New York Times Finland: Απαλλαγείτε από το ευρώ – στη θέση του το “Καλαύριο”



Μία από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Φινλανδίας, η New York Times Finland, εντυπωσιάστηκε από την δράση πολιτών ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ “ΚΑΛΑΥΡΙΟ” και ταξίδεψε στον Πόρο προκειμένου να ενημερωθεί τόσο η εφημερίδα όσο και ο όλος ο λαός της Φινλανδίας, για τους ανταλλακτικούς τρόπους ζωής και αντιμετώπισης της κρίσης.
Ακολουθεί το δημοσίευμα της εφημερίδας:

New York Times, 04/07/2012
Απαλλαγείτε από το ευρώ – στη θέση του kalavrio
Έλληνες καλλιεργούν μια νέα οικονομική επιλογή, λόγω της έλλειψης χρημάτων.

Elina Kervinen

Μία ιδέα , στο νησί του Πόρου στην Ελλάδα, η λειτουργία της δράσης ανταλλαγών και αλληλεγγύης ΚΑΛΑΥΡΙΟ, ήταν αρχικά του κου Σπύρου Μπορμπαντωνάκη. Ο ίδιος προσφέρει μια ποικιλία από εργασίες ζωγραφικής και κατασκευών στα άλλα μέλη. «Σκέφτηκα ότι θα ήταν μια μεγάλη ιδέα για να ξεφύγουμε από την εμπορευματοποίηση, να πάμε πίσω στα βασικά και ένα ζευγάρι να προσπαθήσει να ζήσει μαζί χωρίς χρήματα », λέει.
ΠΟΡΟΣ. Ένα μέλος, η κυρία Μαριάνθη Παπαδιαμάντη σηκώθηκε.
Χαιρετά την γυναίκα που περνά μέσα από την πόρτα του παλιού πέτρινου σπιτιού.

Η άφιξη
Η κ. Ελένη Παύλου, κρατάει μια τσάντα γεμάτη προσωπικές της δημιουργίες και συμπληρωμένη φόρμα συμμετοχής. “Θα μπορούσα να έχω κάνει αυτή την προσφορά στα καταστήματα υφασμάτων και να προσφέρω μαθήματα ύφανσης ζητώντας χρήματα. Αλλά δεν υπάρχουν χρήματα. Πράγματι έχω ανάγκη για τη φροντίδα των παιδιών και οικιακή βοήθεια, γιατί έχω πέντε παιδιά, λέει. Η κα Παύλου επιθυμεί να ενταχθεί στο ΚΑΛΑΥΡΙΟ.
Η κοινότητα ΚΑΛΑΥΡΙΟ ιδρύθηκε στις αρχές του Ιουνίου στην Ελλάδα, στο νησί του Πόρου. Τα μέλη της προσπαθούν να απαλλαγούν από την οικονομία της Ευρωζώνης, κυρίως λόγω των περιστάσεων. Το τελευταίο Σάββατο του Ιουνίου, πολλά μέλη του κινήματος συγκεντρώθηκαν στο σπίτι της κας Παπαδιαμάντη και η ίδια σέρβιρε το μεσημεριανό γεύμα. Η πόρτα ανοίγει συχνά, και πάντα στο τραπέζι θα προστίθεται μία καρέκλα ακόμα.
Οι άνθρωποι του ΚΑΛΑΥΡΙΟ ελπίζουν ότι το δικό τους νόμισμα – Καλαύριο- θα εξαπλωθεί σε ολόκληρο το νησί.
Η ιδέα του ΚΑΛΑΥΡΙΟ είναι να ανταλλάσουν αγαθά, τρόφιμα και υπηρεσίες υιοθετώντας ένα εναλλακτικό νόμισμα (λογιστική μονάδα), το οποίο θα λειτουργεί παράλληλα με το ευρώ.
“Είναι εύκολο, γιατί ο καθένας δεν έχει πλέον ευρώ για να αγοράσει τρόφιμα ή να καλύψει άλλες ανάγκες. Δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας και δεν υπάρχουν χρήματα.” Αυτός είναι ένας τρόπος για να βοηθήσουμε τόσο τους εαυτούς μας όσο και τους άλλους ” λέει ένα από τα ιδρυτικά μέλη του ΚΑΛΑΥΡΙΟ η κα Άντζελα Μακρή Δεκούλου.
Κάποιος κερδίζει πρώτα λογιστικές μονάδες, προσφέροντας τις υπηρεσίες του, ή άλλα προϊόντα. Μετά από αυτό οι μονάδες του μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή άλλων υπηρεσιών και προϊόντων.
Προσφέρεται καθαρισμός σπιτιών, ανακαινίσεις , φωτογραφία, μαγείρεμα , μαθήματα και πολλά άλλα.
Τα μέλη της δράσης ΚΑΛΑΥΡΙΟ πιστεύουν ότι ακόμη και σε ένα μικρό νησί, η προσφορά και η ζήτηση είναι επαρκής. Ο στόχος είναι να συμμετάσχουν όλοι οι κάτοικοι του Πόρου 3,500 άτομα.
«Είμαστε μόλις στην αρχή, αλλά πιστεύω ότι αυτό μπορεί να εξαπλωθεί,” λέει η Άντζελα Μακρή Δεκούλου.
Το ΚΑΛΑΥΡΙΟ δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση στην Ελλάδα. Ούτε είναι μια απλή
φιλάνθρωπη ψευδαίσθηση. Εναλλακτικές ιδέες στην οικονομία τώρα χρειάζονται.
Παρόμοιες κοινότητες λειτουργούν ήδη σε μεγάλο βαθμό σε όλη την Ελλάδα.
Υπολογίζεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γεννηθεί τριακόσιες παρόμοιες ενέργειες.
Η ανταλλακτική κοινότητα στην Ιεράπετρας της Κρήτης ,με 15 000 κατοίκους, έχει πάνω από χίλια μέλη.

