροπρόθεσμο, βραχυπρόθεσμο, πείτε το όπως θέλετε σχέδιο της ΔΕΗ, έχει τιναχτεί στον αέρα εδώ και καιρό (ελέω Φωτόπουλου). Παρόλα αυτά, υπάρχει ακόμα ο στόχος για παραγωγή του 20-25% από ΑΠΕ, μετά τα υδροηλεκτρικά, φυσικό αέριο και πετρέλαιο (μικρά νησιά), και τέλος ο άνθρακας, επειδή η παραγωγή είναι ένα “ζωντανό” σύστημα άμεσα συνδεδεμένο με την ζήτηση, όσο περισσότερες είναι οι ΑΠΕ, και βροχερότερος ο χειμώνας, τόσο λιγότερος ο άνθρακας. Η παραγωγή από τις ΑΠΕ αγοράζεται εξολοκλήρου από το δίκτυο, οπότε είναι γεγονός ότι κάθε ανεμογεννήτρια, κάθε φωτοβολταϊκό, μεταφράζεται ακόμα και σήμερα σε λιγότερο άνθρακα. Ότι και να γίνεται με τα εργοστάσια της ΔΕΗ, (εξαγορές, κλπ), όποιος και να είναι ο ιδιοκτήτης τους, το “σύστημα” τραβάει πρώτα από τις ΑΠΕ, ζυγίζει τις ανάγκες και τα υδάτινα αποθέματα, τραβάει από τους ιδιώτες παραγωγούς Φ.Α., και τέλος συμπληρώνει με λιγνίτη, δεν γίνεται να το πω ποιο απλά.
    Και στο τέλος τέλος της γραφής, περιβαλλοντολογικά με ενδιαφέρει να μην καίμε λιγνίτη και όχι ποιος μας πουλάει το ρεύμα (είτε ιδιώτης, είτε γειτονικό κράτος).

    Αγαπητέ Άρι Αντάνη, χρησιμοποιείς βαριές κουβέντες, “ντρέπεσαι” ?
    Υπάρχουν πολλά σημαντικότερα στραβά για να ντραπείς για τον τόπο σου, να ξέρεις δε ότι όποιος δεν βλέπει λίγο καλά, δεν τις βλέπει καν στην κοιμωμένη επάνω.

    Αγαπητέ κύριε Ζαχαρόπουλε με έχετε μπερδέψει, αν οι ανεμογεννήτριες ήταν δημόσιες δεν θα σας ενοχλούσαν ? Αδυνατό να καταλάβω αν το πρόβλημα σας είναι αισθητικό ή πολιτικό τελικά.

    Πάντως για το θέμα των ανεμογεννητριών διαβάζω βαριές εκφράσεις, και μου προκαλεί εντύπωση.
    Όταν βλέπετε να πετιούνται ελιές και τούβλα στα καμένα, δεν ενοχλεί κανέναν ? (νομίζω φέτος είδα 2 καινούργια σπίτια στο Νεώριο)
    Όταν βλέπετε να χτίζονται τα δικά μας δάση σε Πόρο, Λεμονοδάσος, κλπ, δεν συγκινείτε κανένας ?
    Βλέπετε εκεί χτίζει ο ξάδερφος, ο κουμπάρος, ο φίλος, εμείς οι ίδιοι, οπότε δεν μιλάει κανείς. Τότε δεν αλλοιώνεται η αισθητική μας.
    Όπως και η αισθητική μας φτάνει όπου φτάνει το μάτι μας, δεν πάει στην Μεγαλόπολη, δεν μας νοιάζουν αυτοί, εμάς μας νοίαζει μόνο το δικό μας οικόπεδο…

  25. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Αγαπητέ μου, είσαι καλά ενημερωμένος βλέπω, και σε ότι λες, μπορεί κανείς να σε παρεξηγήσει… και όχι. Μόνο που εμείς οι στραβοί, κάθε πράμα, στον καιρό του.
    Ο πόρος έχει πολλά και θα μπουν για μένα, στη σειρά τους. Δεν είμαι Ποριώτης, μα τον πονώ περισσότερων από μερικούς. Δεν είμαι όλο το χρόνο εκεί, για να παρακολουθώ, τι γίνετε… αλλά διαβάζω, μαθαίνω. Όμως, όταν γράφουμε για κάτι στραβό που βλέπουμε, μαθαίνουμε, όλο και κάποιος θα βρεθεί υπερασπιστής του άδικου για μας. Όπως το λεμονοδάσος… κλπ. Το θέμα είναι, αφού είναι λάθος και εσείς το ξέρετε, κι ας κάνετε τον υπερασπιστή, γιατί γίνετε; Υπάρχουν ένα σορό ξεροβούνια, μακριά από τις τουριστικές περιοχές, γιατί αρέσουν τα τουριστικά μέρη και νησιά μας; Να Πάτε στον Όλυμπο, στον Παρνασσό στη Γκιόνα, Όπου αλλού, που δεν έχετε ακόμα πληγώσει. Βάζω κι εσάς μέσα, γιατί με εσάς ομιλώ. (Και οι κεραίες, στα χωριά κλπ, ξέρετε τι μίζες έλαβαν οι Κοινοτάρχες για να τις στήσουν στα βουναλάκια μας. Τυχαίο; Το γνωρίζω από τον ξάδερφο, το θείο και της θειας μου!)
    Μια όμως το εξαντλήσαμε το θέμα, τέρμα, μαζί σας, είστε αρνητικός! Το καταλάβαμε! Ας το δουν οι πιο αρμόδιοι, και να μας απαντήσουν. Εσείς, – μπορεί- να έχετε και εμπάθεια με τον τόπο… Δε μπορεί όμως να μη σας αγγίζουν όλα αυτά βρε γαμώτο… κι εσείς με μπερδεύετε… Και… δε μιλώ πολιτικά, για την πολιτική, δεν παίρνω το μέρος κανενός. Το σχόλιό μου, ήταν απλά για τους πάρα πέρα και πάρα πάνω, κι ο λόγος, ότι αυτοί είναι που πρέπει να αντιλαμβάνονται και να ακούν τους πολίτες και να απαντούν.
    Και για να σε μπερδέψω λίγο πάλι, Όχι να στήνουν διαγωνισμούς κλπ. Κλπ. Αν μιλούσα πολιτικά, θα με μούντζωνα και με χέρια και με πόδια.
    Αυτά…
    Χαιρετώ, τέλος από εμένα.

