Κυκλοφοριακό: Τι θέλουμε για τον τόπο;



IMGP0206Στην επικαιρότητα επανήλθε, όπως ήταν φυσικό, το καυτό θέμα του κυκλοφοριακού, μετά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις – μόνο για τις βραδινές ώρες και για τις μέρες αιχμής – που εφαρμόζονται τις δυο πρώτες εβδομάδες του Αυγούστου και θα διαρκέσουν για όλο τον μήνα και τα Σαββατοκύριακα του επόμενου μήνα.

Τα σχόλια και οι παρατηρήσεις για τις πρακτικές πτυχές των ρυθμίσεων ποικίλουν, ωστόσο δεν αμφισβητείται από κανέναν πως το παραλιακό μέτωπο του παραδοσιακού οικισμού έχει αλλάξει προς το καλύτερο.

Η ηχορύπανση των τροχοφόρων δεν υφίσταται πλέον.

Η βιτρίνα της παραλίας, η Πλατεία Ηρώων, άδειασε από τις δεκάδες παρκαρισμένα μοτοποδήλατα.

Οι πεζοί επισκέπτες και ντόπιοι, κινούνται πλέον με άνεση και ασφάλεια στο μεγαλύτερο μέρος του παραλιακού μετώπου.

Το κυριότερο όμως, έχουν πλέον εκλείψει τα δυσφημιστικά φαινόμενα με το μποτιλιάρισμα στα στενά σημεία του παραλιακού δρόμου – όπου ουρές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, δημιουργούσαν μια εικόνα που θύμιζε περισσότερο ασιατική πρωτεύουσα, παρά ελληνικό νησί .

Στόχος, λοιπόν, των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ήταν εξαρχής, να βελτιωθεί – κυρίως τις απογευματινές ώρες – η εικόνα που παρουσιάζει ο Πόρος στους επισκέπτες, στο «εμπορικότερο» σημείο του νησιού: την παραλία του παραδοσιακού οικισμού.

IMGP0210Ο στόχος αυτός, αναμφίβολα, έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα σε σημαντικό βαθμό. Συμφωνούμε ή διαφωνούμε με αυτό;

Ωστόσο, όπως είναι φυσικό, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν  προκαλέσει δυσκολίες στην κυκλοφορία των ντόπιων – κυρίως επαγγελματιών- που χρειάζεται να μετακινούνται συχνά εντός του δακτυλίου για τις επαγγελματικές τους ανάγκες.

Δεν είναι εύκολο πράγμα να αλλάζει κανείς συνήθεια, ιδιαίτερα όταν δεν έχει καθοριστεί κάποιος εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα όμως, μπορεί αντιμετωπιστεί, μέσα από τις προτάσεις που μπορούν να υποβληθούν στη δημόσια διαβούλευση που έχει ξεκινήσει για το θέμα.

Μια ακόμη κοινή παραδοχή, είναι και το γεγονός ότι ο Πόρος τις ημέρες αιχμής, φιλοξενεί περισσότερα αυτοκίνητα, απ’ ότι έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει.

Συνεπώς οι ρυθμίσεις από μόνες τους δεν είναι ικανές να λύσουν τα προβλήματα που προκύπτουν σε περιοχές, πέραν του παραδοσιακού οικισμού, όπως για παράδειγμα και στην γειτονιά της Πούντας που έχει μετατραπεί τις τελευταίες ημέρες σε πάρκινγκ.

Λαμβάνοντας όμως υπόψη την παραπάνω παραδοχή, πρέπει να αναρωτηθούμε ποια θα ήταν η εικόνα της παραλίας, αν δεν εφαρμοζόντουσαν με αυστηρότητα οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της δημοτικής αρχής.

Επίσης, η συγκεκριμένη παραδοχή, θα πρέπει να εξεταστεί με σοβαρότητα, προτάσεις και νηφαλιότητα.  Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με προσεκτικό σχεδιασμό, όπου θα βάλει τέλος στη μεταφορά του προβλήματος από τη μία περιοχή στην άλλη.

Κάποιοι επιχειρηματίες, ασκώντας – στις περισσότερες περιπτώσεις καλοπροαίρετη-  κριτική στα μέτρα, υποστηρίζουν ότι η κυκλοφοριακή απαγόρευση, έχει μειώσει την κίνηση στο παραλιακό μέτωπο του παραδοσιακού οικισμού.

Εδώ όμως τίθεται ένα θεμελιώδες ερώτημα:

Τι είδος τουρισμό θέλουμε να προσελκύσουμε στο νησί;

Θέλουμε τουρίστες που επιθυμούν να αφήσουν πίσω τους το άγχος των αστικών κέντρων, και να απολαύσουν τη χαλάρωση που προσφέρει απλόχερα η πόλη του Πόρου;

Η μήπως θέλουμε εκείνους που προκειμένου να αποφύγουν το περπάτημα ενός ή ενάμιση χιλιομέτρου, δεν διστάζουν να μεταφέρουν το άγχος της πόλης (γκρίνια και κορναρίσματα στα αναπόφευκτα μποτιλιαρίσματα)  στο απροετοίμαστο περιβάλλον ενός τουριστικού νησιού;

Για να είμαστε όμως δίκαιοι, στο άμεσο μέλλον, θα πρέπει να βρεθεί εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης για τον κόσμο, που είτε δεν μπορεί, ή δεν θέλει να μετακινηθεί με τα πόδια από το σημείο Α στο σημείο Β, εντός του δακτυλίου.