Μια άλλη πόλη ο Βόλος, έχει άλλη λογιστική μονάδα το ΤΕΜ.

Προσπαθούν να υιοθετήσουν το νόμισμα και καταστήματα.
Ο κύριος λόγος είναι προφανής: Σχεδόν το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού είναι άνεργο στην Ελλάδα, οι μισθοί έχουν μειωθεί και οι φόροι που εισπράττονται έχουν αυξηθεί. Η Άντζελα Μακρή Δεκούλου λέει ότι η σύνταξη του περασμένου έτους ήταν 1,400 ανά μήνα, αλλά τώρα € 900. Η υποθήκη παίρνει το ποσό των € 700, και το υπόλοιπο πηγαίνει σε φόρους.
Με την υιοθέτηση του ΚΑΛΑΥΡΙΟ προσπαθούμε να βελτιώσουμε την καθημερινή μας ζωή.
Τα μέλη της δράσης πιστεύουν ότι θα ήταν μια καλύτερη ζωή για όλους, χωρίς το ΕΥΡΩ;
Όχι, δεν είναι πραγματικά. Ένας μιλά για τις χώρες της ευρωζώνης “θα πρέπει να έχουν μια στενότερη οικονομική ένωση”, άλλος “αλλά σε μια πολύ ευρύτερη βάση. Δεν υπάρχει μια συνεκτική ιδέα του κόσμου”.
Είναι σαφές, ότι ο ιδρυτής και τα μέλη της δεν πιστεύουν ότι η ελληνική
οικονομία θα βελτιωθεί με την ελληνική κυβέρνηση ή από το κοινοβούλιο.
«Δεν εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στους πολιτικούς. Το ΚΑΛΑΥΡΙΟ είναι ένας τρόπος να φροντίσουμε για τον εαυτό μας και να έχουμε την ελπίδα στη ζωή μας “, δήλωσε η κα Μαριάνθη Παπαδιαμάντη.




Comments (16)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Πάνος Θεοχάρης says:

    Θα μου επιτρέψετε να γράψω μια ανάγνωση από διαφορετική μεριά, καθώς η αυξανόμενη χρήση εναλλακτικών νομισμάτων, είναι ότι αυτά αποτελούν κομμάτι της παραοικονομίας, αφού ούτε ΦΠΑ υπάρχει, ούτε φορολογικά στοιχεία για απόδοση φόρου εισοδήματος.

    Και όταν μιλάμε για απλές ανταλλαγές μεταξύ ιδιωτών, άντε να πεις ότι δεν αποτελεί πρόβλημα, αλλά όταν γίνεται γενικευμένα σε προϊόντα παραγωγής, τότε ναι είναι πρόβλημα.

    (το τραγικό της ιστορίας είναι ότι συνήθως οι περισσότεροι από αυτούς που ψάχνουν να βρουν τρόπους να μην πληρώνουν το οτιδήποτε στο κράτος, είναι οι ίδιοι που πρώτοι φωνάζουν και απαιτούν παροχές από το κράτος και τον δήμο)

  2. angela makri dekoulou says:

    Πάνο καλημέρα. Χαίρομαι που σχολιάζεις την εν λόγω δράση. Μιας και είμαι από τα ιδρυτικά στελέχη της δράσης ΚΑΛΑΥΡΙΟ θα ήθελα να σου πω ότι στόχος της δράσης αυτής δεν είναι η κατάργηση ενός επίσημου νομίσματος με σκοπό την φοροδιαφυγή. Για το οποίο θέμα συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Στόχος της δράσης είναι η ανάπτυξη αρχικά γνωριμίας κατόπιν φιλίας και τέλος αλληλεγγύης μεταξύ των συμπολιτών μας. Δυστυχώς είμαστε σε πολύ δύσκολη κατάσταση οι περισσότεροι αλλά προβλέπουμε ακόμη μεγαλύτερη εξαθλίωση. Το μόνο που μας απαλύνει τον πόνο σε τέτοιες στιγμές είναι να γνωρίζουμε ότι έχουμε κάποιον δίπλα μας να κτυπήσουμε την πόρτα του για βοήθεια. Τώρα όσον αφορά τα προιόντα που ανταλλάσονται είνια μεταχειρισμένα ανιτκείμενα που έχει ο κάθε ένας σπίτι του (ρούχα, έπιπλα κλπ) τα οποία δεν τα χρειαζόμαστε πλέον (πχ παχείναμε, μεγαλώσαμε, αλλάξαμε επίπλωση κλπ). Τώρα όσον αφορά τις υπηρεσίες: βοηθάμε τον φίλο μας να καθαρίσει το χωράφι του από τα αγριόχορτα, κάνουμε μάθημα στο παιδί της φίλη μας, καθαρίζουμε το σπίτι μίας άλλης ή ακόμα πάμε να αγοράσουμε φάρμακα σε μία ηλικιωμένη η οποία δεν έχει χρήματα για ταξί και δεν μπορεί να περπατήσει πολύ. Και όλα αυτά χωρίς χρήματα!!! αλλά με λογιστικές μονάδες. Καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει καμμία φοροδιαφυγή αφού δεν υπάρχει καμμία χρηματική αμοιβή. Τέλος οι λογιστικές μονάδες δεν έχουν στόχο τον πλουτισμό, αφού κα΄τι τέτοιο είναι αδύνατο, αλλά την καταγραφή της προσφοράς του κάθε μέλους. Αλληλεγγύη δεν σημαίνει μόνο προσφέρω αλλά και λαμβάνω προσφορά. Η Δράση ΚΑΛΑΥΡΙΟ πριν προχωρήσει στους όρους λειτουργίας της μελέτησε τον τρόπο λειτουργίας των κυριοτέρων αντιστοίχων δράσεων και απέρριψε οτιδήποτε παράνομο ή ανήθικο. Για πληρέστερη ενημέρωση μπες σε παρακαλώ στο blog: http//kalavrio.blogspot.com
    Ελπίζω να γίνεις και εσύ μέλος μας όπως και όλοι οι κάτοικοι του Πόρου. ΄Πρέπει να γίνουμε μία μεγάλη οικογένεια.

