Ημερίδα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες



Μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Μαϊου στην αίθουσα του Κτιρίου Συγγρού στον Πόρο. Η ημερίδα είχε ως θέμα: «Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές & Εκπαιδευτική Παρέμβαση» και διοργανωτές ήταν ο Σύλλογος Γονέων & Φίλων ατόμων με ειδικές ανάγκες «Άγιος Κήρυκος», η 9η Περιφέρεια Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης Πειραιά και η 12η Περιφέρεια Δημοτικής Εκπαίδευσης Πειραιά, ενώ παραχώρηση του «Ανδρέας Συγγρός» και η τεχνική υποστήριξη της ημερίδας ήταν ευγενική προσφορά του Δήμου Πόρου.
Την ημερίδα χαιρέτισαν ο Δήμαρχος Πόρου Δημήτρης Στρατηγός, ο Δήμαρχος Τροιζηνίας Γιάννης Σαμπάνης, ο Προϊστάμενος του 5ου Γρ. Π.Ε. Πειραιά Ιωάννης Σακιώτης και η Γρηγορία Φελούρη – Μαγκλάρα Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Φίλων ΑμΕΑ «Άγιος Κήρυκος». Παρόν στην ημερίδα ήταν κι ο πρώην υφυπουργός Παιδείας κ. Γιώργος Καλός, επίσης η αίθουσα ήταν γεμάτη από εκπαιδευτικούς από όλη την περιοχή.
Στην Α’ Συνεδρία μίλησε η σχολική σύμβουλος Δ.Ε. Ελένη Παπαζήση η οποία μίλησε για τη Σύμπλευση της Ειδικής & Γενικής Εκπαίδευσης. Κατόπιν πήρε το λόγο  η Διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Γαλατά Σοφία Τζιότζου, η οποία έκανε παρουσίαση ενός …Άλλου σχολείου…

Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ): Ένα άλλο σχολείο…
Μια από τις συμαντικότερες  προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες κοινωνίες είναι η κοινωνικοποίηση των ατόμων με αναπηρία με σκοπό την ένταξη, την ενσωμάτωση και την ενεργητική συμμετοχή τους στην οικονομική , κοινωνική και πολιτιστική ζωή της κοινωνίας. Οι μαθητές με αναπηρίες όσο σοβαρές και αν είναι αυτές μπορούν να αναπτύσσουν ξεχωριστές δυνατότητες και δεξιότητες αρκεί να βρεθούν σε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό περιβάλλον το οποίο αφού τις διερευνήσει και τις φέρει στην επιφάνεια, στην συνέχεια τις αξιοποιήσει , έτσι ώστε να καταστεί δυνατή  όχι μόνο η ένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο αλλά και η συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία, για μια όσο το δυνατόν περισσότερο κοινωνική εξέλιξη. Ωστόσο ο βαθμός εξέλιξης και αυτονομίας κάθε μαθητή εξαρτάται: α. από τη μορφή και το βαθμό της αναπηρίας του, β. από τη στάση που τηρεί η οικογένεια, γ. από την ωριμότητα που δείχνει η κοινωνία στην αποδοχή του και από το θεσμικό πλαίσιο που λειτουργεί σε αυτήν. Τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ θεσμοθετήθηκαν με το Ν.2817/2000 και ανήκουν στην κατηγορία των αυτοτελών σχολείων Ειδικής Αγωγής. Στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ φοιτούν μαθητές ηλικίας 12-22 ετών απόφοιτοι τουλάχιστον ειδικού ή γενικού δημοτικού σχολείου, ύστερα από πρόταση Διαγνωστικών Υπηρεσιών. Η φοίτηση διαρκεί από 5-8 έτη ανάλογα με τις εξειδικεύσεις και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
Με την ολοκλήρωση της φοίτησης οι μαθητές κατέχουν έναν απολυτήριο τίτλο, ισάξιο της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης ο οποίος αποτελεί και Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιπέδου 1. Τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και το προσωπικό τους υπάγονται στα Γραφεία  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ως σχολικές μονάδες επιδιώκουν να προσφέρουν ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που θα βοηθήσει τους σημερινούς μαθητές και αυριανούς ενεργούς πολίτες να διεκδικήσουν δυναμικά μια θέση στην αγορά εργασίας. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. διέπεται από μια ολιστική προσέγγιση που αφορά όλους τους τομείς της ζωής του μαθητή. Έτσι το πρόγραμμα βοηθά στην κατανόηση των αναγκών του μαθητή, στη βίωση και στην παραδοχή  των δυνατοτήτων του και αδυναμιών του, επίσης, τον παροτρύνει να αναλάβει τις ευθύνες και να συμβάλλει εποικοδομητικά στη λειτουργία της κοινωνίας που ζει. Μέσα από την επίτευξη των ανωτέρω, ο κάθε μαθητής αναμένεται να στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, την αυτονομία του και την αξιοπρέπεια που του πρέπει. Για να γίνουν πράξη όλα αυτά, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ παρέχει ακαδημαϊκές γνώσεις, προσαρμοσμένες ποιοτικά και ποσοτικά στις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες  των μαθητών, δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων τους και εστιάζει στην εκμάθηση Τεχνικών και Επαγγελματικών δεξιοτήτων.
 
