Ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου – Να τοποθετηθούν ξεκάθαρα οι πολιτικοί της περιοχής μας



IMGP0552Γράφει ο Τάσος Γκούμας –

Συμπατριώτες Ποριώτες και Τροιζήνιοι, άρθρο δημοσιευμένο στο Porosnews πριν λίγο καιρό, ανοίγει έντεχνα το θέμα των πλεονεκτημάτων  της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, δήθεν υπό όρους και προϋποθέσεις, ώστε να γίνει αποδεκτό από την κοινωνία.

Επειδή ο εφαρμοστικός νόμος 3986/1-7-2011 που αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις και την τήρηση του Μνημονίου δίνει απεριόριστα δικαιώματα στον ιδιώτη αγοραστή, δεν υπάρχει κανείς λόγος ο αγοραστής να αυτοπεριοριστεί παραιτούμενος των δικαιωμάτων που του παρέχει ο νόμος, αποδεχόμενος όρους, εκτός του νόμου που, Κύριος οίδε, ποιος θα τους επιβάλλει στον αγοραστή!

Στο άρθρο 3 παρ. 9 του εν λόγω Νόμου λέει ότι το «Ταμείο» αυτό, το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής(;;;) Περιουσίας του Δημοσίου!) θα διαχειρίζεται την περιουσία του Ελληνικού Λαού, θα την πουλάει, τηρώντας τον κανόνα της *εχεμύθειας*. Δηλ. χωρίς να παίρνει χαμπάρι ο Λαός!!!  Και βέβαια σε όλες τις συνεδριάσεις του συμβουλίου του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ παρίστανται *παρατηρητές των Δανειστών που παρακολουθούν και αναφέρουν στα αφεντικά τους (Ε.Ε., Ε.Κ.Τ, Δ.Ν.Τ) τα πάντα*, ενώ δεσμεύονται όλοι με εχεμύθεια προς όλους τους υπόλοιπους, π.χ τον Ελληνικό Λαό.

Και στο άρθρο 14 με τίτλο  *Παραχώρηση χρήσης αιγιαλού και παραλίας* λέει:

….. «Για την αξιοποίηση των δημοσίων ακινήτων επιτρέπεται  η  απευθείας παραχώρηση στον κύριο της επένδυσης ή στον έλκοντα εξ αυτού δικαιώματα, της χρήσης αιγιαλού και παραλίας και *του δικαιώματος εκτέλεσης, χρήσης και εκμετάλλευσης λιμενικών έργων ή επέκτασης*, ήδη υφιστάμενων στην περιοχή, λιμενικών εγκαταστάσεων….» και συνεχίζει:

 

«Ο κύριος της επένδυσης ή ο έλκων εξ αυτού το δικαίωμα με εξαίρεση τις περιπτώσεις εθνικής ανάγκης, *έχει το δικαίωμα της αποκλειστικής και με αντάλλαγμα χρήσης της ζώνης αιγιαλού και παραλίας που του παραχωρείται με την ως άνω διαδικασία για την κατασκευή λιμενικών έργων, που εκτελεί ύστερα από άδεια των αρμοδίων αρχών. (Σωθήκαμε).*

 

*Στην περίπτωση που τα λιμενικά έργα εμπεριέχουν πρόσχωση θαλάσσιου χώρου, μετά την ολοκλήρωσή τους κινείται η διαδικασία επανακαθορισμού των οριογραμμών αιγιαλού-παραλίας* και το γήπεδο που δημιουργείται καταγράφεται ως δημόσιο κτήμα. Το εν λόγω δημόσιο κτήμα, εφόσον ο κύριος  της επένδυσης το επιθυμεί, μπορεί να παραχωρείται κατά χρήση ή να εκμισθώνεται απευθείας σε αυτόν.»

Θα μπορεί π.χ. ο λεγόμενος επενδυτής να σκαρώνει μια Μαρίνα στο λιμανάκι της Αγάπης ή στο Μικρό Νεώρειο ή *ακόμα χειρότερα στο στενότερο σημείο του διαύλου* και ΜΕΤΑ να έρχεται το κράτος να ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΖΕΙ την γραμμή αιγιαλού και παραλίας.

 

Έχουν δηλ. παραχωρηθεί στους «αγοραστές»,  Τούρκους ίσως, πιθανόν και Γερμανούς, δηλαδή εχθρούς του Έθνους, δικαιώματα που κανείς Έλληνας δεν είχε από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους.

Ας δούμε με ποιον τρόπο οι «επενδυτές» στην Ισπανία «αξιοποίησαν» τις παραλίες τους και τώρα οι Ισπανοί δαγκώνονται αλλά η ζημιά δεν παίρνεται πίσω.

Διαβάζουμε στο  protothema.gr ένα άρθρο από Αμερικανικό site που αναφέρεται σε 49 λόγους που προτιμάει την Ελλάδα:*

(Τουρισμός «49 λόγοι που αγαπάμε την Ελλάδα» *από διάσημο αμερικανικό site*)

<http://www.protothema.gr/travelling/article/363225/49-logoi-pou-agapame-tin-ellada/#comments>

Ο 26ος λοιπόν λόγος από τους 49 είναι ο επόμενος:

*26. Αφήνουν (οι Έλληνες) τον παράδεισο άθικτο, σε αντίθεση με τους μεσογειακούς γείτονές τους (τους Ισπανούς).*

spaingreeceΕδώ, λοιπόν, λένε οι Αμερικάνοι, ότι ένας απ’ τους λόγους που προτιμάνε την Ελλάδα είναι ότι αφήνουν ανέπαφες (δεξιά φωτογραφία) τις παραλίες τους!!! Ενώ οι Ισπανοί (αριστερά) τις έχουν αξιοποιήσει(!!!) καταχτίζοντάς τες μ’ αυτά τα τέρατα.

