Γαστρονομικός τουρισμός: Φέρνει τουρίστες με αυξημένο βαλάντιο



pallisΓράφει ο Χρήστος Πάλλης – 

Η Ελλάδα είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους και δημοφιλείς τουριστικού προορισμούς για θερινές διακοπές στη διεθνή τουριστική αγορά.

Ο τομέας του τουρισμού είναι εξόχως ανταγωνιστικός και συνεχώς εισέρχονται στην διεθνή τουριστική αγορά νέοι τουριστικοί προορισμοί οι οποίοι φιλοδοξούν να αποσπάσουν ένα μερίδιο ζήτησης από τη διεθνή τουριστική αγορά.

Αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα ενίσχυσης της βιωσιμότητας του Ελληνικού Τουρισμού, απαιτούν  την ανάδειξη νέων επιλογών τις οποίες ο επισκέπτης δύναται να βιώσει στην Ελλάδα κατά τις διακοπές του και ειδικότερα εφόσον επιλέξει να ταξιδέψει στην Ελλάδα εκτός περιόδου αιχμής.

Ένας σημαντικός τουριστικός πόρος  στις αναπτυγμένες τουριστικά χώρες είναι η γαστρονομία και οι διαδρομές γεύσεις και κρασιού. Στο πλαίσιο αυτό, έχει αναπτυχθεί ο γαστρονομικός τουρισμός και ο οινικός τουρισμός, στοιχεία πλέον αναπόσπαστα του τουρισμού πολυτελείας και των επισκεπτών με υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες.

Η Ελλάδα  επί σειρά ετών γοητεύει τους επισκέπτες της προσφέροντας παραδοσιακές γεύσεις αποτέλεσμα του συνδυασμού αγνών προϊόντων και παραδοσιακών συνταγών. Όμως οι γεύσεις εξελίσσονται και η Ελλάδα πλέον διαθέτει ένα σημαντικό δυναμικό ειδικών σε ό,τι αφορά τη γαστρονομία, 100 και πλέον ΠΟΠ διεθνώς αναγνωρισμένα, θαυμάσια προϊόντα και παραδόσεις που οδηγούν μοιραία στην εξέλιξη των γεύσεων και στην δυνατότητα προσφοράς στους επισκέπτες μας ολοκληρωμένες εμπειρίες γεύσης.

Τα τελευταία χρόνια, τόσο στα εστιατόρια της χώρας όσο και στα ξενοδοχεία καταγράφεται μία έντονη δραστηριότητα που κατέληξε στην ενσωμάτωση του γαστρονομικού μας πλούτου στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας. Έχει εξελιχθεί, δε, τόσο που τείνει να αποτελέσει βασικό πόλο έλξης επισκεπτών υψηλής αισθητικής που επιζητούν να βιώσουν οδοιπορικά γεύσης σε συνδυασμό με προορισμούς.

Ο γαστρονομικός τουρισμός στη χώρα μας, αναπτύσσεται ραγδαία και συνεχώς εξελίσσεται.
Η ποιότητα των γεύσεων και των προϊόντων που προσφέρονται στους επισκέπτες μας συνεχώς βελτιώνονται, ενώ σε συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Αγροτικής ανάπτυξης γίνεται συστηματική προσπάθεια σύνδεσης του τουριστικού τομέα με την πρωτογενή παραγωγή και ειδικότερα με τα ΠΟΠ και ΠΓΕ (προϊόντα γεωγραφικής ένδειξης).

Πολλές είναι οι δυνατότητες που προσφέρει ο γαστρονομικός τουρισμός και τα οδοιπορικά γεύσεις και ΠΟΠ σε συνδυασμό με τους επιμέρους προορισμούς και ειδικότερα εκείνους τους προορισμούς στην ενδοχώρα που είναι ιδανικοί εκτός περιόδου τουριστικής αιχμής.

Οι γαστρονομικοί προορισμοί έχουν ως σκοπό την παροχή ενός πλέγματος προϊόντων, υπηρεσιών και δραστηριοτήτων στους τουρίστες. Το τελικό προϊόν  που προσφέρεται στον επισκέπτη δημιουργεί μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία σε ανθρώπους που ταξιδεύουν με σκοπό τη μύηση σε διαφορετικές και ιδιαίτερες διαδρομές. Οι γαστρονομικοί προορισμοί με άλλα λόγια ελκύουν επισκέπτες που αναζητούν την ποιότητα και αποτελούν τουρίστες μέσης και ανώτερης καταναλωτικής δυνατότητας.

Η Ελλάδα από κάθε γωνιά της μπορεί να προσφέρει γεύσεις και καλή κουζίνα. Κάθε τόπος μπορεί να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τους τουρίστες και συνεπώς μια σημαντική πηγή ικανοποίησης που θα δημιουργήσει επαναλαμβανόμενους επισκέπτες που επιθυμούν να ανακαλύπτουν συνεχώς τις πολλές και σημαντικές ταυτότητες πολιτισμού που αναδεικνύονται μέσα από τις τοπικές κουζίνες ανά την Ελλάδα.

Το σημαντικότερο στοιχείο είναι, ότι η γαστρονομία ως εμπειρία προϋποθέτει συνεχείς προσπάθειες για την αναβάθμιση της γεύσης και κατά συνέπεια της γαστρονομικής εμπειρίας που προσφέρεται στον επισκέπτη σε κάθε τόπο.