  3. ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    ΟΤΙ ΜΠΑΡΟΥΦΑ ΚΑΙ ΜΠΟΥΡΔΑ ΚΑΙ ΣΑΧΛΑΜΑΡΑ ΘΕΣ, ΤΗ ΛΕΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΣΤΕΡΗΜΕΝΗΣ ΑΠΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΜΙΚΡΟΖΩΟΥΛΑΣ ΤΟΥ. ΑΚΟΥ “ΚΑΛΑΥΡΙΟ”! ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΧΑΜΕ ΤΩΡΑ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ … ΚΑΛΑΥΡΕΖΙΚΑ.
    ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΕΙΚΗΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ, ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΝΟ, ΠΟΥ ΔΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΙΣ ΨΕΥΤΟΥΣΤΕΡΙΕΣ. ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ- ΑΞΙΑ ΜΑΝΝΑ ΚΑΙ ΖΗΛΕΥΤΗ ΣΥΝΤΟΠΙΤΙΣΣΑ – ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ. ΝΑ ΠΙΑΣΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ,ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΙΣ ΑΤΙΜΙΕΣ, ΝΑ ΠΑΤΑΞΕΙ ΤΙΣ ΒΡΟΜΙΕΣ, ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΕΙ. ΟΙ ΦΙΝΛΑΝΔΟΙ ΗΛΘΑΝ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΟΥΛΕΣ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΡΕΤΤΑΝΟΙ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΚΑ, ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΝΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ.
    ΑΝΤΕ, ΠΑΛΙ ΘΑ ΜΕ ΒΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΟΠΙΤΕΣ ΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΑΡΙΕΣΑΙ. ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΒΑΡΚΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 12, ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΡΙ ΘΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΘΕ ΩΡΑ ΘΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΣΟΥΝ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΩΣ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΩΣ ΚΡΑΤΟΣ.-
    ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ-ΔΗΜΟΤΗΣ ΠΟΡΟΥ

  4. Manos P. says:

    Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω, είναι από τη μία φωνάζουμε ότι ο κόσμος έχει πάψει να επικοινωνεί και να ασχολείται με τα κοινά και από την άλλη, στηλιτεύουμε κάθε προσπάθεια που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.
    Χωρίς να είμαι μέλος αυτής της προσπάθειας που γίνεται με το Καλαύριο, πιστεύω πως είναι άδικη η κριτική που ασκείται σε αυτούς τους ανθρώπους.
    Μας έχουν κάνει κλύσμα τις αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνία, από κάθε είδους απεργία. Μας μαθαίνουν να μη διαμαρτυρόμαστε, γιατί θεωρείται γκρίνια. Μας λένε ότι μια διαδήλωση δεν θα αλλάξει κάτι. Τώρα αφήνουν να εννοηθεί, ότι κάθε προσπάθεια ανταλλακτικής οικονομίας, θα αποτελέσει πλήγμα στην τοπική οικονομία που βαφτίζεται και ως παραοικονομία. Έλεος πια!
    Τι θα πρέπει να κάνουμε δηλαδή? Να ανοίξουμε ένα λάκο στις αμμώδεις παραλίες μας, και να βάλουμε το κεφάλι μας μέσα?
    Αυτοί που κάνουν κριτική και κάθε είδους προσπάθεια που γίνεται από τέτοιες ομάδες (που στην τελική δεν σου ζητάνε μια, παρά μόνο χρόνο, υποστήριξη και ιδέες), ας προτείνουν τι πρέπει να γίνει για να συνεννοηθεί και να επικοινωνήσει ο κόσμος. Τι θα πρέπει να κάνουμε για να ευκολύνουμε τη ζωή μας. Τι θα πρέπει να κάνουμε για να αλλάξουμε νοοτροπία.

  5. ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΚΙ ΕΓΩ, ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΜΑΝΟ Π. (ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΣΑΣ ΝΑ “ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ” ΚΑΝΟΝΙΚΑ” ).
    ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΩΝΙΑΣ, ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ. ΤΟ “ΚΑΛΑΥΡΙΟ” ΜΕ ΕΝΟΧΛΗΣΕ. ΟΛΗ Η ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩ, ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ. ΣΤΟΝ ΠΟΡΟ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ “ΚΑΛΑΥΡΙΟ”; ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΕΙΠΕ ΠΟΙΟΣ; ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΟΡΙΩΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΦΑΝΦΑΡΕΣ. ΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΣΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΜΑΣ, ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ, ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΜΑΣ, ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ,ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΤΕΧΝΙΑΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΙΑΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ, ΝΑ ΒΟΗΘΑΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ, ΝΑ ΜΗ ΚΛΕΒΟΥΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ, ΟΥΤΕ ΣΤΙΣ ΤΑΒΕΡΝΕΣ, ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΦΕΡΙΜΠΟΤ, ΟΥΤΕ ΣΤΙΣ ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ, ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΛΙΓΟ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ, ΝΑ ΜΗ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΥΛΗ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΠΙΑΝΟΥΝ ΚΟΡΟΙΔΑ, ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΝΟΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΤΕΛΈΙΑ, ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ. ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΑΥΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΟΎΛΑ. ΝΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΟ “ΚΑΛΑΥΡΙΟ” ΠΟΥ ΧΩΡΑΕΙ; ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΦΙΝΛΑΝΔΟΙ; ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΡΙΩΤΕΣ
    ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ
    ΔΗΜΟΤΗΣ ΠΟΡΟΥ