Εδώ χωράει πολύ πικρό γέλιο. Η πανάκεια του Τουρισμού καταστρέφει το πολυτιμότερο αγαθό, το Περιβάλλον.

Ωραία αξιοποίηση, που και μεις περιμένουμε τώρα απ’ τους «επενδυτές». Καταστροφές μη αναστρέψιμες.

Ας αναλογιστούμε ότι από παληά, ο Ιουστινιανός ακόμα, είχε πει ότι οι ακτές ανήκουν σε όλους! Και αν σκεφτούμε ότι οι συμβάσεις παραχώρησης Ελληνικού εδάφους καλύπτονται όχι από το Ελληνικό αλλά από το Αγγλικό δίκαιο, τότε η στενοχώρια μας για την κατάντια μας είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Δεν ξέρω αν άλλο Κυρίαρχο Κράτος έχει δεχτεί την σύναψη συμβάσεων που να διέπονται από δίκαιο ξένου κράτους.

Επομένως κάθε συζήτηση για την πώληση του λιμανιού για όρους και προϋποθέσεις, Master Plan και άλλα φαιδρά είναι, επιεικώς, περίεργη.

 Θα ήθελα να μοιραστώ με τους συμπολίτες μου την άποψη ότι, όποιος ελέγχει το λιμάνι του Πόρου ελέγχει και ολόκληρο το Νησί αλλά και τον Γαλατά απέναντι.

Η Κατοχή του λιμανιού από ιδιώτη που θα κοιτάει ΜΟΝΟ το συμφέρον του ή και το συμφέρον της Χώρας του, ενέχει σοβαρότατους κινδύνους υποβάθμισης του Περιβάλλοντος και αποστέρησης δικαιωμάτων τόσο των ντόπιων κατοίκων όσο και του Έθνους, που δεν έχουμε το δικαίωμα να θέσουμε σε κίνδυνο.

Έτσι λοιπόν το ερώτημα στο οποίο ΕΧΟΥΝ ΧΡΕΟΣ να τοποθετηθούν οι επώνυμοι της Επαρχίας είναι ένα ξεκάθαρο ΝΑΙ ή ΟΧΙ.

Χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Ή μήπως το ζήτημα της αποστέρησης του λιμανιού από τους φυσικούς ιδιοκτήτες του που είναι ο Ποριώτικος, ο Τροιζηνιακός  λαός και το Έθνος, δεν είναι τόσο καίριο που τα σημαίνοντα πρόσωπα της Επαρχίας μας να μην χρειάζεται να πάρουν θέση;

Το Δημοτικό συμβούλιο Πόρου σε ενημερωτική σύσκεψη την 23/09/2013 στη Χατζοπούλειο  με συμμετοχή κοινού, διαπίστωσε, εκτός των άλλων, ότι ο λεγόμενος «επενδυτής», δεν προβλεπόταν στο λεγόμενο πομπωδώς Master Plan να  βάλει κάνα φράγκο σε επενδύσεις σαν αντάλλαγμα της εκμετάλλευσης του λιμανιού.

Αναφερόταν (το Master Plan) μόνο στο δικαίωμα του αγοραστή να κατασκευάσει κικλίδωμα παράλληλα με την γραμμή του ντόκου και σε απόσταση 2,5μ. από τη θάλασσα για να περιφρουρήσει τα σκάφη που θα δένουν στον προβλήτα «Του»!!!

Σε σχέση λοιπόν με την διάθεση των «επενδυτών» (στην πραγματικότητα *ληστών με «εσωτερικούς»  συνεργάτες*) να επενδύσουν στις υποδομές των οργανισμών που αγοράζουν, είναι αναγκαίο να παρακολουθούμε τι γίνεται με τη Λαϊκή περιουσία που ξεπουλιέται, γιατί θάλθει η ώρα που θα βρεθεί ο ηγέτης που θα την επανεθνικοποιήσει, όπως π.χ. ο μεγάλος Εθνικοποιητής Κωνσταντίνος Καραμανλής «ο λιτοδίαιτος», (όχι ο άλλος «ο σουβλακοφάγος»).

Ας δούμε λοιπόν ποιά πορεία ακολουθεί ο ΟΤΕ από πλευράς επενδύσεων στις υποδομές.

*Ο OTE (Ο πουλημένος), πούλησε τον δορυφόρο (τον μοναδικό Ελληνο-κυπριακό) για 208 εκατ. ευρώ*

http://www.iefimerida.gr/news/89792/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-208-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B5-%CE%BF-%CE%BF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-9905-%CF%84%CE%B7%CF%82-hellas-sat-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-arabsat

H «ArabSat» αγόρασε το 99,05% της (κατ’ ευημισμό λεγόμενης πια) «Hellas Sat»

*Πράσινο φως από την κυβέρνηση !!!!*  — Να θυμήσουμε όμως σε όσους δεν έχουν καλή μνήμη, ότι όταν εκτοξεύτηκε ο δορυφόρος με χρήματα του Ελληνικού Λαού οι στόχοι ήταν:

 

  • Να μεταδίδονται τα Νέα, η Γλώσσα και ο Πολιτισμός της Πατρίδας στους  απόδημους Έλληνες και

 

  • Εκτός από τις ειρηνικές δράσεις, να έχουμε την όποια βοήθεια από το διάστημα στην απευκταία περίπτωση που θα είχαμε προβλήματα με άσπονδους συμμάχους-γείτονες. Δηλ. την επιτήρηση του Αιγαίου και πιο βαθειά στη Ασία.

Με αυτόν τον δορυφόρο μεταδόθηκαν σε όλο τον Κόσμο οι Ολυμπιακοί αγώνες το 2004.

