Περισσότερα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής



Ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα ήταν η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής. Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Δημήτρης Κατσικάρης και ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Σπύρος Σπυρίδωνας , είχαν προσκαλέσει εκπροσώπους των Δήμων του Αργοσαρωνικού να παρακολουθήσουν την συνεδρίαση. Από το Πόρο παρέστη ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Στρατηγός, ο Αντιδήμαρχος κ. Βαγγέλης Ζεντέλης , ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Πόρου κ. Δημήτρης Συξέρης, καθώς και τα μέλη της Ε.Τ.Α.Π κ. Χαράλαμπος Τσούκας και Στάθης Αλεξόπουλος. Από την Αίγινα παραβρέθηκε ο Πρόεδρος του Δ.Σ και Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Αίγινας κ. Πέτρος Πετρίτης και από το Αγκίστρι , ο Αντιδήμαρχος κ. Χρήστος Τζάνος.
Πιο συγκεκριμένα:
ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ/ΑΤΤΙΚΗ 2011-2021
Το πρώτο θέμα που συζητήθηκε ήταν το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνα/Αττική 2011-2021 (Ρ.Σ.Α/Α) . Η σημασία του Ρυθμιστικού Σχεδίου πολύ μεγάλη για το μέλλον της Αττικής και ιδιαίτερα για τις χρήσεις γής και τις αναπτυξιακές προοπτικές κάθε περιοχής ξεχωριστά. Για το σκοπό αυτό είχαν προσκληθεί από τον Περιφερειάρχη κ. Γ.Σγουρό εκπρόσωποι του Οργανισμού που συνέταξε το Ρυθμιστικό Σχέδιο με επικεφαλής τον Πρόεδρο του, καθηγητή κ. Γιάννη Πολύζο.
Σύμφωνα με τον κ. Σγουρό και τον κ. Πολύζο, θα ακολουθήσουν τουλάχιστον 2 ακόμα συνεδριάσεις του Π.Σ.Α με το ίδιο θέμα πριν η Περιφέρεια πάρει θέση επί της ουσίας του Ρυθμιστικού Σχεδίου. Μάλιστα ο κ. Σγουρός ανέφερε πως ορίστηκε ως Σύμβουλος της Περιφέρειας το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για την καλύτερη αξιολόγηση των στοιχείων του Ρ.Σ.Α/Α

Ο κ. Πολύζος μαζί με τους συνεργάτες του έκανε μια ωριαία παρουσίαση των βασικών παραμέτρων και Στρατηγικών που ακολουθεί το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας/Αττικής.
«Οι βασικοί πυλώνες του συνολικού πλέγματος των στρατηγικών και πολιτικών που προωθούνται είναι οι εξής:
•Περιβάλλον, ως σημαντικός πόρος για όλους, για το μέλλον της κοινωνίας και ως άξονας για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
•Παραγωγή, ως προϋπόθεση και βασικός μοχλός οικονομικής και κοινωνικής βιωσιμότητας.
•Πολιτισμός, ως έννοια που διαπερνά και περιέχει όλες τις επιμέρους εκφράσεις και συνιστώσες της κοινωνίας.
•Κοινωνική συνοχή, ως κατεξοχήν ζητούμενο σε περιόδους μετάβασης / κρίσης.
•Αστική αναζωογόνηση, με ολοκληρωμένες παρεμβάσεις και αστικές αναπλάσεις, ως μέσο για την εξασφάλιση συνεκτικής αστικής δομής, την αναβάθμιση της πόλης, τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος αλλά και την ενεργοποίηση της οικοδομικής δραστηριότητας, με στροφή προς περιβαλλοντικά φιλικές και ενεργειακά αποδοτικές κατευθύνσεις.»

Στη συνέχεια ακολούθησαν αρκετές ερωτήσεις από τους Περιφερειακούς Συμβούλους όλων των παρατάξεων προς τον κ. Πολύζο, από τις σημαντικότερες ήταν:

«Με ποιο τρόπο η σχεδίαση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας/ Αττικής θα συνδυαστεί με τις διαδικασίες του FAST TRACK που εξήγγειλε η Κυβέρνηση, τη στιγμή που από τη φύση του η συγκεκριμένη διαδικασία προσέλκυσης και υλοποίησης επενδύσεων δεν θα υπακούει σε κανένα Ρυθμιστικό Σχέδιο και Οικιστικούς Κανόνες;»

«Έχει ληφθεί υπόψη για το σχεδιασμό της επερχόμενης δεκαετίας η υπάρχουσα οικονομική κρίση η οποία μάλλον θα επιδεινωθεί παρά θα βελτιωθεί;»