    Δ.Γ.Ζ

  26. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Αγαπητέ κ. Θεοχάρη, μου κάνατε ένα ερώτημα και δε σας απάντησα… σχετικά με τις Α/Γ. Λέτε, αν θα με ενοχλούσαν, αν ήταν Δημόσιες… και βέβαια! Το μιαρό και ρυπογόνο αποτέλεσμα, για μένα πάντα, δεν αλλάζει. Το κακό το εξορκίζεις από όποιον και να προέρχεται.
    Ευχαριστώ.
    Δημήτρης

  27. Άρις Αντάνης says:

    Αγαπητέ μου κύριε Θεοχάρη,
    Αφού μετά από 26 σχόλια- σπάνιο νομίζω-έχετε μείνει μόνος σας σε αυτό το αντικείμενο και εξακολουθείτε να επιμένετε, επιτρέψτε μου να σας δώσω και μια σημερινή πληροφορία, που ακόμα και αν κάποιος είναι μύωψ, όπως εγώ, η λόγω μειωμένης οπτικής οξύτητας αύξηση της ακουστικής, δεν είναι αναγκαία για να συλλάβει την κακή είδηση: ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ Ο…, ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΚΑΤΟΝΟΜΑΣΩ ΠΙΟ ΆΣΧΗΜΑ, ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΒΡΗΚΕ ΠΑΛΙ ΤΗ ΛΥΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ -ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ-ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΤΗΣ ΔΕΗ: ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΝΕΑ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΥΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ 5% ΕΩΣ….καλά δεν το πίστεψα… 17%.
    Βέβαια με το σχόλιό σας ότι “άμα δεν βλέπει κάποιος καλά τα καρφιά δεν… φαίνονται”, με πιάσανε τα γέλια και συγγνώμη. Αλλά τα γέλια ήταν μια μορφή άμυνας γιατί αν το έπαιρνα σοβαρά, εκτός από την στροβομάρα που εγώ την έχω κατοχυρομένη, θα πάθαινα και… κουφαμάρα, που μέχρι στιγμής την έχω γλυτώσει, παρά τα όσα ακούω καθεμέρα.
    Αλλά και θεόστραβος να είναι κάποιος πού είναι η κοινή λογική; “Τυφλός τά τε ώτα, τον τε νουν, τά τε όμασ’ ει” λέγανε οι αρχαίοι μας πρόγονοι.
    Και βέβαια ποιος λαός έχασε το λεγόμενο common sense του για να το βρούμε εμείς!Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Ούτε το χάλι της πατρίδας. Όλα συντελούν σε αυτό και βέβαια όχι το ότι δεν θέλουμε τις Α/Γ να είναι πάνω στην Κοιμωμένη αλλά κάπου πιο δω ή πιο κεί. Παρ’ όλα αυτά,όπως είπα και σε άλλο προηγούμενο σχόλιό μου, οι νέοι μας είναι η ελπίδα αυτής της χώρας.
    Αρκεί να μην έχουν τόσο εγωϊσμό που μπαίνει μπροστά στα μάτια σαν “πούσι” και περιορίζει την ορατότητα. Γιατί εγώ βέβαια δεν καταλογίζω δόλο ή σκοπιμότητα, ούτε καν αμέλεια ή και άγνοια. Μόνο εγωϊσμό. Τίποτα άλλο…
    Με τιμή, Άρις.-

  28. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Άρι, νομίζω το τελειώσαμε το θέμα.
    Άλος τα παίρνει, κι άλλος σκούζει.
    Πως λέει η παροιμία;
    Το τι λέμε εμείς, ποσώς ενδιαφέρει τους ανεγκέφαλους.
    Σιγά μη τους ενδιαφέρει η Κοιμωμένη… τι και αν έχει φωτογραφηθεί σαν αξιοθέατο, από κόσμο και κοσμάκη… κι έχει φτάσει στα πέρατα της γης!
    Βλέπεις, μόνο από τον Πόρο μπορείς να τη δεις, από πουθενά αλλού. Αλλά, ο Ποριώτης Άρχων, έχει πάρει καθόλου θέση; Άσε φίλε… για βουνοκορφές θα μιλάμε τώρα;
    Σιγά, μην είμαστε τόσο ρομαντικοί… ΤΑ ΚΑΛΩΣ ΚΑΜΩΜΕΝΑ, ΚΑΛΩΣ ΚΑΡΦΩΜΕΝΑ.

  29. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    http://www.epaw.org.

    Μπείτε σε αυτή τη Δ/νση κύριοι πολύξεροι, και μετά τα ξαναλέμε.
    Η μετάφραση δεν είναι καλή, μα καταλαβαίνεις πολύ καλά.
    Να μορφώνεστε και να μη κάνετε τον έξυπνο. Διαβάστε τι κακό κάνουν οι Α/Γ και μην ξανακούσω – διαβάσω, χαζομάρες. Θα παρακολουθήσουμε και το συνέδριο που λέει η δημοσίευση κάποια στιγμή, για να σταματήσουν τα παπαγαλάκια και παπαγερμανάκια.