  6. Manos P. says:

    Όχι κύριε Αντάνη. Φυσικά και στον Πόρο θα έχουμε ευρώ όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα (σχήμα λόγου το «θα έχουμε»). Απ’ ότι καταλαβαίνω όμως, σκοπός του εγχειρήματος δεν είναι η καθιέρωση νέου νομίσματος στον Πόρο, αλλά η αυτοοργάνωση της τοπικής κοινωνίας.
    Όπως είπε και η Άντζελα πιο πάνω, το «Καλαύριο», είναι απλά μια λογιστική μονάδα.
    Όπως πολύ σωστά λέτε, οι Ποριώτες μπορούμε αν θέλουμε να οργανωθούμε και να αλλάξουμε τη ζωή μας κάνοντας όλα τα παραπάνω που αναφέρετε. Όμως από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε. Έτσι δεν είναι?
    Τι το καλύτερο από τη δημιουργία ενός δικτύου αλληλεγγύης στον Πόρο. Απ’ ότι γνωρίζω, το δίκτυο αυτό, απαρτίζεται από ανθρώπους χαμηλών τόνων, που απεχθάνονται τις «φανφάρες» και που έχουν βαρεθεί να είναι χειροκροτητές ντόπιων και αλλότριων ρακών της πολιτικής. Επαναλαμβάνω, οι άνθρωποι αυτοί δεν ζητάνε από εμάς ούτε τα λιγοστά ευρώ μας, ούτε την πολύτιμη ψήφο μας. Αυτό που ζητάνε αν έχω καταλάβει καλά είναι να γίνουμε όλοι μια μεγάλη παρέα για να τα φέρουμε βόλτα. Που είναι ακριβώς το μεμπτό?
    Αυτό κ. Αντάνη, θα πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε.
    Όσο για τους λόγους για τους οποίους δεν γράφω επώνυμα, αυτούς θα μου επιτρέψετε να τους γνωρίζω μόνο εγώ. Άλλωστε το Porosnews, γνωρίζει το μειλ μου.

  7. angela makri dekoulou says:

    Αγαπητέ φίλε Άρη. Δεν γνωρίζω τον λόγο της τόσο έντονης, αγανακτισμένης θα έλεγα αντίδρασης στην εν λόγω προσπάθεια, της οποίας μοναδικός στόχος είναι η αλληλεγγύη. Σαφέστατα είναι δικαίωμά σου να εκφράζεσαι και δεν γνωρίζω τα αίτια των σκέψεών σου, αλλά πάντα η γνώμη σου όπως και όλων είναι σεβαστή. Το μόνο που θα παρακαλούσα εσένα και όποιον άλλον, είναι να μην γίνονται λογοπαίγνια με την λέξη ΚΑΛΑΥΡΙΟ η οποία επιλέχθηκε μόνον διότι είναι μέρος της ονομασίας του τόπου μας. Σφαιρία – Καλαυρία. Είναι σαν να βρίζετε το νησί μας και είναι από τα λίγα πράγματα τα οποία εξοργίζουν όλους τους Ποριώτες, σε όποια κατάσταση και εάν βρίσκονται. Ευχαριστώ πολύ.

  8. Γιάννης Γκούμας says:

    Το Καλάυριο και κάθε τοπικό νόμισμα, μπορεί να βοηθήσει μία τοπική κοινωνία μικρής κλίμακας να συνέλθει προσωρινά και να αρχίσει να αναπτύσσεται, να δημιουργήσει προϊόντα και υπηρεσίες για να αρχίσει να συμμετέχει πάλι στην συνολική οικονομία. Όταν όμως θες υγεία, παιδεία, έρευνα για καλύτερη ζωή, προϊόντα που δεν παράγονται εύκολα σε κλίμακα βιοτεχνίαςμ τότε έρχεται η ώρα να επιστρέψεις πάλι στο εθνικό νόμισμα.
    Το τοπικό νόμισμα μόνο σου δίνει το χρόνο που θες για να φτιάξεις τη χώρα σου, όταν είναι ρημαγμένη όπως την έχουν κάνει σήμερα οι κυβερνόντες και οι ψηφοφόροι τους.
    Ναι μην αφήνουν την ουρά τους απ’έξω. Έχουν βγει τόσες φορές και όλοι λέμε: μα πότε θα αλλάξουν;
    Όχι όταν τους ψηφίζουμε πάντως. Να ψηφίσεις και να εκλέξεις κάποιον πρώτη φορά και να σου βγει σκάρτος το καταλαβαίνει κάποιος. Το να εκλέγεις επανηλειμένα τον ίδιο και σε δύο μέρες να τον λές σκάρτο, τότε κάτι τρέχει με σένα που τον εκλέγεις.

  9. angela makri dekoulou says:

    Γιάννη έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα. Όπως επίσης και ο Manos P.

  10. ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΩ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΑΠ ΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ ΑΝΤΖΕΛΑ ΜΑΚΡΗ ΠΟΥ ΕΚΤΙΜΩ… ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ!ΑΝ ΗΞΕΡΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΙΔΙΑ ΘΑ ΑΠΕΥΦΕΥΓΑ ΝΑ ΕΚΦΕΡΩ ΤΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΟΥ ΜΗΠΩΣ ΤΗΝ ΠΙΚΡΑΝΩ. ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΧΩ ΠΟΥ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΠΡΟΘΥΜΟΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΒΩ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΟΥ. ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΣΥΝΑΝΤΑΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΑΞΙΑ ΕΚΤΙΜΑΣ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΑΦΩΝΙΑ Η ΤΗΝ ΞΑΝΑΣΚΕΦΤΕΣΑΙ.
    ΔΕΧΟΜΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ Π.ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΥΦΟΣ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΔΑΠΑΝΟΥΝ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑ, ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΙΓΟΥΝ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ. ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΤΑ ΕΧΩ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΧΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ… ΑΝΤΙΠΑΘΕΙΕΣ.
    ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ ΑΝΤΖΕΛΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΝΗΣΙ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΩ.
    ΑΡΙΣ.