Όταν λοιπόν ο λεγόμενος ‘’ιδιώτης’’ δηλ.  η Deutsche Telekom, εκχωρεί σε εχθρικό για την Ελλάδα οργανισμό (ArabSat) ύψιστης για την Ελλάδα εργαλείο τεχνολογίας και ασφάλειας, τι στάση αναμένουμε ότι θα  κρατήσει αυτός ο οργανισμός (η ArabSat) που αγόρασε τον δορυφόρο σε περίπτωση σύρραξης με φιλοαραβικό γείτονα;

Εδώ να σημειώσουμε ότι η Deutsche Telekom δεν είναι ιδιωτική εταιρεία (δεν πρόκειται δηλαδή για την διάθεση του καθεστώτος για απαλλοτρίωση του Κράτους υπέρ της ιδιωτικοποίησης) αφού η συμφωνία εξαγοράς της Hellas Sat από την Deutsche Telekom  πέρασε και εγκρίθηκε από τη Γερμανική βουλή.

Εμείς δηλαδή «πουλάμε» σε παραδοσιακό εχθρό της Ελλάδας, δηλαδή την Γερμανία, τον δορυφόρο και αυτός τον εκχωρεί στον επίσης προαιώνιο εχθρό, την Τουρκία.

Πώς ακριβώς διασφαλίζονται τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και της Κύπρου στο Διάστημα (γιατί ο δορυφόρος ανήκε και στην Κύπρο), όταν αυτός που έχει υπό τον έλεγχό του τον δορυφόρο είναι οι Γερμανοί και οι Τούρκοι;

Ακόμα και ο ισραηλίτης πρόεδρος Σιμόν Πέρεζ που επισκεύτηκε τη Ελλάδα πριν μερικούς μήνες είχε πεί κατά λέξη: «Δεν σας φτάνουν τα ψηλά βουνά. Χρειάζεστε και υψηλή τεχνολογία.  Έμψυχο υλικό έχετε».

Και εμείς πουλάμε με σύμφωνη γνώμη της Κυβέρνησής μας το ύψιστης για τα Ελληνικά πράγματα τεχνολογίας εργαλείο. Η κολοσιαία λοιπόν Deutsche Telekom πούλησε το μοναδικό αυτό εργαλείο αντί 208 ψωροεκκατομυρίων.

Η κίνηση προφανώς δεν ήταν μόνο οικονομικής φύσεως αλλά και στρατηγικής, δηλαδή εχθρικής προς τους Έλληνες και φιλικής προς τους Τούρκους.

Σημείωση! Η διατήρηση του δορυφόρου προϋπόθετε την δαπάνη 300, κατ’ άλλους 200 εκ. Ευρώ ως κόστος συντήρησης ή εκτόξευσης νέου δορυφόρου στις ίδιες μοίρες (39ο).

Έτσι ο αγοραστής, με την συγκατάθεση της Πατριωτικής Κυβέρνησής μας, με την πώληση του δορυφόρου κέρδισε 400-500 εκ. δείχνοντας την «αναμενόμενη» αδιαφορία για την Ελλάδα και υπηρετώντας ΜΟΝΟ το δικό του κέρδος και τους εχθρικούς προς την Ελλάδα στόχους.

Για ποιο λόγο να ξοδέψει για την Ελλάδα;

Είναι δυστυχώς Ηλίου φαεινότερο ότι το Έθνος μας βρίσκεται σε συνεχή πτώση της δύναμής του, με αποτέλεσμα οι διαπιστωμένοι εχθροί του να εκμεταλλεύονται την αδυναμία του.

Συνεχίζουμε με το δεύτερο κρούσμα άρνησης της Deutsche Telekom να επενδύσει στις υποδομές του ΟΤΕ.

Διαβάζουμε:

enet.gr   Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013 http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=405247

«Με αιφνιδιαστική κίνηση στον ΟΤΕ διαλύουν το Συγκρότημα Καλωδιακών Βλαβών».

«. . . . Συγκεκριμένα η μεθόδευση κατάργησης του Συγκροτήματος καλωδιακών βλαβών με συνοπτικές διαδικασίες και η παρωδία μιας ακόμα εκ των υστέρων ενημέρωσης, υποτιμά το σοβαρότερο στρατηγικό πλεονέκτημα του Ομίλου ΟΤΕ, δηλαδή το εξειδικευμένο και πολύτιμο έμψυχο δυναμικό του. . . . .»

Έχουμε φτάσει στο έσχατο σημείο εθνικής κατάπτωσης και ξεγελάσματος του Λαού, *όταν επιχαίρουμε όταν πουλάμε.*

*Κατ’ ακολουθίαν θα έπρεπε να είμαστε συντετριμμένοι αν θα αγοράζαμε!! *

Φανταστείτε ένα πρωθυπουργό να λέει:

-Ζητώ συγνώμη απ’ τον Ελληνικό Λαό αλλά αναγκαστήκαμε να αγοράσουμε τον μοναδικό Τούρκικο δορυφόρο και έτσι την εποπτεία του Αιγαίου, δυστυχώς, θα έχουμε μόνο εμείς!!!-

Τα ελεεινά και τρισάθλια ΜΜΕ όμως, παραλείπουν να πληροφορούν τον ανυποψίαστο Πολίτη γι αυτά τα γεγονότα, έτσι ώστε να μη μπορεί να βγάζει συμπέρασμα, αλλά προτιμούν να τον βομβαρδίζουν με δηλώσεις του Κυριάκου και του Άδωνι, του δεύτερου, συνεχιστή του Παρασκευά Αυγερινού και του Γιώργου Γεννηματά, ανάλογων προσόντων με τους αντίστοιχους πρωθυπουργούς, που τους ανέθεσαν το έργο της υγείας του Λαού.

O tempora o mores!

Στις εκλογές που έρχονται, ΟΧΙ ΣΤΑ ΑΡΠΑΚΤΙΚΑ.

