“Νοσεί” το πορθμείο Πόρου- Γαλατά…



Σειρά προβλημάτων δυσχεράνουν τις μεταφορές Πόρου- Γαλατά και πιο συγκεκριμένα τη σύνδεση των φερρυ μπότ. Εκτός από το θέμα των δρομολογίων που πριν μερικές μέρες απασχόλησε το Δ.Σ. Πόρου σε μια επεισοδιακή συνεδρίαση, έρχεται τώρα στο προσκήνιο και το θέμα των ανύπαρκτων υποδομών στις προβλήτες τόσο του Πόρου, όσο και του Γαλατά.
Από την Τρίτη 14/2 κόπηκε η ηλεκτροδότηση του εκδοτηρίου των εισιτηρίων των φέρρυμπότ στον Πόρο, αφού μέχρι σήμερα γινόταν με παράνομο τρόπο, από το δημοτικό δίκτυο, εις γνώσιν της Δημοτικής Αρχής και του Λιμενικού Ταμείου.
Το σκοτεινό εκδοτήριο, με μια μικρή λάμπα υγραερίου και τον εργαζόμενο μέσα να κινδυνεύει να ξεπαγιάσει, είναι μια εικόνα που δεν τιμά το νησί, τις αρμόδιες υπηρεσίες και τον πολιτισμό μας.
Το θέμα της έλλειψης και της παράνομης ηλεκτροδότησης στην προβλήτα του λιμανιού του Πόρου, δεν είναι καινούργιο και είχε καταγγελθεί από το προηγούμενο καλοκαίρι από τον δημοτικό σύμβουλο της αντιπολίτευσης κ. Γιώργο Αλιφέρη, στις 27 Ιουνίου. Στο έγγραφο του κ. Αλιφέρη, είχε αναφερθεί, πως με παράνομη ηλεκτροδότηση, είχαν ηλεκτροδοτηθεί και προδετημένα Φ/Β . Δυο μέρες μετά την καταγγελία του κ. Αλιφέρη, τα φέρρυμποτ του πορθμείου είχαν συμμετάσχει στην πανελλήνια 24ωρη απεργία, εκφράζοντας ταυτόχρονα τη δυσαρέσκεια τους για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από το σύνολο των τοπικών φορέων, η γραμμή Πόρου – Γαλατά.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι ιδιοκτήτες των οχηματαγωγών, έχουν ζητήσει επανειλημμένα τόσο από τη Δημοτική Αρχή, όσο κι από το Λιμενικό Ταμείο να τοποθετηθεί μονάδα ηλεκτροδότησης κοντά στην προβλήτα, από την οποία θα μπορούν να ηλεκτροδοτούνται νόμιμα τόσο τα φέρρυμποτ του πορθμείου, όσο και τα μεγάλα καράβια του Πειραιά, που διανυκτερεύουν στον Πόρο και κάνουν το πρωινό δρομολόγιο. Με αυτόν τον τρόπο, θα διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες των Φ/Β, αλλά θα λυθεί και το πρόβλημα της ηχορύπανσης από τις γεννήτριες των μεγάλων πλοίων που διανυκτερεύουν στο λιμάνι.
Ανάλογα και χειρότερα προβλήματα αντιμετωπίζει και η προβλήτα στον Γαλατά, η οποία χρειάζεται σημαντικές εργασίες για να μπορεί να χαρακτηρίζεται – τουλάχιστον – κατάλληλη και ασφαλής για τα πληρώματα και τους επιβάτες.
Τα αίτια της προβληματικής σύνδεσης των δυο ακτών, θα πρέπει να αναζητηθούν στις ψηφοθηρικές πολιτικές «εξυπηρετήσεων» που ακολουθούνταν μέχρι σήμερα και που κρατούν ομήρους τις εμπλεκόμενες πλευρές, στον προβληματικό σχεδιασμό και τη γραφειοκρατία.
Παρόλα αυτά, η έλλειψη πολιτικής βούλησης από τις Δημοτικές Αρχές και των δύο δήμων, έχει προκαλέσει τριγμούς ανάμεσα στην κοινοπραξία των Φ/Β, στους δήμους και το επιβατικό κοινό και αν τα προβλήματα δεν αντιμετωπιστούν άμεσα, με μία ενιαία και ξεκάθαρη πολιτική, υπάρχει κίνδυνος να οδηγηθούμε σε ανεξέλεγκτές και επιζήμιες – για τον τόπο- καταστάσεις ενόψει Πάσχα και θερινής τουριστικής περιόδου.
Να σημειώσουμε πως η όλη κατάσταση έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και ανάμεσα στις σχέσεις των πλοιοκτητών που αποτελούν την κοινοπραξία.
Στο μέτωπο των δρομολογίων, πληροφορίες αναφέρουν πως το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Μυτιλήνη, έκανε δεκτές όλες τις εισηγήσεις δρομολογίων, που υπεβλήθησαν από τους ακτοπλόους. Αυτό που παραμένει ακόμη άγνωστο σε εμάς είναι, τι δρομολόγια εισηγήθηκε η τοπική κοινοπραξία.
Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, ωστόσο, η πρόεδρος της κοινοπραξίας κ. Ρίτσα Δαρσινού, είχε κάνει λόγο για την καθιέρωση δρομολογίων ανά μία ώρα όλο το χρόνο.