  11. angela makri dekoulou says:

    Φίλε μου Άρη, όταν έχουμε έναν φίλο που σεβόμαστε δεν σημαίνει ότι δεν διαφωνούμε μαζί του για να του κάνουμε χάρη! Αντιθέτως οι διαφωνίες είναι αυτές που δημιουργούν και εξελίσσουν την όποια πρόταση. Είμαι όμως απογοητευμένη μαζί σου , διότι κατόπιν του πρωτοφανούς τρόπου έκφρασής σου γνώρισα ένα Άρη που δεν είχα ξαναγνωρίσει. Θα μου επιτρέψεις λοιπόν να σου γνωρίσω τα κάτωθι:
    Για να «αποδείξω» την ανία, την κατάθλιψη, την αφάνεια, την στερημένη από ενδιαφέροντα μικροζωούλα των μελών της οργανωτικής επιτροπής, σου παραθέτω κατωτέρω το βιογραφικό κάθε μέλους της οργανωτικής επιτροπής, για την ενημέρωσή σου αλλά και όλων των Ποριωτών:
    1)Μαριάνθη Παπαδιαμάντη: Νηπιαγωγός, υπεύθυνη του Ιστορικού Αρχείου Πόρου. Είναι σε συνεχή επαφή και συνεργασία με τις οικογένειες του Πόρου για τη συλλογή αρχειακού υλικού και συνεργάζεται με επιφανή άτομα του τόπου μας για την προώθηση της «ανιαρής» εργασίας της. Έχει μία κόρη στην Γ λυκείου.
    2)Ελπίδα Αργυρίου: κάτοικος Γαλατά, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΗΚΟΣ. Έχει εκπαιδευτεί και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων με αντικείμενο την ζωή των παιδιών με ιδιαιτερότητες. Έχει δύο παιδιά. Το ένα εξ αυτών είναι η Λένα Παπαϊωάννου με σπουδές στην επικοινωνία, η οποία αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά.
    3)Όλγα Βογιατζή: «αφανής» επιτυχημένη δασκάλα η οποία εργάζεται και πέραν του ωραρίου της για την πνευματική ανάταση των παιδιών με την οργάνωση θεατρικών παραστάσεων. Έχει μία κόρη 8 ετών.
    4)Νίκος Χατζηπέρος: Έχει σπουδάσει γεωπόνος-οινολόγος, επάγγελμα το οποίο εξασκεί μαζί με βιολογικές καλλιέργειες. Το όνομά του όπως και η οικογένειά του είναι τελείως «άγνωστα» στον Πόρο.
    5)Σπύρος Μπορμπαντωνάκης: Υπάλληλος ΟΤΕ, ο οποίος αναγκάστηκε να αποχωρήσει όταν του έδωσαν πρόσφατα αναγκαστική μετάθεση για την Κρήτη. Επίσης παντελώς «άγνωστος» στον Πόρο αφού έχει εξυπηρετήσει μόνον 2000 συμπολίτες μας. Κατά τη διάρκεια της «στερημένης από ενδιαφέροντα μικροζωούλας του» έχει ασχοληθεί και συνεχίζει να ασχολείται με την ζωγραφική.
    6)Άντζελα Μακρή Δεκούλου: στην επίσης «στερημένη από ενδιαφέροντα μικροζωούλα της» έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων, Οικονομική Επιστήμη, έχει κάνει ειδίκευση στην Αξιολόγηση Επενδύσεων, έχει ακόμη σπουδάσει Διοίκηση Ασφαλιστικών Εργασιών, Εκτίμηση Ακίνητης Περιουσίας και έχει παρακολουθήσει 21 σεμινάρια σε θέματα marketing, χρηματιστηριακών εργασιών, δημοσίων σχέσεων κλπ. Έχει διατελέσει διευθυντικό τραπεζικό στέλεχος με 12ωρη απασχόληση ημερησίως και το 2005 ο Τομέας που διοικούσε πρώτευσε σε όλη την Ελλάδα και της απονεμήθηκε τιμητική πλακέτα από τον πρόεδρο της Τράπεζας (σε σύνολο 7000 εργαζομένων, τον διπλάσιο πληθυσμό του νησιού μας). Το 2008 για να σπάσει την «ανία» της και να βγει από την «αφάνεια» αποφάσισε να μετακομίσει στον Πόρο γενέτειρα του παππού της. Τα έτη 2010 και 2011 ήταν γραμματέας του Πολιτιστικού Συλλόγου ΠΟΡΙΩΤΙΣΣΑ όπου σήμερα συνεχίζει ως απλό μέλος. Από το 2011 είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΗΚΕΠ και αρθρογραφεί σποραδικά στο porosnews.gr και την εφημερίδα ΤΡΟΙΖΗΝΙΑ.
    Αυτά είναι τα άτομα που απαρτίζουν την πρώτη οργανωτική επιτροπή της δράσης ΚΑΛΑΥΡΙΟ.
    Πέραν όμως αυτού, στην πραγματικότητα δεν έχουν καμία σημασία οι περγαμηνές των συμμετεχόντων. Η δράση ΚΑΛΑΥΡΙΟ δεν είναι κερδοσκοπικός οργανισμός, αλλά μοναδικό στόχο έχει την ανάπτυξη φιλίας και αλληλεγγύης μεταξύ των κατοίκων του Πόρου, προτείνοντας έτσι έναν τρόπο βελτίωσης της καθημερινότητάς μας. Για μας σημασία έχει μόνον ο άνθρωπος ανεξάρτητα επαγγέλματος και γνώσεων. Οι ατομικές και οικογενειακές ανάγκες δεν κάνουν διαχωρισμό με αυτό το σκεπτικό.
    Τώρα εάν θεωρείς ότι όλοι οι κάτοικοι του νησιού μας είναι αδαείς, στερημένοι κλπ είναι δικό σου θέμα. Αύριο θα ζητήσεις την παρουσίαση κάποιου βιβλίου σου σε εμάς (όχι από εμάς) όλους τους αδαείς, αφανείς, καταθλιπτικούς και στερημένους από ενδιαφέροντα ανθρώπους;
    Την συγνώμη σου σε παρακαλώ να την ζητήσεις όχι από εμένα αλλά από τους συνδημότες σου. Τουλάχιστον η New York Times μας έκανε την τιμή να ασχοληθεί με το μικρό νησί μας και να έρθει επί τούτου και μόνον εδώ και όχι για διακοπές, ούτε έκαναν ένα αφιέρωμα από μακριά, πράγμα το οποίο θα μπορούσαν να πράξουν αφού υπάρχει όλη η πληροφόρηση στην ιστοσελίδα μας με μετάφραση σε όλες τις γλώσσες του κόσμου. Τέλος εγώ δεν σταματώ να λέω την καλημέρα μου και σε περιμένω στον Πόρο να τα πούμε και από κοντά, όχι όμως έτσι απλά αλλά με επιχειρήματα ή και ακόμη με οικονομικούς όρους να κάνουμε μία μακρο και μικρο οικονομική ανάλυση τόσο της δράσης ΚΑΛΑΥΡΙΟ όσο και της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας.