Αυτή η άκρατη μανία για ιδιωτικοποιήσεις οδηγεί στο συμπέρασμα ότι κακώς, εμείς οι Έλληνες, εφεύραμε την *Δημοκρατία* για την οποίαν μας θαυμάζει όλη η Υφήλιος στους αιώνες, αλλά θα έπρεπε να είχαμε εφεύρει την *Ιδιωτικοκρατία.*

Τι κατάντημα!

Απεμπολούμε την Ιστορία μας, τον Πολιτισμό μας, τη Δημοκρατία, για να κυβερνούν τη χώρα οι ανίκανοι κομματικοί και οι μιζαδόροι.

Ο Joseph Stiglitz (Αμερικανός οικονομολόγος), λέει ότι οι μίζες για τις ιδιωτικοποιήσεις των οργανισμών ύδρευσης είναι 10%.

Μήπως ξέρει κανείς να μας πει για τα λιμάνια πόσο είναι;

Για τους παραπάνω λόγους καλώ, τους συμπατριώτες μας πρώην Υπουργούς, Δημάρχους, υποψήφιους Δημάρχους και του Πόρου και της Τροιζήνας, μιας και το λιμάνι είναι και των δύο,  κ. Γιώργο Καλό, κ. Μανώλη Μπεντενιώτη, τον «καθ’ ύλην αρμόδιο» Δήμαρχο Πόρου κ. Δημήτρη Στρατηγό, τον δήμαρχο Τροιζήνας (και όχι Τροιζηνίας) κ. Γιάννη Σαμπάνη, την μείζονα και ελάσσονα αντιπολίτευση των δύο δήμων μας, (ήδη ο κ. Πάνου και ο κ. Δημητριάδης έχουν τοποθετηθεί, με ένα ξεκάθαρο ΟΧΙ), να πάρουν θέση και να βοηθήσουν, ώστε όλοι με ομόνοια και σύμπνοια να αποτρέψουμε την αρπαγή και το ξεπούλημα του λιμανιού του Πόρου, και να φροντίσουμε όλοι στο μέλλον να καλυτερέψουμε τους όρους λειτουργίας του προς όφελος του Τροιζηνιακού λαού και του Έθνους.

 

Τάσος Γκούμας




Comments (16)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Πάνος Θεοχάρης says:

    Αγαπητέ κύριε Γκούμα,

    Λυπάμαι που βλέπεται όλο τον κόσμο ως εχθρούς. Εχθροί οι Γερμανοί, οι Άραβες, οι Τούρκοι κλπ.

    Δεν είναι όλοι εχθροί, ανταγωνιστές είναι, σε έναν κόσμο που υπάρχει παντού ανταγωνισμός (εξαίρεση η Βόρεια Κορέα και λιγότερο η Κούβα), ο καθένας κοιτάει το συμφέρον του.

    Τα παραδείγματα που γράφεται για τον hellassat δεν είναι σωστά. Η χρήση του στους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 ήταν απειροελάχιστη. Τα feeds γινόταν από άλλους ξένους δορυφόρους κυρίως. Και η χρήση του από την Ελληνικό Στρατό, επίσης είναι μικρή. Αιτία είναι η μικρή γεωγραφική διασπορά του Ε.Σ.. Ακόμα να ξέρετε ότι οι δορυφόροι έχουν διάρκεια ζωής, ο δικός μας έχει 15 χρόνια που ξεκίνησαν το 2003. Σήμερα του έχουν απομείνει 4 χρόνια μόνο, κοινώς τον πούλησαν όσο προλαβαίνανε γιατί σε λίγο δεν θα αξίζει μία.

    Αφήστε τα 2.5 εκατομμύρια κεραίες στραμμένες επάνω του μόνο, όταν ο Hotbird στις 13 μοίρες μπορεί να έχει και 100 εκατομμύρια, για να αντιληφθείτε το μέγεθος της αποτυχίας.

    Αυτό όμως που παραλείπετε να πείτε, είναι ότι ο κύριος υπεύθυνος για την πώληση όχι μόνο του δορυφόρου, αλλά του ΟΤΕ ολόκληρου, είναι η μεγάλη μετοχοποίηση που έγινε από το ΠΑΣΟΚ την δεκαετία του ’90, δίνοντας την δυνατότητα σε όποιον είχε τα αναγκαία κεφάλαια (ο Βγενόπουλος τότε) να τον αγοράσει μέσα από το Χρηματιστήριο, και να τον μεταπουλήσει σε όποιον θέλει (DT) κάτω από ασφυκτικές πολιτικές πίεσης για ψηφοθηρικούς λόγους (από την ΝΔ).

    Και σήμερα με τα λιμάνια το ίδιο γίνεται.

    Απέτυχε σε ΟΛΗ την Ελλάδα το μοντέλο της δημόσιας εκμετάλλευσης. Διαρκή έργα όπου έπεφταν τσουβάλια λεφτά, και διαρκής αδιαφορία για την πορεία τους. Έτσι σήμερα οι ιδιωτικές μαρίνες κατά κανόνα είναι διαμάντια, ενώ οι δημόσιες μαύρα χάλια.

    Έτσι σήμερα αφού απέτυχε οικονομικά το μοντέλο διακυβέρνησης των τελευταίων 30-35 ετών, αφού για την ευημερία την δικιά σας χθες, πληρώνουμε εμείς σήμερα, εις βάρος του αύριο της επόμενης γενειάς.

    Εκεί θα πρέπει να αναζητήσετε τις ευθύνες. Χθες ξεπούλησαν το αύριο της γενιάς μας, όταν για χάρη του λαϊκισμού, για χάρη των συντεχνιών και των συνδικαλιστών, κατέστρεψαν την οικονομία.

    Οπότε τώρα τι περιμένετε ?

    Να έρθουν και οι 2 υποψήφιοι, άντε 3 με την κα Κυνηγού και να πουν όχι, γιατί αυτό θέλουν να ακούσουν τα αυτιά των ψηφοφόρων.