Επίσης, αν ακολουθήσουμε την παραπάνω κριτική, δεν θα έπρεπε να αναρωτηθούμε, αν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ενισχύουν, στην τελική, την κίνηση στις τουριστικές περιοχές του Νεωρίου και του Ασκελίου;

Αυτό δεν είναι ακόμη ένα ζητούμενο;

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μπορεί να δυσκολεύουν την καθημερινότητα μας και να μας ξεβολεύουν.  Μπορεί ακόμη να μας δίνουν την αίσθηση ότι δυσκολεύουν και την καθημερινότητα μερίδας των επισκεπτών μας. Θα πρέπει όμως να τις κρίνουμε με κριτήριο την εικόνα που παρουσιάζει το νησί και να κάνουμε λίγο υπομονή.

Η κρίση μας θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα, όταν θα ξέρουμε εμείς οι ίδιοι τι θέλουμε για τον Πόρο.

Υ.Γ. Συγχαρητήρια στο Α.Τ. Πόρου, που πράττει το αυτονόητο και περιφρουρεί τις ρυθμίσεις.

Μ. Κανατσίδης




Comments (4)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ΠΑΚΩΜΟ says:

    Πολύ σωστές οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το κέντρο της πόλεως.Αλλά το πρόβλημα της στάθμευσης παραμένει συνεχώς διογκούμενο στο Ασκέλι,Τόσο στους εσωτερικούς στενούς δρόμους όπου η κυκλοφορία τους καλοκαιρινούς μήνες γίνεται προβληματική,αλλά κυρίως στην οδό Μονααστηρίου/Μούγιου όπου λόγω της στάθμευσης των αυτοκινήτων και της αυξημένης κυκλοφορίας πεζών κατά τις βραδυνές κυρίως ώρες υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος.Πιστεύω και προτείνω να απαγορευθεί η στάθμευση καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο στους εσωτερικούς δρόμους του Ασκελιού και στο τμήμα της Μναστηρίου/Μούγιου από το νεκροταφείο μέχρι τις καμπίνες της Πλαζ.Σε όλη αυτή την περιοχή οι παρόδιοι ιδιοκτήτες μπορούν άνετα να δημιουργήσουν χώρους στάθμευσης εντός των οικοπέδων τους.

  2. Nikos says:

    Σημεια των καιρων. Ο κάθε “ευαίσθητος” “οικολογος” κλπ. δίνει “λύσεις”, βάζοντας το χερι του στις τσεπες των άλλων και στις περιουσιες τους.
    Το κάθε λυγούρι, απο τα καφενεια, φαντασιώνεται τον Πόρο και την Ελλάδα ήσυχα μέρη, πλούσια, καθαρά.
    Φαντασιώνεται απολλοτριώσεις και εθνική υπηρηφάνεια μεσα απο τις επαναστατικες του ιδεες.
    Φαντασιώνεται κρατικές παρεμβάσεις στα πάντα και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις υπερ των “αδυνάτων” συγγενών του. ΡΕ ΟΥΣΤ…

  3. ΤΑΚΗΣ ΛΥΚΟΥΔΗΣ says:

    κυριε διευθυντα.το νέο λιμανι αποσυμφορισε σε μεγαλο βαθμο το κεντρο του Πορου, φιλοξενει μεγαλο αριθμο αυτοκινητων στο parking ,και εξυπηρετει τους διακινουμενους κατοικους και επισκεπτες.Υπαρχει ένα σημαντικο όμως πρόβλημα που υποβαθμιζει τον χωρο, και δυσαρεστεί τους διακινουμενους-χρηστες του .Η παντελης ελλειψη στεγαστρων για προστασια των αναμενόντων από τις καιρικες συνθηκες τον χειμωνα,και το ανελεητο λιοπυρι το καλοκαιρι…Δεν πιστευω να είναι τοσο απαγορευτικη για τον Δημο η δαπανη για μερικες καλαίσθητες πέργκολες και αναλογα παγκακια,ισως διακοσμημένες με γλαστρες,και γιατι όχι με φωτο-αφισες τουριστικης προβολης του Πορου, σαν αποχαιρετιστηριο του ομορφου νησιου…οι κ.κ. πλοιοκτητες ισως από πρωτοβουλια τους θα μπορουσαν να συμβαλλουν στην δαπανη.Ηλικιωμενοι, παιδια,ξενοι,χαλουν την καλη εικονα που θελουμε να αποκομιζουν,οταν αγανακτουν περιμενοντας κατω από οποιεσδήποτε καιρικες συνθηκες.
    ο.κ.Δημαρχος τι λεει?
    Ευχαριστω για την φιλοξενια…Τακης Λυκούδης.

  4. Γιάννης Γκούμας says:

    Τα στέγαστρα δεν είναι τόσο αποδοτικά για το λιοπύρι όσο τα δέντρα. Επειδή όμως είναι λιμάνι και όχι αποκλειστικά πάρκινγκ το μέρος, θέλει λίγο προσοχή και σχεδιασμό, για ότι κάνουμε.
    Είναι θετικό βήμα να απομονωθεί/διαχωριστεί ο χώρος αναψυχής πεζών και καθούμενων από τα αυτοκίνητα, βέβαια έχουμε ακόμα δουλειά μέχρι να φανεί η θάλασσα από τα καθίσματα των καταστημάτων.

Σχολιάστε