  12. Πάνος Θεοχάρης says:

    Τα τοπικά νομίσματα, όπως και η ανεξαρτητοποίηση μικρών περιοχών για να αναπτυχθούν υπάρχει πίσω στις εμπορικές πόλεις και περιοχές (πχ Αλεξάνδρεια, η Οδησσός, η Θεσσαλονίκη, η Σμύρνη και η Τεργέστη) όπου υπήρχε ένα άκρα φιλελεύθερο σύστημα, και κάθε πόλη-περιοχή, ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτόνομη, το κράτος είχε εξαιρετικά μικρο έως και ανύπαρκτο ρόλο (μόνο κανόνες έθετε), και η ιδιωτική πρωτοβουλία ήταν πίσω από όλα, στα πανεπιστήμια τους, στα νοσηλευτικά τους ιδρύματα, στα πάντα. Αυτό ήταν κυρίως μια κληρονομιά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας όπου το κράτος δεν συνήθιζε να έχει παροχές προς τους πολίτες. Και φυσικά οι εύποροι έμποροι και βιομήχανοι πλήρωναν τα περισσότερα και οι φτωχοί ελάχιστα ως τίποτα.
    Βέβαια το κύριο χαρακτηριστικό εκεί ήταν ότι υπήρχε αυτονομία σε κάθε περιοχή, ξεκινώντας από την παραγωγή τροφίμων. Έτσι σε κάθε περίπτωση, η κάθε περιοχή μπορούσε να ταΐσει τους κατοίκους της χωρίς εισαγωγές στα τρόφιμα, ενώ το εμπόριο ήταν πλεονασματικό, αφού οι έμποροι εξήγαγαν την τοπική βιομηχανική παραγωγή και εισήγαγαν πράγματα μικρότερης αξίας (αποκομίζοντας φυσικά κέρδος).
    Ακόμα κύριο χαρακτηριστικό τότε ήταν τα διαφορετικά ήθη και η κοινωνική καταξίωση, η οποία δεν μετριόταν στα κυβικά της mercedes και στα πόδια του σκάφους, αλλά στην κοινωνική προσφορά, στην αγαθοεργία, στην συμμετοχή σε διάφορες οργανώσεις (πχ τεκτονικές, φιλοσοφικές, και άλλες σχετικές φιλανθρωπικές). Δεν είναι τυχαία τα χιλιάδες κληροδοτήματα τέτοιων ανθρώπων.
    Τα πράγματα από τότε μέχρι σήμερα άλλαξαν.
    Οι αποστάσεις μίκρυναν, οπότε η πόλη-περιοχή σε συνάρτηση με τον χρόνο και την ευκολία πρόσβασης μετατράπηκε σε χώρα-κράτος, και σύντομα με την ουσιαστική παγκοσμιοποίηση σε Ένωση Κρατών (πχ Ε.Ε.).
    Τα κράτη μεγάλωσαν, και από θεσμοθέτητες κανόνων μετατράπηκαν σε πάροχοι υπηρεσιών. Πλην όμως στην Ελλάδα η έλλειψη διαφόρων σταδίων της μετατροπής αυτής (δεν ζήσαμε ποτέ Αναγέννηση για παράδειγμα), καθώς και η απόσταση (ή και αντιπάθεια) που είχε ο λαός από το κράτος από την εποχή του Βυζαντίου (κράτος=εκκλησία) μέχρι και της Τουρκοκρατίας, δημιούργησαν έναν πολίτη χωρίς συνείδηση. Στην Ελλάδα ξεκίνησαν πολύ πιο πίσω από ότι θα περίμεναν οι περισσότεροι, πριν από το 1840 όταν οι γαλλο/γερμανοτραφείς λογιοι ήρθαν να αντιγράψουν ένα σύστημα βγαλμένο από την Δυτική Ευρώπη σε έναν λαό που δεν είχε ούτε την ιστορική εμπειρία, ούτε την νοοτροποία, ούτε και βέβαια συνείδηση των δυτικοευρωπαίων. Σε μια δυτική Ευρώπη όπου κυρίευσε ο ουμανισμός (αποτέλεσμα της αναγέννησης) και όπου ο λαός ταυτίστηκε με το κράτος (αποτέλεσμα της Γαλλικής Επανάστασης), σε αντίθεση με την Ελλάδα όπου επικρατούσε και συνεχίζει να επικρατεί ο ατομικισμός.
    Το κράτος ως πάροχος υπηρεσιών απέτυχε παταγωδώς,
    Δεν διαμορφώθηκε ποτέ συνείδηση, ενώ στα μάτια του λαού το κράτος αποτελούσε πίτα όπου ο καθένας θα έπρεπε να φάει όσο ποιο πολύ μπορούσε, είτε ήταν έμπορος, είτε δημόσιος υπάλληλος, είτε ιδιωτικός υπάλληλος. Στην δε ηγεσία του κράτους αυτού πέρασαν κατά κύριο λόγο λαϊκιστές, όπου το όραμα τους ήταν πως θα κερδίσουν τις επόμενες εκλογές.
    Η προσπάθεια για αυτοργάνωση της κοινωνίας, για αλληλοβοήθεια, για να έρθουν ποιο κοντά τα μέλη της κοινωνίας, είναι όχι απλά αξιέπαινη, αλλά και απαραίτητη.
    Πλην όμως απαραίτητη είναι και η πρώτα κατανόηση του υπάρχοντος συστήματος και δεύτερον η αλλαγή νοοτροποίας και σχηματισμός συνείδησης. Όσο θέλουμε να μας προσφέρει το κράτος τα πάντα (χωρίς να γίνουμε σοβιέτ ώστε τα “πάντα” να είναι κάτι πολύ μικρό), τότε θα πρέπει να λειτουργούμε διαφορετικά, και όχι να δίνουμε την εντύπωση στον κόσμο ότι θα γίνουμε ξαφνικά ανεξάρτητο πριγκιπάτο της Καλαυρίας, με δικό μας νόμισμα, χωρίς κρατικούς φόρους, αλλά με κρατικές παροχές.
    Έτσι τίτλοι “Απαλλαγείτε από το Ευρώ” δίνουν (για μένα) και λάθος εικόνα, αλλά και λάθος νοοτροπία.