    Ο Δημητριάδης το έχει πει το όχι, όπως λέει όχι σε όλα, ο Σπυρίδωνας και αυτός έχει πει όχι, και ο Στρατηγός έχει πει όχι, απέναντι δεν τους πολυνοιάζει μάλλον, αλλά παρόλα αυτά εσείς θέλετε τι ? Απλά την επιβεβαίωση του όχι ?

    Και αν ξαναπούν όλοι όχι, και σύσσωμη η τοπική κοινωνία πει όχι, περιμένετε ότι κάτι θα αλλάξει ? Η παρούσα κυβέρνηση (ευτυχώς) δεν σταματάει πουθενά.

    Μήπως θέλετε να γίνουμε σκουριές και να έχουμε ένοπλα τάγματα εφόδου ενάντια στους επενδυτές, και πυρπόληση των μαγαζιών των υποστηρικτών τους (γιατί ο φασισμός των αντιδρώντων και ο εκτροχιασμός στην περιοχή εις βάρος των πολιτών δεν έχει γίνει αντιληπτός από τον υπόλοιπο κόσμο) ?

    Και αφού τελικά δεν προβλέπεται σύμφωνα με το master plan ότι ο ιδιώτης θα κάνει επενδύσεις, γιατί φοβόσαστε ότι ξαφνικά θα κάνει νέα μαρίνα στο Λιμανάκι της Αγάπης ?

    Τελικά θέλουμε να κάνει επενδύσεις ή όχι ? Ή απλά φωνάζουμε για ιδεολογικούς λόγους ?

    Και μήπως πρέπει να βάλουμε στην άκρη τις κορώνες περί των Τούρκων που θα μπουν στο λιμάνι, και να δούμε τι ακριβώς μας συμφέρει ως τοπική κοινωνία, αλλά και ως έθνος ?

  2. Σπυρος says:

    Για να πει οχι ο κ.Σπυριδωνας θα πρεπει να σκισει πρωτα την κομματικη του ταυτοτητα. Πραγμα που -προφανως- δεν εχει κανενα σκοπο να κανει. Αλλωστε ως τροικανος τοποτηρητης κατεβαινει στις εκλογες, προσπαθωντας να τις κερδισει ωστε να αποδειξει (απ την μια) στους κρατουντες της ΝΔ οτι δεν ειναι καμμενο χαρτι και να απομακρυνθει (απο την αλλη)τεχνιεντως απο την επερχομενη συντριβη του κομματος στο οποιο ανηκει
    Ας τοποθετηθει πρωτα ο κ.Σπυριδωνας, για το αν ειναι η οχι πιστο μελος της ΝΔ ωστε να καταλαβουμε και μεις ποια ειναι πραγματικα η θεση του για την οποια αποφαση της κυβερνησης. Παντα θεωρουσα υποκρισια τις “διαφωνιες” των κομματικων στελεχων,για θεματα ζωτικης σημασιας, οταν δεν συνοδευονται απο αποχωρηση απο το κομμα που επιβαλλει τις αποφασεις με τις οποιες “διαφωνουν καθετα” και με “θεση αδιαπραγματευτη” .
    Αυτη η κοροιδια ειναι που μας τυφλωνει τοσα χρονια διαλυοντας -προς ιδιον οφελος- την χωρα

  3. ΟΙΚΤΟ !!!!! says:

    Ε-Λ-Ε-Ο-Σ κ.Θεοχαρη. Γινατε και ΟΤΕτζης τωρα. Τελικα ποσες ειδικοτητες μπορει να σηκωσει ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΥΠΑΡΞΗ? Η μαλλον να ρωτησω ποια τελικα ειναι η πραγματικη σας ειδικοτητα Εκτος απ του ξερολα μπαρουφολογου αντικομμουνιστη? Στις επομενες εκλογες να κατεβειτε για πλανηταρχης Ειναι κριμα τοση γνωση και ευφυια να καταναλωνεται στα σχολια του Porosniews. Βγαινει χαμενη η ανθρωποτητα

  4. Άκης says:

    Από τα πιο σοβαρά θέματα που θα απασχολήσουν το νησί μας στο άμεσο μέλλον, και μέχρι στιγμής η πιο σοβαρή παράθεση απόψεων και επιχειρημάτων εκατέρωθεν πλευρών.

    Όμως δεν πιστεύω πως κανένα πολιτικό πρόσωπο με την εμπειρία του Κου Σπυρίδωνα θα έμπαινε στην διαδικασία να έρθει σε ρήξη με το κόμμα αλλά και με τους δημότες του τους ίδιους, κάνοντας δηλώσεις και τοποθετήσεις σε τέτοιο καίριο θέμα, ειδικά παραμονές εκλογών και δει σημαντικών εκλογών τόσο επί προσωπικού όσο και επί τοπικού ενδιαφέροντος. Συνεπώς μην περιμένετε να σηκώσει το γάντι ο Κος Σπυρίδωνας, δεν είναι τόσο αφελής.

    Πέραν τούτου, και παρ’ όλο το ενδιαφέρον, το ατομικό, του καθενός μας για το μέλλον του λιμανιού (επιχειρηματικό ή μη) να μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για γραμμή ΠΡΟαποφασισμένη από άλλους (κυβέρνησεις, τρόικα) για εμάς και χωρίς να έχουμε ΚΑΝ ερωτηθεί ως τόπος ή ως πολίτες του Πόρου.

    Καλώς ή κακώς (κακώς κατ’ εμέ) πρέπει να καταλάβουμε ότι το θέμα αυτό όπως απασχολεί εμάς, απασχολεί και άλλες περιοχές, είναι όμως ένα θέμα το οποίο ειλικρινά δεν πιστεύω ότι είναι ανατρέψιμο και αναστρέψιμο πλέον από κανέναν Σπυρίδωνα, κανέναν Δημητριάδη και πόσο μάλλον κανέναν ξεχασμένο Κο Καλό.