Γνωρίζοντας τη δυναμική τόσο των παραδόσεών μας των προϊόντων μας του ιδιαίτερου χαρακτήρα του λαού μας που συνοψίζεται στις λέξεις ευ ζην και μεράκι, είναι βέβαιον ότι οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι απεριόριστες στην Ελλάδα.

*Ο Δρ. Χρήστος Πάλλης είναι Πρόεδρος του ΕΟΤ

Πηγή: http://www.agrocapital.gr/Category/Afieromata/Article/8361/gastronomikos-toyrismos–fernei-toyristes-me-ayximeno-balantio




Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Άρις Αντάνης says:

    Ας μου επιτραπεί να σχολιάσω ότι είναι τιμή για μας να διαβάζουμε κάπου -κάπου τόσο χρήσιμα κείμενα. Κάπου -κάπου ξεχνάμε ότι Ελλάδα σημαίνει τουρισμός και τουρισμός για την Ελλάδα σημαίνει πολύ σοβαρή “βιομηχανία”.
    Κάθε καλοκαίρι πολλοί ιδιοκτήτες και εκπρόσωποι τουριστικών επιχειρήσεων παραπονιούνται ότι η δουλειά τους περιορίζεται σε ένα μήνα το χρόνο εννοώντας τον Αύγουστο, προφανώς. Να θυμίσω ότι πολύ πιο παλιά στην περιοχή μας είχαμε τουρίστες μέχρι και τον Νοέμβριο. Να θυμίσω ακόμα ότι κάθε Οκτώβριο, Νοέμβριο στην ανταγωνιστική Ισπανία οργανώνονται φεστιβάλ μπίρας και “Σανγκρία” και γαστρονομίας, με πολύ μεγάλη προσέλευση, από όλον τον κόσμο, λόγω και των ευνοϊκών τιμών.
    Στο χέρι μας είναι να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος.
    (Κάποιοι θα πουν ότι δεν είναι εύκολο. Πράγματι αν υπάρχουν τέτοιες προκαταλήψεις θα είναι μάλλον αδύνατο.
    Σε κάποιο άρθρο διάβασα ότι σύμφωνα με έρευνα ξένων-όχι Ελλήνων- ο Αγαμέμνων και η Κλυταιμνήστρα τρώγανε … σουβλάκια. Άρα το σουβλάκι, λένε, είναι ένα 100% Ελληνικό έδεσμα.
    Εκδηλώσεις με Ελληνικά εδέσματα, με ρετσίνα, με Ελληνικές μπίρες (που όλοι πια τις επιλέγουμε συνειδητά- και όχι μόνο, αφού όταν έχουμε ξένους επισκέπτες τους τις προτείνουμε και τις ζητάνε κι εκείνοι), πρέπει να είναι στους προγραμματισμούς των αρμοδίων, σε συνεργασία με τους τοπικούς επιχειρηματίες. Αλλά, προς Θεού, … μην περιμένουμε το Πάσχα. Από τώρα να αρχίσουν οι συσκέψεις, οι συνεργασίες και τα συμβούλια, για να μη πω ότι μόλις προλαβαίνουμε κιόλας.
    Αυτά είναι τα καλά κι ευχαριστούμε τον Δρα Πάλλη για το ωραίο κείμενο.
    Αλλά να πω και μια κακιούλα; (Ε… άμα είναι για καλό, πέστη, θα πουν κάποιοι καλοπροαίρετοι…)
    Διαβάζω τα σχόλια που διατυπώνονται για διάφορα προσωπικά μικροθεματάκια και βλέπω ότι κάποιες φορές φτάνουν και πάνω από 50. Νομίζω στο προκείμενο άρθρο έπρεπε να τα είχανε ήδη ξεπεράσει. Αλλά δεν το πολυβλέπω! Μακάρι να διαψευστώ. Είναι γνωστό ότι οι πολλές γνώμες διαμορφώνουν κλίμα.
    Άρις Αντάνης
    arimari@otenet.gr

    Να βάλω κι ένα στοιχηματάκι κι ας το χάσω;

  2. Γιάννης Γκούμας says:

    Αν είναι να κάνουμε γαστρονομικό τουρισμό, γιατί χρησιμοποιούμε εισαγόμενα προϊόντα ακόμα και για δική μας κατανάλωση; Δηλαδή ο ξένος να έρθει στην Ελλάδα να φάει ντομάτες Ολλανδίας, λάδι Γερμανίας, λεμόνια και κρέατα Αργεντινής, κλπ; Είμαστε σοβαροί; Εμείς τι ακριβώς παράγουμε;
    Επίσης γιατί η Ελλάδα είναι κυρίως τουριστική χώρα; Όταν μπορούμε να παράγουμε σχεδόν τα πάντα εδώ; Ούτε τεχνογνωσία μας λείπει, ούτε αξιοόλογοι ερευνητές. Το μόνο που μας λείπει είναι μία κυβέρνηση που να μην τα καταργεί όλα αυτά. Δεν πρόκειται να έρθει καμία συντέλεια του κόσμου αν φύγουν οι προδότες από τις καρέκλες τους.

Σχολιάστε