«Πως θα γίνει σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τέτοια ανασυγκρότηση του Οικιστικού Ιστού της Αττικής τη στιγμή που για πολύ μικρότερης εμβέλειας έργα υπήρξε πολυετής καθυστέρηση με διάφορα νομικά εργαλεία (Σ.τ.Ε , Άρειος Πάγος κλπ)»

Ο Πρόεδρος του Ρ.Σ.Α/Α ανέφερε πως θα υπάρξει προσπάθεια προσαρμογής του Ρυθμιστικού Σχεδίου στα νέα δεδομένα της οικονομίας, αν και μια εκ των μελών της αποστολής του Οργανισμού ανέφερε πως με τον νέο χρόνο πρέπει να είναι σε ισχύ το Ρ.Σ. Ο Περιφερειάρχης κ. Σγουρός ζήτησε από το Προεδρείο να καταγραφούν οι ερωτήσεις για να απαντηθούν από τον κ. Πολύζο και του συνεργάτες του σε επόμενη συνεδρίαση του Π.Σ.Α.

ΜΕΙΩΣΗ ΤΕΛΩΝ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ήταν η πρόταση για μείωση των τελών του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας. Στο συγκεκριμένο θέμα υπήρξε μια μικρή διένεξη λόγω του ότι είχε εγγραφεί στην Ημερήσια Διάταξη ως 26ο και λόγω χρόνου ενδεχομένως να μην υπήρχε διαθέσιμος χρόνος να συζητηθεί (το πρώτο θέμα διήρκησε 3 ½ ώρες). Το θέμα είχε τεθεί για συζήτηση σε προηγούμενη συνεδρίαση από τον κ. Σπυρίδωνα και είχε γίνει ομόφωνα αποδεκτό.

Κατόπιν πρότασης του κ. Σ.Σπυρίδωνα και έγκρισης από το Προεδρείο, αποφασίστηκε η κατ’ εξαίρεση συζήτηση του σαν 2ο θέμα, λόγω και των καλεσμένων. Εκτός από τους εκπροσώπους των Δήμων του Αργοσαρωνικού, παρέστησαν και μίλησαν ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Ελλάδας κ. Γιάννης Ρέτσος και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών κ. Κωνσταντίνος Τσοβίλης.

Οι δύο καλεσμένοι εκπρόσωποι του Τουρισμού μίλησαν με μελανά χρώματα για τις επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας στην προσέλκυση επισκεπτών και ειδικότερα στην μεγάλη μείωση των πτήσεων χαμηλού κόστους (τσάρτερ) τα τελευταία χρόνια. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν, στο υψηλό κόστος των τελών στάθμευσης και προσγείωσης/απογείωσης των αεροσκαφών στο Ελ. Βενιζέλος. Μάλιστα αναφέρθηκαν εντυπωσιακά νούμερα που αποδεικνύουν το ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το λιγότερο ανταγωνιστικό από όλα τα αεροδρόμια της Μεσογείου με διαφορές έως και 390% σε σχέση με ορισμένα αεροδρόμια όπως της Ισπανίας.

Ο Δήμαρχος Πόρου κ. Δ. Στρατηγός, μίλησε για τα δεδομένα της μειωμένης τουριστικής κίνησης στον Πόρο και της ευρύτερης περιοχή της Τροιζηνίας, λόγω της ακριβής τιμολογιακής πολιτικής του Ελ. Βενιζέλος στις πτήσεις τσάρτερ. Ζήτησε την συνδρομή του Π.Σ.Α στην προσπάθεια για αλλαγή αυτής της πολιτικής , τονίζοντας τον αντίκτυπο στην κατεξοχήν τουριστική περιοχή της Αττικής που είναι τα νησιά του Αργοσαρωνικού.
Ο Εισηγητής της Περιφέρειας Ανιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Δ. Κατσικάρης, παρουσίασε την πρόταση για μείωση των τελών του Ελ. Βενιζέλος κατά 35-40% και ανέφερε με χαρακτηριστικό τρόπο πως το συγκεκριμένο θέμα είναι πολύ σημαντικό για την Αττική και τα νησιά της. Μάλιστα παρουσίασε στοιχεία από την υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης της διαχείρισης του αεροδρομίου στην Κοινοπραξία της Hochtief- Ελληνικού Δημοσίου και το ενδεχόμενο για την παράταση της Σύμβασης για ακόμα 20 χρόνια. Σε αυτά τα πλαίσια της διαπραγμάτευσης κινήθηκε η εισήγηση του.