    Όλοι ανεξαρτήτως είναι εκτός του συστήματος τέτοιων αποφάσεων κρατικών και εθνικών, και ουδεμία ευθύνη μπορεί να τους επιρρηφθεί, είναι πέραν των δυνάμεών των.

    Τις όποιες ευθύνες πρέπει να τις αναζητήσουμε σε εμάς και τις προγενέστερες επιλογές μας στις όποιες εθνικές εκλογές.

    Τραγικό, αλλά είμαι της γνώμης ότι είμαστε σε μονόδρομο και αδιέξοδο ταυτόχρονα.

  5. Andreas says:

    Προσωπικα θα ηθελα ενα master plan υπο την αιγιδα του κου Πολλαλη, κορυφαιου τεχνοκρατη και με τοπικες καταβολες!

  6. Γιάννης Γκούμας says:

    Αν ένας πολιτικός δεν μπορεί να πει την άποψή του δημόσια για να μην δυσαρεστήσει το κόμμα του ή για να τα έχει με όλους καλά, έχει μεγάλη εμπειρία στην λαμογιά και στην πονηριά. Ένας έντιμος πολιτικός τοποθετείται και λέει αυτό που πιστεύει. Και ο λαός αποφασίζει αν του κάνει ή όχι. Διαφορετικά κοροϊδεύει τον κόσμο και επιδιώκει να κερδίσει την καρέκλα του με δόλο.

    Σχετικά με την μη αναστρεψιμότητα των αποφάσεων της μίας ή της άλλης κυβέρνησης, όλα αλλάζουν. Στο όνομα του Συντάγματος και του δημοσίου συμφέροντος, αλλά και της λαϊκής βούλησης με την μορφή δημοψηφίσματος πολλά αλλάζουν.

    Ένα εύκολο για παράδειγμα είναι το παρακάτω: Αλλάζεις τον νόμο του ΤΑΙΠΕΔ και απαγορεύεις οποιαδήποτε οικοδομική δραστηριότητα σε παραλίες, δάση, περιοχές NATURA, κλπ. Επιβάλεις τιμολογιακή πολιτική σε όλους τους παρόχους νερό, ηλεκτρισμός, αστικές συγκοινωνίες κλπ. Να δεις πώς τρέχουν όλοι οι δήθεν επενδυτές να φύγουν.

    Και αν χρειαστεί να πάρουμε και τα όπλα, ας τα πάρουμε. Το ίδιο κάναμε το 1821, το 1940, το 480π.Χ. κλπ. Δεν χρειάζεται να τα χρησιμοποιήσουμε. Θα κρατάμε το κείμενο του Συντάγματος μαζί μας και θα απαιτούμε με την βία την τήρησή του και την εθνική μας κυριαρχία.

  7. Ιωάννης Γκούμας says:

    Να προσθέσω επίσης για τον άνθρωπο που διαφωνεί μαζί του όλος ο ελληνικός τεχνικός κόσμος και το πολιτεχνείο, ότι αν τον αφήσουμε να προτείνει γενικό σχέδιο για την παραλία του Πόρου, που όλοι μας λένε να την βαφτίζουμε λιμάνι στο σύνολό της για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα, θα κάνουμε πολύ μεγάλη ζημιά στον τόπο μας.
    Ο άνθρωπος αυτός δεν γνώριζε τίποτα για την πραγματικότητα στην Αθήνα όταν εκπόνησε την μελέτη μαζί με τους φοιτητές του Χάρβαρντ για το ελληνικό και έκανε μία μελέτη τελείως στον αέρα.
    Άλλες δημοσιεύσεις αναφέρουν σκοπιμότητα στην δημιουργία πολυχώρων στο ελληνικό, με στόχο να προσελκύσουν πελάτες, ανταγωνιζόμενοι τις γύρω περιοχές, με στόχο την επιπλέον ερήμωση και κλείσιμο μικρών επιχειρήσεων. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν όντως αυτό είναι στα σχέδιά τους ή δεν το είδαν γιατί κάνανε λάθος. Κάτι τέτοιο θα γίνει και στον Πόρο με αυτές τις πρακτικές, όταν θα κατασκευάσουν ξενοδοχεία με δικά τους εστιατόρια και σουβενίρ εντός τους και θα διαχωρίζουν το υπόλοιπο νησί με κάγκελα.
    Θα δώσουμε σε αυτούς τους άσχετους την μελέτη;

  8. Άκη,
    στους μοιρολάτρες και στους φοβισμένους βασίζεται το σύστημα για να τα ξεπουλήσει όλα. Γι αυτό και πιπιλίζουν την καραμέλα “είναι μονόδρομος”, γι αυτό και συγκροτούν παράλληλα αρπακολλατζίδικα κόμματα Φραπελιάς και Παραποταμάκη γι αυτό και ασκούν τρομοκρατία με “τα δεινά που θα πάθουμε” αν δεν υποταχθούμε στα συμφέροντα που υπηρετούν και τα οποία συμφέροντα δεν συναντώνται με την ευημερία του πολίτών. Δεν νομίζω να πιστεύεις ότι με τις αποφάσεις τους εξυπηρετούν τους πολίτες.

  9. Άκης says:

    @Κατερίνα Σ.Μ.

    Αν και οι απόψεις σου “Συριζοαριστερίζουν”, εν μέρει θα συμφωνήσω μαζί σου.

    Αλλά εάν πιστεύεις ότι αυτό θα κάνει τον Σπυρίδωνα να βγει μπροστά και να πατήσει πόδι στο κόμμα, μην γελιέσαι, νομίζω πως αυτές οι δημοτικές είναι η τελευταία του ευκαιρία από το κόμμα για να μείνει, γι’ αυτό και γίνεται πραγματική μάχη στο νησί.