  30. Άρις Αντάνης says:

    Πού την ανακάλυψες βρε παλιο-Μήτσο αυτή την ιστοσελίδα, όπου διαμαρτύρονται για τις Α/Γ και σε άλλες 10 χώρες;
    Είσαι αδικαιολόγητος. Δεν το έβαλες αμέσως και με αφήνεις να γράφω τόσο καιρό ένα σωρό … μπούρδες και να κοντράρομαι με φίλους συντοπίτες και με το κύριο Πάνο Θεοχάρη, ενώ είναι όλα γραμμένα και βασισμένα σε αλήθειες και στοιχεία.
    Με αφήνεις και γράφω αφού ξέρεις ότι έχω άλλα πιο αρεστά ζητήματα να ασχοληθώ και ένα σωρό κείμενα να διαβάσω και να γράψω, κι εγώ στέκομαι κάθε μέρα μπροστά στο Ποροσνιουζ, να δω τι είπανε για την Κοιμωμένη μας.
    Βέβαια “ουδέν κακόν αμιγές καλού”, αφού διαπιστώνω ότι το Ποροσνιουζ συνεχώς βελτιώνεται και μας ενημερώνει έγκαιρα και έγκυρα πάνω σε ενδιαφέρονται ζητήματα. Επίσης διαβάζω αξιόλογα άρθρα όπως εκείνο για τα ναρκωτικά που έγραψε ο Μπάμπης Κανατσίδης και θα το βρεις σε άλλη στήλη. Διάβαστο. Θα τα πούμε εν Πόρω, σύντομα.
    Άρις.-

  31. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Άρι, δεν είμαστε οι μόνοι που μιλάμε για το ίδιο θέμα.
    Υπάρχουν πολύ που αντιδρούν για τις Α/Γ και όχι μόνο.
    Τη δ/νση μου την έδωσε ένας φίλος. Θα σου γράψω το όνομά του στο -μέλι- σου. Διάβασες τι λέει η ιστοσελίδα… Όλες οι χώρες αντιδρούν και έχουν σοβαρούς λόγους που το κάνουν. Καθαρά λόγια! Εμείς; Τον παπαγάλο.

  32. Πάνος Θεοχάρης says:

    Παντού υπάρχουν άνθρωποι και ομάδες που είναι ενάντια σε κάτι, όπως κάποιοι εδώ, έτσι και στο εξωτερικό, και φυσικά το να φτιάξεις ένα site είναι εύκολο.

    Σας παραθέτω ένα εδάφιο από ένα πολύ ωραίο site και εγώ, με απλά λόγια, το οποίο έρχεται σε κόντρα της υποβάθμισης της αισθητικής σας

    …Η οικονομική κατάσταση στην περιοχή Ακρινή, λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Πτολεμαΐδα, όπου έχουν μεταφερθεί οι μονάδες λιγνίτη τα τελευταία χρόνια, καθώς και η κατάσταση της υγείας των κατοίκων είναι δραματική… Στο Δημοτικό Σχολείο της περιοχής οι μικροί μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματα με τη βοήθεια αναπνευστικών μασκών ενώ, σύμφωνα με στοιχεία, το 50% των παιδιών πάσχει από άσθμα. Αποκαρδιωτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας με βάση της ληξιαρχικές πράξεις του χωριού που διενήργησε με δική του πρωτοβουλία ο κάτοικος της Ακρινής, κ. Αλέξης Σαριαννίδης και πρώην πρόεδρος του περιβαλλοντικού συλλόγου της περιοχής, όπου φαίνεται ότι το 65% των κατοίκων μέχρι σήμερα έχει φύγει από τη ζωή εξαιτίας του καρκίνου.
    Όπως περιγράφει, «αν κοιτάξει κανείς περιμετρικά το χωριό θα παρατηρήσει τουλάχιστον 25 σπίτια. Όλα αυτά τα σπίτια θρηνούν τουλάχιστον ένα νεκρό κάθε δύο χρόνια. Δυσκολεύεσαι να αναπνεύσεις, το καλοκαίρι είναι σχεδόν αδύνατο να βγεις από το σπίτι, ενώ η μόνιμη μυρωδιά του λιγνίτη και η αίσθηση ότι είναι σούρουπο έξω μέρα νύχτα συνθέτουν την καθημερινότητα μας εδώ στο χωριό». Στο χωρίο όλοι ζουν μετά βίας με ένα μισθό 800 ευρώ υπό αντίξοες συνθήκες, χωρίς ποτέ να είδαν την οικονομική ανάπτυξη που τους υποσχέθηκε το κράτος από την εξόρυξη του λιγνίτη. Αντιθέτως, χρεωμένοι ως το λαιμό με δάνεια φεύγουν όπως όπως από το χωρίο για να ξαναχτίσουν σπίτια σε κοντινές περιοχές της Κοζάνης για να σωθούν, όπως λένε, από τον καρκίνο και να προσφέρουν στα παιδιά τους ένα καλύτερο αύριο χωρίς αρρώστιες. Ένα χωριό όπου το νεκροταφείο καταλαμβάνει μεγαλύτερη έκταση από ότι η κατοικήσιμη περιοχή…
    Σύμφωνα με τον πνευμονολόγο κ. Γ. Τσίοτσιο που δραστηριοποιείται στην περιοχή της Ακρινής, ένας εργαζόμενος στα ορυχεία και μια γυναίκα του χωριού χάνουν την ζωή τους κάθε 6 μήνες από τη νόσο του καρκίνου. Πρόσφατη μελέτη στην περιοχή έχει δείξει ότι 1 στα 7 παιδιά προσβάλλεται από άσθμα, έχοντας 10 πλάσια επίπτωση άσθματος από περιοχές χωρίς ατμοσφαιρική ρύπανση, αποβολές εμβρύων, συγγενείς διαμαρτίες, διαταραχές του γενετικού συστήματος, διανοητικές καθυστερήσεις, μείωση της ακοής, αύξηση των κεφαλαλγιών και διαταραχές στον ύπνo…
    http://newpost.gr/post/24899/%CE%9F-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CE%BD%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%81%CE%AD%CF%86%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CE%B5-%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%87%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82/

    Θα μου πείτε όμως τι να μας πει ο καρκίνος των συμπολιτών μας μπροστά στην αισθητική μας…

    Και τι να απαντήσω εγώ μετά ?