Μ.Κ.




Comments (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Μαρία says:

    Αθήνα Πειραιάς. Το λιγότερο 3 ώρες. Γυρίσαμε στη δεκαετία του 70. Ποιοί κερδίζουν: Οι ακτοπλόοι που έβλεπαν τα οχηματαγωγά να έρχονται με 2-3 αυτοκίνητα στον Πόρο. Ποιοί χάνουν; Οι επισκέπτες του Σαββατοκύριακου που έβλεπαν στον Πόρο έναν κοντινό, εφικτό οικονομικά, προορισμό. Οι ντόπιοι παράγοντες “κοιμούνται”; Δε νομίζω. Η απαξίωση του νησίού συνεχίζεται. Ιχθυοκαλλιέργιες-τουρισμός 1 δαγκωτό. Απορώ: Οι Ποριώτες που δουλεύουν στο Γαλατά, που στέλνουν τα παιδιά τους απέναντι στο ΤΕΛ, γιατί δεν κάνουν κάτι τόσα χρόνια για τους ασύδοτους ιδιοκτήτες F/B που θησαυρίζουν το καλοκαίρι και κάνουν τους ΄δύσκολους το χειμώνα; Γιατί δεν κάνουν κάτι για τις εκάστοτε δημοτικές αρχές που υπόσχονταν 24ωρη σύνδεση με τη στεριά; Οι υποδομές μας μαράνανε…

  2. Βαγγελης Ταρταρακης says:

    Όταν κ ο πιο μακρινός προορισμός του κόσμου κοιτάζει να αυξάνει τη συχνότητα των δρομολογίων του για να έρθει κόσμος στον τόπο κ να κινηθεί η οικονομία εμείς γυρνάνε 50 Χρόνια πίσω. Μα καλα δε βλέπουν οι ιδιοκτήτες των f/b ότι πρώτα από όλους αυτοί θα χάσουν? αν αγοράστηκαν κάποια καινουρια f/b τα τελευταία Χρόνια είναι γιατί αυξήθηκαν οι επιβάτες. Οι επιβάτες αυξήθηκαν γιατί συντόμευσε η διαδρομή κ γιατί υπάρχει συχνή σύνδεση με την ξηρά. Τα πράγματα είναι τόσο απλά δεν μπορούν να το δουν?
    Αναμενω μεχρι τελευταια στιγμη για τις ενέργειες του Δήμου.

    Φιλικα

    Βαγγέλης

  3. Το θέμα των θαλάσσιων συγκοινωνιών, είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε νησί της Ελλάδας. Η ιδιαιτερότητα του Πόρου και ένα από τα κυριότερα συγκριτικά του πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλους νησιωτικούς τουριστικούς προορισμούς, είναι η εγγύτητα με την Αθήνα και η δυνατότητα 24ωρης σύνδεσης με την Ηπειρωτική χώρα (φέρρυ και βάρκες). Αυτό το πλεονέκτημα που άλλες περιοχές θα προέβαλαν με κάθε τρόπο στους επισκέπτες τους, εμείς προσπαθούμε να το εκμηδενίσουμε.