Τις μοναδικές ευκαιρίες οικονομικής ανάπτυξης που αναμένεται να προκαλέσει άμεσα η μείωση του κόστους χρήσης του διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας, συνεισφέροντας εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ στα κρατικά ταμεία και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και δημιουργώντας, παράλληλα, χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, τόνισε στην εισήγησή του ο Σπύρος Σπυρίδων, κατά την τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής.

Ειδικότερα, στη συζήτηση για το αεροδρόμιο, η οποία είχε προγραμματιστεί κατόπιν σχετικής του πρότασης σε προηγούμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο κ. Σπυρίδων ανέφερε: «Όπως έχω αναλύσει επανειλημμένα σε αυτό το βήμα, το υψηλό κόστος χρήσης του αεροδρομίου επιφέρει σοβαρές οικονομικές απώλειες στην τοπική οικονομία. Από τους επαγγελματικούς φορείς υπολογίζεται ότι, μόνο στον Αργοσαρωνικό, 20.000 κλίνες χάνουν περίπου 150 διανυκτερεύσεις ετησίως η καθεμία, από τον οργανωμένο εισερχόμενο τουρισμό. Μιλάμε δηλαδή για συνολική απώλεια 3.000.000 διανυκτερεύσεων, επομένως για χαμένα έσοδα της τάξης των 200.000.000 Ευρώ, αν συνυπολογίσουμε τις υπόλοιπες δαπάνες διαμονής των επισκεπτών.

Πρέπει, λοιπόν, να ζητήσουμε άμεσα από τον Υπουργό Οικονομικών, τώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις για την επιμήκυνση του χρόνου ισχύος της συμφωνίας διαχείρισης του «Ελευθέριος Βενιζέλος», να επιμείνει στη δραστική μείωση των τελών χρήσης του αεροδρομίου, ώστε να έλθουν στα επίπεδα των ανταγωνιστών μας. Κάτι τέτοιο σημαίνει, όπως αναφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες οικονομικών πτήσεων, οι λεγόμενες low cost, τουλάχιστον 1.000.000 επιπλέον επιβάτες κάθε χρόνο, δηλαδή, με μέτριους υπολογισμούς, πάνω από 500.000.000 Ευρώ τουριστικό τζίρο για την Αττική και τις γειτονικές περιοχές.

Υπολογίζοντας τους φόρους εισοδήματος και τον ΦΠΑ, είναι προφανές ότι το κράτος χάνει πολλές δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ κάθε χρόνο, όσο το αεροδρόμιό μας παραμένει ακριβό. Η εφημερίδα Καθημερινή, για παράδειγμα, σε πρόσφατο δημοσίευμά της, υπολογίζει τα έσοδα αυτά σε περίπου 200.000.000 Ευρώ ετησίως, ενώ χιλιάδες αναμένεται να είναι και οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν», συμπλήρωσε ο κ. Σπυρίδων.
Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν επί του θέματος περισσότεροι από 10 Περιφερειακοί Σύμβουλοι, οι οποίοι ανέδειξαν και άλλες πλευρές του θέματος με τα ακριβά τέλη του αεροδρομίου της Αθήνας. Υπήρξαν ορισμένες απόψεις για δημιουργία νέου αεροδρομίου σε απόσταση έως 50 χλμ από το Σύνταγμα (Τανάγρα, Ελευσίνα, Θήβα κλπ), άλλες απόψεις για αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ελληνικού, αλλά όλοι συμφώνησαν με την προσπάθεια για μείωση των τελών του Ελ. Βενιζέλος τουλάχιστον για τις πτήσεις τσάρτερ.
Ο Περιφερειάρχης κ. Σγουρός τόνισε την σημαντική συνεργασία του κ. Κατσικάρη με τον κ. Σπυρίδωνα για την προώθηση του συγκεκριμένου θέματος και ανέφερε πως το θέμα είναι ύψιστης προτεραιότητας για τον ίδιο και την Περιφερειακή Αρχή.

Έπειτα από σειρά διευκρινήσεων από τις παρατάξεις και το Προεδρείο του Π.Σ, επιτεύχθηκε η κατά Πλειοψηφία Απόφαση – Ψήφισμα που εγκρίνει την Εισήγηση του κ. Κατσικάρη με την προσθήκη της πρότασης του κ. Σπυρίδωνα για εξουσιοδότηση του κ. Σγουρού για απευθείας διαπραγμάτευση με τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών,. Οικονομικών και Εξωτερικών.

Πηγή: http://sixeris.blogspot.com/2011/09/blog-post_8696.html




Σχολιάστε