  33. Πάνος Θεοχάρης says:

    Μιας και η παραπληροφόρηση που υπάρχει χτυπάει κόκκινο, να γράψω μερικά νούμερα καθαρά ενημερωτικά, καθότι στην πραγματικότητα το κόστος του ρεύματος από ανεμογεννήτριες είναι σχεδόν το ίδιο με αυτό από τον λιγνήτη.

    Κόστος πώλησης (από ΔΕΗ προς εμάς) KWh για σπίτια : 0.08-0.15 €
    Κόστος πώλησης (από ΔΕΗ προς εμάς) KWh για επαγγελμ. : 0.12 €

    (τα παραπάνω ήταν πριν από 2 χρόνια, έχουν ανέβει παραπάνω).

    Κόστος αγοράς από λιγνίτη (το δίκτυο από την παραγωγή της ΔΕΗ) : 0.04 – 0.05 €
    Κόστος φόρου άνθρακα (με σημερινές τιμές) : 25$/Τόνvο CO2 που μεταφράζεται σε 0.034€/Kwh
    Συνολικό κόστος λιγνίτη : 0.074 – 0.084€/KWh

    Κόστος αγοράς (από ΑΠΕ προς ΔΕΗ) KWh από ανεμογγενήτριες : 0.08€/ΚWh για το διασυνδεδεμένο δίκτυο και 0.09 για μη διασυνδεδεμένο δίκτυο (για τα νησιά που δεν είναι ενωμένα με καλώδιο με την ηπειρωτική χώρα).

    Κόστος αγοράς (από ΑΠΕ προς ΔΕΗ) από φωτοβολταϊκά :
    Εδώ το κόστος ποικίλει ανάλογα με το πότε υπογράφτηκε το αρχικό συμβόλαιο, αλλά σε γενικές γραμμές αρχίζει από 0.40€/KWh και πέφτει με τα χρόνια σε κάτω από 0.30€/KWh

    Κόστος αγοράς από φωτοβολταϊκά σε ταράτσα (μέχρι 10KW εγκατάσταση : 0.50€/ΚWh για διασυνδεδεμένα και 0.55€/ΚWh για μη διασυνδεδεμένα (και γι’ αυτό συμφέρει όλοι να βάλουμε λίγα πανέλα στην σκεπή μας, τα KWh παραγωγής και κατανάλωσης ΔΕΝ συμψηφίζονται αλλά ο συμψηφισμός γίνεται σε επίπεδο €, δηλαδή πόσα € παράγεις μείον πόσα € κατανάλωσες, οπότε ακόμα και με εγκατάσταση μικρότερη από 2ΚW, μπορεί να μηδενίζεις τον ετήσιο λογαριασμό της ΔΕΗ.

    Κόστος αγοράς από οικιακές/αγροτικές ανεμογεννήτριες (μέχρι 50KW): 0.25€/KWh.
    Ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τις μικρές ανεμογγενήτριες μπορεί να βρείτε στο http://www.econews.gr/2011/10/06/mikres-anemogennitries-2/
    Ενδεικτικά να πω ότι υπάρχουν περιοχές με μόνιμες αύρες (πρωινές του βουνού, ή απογευματινές πεδιάδας, ή μπουκαδούρας) όπου υπάρχει άνεμος για 5-6 ώρες της ημέρας, η ανεμογεννήτρια του παραδείγματος μπορεί να παράγει εύκολα 25-30.000€ ετησίως, κάτι που μεταφράζεται σε απόσβεση 4-8 ετών, και μετά δίνοντας ένα πολύ καλό ετήσιο εισόδημα με συμβόλαιο 20ετίας. (και στην υπόλοιπη Ευρώπη υπάρχουν τέτοια συμβόλαια, γι’ αυτό θα δείτε δεκάδες ανεμογεννήτριες ανάμεσα σε σπαρμένα χωράφια (μην ακούτε τις φήμες ότι γύρω δεν φυτρώνει τίποτα, απλά στις βουνοκορφές συνήθως δεν μεγαλώνει τίποτα πέρα από πουρνάρια λόγο του αέρα).

    Αντιγράφω από το http://www.econews.gr/2012/06/20/ilektriki-energeia-maios-2012/ :
    —Παραγωγή

    Η λιγνιτική παραγωγή περιορίστηκε κατά 2,75% το Μάιο του 2012 σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ αντίθετα τα υδροηλεκτρικά εκτοξεύτηκαν κατά 28,27%. Σημαντική πτώση 15,78% κατέγραψε η ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο.

    Εντυπωσιακή αύξηση 28,71% παρουσίασε στο πεντάμηνο η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, ενώ το Μάιο σημειώθηκε μικρή αύξηση 4,80% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα

    2.75 λιγότερο κάρβουνο αγαπητοί συμπολίτες.