    Συμμερίζοντας λοιπόν αυτά που λες, το καλύτερο θα ήταν ένα δημοψήφισμα στο νησί από όλους μας και να επιδοθεί η απάντηση εκεί που πρέπει, φαντάσου κάθε νησί να έκανε ένα. Και ήταν μεγάλη ευκαιρία τώρα με τις ευρωεκλογές ή τις δημοτικές μαζί.

    Αλλά ποιος θα το κάνει, ο Στρατηγός που πήγε Κουμουτσάκο (ΝΔ) ή ο Σπυρίδωνας που είναι ΝΔ.;;;

    και πίστεψε με ότι αυτοί που έχουν όφελος επιχειρηματικό από το λιμάνι, ΟΤΑΝ θα ιδιωτικοποιηθεί τότε θα δεις ότι θα είναι πάλι μέσα στα πράγματα. Αυτό είναι το σύστημα, όχι εσύ κι εγώ που θέλουμε να κάνουμε βόλτα στο λιμάνι το απόγευμα με τα παιδιά μας.

  10. Το σχόλιό μου Άκη, δεν αφορούσε στα πρόσωπα που διεκδικούν το Δήμο, αλλά στους πολίτες που αδρανούν αναμένοντας το μοιραίο και δεν συνειδητοποιούν τη δύναμή τους.

    Κατά τα λοιπά, ούτε κι εγώ είμαι αισιόδοξη, αλλά δεν παραιτούμαι, ούτε αρκούμαι σε μία ψήφο κάθε τέσσερα χρόνια.

  11. Άκης says:

    Η κεντρική ιδέα του άρθρου είναι να τοποθετηθούν οι τοπικοί μας πολιτικοί επί της ιδιωτικοποιήσης του λιμανιού μας, και γι αυτό έγραψα την γνώμη μου παραπάνω.

    Τώρα εσύ το γυρνάς στους πολίτες που κοιμούνται κλπ αριστερολογίες κατ’ εμέ που δεν θα συζητήσω. Σου είπα μέχρι που συμφώνησα μαζί σου.

    Αν θες το Πάσχα να κάνουμε διαμαρτυρία όλοι στο λιμάνι, απευθύνσου εκεί που πρέπει για να το οργανώσουν κι εγώ θα είμαι μαζί σου. Να πάρω πανό μόνος μου και να κατέβω στο λιμάνι, δεν με καίει να το κάνω εγώ προσωπικά.

    Είδες εσύ κανέναν από αυτούς που πραγματικά καίγονται γιατί δεν θα έχουν να ζήσουν, και από αυτούς που ΕΙΝΑΙ υποχρεωμένοι (πολιτικοί) να ασχολείται και να κατεβαίνει σε διαμαρτυρία; εγώ δεν είδα.

    Άμα ήθελα να γίνω λοιπόν πολιτικός και να υποκινώ την μάζα και είχα χρόνο θα το έκανα. Δυστυχώς έχω να κοιτάξω την δική μου οικογένεια πρώτα. Οπότε αυτά τα τόσο φιλοαριστερά αισθήματα δεν τα ασπάζομαι και δεν τα ακολουθώ, σόρρυ.

  12. Άειντε πάλι απ’ την αρχή, Άκη.
    Με αφορμή την ανάρτηση, έγραψες ένα σχόλιο. Στην “κεντρική ιδέα” του σχολίου σου, που αναφερόταν σε “προαποφασισμένα” και σε ένα “θέμα το οποίο ειλικρινά δεν πιστεύεις ότι είναι ανατρέψιμο”, έγραψα κι εγώ αυτό που πιστεύω. Τελικώς, όμως, φαίνεται να συμφωνείς κι εσύ μ’ αυτό, αφού δείχνεις τάσεις να το παλέψεις μέχρι που να συμμετάσχεις και σε μία πιθανή διαμαρτυρία στο λιμάνι.

    Αυτό ήταν όλο, μην συνεχίσουμε το θέμα, γιατί αντί για λήξαν θα καταντήσει λυσσάξαν.

    Καλό Πάσχα

    υ.γ.
    Δυστυχώς, δεν μπορώ να είμαι εκεί το Πάσχα, αλλά αν γίνει η διαμαρτυρία, θα προσπαθήσω να είμαι παρούσα.
    Καλό θα είναι, όμως, πριν αποφασίσεις να είσαι κι εσύ παρών, να ζυγίσεις πόσο “φιλοαριστερά αισθήματα” τρέφουν όσοι συμμετέχουν σε διαμαρτυρίες που έχουν να κάνουν με θέματα του τόπου και της ζωής τους. Και αν τα βρίσκεις “τόσο φιλοαριστερά”, να το αποφύγεις μη σου κολλήσουν τη …ρετσινιά του φιλοαριστερού. Καλύτερα να σου βγει το μάτι, παρά το όνομα.

  13. Τάσος Γκούμας says:

    Η συζήτηση, παιδιά, πάει καλά.
    Αναπτύσσονται σκέψεις και επιχειρήματα.
    Μακάρι να είμαστε περισσότεροι που παίρνουμε μέρος στον προβληματισμό.
    Η σπουδαιότητα του θέματος είναι σημαντικότατη και δεν θα διαρκέσει όσο η προεκλογική περίοδος αλλά πολύ περισσότερο και με περισσότερες συγκρούσεις.
    Η τελευταία εξέλιξη που είδα χτες είναι, ότι το ΣτΕ έβγαλε απόφαση που λέει ότι Δημόσια Αγαθά δεν μπορούν να μεταβιβαστούν στο Τ.Α.Ε.Π.Ε.Δ. και να ιδιωτικοποιηθούν.
    Γεννιέται αυτόματα το ερώτημα αν η χρήση της παραλίας του λιμανιού είναι δημόσιο αγαθό η όχι.
    Να ένα θέμα που οφείλουν οι πνευματικοί μας ταγοί να πουν τι νομίζουν, αν θέλουν να τους νομίζουμε ταγούς.
    ‘’Οι καιροί ου μενετοί’’.
    Βέβαια η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να βρεί τρόπο να παρακάμψει το ΣτΕ, όπως κάνει για όλους τους θεσμούς που λειτουργούν στην Κοινωνία μας.
    Πάρε παράδειγμα τον εμπνευσμένο πρωθυπουργό μας Γ. Παπανδρέου που επινόησε το fast track (γρήγορο μονοπάτι), που ελεύθερα ερμηνευόμενο σημαίνει: «Νόμιμη(;;;) παράκαμψη των Νόμων του Κράτους». Δηλ. ξεφόρτωμα από τη πλάτη των κυβερνητών μας των θεσμών που η ίδια η Πολιτεία κατά καιρούς θέσπισε.
    Να όμως που η Ε.Ε., πρόσφατα, εξέφρασε αντίθετη γνώμη στηρίζοντας τους δημοκρατικούς θεσμούς και καταργώντας τη διαδικασία fast track επειδή δεν προϋπέθετε ΜΠΕ (Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) και δεν έπαιρνε υπ’ όψιν τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών.
    Δηλαδή πήρε απόφαση ενάντια στο ‘’μπάτε σκύλοι αλέστε’’ ότι ακριβώς επιθυμούν οι ‘’επενδυτές’’ για να ληστέψουν τα χρήματα του αφελώς φορολογουμένου Πολίτη.
    Έχω όμως, ρε παιδιά, μια αίσθηση:
    Ότι πρέπει να πάρουν μέρος στη συζήτησή μας πολλοί περισσότεροι συμπολίτες μας, που ξέρω πολύ καλά ότι, τουλάχιστον από μένα, είναι πιο έξυπνοι και πιο διαβασμένοι.
    Το θέμα που συζητάμε είναι πιο σπουδαίο και ποιο θεμελιακό, π.χ., από τις εκλογές και από το ποιος θα είναι και που.
    Προτείνω, εμείς, να επιμείνουμε στην κουβέντα μας και να προτρέψουμε τους γνωστούς μας να πάρουν κι αυτοί μέρος στην ανταλλαγή απόψεων.
    Εμπρός λοιπόν κ.κ. ταγοί μας, εσείς που κάθε τόσο παρουσιάζετε βιβλία και ποιητικές συλλογές στο Συγκρού: Η χρήση της παραλίας του Πόρου είναι δημόσιο ή ιδιωτικό αγαθό;
    Τάσος Γκούμας

  14. nikos says:

    “κατα τον πηλο και τα κανατια…” Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

  15. Μπάμπης Τσούκας says:

    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A114/547/3584,15273/

    Στην περίπτωση των δημοσίων αγαθών, η ιδιοκτησία διαχωρίζεται από τη χρήση, τα μέλη του κοινωνικού συνόλου αποκτούν τη δυνατότητα ατομικής χρήσης των δημοσίων αγαθών, ενώ η ιδιοκτησία παραμένει στο κοινωνικό σύνολο.

  16. Ιωάννης Γκούμας says:

    Κατά το ίδιο άρθρο ισχύουν και τα παρακάτω:

    Δημόσια είναι εκείνα τα αγαθά των οποίων η χρησιμοποίηση από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων δεν αποκλείει τη χρήση τους από άλλα άτομα ή ομάδες. Η χρήση τους μπορεί να γίνεται χωρίς πληρωμή ή πληρώνοντας ένα συμβολικό αντίτιμο. Το δημοτικό πάρκο, οι δρόμοι, οι δημόσιες βιβλιοθήκες, η δημόσια εκπαίδευση, οι δημόσιες συγκοινωνίες, ο δημοτικός φωτισμός είναι μερικά παραδείγματα δημοσίων αγαθών.

    Τέλος, υπάρχει μια κατηγορία αγαθών που προσφέρονται από τη φύση για άμεση κατανάλωση. Τέτοια είναι ο ατμοσφαιρικός αέρας, η θάλασσα, τα φυσικά τοπία και οι φυσικοί χώροι αναψυχής. Τα αγαθά αυτά ονομάζονται ελεύθερα αγαθά, δεδομένου ότι ούτε η παραγωγή τους απαιτείται, ούτε καταβάλλουμε κάποιο αντίτιμο για τη χρήση τους.

    Για να έρθουμε και στην παραλία του Πόρου και στο λιμάνι που μας ενδιαφέρουν λοιπόν:

    1) Είναι υποχρεωτική η πρόσβαση στην θάλασσα, από κάθε πολίτη και απαγορεύεται να διαχωριστεί με κάγκελα
    2) Η συγκοινωνία είναι δημόσιο αγαθό όταν πρόκειται για αστικές μετακινήσεις, ενώ οι υπεραστικές εξυπηρετούνται και από ιδιωτική πρωτοβουλία. (Στα πλαίσια της αστικής συγκοινωνίας νοούνται και οι μετακινήσεις πολιτών και επαγγελματιών από τον χώρο κατοικίας/εργασίας τους προς τις δημόσιες υπηρεσίες)
    3) Η χρήση της παραλίας ως χώρου περιπάτου και αναψυχής αποτελεί δημόσιο αγαθό και δεν μπορεί να περάσει στα χέρια ιδιώτη.
    4) Η χρήση της προβλήτας από μικρά σκάφη παράλληλα στο πεζοδρόμιο, δεν δικαιολογεί την αλλαγή του χωροταξικού και την κατάργηση του αιγιαλού και της παραλίας.

    Τέλος δικαίωμα ιδιοκτησίας στα δημόσια αγαθά έχουν μόνο μέλη του κοινωνικού συνόλου που τα παράγει, συνεπώς σε καμία περίπτωση άτομα που δεν είναι Έλληνες πολίτες.

Σχολιάστε