 
Παρέμβαση στο πλαίσιο της τυπικής τάξης για μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές

Στη β’ Συνεδρία το λόγο έλαβε ο Ανδριάνος Μουταβελής δάσκαλος στην Ειδική Αγωγή. Επικοινωνιακός, περιεκτικός και άμεσος, γοήτευσε τους συναδέλφους του και μας μίλησε για τις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές.
Οι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) αποτελούν ένα όρο ομπρέλα για έναν σοβαρό αριθμό διαταραχών της ψυχοπαθολογίας του ανθρώπου, οι οποίες χαρακτηρίζονται από σοβαρά ελλείμματα, ταυτόχρονα, σε πολλαπλούς τομείς της ανάπτυξης.
Οι ΔΑΔ αφορούν στις κατηγορίες του Αυτισμού. Τα χαρακτηριστικά των παιδιών με αυτισμό διαφέρουν από το ένα στο άλλο, σε ένταση και διάρκεια, κάνοντας κάθε παιδί εντελώς διαφορετικό από το άλλο. Επιπροσθέτως, το γεγονός ότι τα παιδιά με αυτισμό αισθάνονται συχνά αναστατωμένα όταν ο χώρος τους, ή οι δραστηριότητες τους διαφοροποιούνται έστω και απειροελάχιστα, σημαίνει ταυτόχρονα ότι αρέσκονται στο αυστηρά καθορισμένο, ήδη γνωστό περιβάλλον. Η διατήρηση της ομοιομορφίας τους προσφέρει ασφάλεια. Συνάμα, τα παιδιά με αυτισμό συχνά, βρίσκονται σε πρώιμα αναπτυξιακά στάδια που δεν τους επιτρέπουν τη χρήση και κατανόηση αφηρημένων εννοιών. Η διευκόλυνση σε αυτή την κατάσταση θα ήταν ίσως η χρήση οπτικοποιημένου υλικού. Έτσι, χρησιμοποιούνται “μεταβατικά αντικείμενα”, δηλαδή τα ίδια τα αντικείμενα ή φωτογραφίες τους ή σκίτσα που τα αντιπροσωπεύουν ή λέξεις που τα ονομάζουν για να περιγράψουν αντίστοιχες δραστηριότητες. Το καθορισμένο πρόγραμμα και η οπτικοποίηση του καλύπτουν την ανάγκη για προβλεψιμότητα και αυτή με τη σειρά της καλύπτει την ανάγκη για ασφάλεια, θέματα ιδιαίτερα σημαντικά εκπαίδευση των μαθητών με ΔΑΔ.




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΚΡΗ ΔΕΚΟΥΛΟΥ says:

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ.

Σχολιάστε