    Διαβάστε και εδώ : http://www.econews.gr/2012/05/18/ape-lignitis-erevna/
    3.500MW λιγότερα πρέπει να έχει η ΔΕΗ μέχρι το 2020 λόγο Ε.Ε. (και φόρου άνθρακα), και η συζήτηση είναι να αντικατασταθούν από ΑΠΕ ή ΦΑ

    Δείτε και τι συμβαίνει στην άλλη πλευρά του πλανήτη (Ιαπωνία) http://www.econews.gr/2012/06/18/iaponia-pyrinika-ape/

    Διαβάστε και την θέση της greenpeace (υπέρ) των ανεμογεννητριών : http://www.greenpeace.org/greece/el/news/2012/iounios/imera_anemou/
    http://www.greenpeace.org/greece/el/news/118508/118517/roadmap_energy/

    Διαβάστε και εδώ : http://www.domeniko.gr/?p=608
    “Ένας στους τρεις θανάτους που σημειώνονται στην Πτολεμαΐδα προκαλείται από καρκίνο!” και “7 στους 10 θανάτους στην περιοχή οφείλονται σε καρκίνο ή θρομβοεμβολικές νόσους” (Αγγελιοφόρος 7/2/07).”

    Δείτε το βίντεο στο http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.prwtagwnistes&id=717
    Και δείτε για τα χωριά Κλείτος, Χαραυγή και Κόμανος που έρχονται να προστεθούν σε άλλα που τα φάγανε τα ορυχεία.

    Δείτε το κόστος παραγωγής ενέργειας από λιγνίτη σε ανθρώπινες ζωές : http://www.greenpeace.org/greece/el/news/2012/anthropino_kostos_ligliti/

    ναι, το νιώθω τον πόνο για την αισθητική, ακόμα και από το γραφείο μου στον Πειραιά, έχω μια κάμερα στο σπίτι στον Πόρο και βλέπω το κανάλι και την Ωραία Κοιμωμένη, αλλά επειδή έχω περάσει και από την Μεγαλόπολη, το κόστος της ανθρώπινης ζωής, το μέλλον των παιδιών μου σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, είναι μεγαλύτερο από τον πόνο της αισθητικής μου…

  34. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Αγαπητέ μου, καλά και χρυσά τα λες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Σε χειροκροτώ!!!!!!!!
    Εμείς γιατί φωνάζουμε; Μα για να μη γίνει κάτι σχετικό και στις περιοχές μας, με τις Α/Γ. Μπορεί πιο μακροχρόνια και σε μικρότερη κλίμακα και ποσοστό, μα ούτε μια ζωή δεν θέλω, δεν πρέπει να χαθεί, για να κονομήσουν κάποιοι και να χορεύουν πάνω από τους τάφους των συνανθρώπων μας. Πιστεύω πως κι εσύ αυτό επιθυμείς… ή ;; Θέλεις να δεις όπως στις φώτο του σαιτ, να ριμάζουν και τα δικά μας χοριά; Δε νομίζω…
    Ας το αφήσουμε λοιπόν το θέμα… Λυπάμαι πολύ για όλους εκεί τους ανθρώπους μας και για τα παιδάκια τους… Δεν έκατσε όμως κανένας στο σκαμνί… Δεν βάλαμε καμιά τους οικογένεια να ζήσει εκεί για δυο τρία χρόνια… δεν πέθανε κανένας δικός τους… άρα;;;; τι κάνουμε εδώ; Για ποιο πράμα μιλάμε; Προτείνω…
    Να χτίσουν οι εταιρίες σπίτια κάτω από τις Α/Γ και να έρθουν να μείνουν με τις οικογένειές τους εκεί. Τουριστικό μέρος είναι, θάλασσες υπέροχες έχουμε, κοντά στην Αθήνα είναι… Καράβια πολλά υπάρχουν, γιατρούς για να τους περιθάλψει αν χρειαστεί, που θα χρειαστούν σύντομα έχουμε… τι άλλο;… τους περιμένουμε στον ΠΟΡΟ με αγάπη. Οι Ποριώτες είναι λεβέντες, καλοσυνάτοι και φιλόξενοι! Θα το διαπιστώσουν.
    Αν όμως σε μερικά χρόνια, έχουμε το ίδιο που περιγράφεις για την Πτολεμαΐδα, κι εδώ… που να σε, να σας βρούμε;

    Με εκτίμηση

    Δημήτρης.

  35. Σ. Σταυρακάκης says:

    Καλά, κ. Θεοχάρη, δεν παίζεσαι!

  36. Stelios says:

    Την εικόνα σου σεβάστηκα,
    στη φλόγα δεν εκράτησα.
    Την εικόνα την καλή
    θα σου φέρω μιαν αυγή.

    Χρώματα, χρώματα,
    άσε τα καμώματα.
    Χρώματα, χρώματα,
    χρώματα κι αρώματα.

    Την εικόνα σου σεβάστηκα
    και κράτησα,
    και τα χέρια μου θα ενώσω
    πριν στη ζητιανιά τη δώσω.

  37. Σταύρος Κούβαρης says:

    Δυστυχώς, το κείμενο της εφημερίδας(;) είναι γραμμένο από αδιάβαστη “δημοσιογράφο”, η οποία νομίζει ότι κάνει τη δουλειά της αντιγράφοντας διαφημηστικές μπροσούρες των κατασκευαστών αιολικών πάρκων, για να μην ξεχνιόμαστε οι εταιρείες αυτές είναι συμπτωματικά όλες Γερμανικές, Δανέζικες και Ισπανικές.
    Από τον Ιούλη του 2005 ο Πολιτιστικός Γαλατά σε συνεργασία με άλλους φορείς και φυσικά πρόσωπα αγωνίστηκε με όλες του τις δυνάμεις για να ενημερώσει και να κινητοποιήσει τους Τροιζήνιους ενάντια στο μεγάλο αυτό έγκλημα, που στρέφεται κατά της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, αλλά και εναντίον της εθνικής μας οικονομίας, για το τελευταίο διαβάστε την εισηγηση Ζερβού και τον κίνδυνο μπλακ άουτ.
    Η κυρία που έγραψε το παραπάνω κείμενο μπορεί να μας πει και πέντε κουβέντες για το χρηματιστήριο άνθρακα, τους περιβαλλοντικούς φόρους, την αύξηση της τιμής του ρεύματος, την αδυναμία πληρωμής, λόγω αυξημένου κόστους, των παραγωγών ΑΠΕ, για την τύχη του Λιγνίτη κ.λπ;
    Το 2005 προσφύγαμε στο ΣτΕ για τα τρία πρώτα αιολικά Πάρκα, εκεί οφείλεται η καθυστέρηση στην εγκατάσταση των αιολικών Πάρκων, εννοείται ότι κέρδισε το Λόμπυ και το Χρήμα και βέβαια όλοι αυτοί οι όψιμοι Οικολόγοι Επιχειρηματίες και Πολιτικοί.
    Το θέμα είναι μεγάλο, όλα αυτά τα χρόνια προσπαθήσαμε με συγκεντρώσεις, δημοσιεύσεις, παραστάσεις σε όλη την Πελοπόννησο, Κρήτη και Στερεά Ελλάδα να αντισταθούμε στη λεηλασία του εθνικού μας πλούτου, δεχτήκαμε επιθέσεις, προσβολές και συκοφαντίες, η υπομονή και οι δυνάμεις μας δεν φτάνουν, ο καθένας ας αναλάβει τις δικές του ευθύνες
    Το όφελος των Δήμων είναι ελάχιστο, όσο για τον κ. Σαμπάνη καλά θα κάνει να σιωπήσει, γιατί ο Δήμος Τροιζηνίας είναι χρεωμένος με τρία περίπου εκατομμύρια από τη δική του διαχείρηση, τα οποία πέφτουν στις δικές μας πλάτες, τα έσοδα από τα αιολικά είναι και θα παραμείνουν ασήμαντα και δεν φτάνουν να καλύψουν παρά ελάχιστο μέρος αυτών των οφειλών.
    Χαίρομαι για τη μεγάλη συμμετοχή πολιτών στο διάλογο, γεγονός που δείχνει ότι ο λαός και ξέρει και κρίνει.

  38. Βαγγελης Ταρταρακης says:

    Αγαπητέ φίλε Πάνο,

    Οι τοποθετήσεις σου ειναι πάρα πολυ τεκμηριωμένες, θα σου πρότεινα όμως να μην κουράζεσαι άλλο. Φαίνεται ότι κ για τους ανθρώπους του τοπου μας ισχύει το ¨μακρυα απο μας κ οπου θέλει ας ειναι ¨ .

    Διακρίνουμε όλοι την πρόοδο, την οικολογική λειτουργία, την εξοικονόμηση χρημάτων κ φυσικών πόρων αλλα μας ενοχλεί η αισθητική. Στο τέλεια χτισμένο νησι μας μας ενδιαφέρει το τοπίο απέναντι, ίσως γιατι δε μπορουμε να δούμε τις κακογουστιές κ την απείρου καλούς αισθητικής οικοδομική ανάπτυξη μέσα στον Πόρο.
    Φυσικα κ υπάρχει αισθητική παρέμβαση, αλλα πως θέλετε να προοδευσουμε, χωρίς έργα? φυσικα κ κάποιοι θα κερδίσουν αλλα πως θα γίνουν οι επενδύσεις? κάποιοι ρισκάρουν τα χρηματα τους σε ένα αστείες οικονομικά περιβάλλον κ περιμένουν να κερδίσουν. Ας προσπαθήσουν οι δήμοι αντι για 1% να πάρουν μεγαλύτερο ποσοστό στην έκπτωση απο τα τιμολόγια της ΔΕΗ.
    Ας παψουμε να σκεφτομαστε Με γνώμονα το σήμερα κ όχι το αύριο λες κ ο τόπος μας ανήκει….

    Ο φίλος κύριος Αντανης του οποιου τρεφω ιδιαιτερο σεβασμό θα μου επιτρέψει μια παραλλαγή στα λεγόμενα του, να μάστε καλα, να γράφουμε κ να συμφωνούμε, γιατι μονο με τις συμφωνίες κ τις συνεργασίες υπάρχει πρόοδος.

  39. Άρις Αντάνης says:

    Είχα αποφασίσει να μη ξανασχολιάσω άλλα… σχόλια, πάνω στο θέμα των Α/Γ. Μπορώ όμως να μην ευχαριστήσω τον αγαπητότατο φίλο μας Βαγγέλη Ταρταράκη τόσο για κάποια καλή κουβέντα που είπε και για μένα, όσο κυρίως, για το πολύ ωραίο ύφος γραφής; Λέει ευθαρσώς τη γνώμη του, χωρίς ειρωνίες, χωρίς σαρκασμό, χωρίς να θίγει κανένα και υποστηρίζει με λιτό και ευκρινή τρόπο τη θέση του που συμπίπτει με αυτή του άλλου φίλου μας Πάνο Θεοχάρη. Ειλικρινά, Βαγγελάκη, σε ζήλεψα για τον τρόπο που γράφεις και νομίζω σου το έχω ξαναπεί αυτό και για άλλο κείμενό σου σε άλλο ηλεκτρονικό μέσο.
    Χαίρομαι κι εγώ που για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα ανταλλάχθηκαν 39 απόψεις. Συμφωνώ κι εγώ ότι αντί να διαφωνούμε, καλύτερα θα ήταν να συμφωνούμε. Αλλά Βαγγέλη μου αυτό ήδη γίνεται: από τα 39 σχόλια στα 36 συμφωνούμε κατά των Α/Γ στην κοιλιά της Κοιμωμένης και τα 2 δεν συμφωνούν- το βαλτό κείμενο της κυρίας… “δημοσιογράφου” Λένας Παπαϊωάννου δεν μετράει με καμία.. κυβέρνηση. Άρα Ευάγγελε το 95% περίπου έχει την ίδια αρνητική επί του προκειμένου γνώμη. Πρέπει να ληφθεί υπόψη. Δεν πρέπει;
    Όσο για το χάος που επικρατεί μέσα στο νησί αλλά και αλλού- πχ Λεμονοδάσος κλπ- έχεις απόλυτο δίκιο. Πχ είναι εικόνα νησιού αυτή στο Ασκέλι, στο Νεώριο, στο Λιμανάκι της Αγάπης, στην Αλυκή, στο Συνοικισμό; Επιτρέπεται κάθε σπίτι να μην έχει αφήσει 3 μέτρα οικόπεδο για ένα κηπάκο δικό του; Επιτρέπεται να μην έχουν αφήσει από 1 μέτρο στα όμορα οικόπεδα – κακόμορα είναι τελικά- για να περνάνε τα αυτοκίνητα τα δικά τους και να παρκάρουνε οι ίδιοι; (Οι ίδιοι ρε, όχι άλλοι).Επιτρέπεται να μην υποχρεούνται όλοι να τηρούν νησιώτικο ύφος στην οικοδομή; Ό,τι του καπνίσει του καθενός κάνει σε συτό το νησί αλλά και απέναντι στο Γαλατά. Επιτρέπεται να μην γίνεται το 90 % της συγκοινωνίας με βαρκούλες, αλλά να κουβαλάει ο κάθε φιγουρατζής το τεράστιο ΙΧ του που το θεωρεί ως φαλλικό σύμβολο κατά των συμπλεγμάτων του μέσα σε ένα πανέμορφο νησί, που όμως ένα δρόμο έχει κι αυτόν μισό. Ο Σεφέρης ονόμασε τον Πόρο μικρή Βενετία. Άσε να μη πω καλύτερα τι έχει γίνει. Μεγάλη Αμαρτία!
    Έχεις δίκιο τελικά γιατί κάθε πράγμα εξαρτάται από ποια γωνιά θα το δεις. Αν είμαστε ένας λαός Ποριώτικος, μονιασμένος κι αγαπημένος, που λατρεύει τον τόπο του, πρώτον δεν θα άφηνε να γίνουν όλα αυτά και δεύτερον κανείς δεν θα τολμούσε να καρφώσει την Κοιμωμένη για να τα κονομήσει.Θα μας… ΦΟΒΟΝΤΟΥΣΑΝ !!!!!!!!
    Κι έτσι στρουθοκαμηλίζοντας -πράγματι- κι εμείς, κάναμε ότι δεν βλέπαμε τα ατέλειωτα χάλια μέσα στο νησί και απολαμβάναμε, μέχρι πρότινος, ένα ηλιοβασίλεμμα με θέα την Κοιμωμένη. Κάτι ήταν κι αυτό. Πάει τώρα κι αυτό. Ε! να πηγαίνουμε κι εμείς σιγά-σιγά κιας μείνουν τελίκά όσοι δεν βλέπουν καθόλου, γιατί άμα δεν βλέπεις, το μόνο που σε πειράζει είναι ότι δεν βλέπεις…
    Βέβαια θα μου πεις υπάρχουν κι άλλα πολύ πιο σοβαρά-ίσως- ζητήματα, όπως εκείνο που έγραψε ο Μπάμπης Κανατσίδης για τα ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ, ένα δυνατό κείμενο, με μια φοβερή φωτογραφία και με στοιχεία ακριβή και χρήσιμα. Και ενώ για τις Α/Γ φτάσαμε αισίως στα 39 σχόλια (and counting)για τα ναρκωτικά ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ δεν ασχολήθηκε να σχολιάσει. (Άντε, για να μη υποκρίνομαι και τον δήθεν… ψευτομετριόφρονα, ΜΟΝΟ… ΕΝΑΣ)
    Με τιμή και με αγάπη
    Άρις Αντάνης

  40. Πάνος Θεοχάρης says:

    Αγαπητέ Άρι,

    Διάβασα το μήνυμα σου και στην αρχή είπα να μην ασχοληθώ.

    Ακόμα και το λάθος 36+2=39, καθότι δεν είναι ούτε 36, ούτε 2, ούτε δημοψήφισμα είναι, και τo http://www.porosnews.gr είναι αρκετά χρωματισμένο για τις απόψεις του. Άλλωστε δύσκολα θα βρεις κάποιον να έρθει να γράψει για κάτι που το αποδέχεται και δεν τον ενοχλεί, ενώ εύκολα βγαίνουν έξω οι φωνές που ενοχλούνται.

    Όμως εκεί που διάβασα για τα άλλα ζητήματα, για τα ναρκωτικά με κέντρισε περισσότερο, και αναρωτιέμαι τι θα ήθελες να γίνει ? Να σχολιάσει κάποιος τα νούμερα που παράθεσε ο Κανατσίδης ? Το ποίημα σου από καλλιτεχνική άποψη ? Η’ το θέμα από την κοινωνιολογική του πλευρά ?

    Όμως δεν μας αφορά προφανώς, στο δικό μας σπίτι, στου ξαδέλφου και στου κολλητού, δεν έχουν πρόβλημα (και αν είχαν θα ντρεπόμαστε να το πούμε), οπότε τι μας μέλει εμάς ?

    Είναι ακριβώς το ίδιο με τον θάνατο από τον λιγνίτη, τι μας μέλει εμάς αν πεθαίνουν στην Πτολεμαΐδα, η θέα εμάς μην χαθεί, γιατί η δική μας Κοιμωμένη είναι ποιο ωραία και από την Κοιμωμένη του Χαλεπά !