    Σε κάθε περίπτωση που υπάρχουν διαμετρικά αντίθετες απόψεις, η εμπειρία έχει δείξει πως συνήθως η αλήθεια είναι στη μέση. Έτσι και στο θέμα των δρομολογίων της Πορθμειακής γραμμής Πόρου-Γαλατά, υπάρχουν διαμετρικά αντίθετες θέσεις μεταξύ των ιδιοκτητών των Φέρρυ από τη μια και των επαγγελματιών του τουρισμού και των πολιτών από την άλλη.

    Οι μεν ιδιοκτήτες ισχυρίζονται πως η μείωση των επισκεπτών κατά τους χειμερινούς μήνες και η αύξηση του κόστους των καυσίμων, επιβάλλει την μείωση των δρομολογίων για να παραμείνουν σε λειτουργία οι επιχειρήσεις τους. Από την άλλη οι εμπλεκόμενοι με τον Τουρισμό, θεωρούν πως η αραίωση των δρομολογίων θα «απομακρύνει» ακόμα περισσότερο το Πόρο από την Αθήνα, εννοώντας πως όταν δεν υπάρχει τακτική συγκοινωνία, όλο και περισσότεροι θα ξανασκεφτούν την μετάβαση τους στο Πόρο (ιδιαίτερα το χειμώνα).

    Αν προσπαθήσουμε να είμαστε αντικειμενικοί θα διαπιστώσουμε πως και οι δύο πλευρές έχουν δίκιο. Πραγματικά σαν επιχειρηματίες που αγωνιούν για το μέλλον τους, οι ιδιοκτήτες των Φέρρυ, προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδα τους όπως κάνουμε όλοι όσοι έχουμε μια επιχείρηση, μέσα σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης. Όμως ίσως και αυτοί δεν έχουν συνειδητοποιήσει πως η λειτουργία των επιχειρήσεων τους (φέρρυ) εξαρτάται από τη … ψυχολογία των υποψηφίων πελατών τους.

    Ας σκεφτούμε για λίγο μια οικογένεια ή μια παρέα από την Αθήνα που επιθυμεί να επισκεφτεί το Πόρο ένα Σαββατοκύριακο από Οκτώβριο μέχρι τον Μάιο. Στην απόφαση τους θα μετρήσουν ορισμένοι παράγοντες: «πόσο εύκολα θα πάω στο Πόρο;», «Θα μπορέσω να φύγω Παρασκευή απόγευμα από την δουλειά μου και να προλάβω να περάσω το αυτοκίνητο μου στο νησί;» , «θα περιμένω πολύ ώρα για να περάσω απέναντι;», «θα μπορέσω να φύγω Κυριακή αργά το βράδυ για να μη χάσω τη μέρα ή θα μπορώ να φύγω και την Δευτέρα νωρίς το πρωί;» .

    Η μείωση των δρομολογίων είναι πολύ πιθανό πως θα λειτουργήσει ανασταλτικά στην επιθυμία πολλών να επιλέξουν τον Πόρο για μια εκδρομή. Από την άλλη πλευρά υπάρχει και το στοιχείο της δυσχέρειας των μετακινήσεων των κατοίκων του Πόρου. Η μετακίνηση κάθε 30’ είχε την αμεσότητα και τη μικρή αναμονή. Η αραίωση των δρομολογίων θα δημιουργήσει άγχος για επίσπευση του ταξιδιού προς κοντινούς (π.χ Μέθανα) ή μακρινούς προορισμούς (π.χ Αθήνα) και αύξηση των κινδύνων για τροχαία ατυχήματα. Ας σκεφτούμε μόνο πόσες φορές κάναμε «ράλι» για να προλάβουμε το τελευταίο φέρρυ (το οποίο είναι ασφαλώς μια λάθος και επικίνδυνη ενέργεια).