    Τέλος να προτείνω σε μερικούς συμπολίτες (βλέπε Manos P 🙂 ), επειδή βγάζουν καντήλες με λέξεις όπως “φιλελευθερισμός”, πριν απορρίψουν να κάτσουν να διαβάσουν λίγο, όχι για να αποδεχθούν κάτι που απορρίπτουν, αλλά για να γνωρίζουν και την άλλη άποψη.

    Σχετικό άκρως φιλελεύθερο blog (ούτε και εγώ συμφωνώ σε αρκετά μαζί τους), είναι το http://www.blemilo.gr, και σχετικά με τα προαναφερθέντα μου θα πρότεινα ανάγνωση των :
    http://www.blemilo.com/2012/01/blog-post_4209.html
    http://www.blemilo.com/2012/05/blog-post_14.html
    http://www.blemilo.com/2011/12/1917-1920.html
    http://www.blemilo.com/2010/12/blog-post_06.html

  13. angela makri dekoulou says:

    Φίλοι ο τίτλος “απαλλαγείτε από το Ευρώ, στη θέση του καλαύριο” έχει δοθεί από την New York Times και όχι από το porosnews ή την δράση ΚΑΛΑΥΡΙΟ, που ποτέ δεν έχει πει κάτι τέτοιο και το οποίο θα ήταν μάλλον ανόητο!!!

  14. Σπύρος says:

    Κύριε Αντάνη, δεν γνωριζόμαστε και λυπάμαι που η πρώτη συνομιλία μας έμελλε να γίνει, όχι δια ζώσης αλλά, μέσω πληκτρολογίου. Εννοείται ότι δεν πρόκειται να απαντήσω στους χαρακτηρισμούς σας διότι οι πράξεις μου και τα πιστεύω μου δεν ορίζονται ούτε από την αναγνωρισιμότητα που θα μπορούσαν (ή όχι) να μου δώσουν, ούτε από την κριτική -καλοπροαίρετη ή μη- που θα μπορούσε να μου ασκηθεί. Αυτό που πάντα μ΄ ενδιέφερε ήταν να αισθάνομαι όσο το δυνατόν καλύτερα με τον εαυτό μου -να μπορώ να κοιτάζω χωρίς ντροπή τον καθρέφτη- καθώς και να βρίσκομαι με ανθρώπους με τους οποίους υπάρχει σχέση αλληλοεκτίμησης.
    Θα σταθώ όμως σε κάποια άλλα σημεία
    Προφανώς κύριε Αντάνη δεν διαβάσατε το άρθρο. Τουλάχιστον όχι με προσοχή.Αν το είχατε διαβάσει θα βλέπατε ότι το όνομα της Άντζελας αναφέρεται αρκετές φορές και δεν θα χρειαζόταν να το δείτε εκ των υστέρων. Επίσης θα είχατε καταλάβει, ότι δεν είναι ιδέα των Φινλανδών το Καλαύριο, αλλά μια ιδέα που συζητήθηκε και αναπτύχθηκε στο νησί από κατοίκους του. Έγιναν πολλές συζητήσεις, συγκεντρώσεις και δημοσιεύσεις πριν μας “ανακαλύψουν” οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας και έρθουν στον Πόρο για το σχετικό ρεπορτάζ.Τέλος αν, πριν σχολιάσετε, κάνατε μια επίσκεψη στο blog μας θα είχατε δει ότι η όλη προσπάθεια δεν αφορά κάποια ξενόφερτη ιδέα, αλλά την επιστροφή στις πατροπαράδοτες αξίες της αλληλεγγύης και της αλληλοβοήθειας.
    Επειδή -φυσικά- η ενημέρωσή σας δεν μπορεί να να γίνει μέσα από τα περιορισμένα όρια ενός σχολίου θα σας πρότεινα να έλθετε στον Πόρο, να παραβρεθείτε σε κάποια από τις συγκεντρώσεις μας και έτσι να μας δοθεί καλύτερα η δυνατότητα να ανταλλάξουμε απόψεις Εννοείται ότι τα σπίτια μας είναι ανοιχτα για την φιλοξενία σας,άλλωστε η προσέγγιση μεταξύ των ανθρώπων είναι ένας από τους κυριότερους στόχους μας. Σας περιμένουμε -όποτε εσείς θελήσετε- με ειλικρινή χαρά
    Καλό σας απόγευμα
    Σπύρος Μπορμπαντωνάκης- δημότης και κάτοικος Πόρου