    Όπως είπε παραπάνω ο Βαγγέλης, μακριά από εμάς και ας είναι όπου να ‘ναι…

    Αγαπητέ Άρι, σε πληροφορώ ότι μπορεί να πιστεύεις ότι οι απόψεις είναι 36-2, αλλά στον περισσότερο κόσμο (ειδικά αν δεν είναι από τον Πόρο), άμα του πεις ότι προτιμάς να πεθαίνουν από τον λιγνίτη προκειμένου να μην χάσεις την φαντασίωση που δημιουργεί ένα βουνό 20-30 χιλιόμετρα μακριά, θα σε χαρακτηρίσει πολύ άσχημα.

    Διάβαζα ένα από τα αγαπημένα θέματα του Κανατσίδη “Ζούμε την απόλυτη κρίση του παγκόσμιου καπιταλισμού;”, και σκέφτομαι ότι είναι γραμμένο από έναν άνθρωπο που έζησε τον θάνατο του σοσιαλισμού λόγο της αποτυχίας του, και σκέφτομαι τελικά ποια είναι η κρίση ?

    Άρι, την κρίση στην οποία έχεις πέσει και εσύ όπως και οι υπόλοιποι 35 που αναφέρεις, είναι πρωτίστως κρίση ηθική. Και επειδή εγώ δεν είμαι τόσο γλαφυρός και ποιητικός στον λόγο μου όπως εσύ, θα σου δώσω να δεις ένα λινκ από μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του μεγάλου μας εν ζωή φιλοσόφου, ενός ανθρώπου που έχει συνδέσει το όνομα του όχι μόνο με την επιστήμη του, αλλά και με την ηθική στην επιστήμη του, ενός ανθρώπου που έχει προσφέρει πάρα πολλά, ενός ανθρώπου που η κάθε του λέξη είναι ένα ποίημα μόνη της…
    http://www.ert.gr/webtv/index.php/component/k2/item/3021-theodosis-tasios-16-3-2012.html#.T_BBo7U0OBX

  41. Άρις Αντάνης says:

    Λοιπόν Πάνο -συγγνώμη για τον ενικό- το είδα αυτό που μου συνέστησες. Να σου πω τη μαύρη αλήθεια προτιμώ τα δικά σου κείμενα, που είναι αυθόρμητα, γνήσια, ξεκάθαρα. Κι ας διαφωνώ.
    Και για να σου πω κι άλλη μιαν αλήθεια, με αποστόμωσες με τα λεγόμενά σου.
    Έτσι, αν θέλεις να μάθεις και τους ακριβείς λόγους που δεν έχω πλέον τίποτα να σου αντιτάξω, πρέπει να ξαναδιαβάσεις τα… δικά σου κείμενα.
    Ξαναδιάβασε τα κείμενά σου. Με προσοχή. (Όλα τα άλλα είναι άνευ ουσίας και άνευ σημασίας).
    Τελικά, φίλε Πάνο, σε αυτή τη ζωή που περνάμε όλα είναι πιθανά: ακόμα και η αλήθεια.
    Με τιμή και πατριωτικούς χαιρετισμούς,
    Άρις Αντάνης

  42. Σπύρος Μ. says:

    Θεοδόσης Τάσιος, μεγάλο μυαλό ο γέρο – μασόνος, να τον κάνουμε πρωθυπουργό να μας σώσει κι αυτός…

  43. Μάρθα Λεωνίδου says:

    Θέλω να ευχαριστήσω ολους όσους με τα εμπεριστατωμένα σχόλια τους κατατρόπωσαν το δημοσίευμα και τις απόψεις της Κας Παπαιωάννου.

    Η Κα Παπαιωάννου, μάλλον δεν αντιλαμβάνεται τι σημαίνει σεβασμός του περιβάλλοντος, αγάπη για την φυσική καλλονή (που τόσο ευεργετικά παρηγορεί καθημερινά την ψυχή μας), αγάπη για τον τόπο που ζείς και το δικαίωμα του κάθε πολίτη να εξανίσταται όταν βίαιες και αλόγιστες επεμβάσεις του στερούν την ποιότητα της ζωής του.

    Οσον αφορά το οικονομικό όφελος (για ποιον?) από τις περίφημες ανεμογεννήτριες, οι προηγούμενοι σχολιαστές έχουν κάνει τοσο καλές αναλύσεις που δεν χρειάζεται να τις συμπληρώσω…. (γειά σου Τάσο, πάντα μπροστάρης!)

    Οι ανεμογεννήτριες αυτές πρέπει να αφαιρεθούν αμέσως από την κοιλιά της κοιμωμένης και από οποιοδήποτε άλλο σημείο μολύνουν με την παρουσία τους.

    Και θα τελειώσω επαναλαμβάνοντας μια φράση από σχόλιό μου για το ιδιο θέμα σε άλλο άρθρο του POROS NEWS: “Αλλοιώς, κινδυνεύουμε να δούμε κάποια στιγμή αυτόματα μηχανήματα που θα πουλάνε αναψυκτικά μέσα στα γάργαρα νερά του Διαβολογέφυρου!”

  44. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ says:

    Δεν ασχολούμαι άλλο πια με το θέμα των Α/Γ, όποιος κατάλαβε τι γίνετε, κατάλαβε. Θα γίνει κάτι, ή μόνο στα λόγια;
    Έχω όμως να πω κάτι τελευταίο…
    ———-
    Ο Πόρος, είναι Ανάγκη! Είναι Αγάπη! Είναι Ζωή!
    Αρκεί, να μην κάνουμε την ανάγκη μας επάνω του,
    Να αγαπάμε, για να έχουμε αυτή τη ζωή!

    Δ.Γ.Ζ.

Σχολιάστε