    Μπορούμε όμως να βρούμε μια μέση λύση; Πιστεύω πως μπορούμε και πρέπει γιατί σε αντίθετη περίπτωση, οι επισκέπτες του Πόρου θα μειωθούν, αυτό θα οδηγήσει τους επιχειρηματίες του Πόρου σε μειωμένο τζίρο και κατά συνέπεια και οι μετακινήσεις με τα φέρρυ θα περιοριστούν, προκαλώντας περαιτέρω οικονομική αιμορραγία στους πλοιοκτήτες των φέρρυ , τροφοδοτώντας ένα συνεχή φαύλο κύκλο ζημιών.

    Η λύση μπορεί να βρεθεί αν και οι δύο πλευρές δουν το όφελος του επισκέπτη σαν πρωταρχική διαπραγματευτική αρχή. Πρέπει να κάνουμε αμοιβαίες υποχωρήσεις για να πετύχουμε τους κοινούς μας στόχους.

    Τα δρομολόγια πρέπει να αυξηθούν χρονικά τουλάχιστον κατά το τριήμερο Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή, έτσι ώστε μπορεί να γίνει ακόμα πιο προσιτός Τουριστικός Προορισμός ο Πόρος. Η χρονική αυτή αύξηση μετά από κάποια ώρα μπορεί να γίνει πραγματικά με διαστήματα μιας ώρας και όχι 30’. Έτσι το χειμώνα θα μπορούσε το τελευταίο δρομολόγιο Παρασκευής-Σαββάτου-Κυριακής να είναι στις 11μμ ενώ μετά τις 7 το βράδυ το δρομολόγιο να τηρείται κάθε 1 ώρα. Τις καθημερινές αντίστοιχα ίσως θα μπορούσαμε να δεχτούμε την αραίωση των δρομολογίων μετά τις 5μμ ανά μια ώρα μέχρι τις 9μμ.

    Τους καλοκαιρινούς μήνες η χρονική παράταση θα μπορούσε να είναι για το τριήμερο Παρασκευής-Σαββάτου-Κυριακής μέχρι τις 12μμ ή και 1πμ ενώ μετά τις 9μμ να ισχύσει ωραίο δρομολόγιο. Τις καθημερινές μπορεί να υπάρχει διαφοροποίηση σε μικρότερο πρόγραμμα (εκτός Αυγούστου σίγουρα). Όλες αυτές τις δυνατότητες τακτικής πρόσβασης πρέπει να τις προβάλουμε σε όλη την Ελλάδα και το Εξωτερικό σαν συγκριτικό πλεονέκτημα.

    Τέλος είναι απαραίτητο και απόλυτα λογικό να υπάρξει διευκόλυνση των φέρρυ σχετικά με την ηλεκτροδότηση, την τηλεφωνική σύνδεση και την παροχή διευκολύνσεων ελλιμενισμού και μικροεπισκευών. Είναι παράλογο στο 2012 τα εκδοτήρια εισιτηρίων να λειτουργούν με … φακό.
    Όμως είναι απαραίτητο να επισπευτεί και η τοποθέτηση σκιασμένου χώρου αναμονής επιβατών (για τα φέρρυ και τα επιβατικά), η τοποθέτηση πινακίδας υποδοχής επισκεπτών με χάρτη του νησιού και των επιλογών διαμονής & αναψυχής (καταλύματα, εστιατόρια, καφέ, παραλίες κλπ) και άλλων ποιοτικών διευκολύνσεων επισκεπτών.

    Ας αφήσουμε στην άκρη τις μικροδιαφορές μας και ας κοιτάξουμε το κοινό στόχο. Σε μια απίστευτη οικονομική κρίση πρέπει να φροντίσουμε τη κύρια πηγή εισοδήματος του νησιού που είναι ο Τουρισμός. Όμως τουρισμός σημαίνει επισκέπτες. Ας μην χάσουμε και αυτή την ευκαιρία. Ίσως θα είναι η τελευταία για την περιοχή μας.