  15. ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    Σας ευχαριστώ όλους για τις διευκρινήσεις. Μαζί με την απολογία μου πάντως δικαιούμαι και μιας δικαιολογίας. Κατ’ αρχήν νομίζω δεν έγινα αντιληπτός. Η διαφωνία μου που ίσως κέντρισε το θυμικό έγκειται σε δύο σημεία: στο “Καλαύριο” και στο ότι Φινλαδοί μάς το πρότειναν, ή πανεύκολα συνηγόρησαν, δήθεν αντί του Ευρώ. Γνωρίζω ότι πρόκειται για μιας μορφής λογιστική μονάδα, που τελικά ούτε αυτό θα ήταν παρά μια συμβολική πράξη.Γνωρίζετε, όμως κι εσείς αγαπητέ μου κύριε Σπύρο, ότι οι Φινλανδοί γενικώς και “εξαδιαιρέτου” θέλουν τους ταλαίπωρους κατοίκους αυτής της χώρας έξω από το ευρώ.
    Κι έτσι ενώ αναρτούμε αναθηματικές πλάκες σε Βρεττανούς αμφιβόλου ηθικής και αξίας, σε περίοπτα σημεία του νησιού μας, δεχόμαστε κάθε είδους δήθεν επαϊοντες να περάσουν τις διακοπές τους χωρίς να αφήσουν ούτε 1 ευρώ στο νησί- εδώ μιλάμε για μεγάλη αφέλεια των αρμοδίων, δεν θέλω να μακρυγορήσω πάλι- οι κάπως “επώνυμοι” Ποριώτες είναι με ένα μικρόφωνο στο χέρι όλο το καλοκαίρι και δεν λένε να κατέβουν από το πάλκο. Και ενώ καράβια χάνονται βαρκούλες αρμενίζουν, που λέμε στο νησί. Και τώρα ούτε οι βαρκούλες δεν θα αρμενίζουν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα για προφανείς λόγους και κανείς από τους φίλους δεν σχολιάζει.
    Θα περίμενα παντως και μια καλύτερη ενημέρωση από την Κίνησή σας αυτή, με τα πολύ αξιόλογα άτομα που αναφέρει η Άντζελα, από τα οποία και ζητώ ειλικρινά συγγνώμη, εάν πήραν τις λέξεις μου προσωπικά. Καμία πρόθεση. Όταν έγραφα για τις “μικροζωούλες” φυσικά και δεν αναφερόμουν στα συγκεκριμένα άτομα κι εσάς που δεν σας γνωρίζω. Εννοούσα όσους δικαιώνουν το dna μας, που μας θέλει καθηλωμένους στην… Απάθεια.(Αρχαία πόλη της Τροιζηνίας).
    Τέλος, αν ρίξετε μια ματιά σε σημερινή καταχώρηση στο ΠΟΡΟΣΝΙΟΥΣ,και διαβάσετε ένα δοκίμιο με τίτλο “ο Φασίστας”, μπορεί στο τέλος να δείτε και το παρόν ζήτημα αλλά και άλλα με κάπως διαφορετικό μάτι.Θα σας παρακαλούσα μάλιστα να σχολιάσετε, για να το συζητήσουμε.
    Με τιμή
    Αρισ.Παν. Αντάνης

  16. B.T. says:

    Και όλα αυτά για ένα άρθρο ; Όλα αυτά για κάτι που προσπαθούν να οργανώσουν κάποιοι;
    Πόσα φύλλα πουλάνε πια αυτοί οι New York Times της Φιλανδίας που θα μάθουν όλοι οτι “διώξαμε το ευρώ “;
    Δεν μας επιβάλλει η δράση Καλαύριο κάτι, όποιος θέλει ακολουθεί…και είναι πολύ νωρίς για να δούμε τα αποτελέσματα.
    Θα συμφωνήσω στο ότι τέτοιες… δράσεις να το πω; κοινότητες να το πω; πρωτοβουλίες!(το βρήκα)είναι καλύτερες από το τίποτα,αλλά θα συμφωνήσω με το πρώτο σχόλιο του κ. Θεοχάρη περί φοροδιαφυγής και να προσθέσω μια ακόμη “ανάγνωση”:για κάτι που ως τώρα κάποιος έκανε χωρίς ανταμοιβή π.χ. έδινε τα ρούχα σε έναν φίλο ή σε έναν άπορο χωρίς να πάρει κάτι ,τώρα στην ουσία αυτό που του περισσεύει ή του είναι άχρηστο το πουλάει…
    Επίσης να προσθέσω ότι όσο μεγαλύτερη είναι μια ομάδα τόσο πιο δύσκολο είναι να κρατήσει τη συνοχή της γι’αυτό και εύχομαι η πρωτοβουλία αυτή να πάει καλά και να ξεπεράσει τους σκοπέλους της φοροδιαφυγής ,της άγνοιας,της ανιαρής ζωούλας μας,της διάσπασης κλπ Να είναι πράγματι μια όαση ενδιαφερόντων,δράσεων,ευγένειας,πολιτισμού κλπ

Σχολιάστε