Διαδημοτικό δημοψήφισμα για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου



limaniΓράφει ο Αργύρης Ε. Γιαννόπουλος* – 

 H ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου, αποτελεί μείζων κοινωνικό πρωτίστως αλλά και οικονομικό θέμα, για το οποίο θα πρέπει όλοι οι Δημότες των νησιών του Αργοσαρωνικού να πάρουν θέση.

Είναι επιτακτική ανάγκη η διενέργεια διαδημοτικού δημοψηφίσματος, σύμφωνα με το άρθρο 216 του Ν. 3463/2006 από τους Δήμους Τροιζηνίας –Μεθάνων, Αιγίνης, Σπετσών, Ερμιονίδος και Ύδρας για το αν επιθυμούν να γίνει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, έχει μπει στο 2ο στάδιο της από 1/06/2014 σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ.  Η ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, θα θέσει σε ακόμη δυσχερέστερη  θέση την επικοινωνία των νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση, θα δημιουργήσει προβλήματα στην ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών αλλά και των τουριστών. Θα πρέπει να αναλογιστούμε όλοι τις επιπτώσεις και στην τουριστική κίνηση , αλλά και στη μεταφορά των δημοτών κατά τους χειμερινούς μήνες. ΄Ηδη, οι μεταφορές ακτοπλοϊκώς είναι και λίγες αλλά και ακριβές, με συνέπεια να δημιουργούν τεράστια προβλήματα τόσο στην κοινωνική καθημερινότητα των δημοτών όλων των νησιών του Αργοσαρωνικού αλλά  και της τουριστικής κίνησης.

Είναι ξεκάθαρο, ότι τα προβλήματα θα είναι ακόμα περισσότερα και πιο σοβαρά, από τη στιγμή που το σύστημα υγείας υπολειτουργεί ή καλύτερα δεν υφίσταται σε όλο τον Αργοσαρωνικό, με συνέπεια για οποιοδήποτε ατύχημα ή ασθένεια οι κάτοικοι να επιβάλλεται να μεταφερθούν στην Αθήνα.

Γι’αυτούς τους λόγους καλούνται οι νυν αλλά και οι μελλοντικές δημοτικές αρχές που αναλαμβάνουν από 1 Σεπτέμβρη, των νησιών του Αργοσαρωνικού αλλά και του Δήμου Τροιζηνίας – Μεθάνων να προχωρήσουν άμεσα σε συνεννόηση και στη διενέργεια του διαδημοτικού δημοψηφίσματος. Μέσα από τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση, που θα προηγηθεί του διαδημοτικού δημοψηφίσματος, όλοι μας θα βγούμε σοφότεροι για το αν μας συμφέρει ή όχι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου. Οι στιγμές είναι ιστορικές και κρίσιμες και πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.

 

* Ο Αργύρης Ε. Γιαννόπουλος είναι Πολιτικός Επιστήμων και Δημοσιογράφος.




Comments (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Δεν χρειάζεται συνολική συζήτηση από όλους πριν το δημοψήφισμα. Να τεθεί το ερώτημα και οι παράμετροι και ας συζητηθεί στα καφενεία και στα πηγαδάκια. Σε 1-2 μήνες η πλειοψηφία του κόσμου θα έχει σχηματίσει γνώμη.

    Στην Γαλλία έτσι το κάνανε για το Ευρωσύνταγμα για το σύνολο της χώρας και καταλήξανε και αυτοί σε 1 μήνα περίπου.
    Με την διαφορά ότι αυτοί ενδιαφέρονται περισσότερο για την ζωή τους και δεν ξέρουν την καταραμένη φράση “ότι λάχει”!

  2. ΠΑΚΩΜΟ says:

    Δεν κατάλαβα γιατί οι Αιγενήτες και οι Υδραίοι πρέπει να έχουν άποψη επί του θέματος το οποίο αφορά αποκλειστικά τον Πόρο.Βεβαίως αυτοί θα ψηφίσουν κατά της αξιοποίησης του λιμανιού του Πόρου η οποία θα φέρει στον τόπο πολλούς και αξιόλογους τουρίστες,τους οποίους ,πιθανώς,θα στερήσει απο τα δύο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ προς τον Πόρο νησιά.Οσον αφορά τα υπόλοιπα αναφέρεστε σε δυσμενείς επιπτώσεις χωρίς να παραθέτετε στοιχεί.πχ Γιατί θα επηρεαστούν οι μετακινήσεις των πολιτών πρός Γαλατά ή και Πειραιά;Μήπως θα απαγορευτεί η προσέγγιση στον νέο προβλήτα στα επιβατικά σκάφη που εκτελούν τα δρομολόγια;Εχετε δει τα σχέδια κατασκευής της Μαρίνας; Φοβούμαι ότι έχετε παρασυρθεί από την πολεμική διαφόρων κύκλων του Πόρου οι οποίοι ,για ίδιο συμφέρον,επιθυμούν να παραμείνει το λιμάνι ,αυτήν την θλιβερή κατάσταση που είναι σήμερα αντί να μετατραπεί σε μία από τις καλλίτερες μαρίνες της Μεσογείου.

  3. Αργύρης Γιαννόπουλος says:

    Έχετε μήπως εσείς τα σχέδια για τη βελτίωση της Μαρίνας; Έχετε κάποια στοιχεία από το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ; Θα παραμείνει δημόσιος ο χώρος και ελεύθερα προσβάσιμος; μήπως θα επιβληθούν πρόσθετοι φόροι, ως μίσθωμα, για την άφιξη των καραβιών στο λιμένα; Γνωρίζετε ποιός θα είναι ο τελικός ανάδοχος; Από που προκύπτει ότι ο τελικός ανάδοχος πως θα αξιοποιήσει το χώρο του λιμένα; Είναι αλληλένδετα τα λιμάνια του Αργοσαρωνικού στις θαλάσσιες συγκοινωνίες;

Σχολιάστε