    Δημήτρης Συξέρης

  4. Βαγγελης Ταρταρακης says:

    Ο Δημήτρης έδωσε την πιο σωστή διάσταση, συμφωνώ απολύτως

    Φιλικα

    Βαγγέλης

  5. Για το θέμα της διακοπής ρευματοληψίας των φέρρυ και ιδιαίτερα των εκδοτηρίων εισιτηρίων (φέρρυ και επιβατικών πλοίων), για το οποίο έγινε πολύς λόγος τις τελευταίες ημέρες, δημιουργώντας μια εικόνα που οπωσδήποτε δεν αρμόζει σε τουριστικό προορισμό του 2012, πρέπει να γνωρίζουμε ορισμένα γεγονότα για το σοβαρό αυτό πρόβλημα. Έχει γίνει γνωστό, πως το πρόβλημα έχει ξεκινήσει από την αρχική μελέτη της δημιουργίας του Νέου Προβλήτα. Συγκεκριμένα, λέγεται πως δεν έγινε δεκτή από τους Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς Φορείς η χρηματοδότηση και υλοποίηση υπέργειων εγκαταστάσεων (π.χ. οικίσκοι- στέγαστρα) στο νέο λιμάνι.

    Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην νομιμοποιηθεί η εγκατάσταση και κατά συνέπεια η ηλεκτροδότηση των οικίσκων – εκδοτηρίων που υπάρχουν στο λιμάνι. Από όσα έχουν γίνει ήδη γνωστά, το Λιμενικό Ταμείο, έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό τις ενέργειες για μόνιμη λύση στο χρόνιο αυτό πρόβλημα, αλλά η απίστευτη και αθάνατη Ελληνική Γραφειοκρατία, όχι μόνο δυσκολεύει την εξεύρεση λύσης, αφού ακόμα και για μια απλή εργασία στο χώρο του λιμανιού, απαιτείται μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία.

    Όλα αυτά είναι ακόμα μια έκφραση της παράλογης κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα του 2012. Από τη μια πρέπει να διευκολύνουμε την προσέλευση και εξυπηρέτηση των τουριστών , αλλά από την άλλη για να φτιάξουμε ενα σκίαστρο για να προφυλαχτούν οι τουρίστες από τον ήλιο, πρέπει να γίνουν Επιτροπές επί Επιτροπών και Ατελείωτες Συσκέψεις Αναρμόδιων Αρμοδίων. Κατά τα άλλα απορούμε πως έφτασε η χώρα μας στην πτώχευση…

    Δημήτρης Συξέρης

  6. ΡΙΤΣΑ ΔΑΡΣΙΝΟΥ says:

    Αυτές τις ημέρες είδα πολλά δημοσιεύματα και άκουσα πολλά σχόλια. Άλλα σωστά και άλλα σε λάθος βάση, σύμφωνα με τη ματιά του κάθε ενός που εξέφραζε την άποψη του. Αυτό όμως όμως που μου έμεινε από όλο αυτό, ήταν πως όλα τα σχόλια ήταν καλοπροαίρετα εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Ήταν σχόλια τα οποία αποσκοπούν σε λύσεις με στόχο την καλύτερη ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ του κοινωνικού συνόλου. Είναι κάτι που ενδιαφέρει και εμένα πάρα πολύ!!! Είμαι ανοιχτή σε διάλογο για το καλό όλων μας. Βέβαια όχι σαν την κατάσταση που επεκράτησε στο δημοτικό συμβούλιο, στο οποίο πήγα για να δείξω την καλή θέληση που πράγματι υπάρχει εκ μέρουςμας……. Καταλαβαίνω όμως πως η κρίση μας έκανε όλους ευεραίσθητους. Ελπίζω όμως πως θα επικρατήσει η λογική και θα βρεθούν λύσεις που να ικανοποιούν όλους μας.
    Με κάλυψε πλήρως ο κ. Συξέρης με την τοποθέτηση που έκανε.
    ΡΙΤΣΑ ΔΑΡΣΙΝΟΥ

Σχολιάστε