Απολογισμός Αυγούστου 2010



Τώρα που πέρασαν οι μέρες της κορύφωσης της τουριστικής κίνησης, οφείλουμε να κάνουμε έναν ειλικρινή απολογισμό της ανταπόκρισης του νησιού στις
απαιτήσεις της μεγάλης προσέλευσης των επισκεπτών του Αυγούστου, με στόχο όχι να μεμψιμοιρούμε, αλλά να βελτιωνόμαστε. Για άλλη μια χρονιά ο Πόρος αποδείχθηκε απροετοίμαστος για την υποδοχή των επισκεπτών, η οποία παρά την οικονομική κρίση υπήρξε ιδιαίτερα υψηλή σε σχέση με άλλα νησιά. Δεν θα
σταθούμε στα μεγάλα προβλήματα υποδομής του νησιού, όπως στην αφόρητη δυσωδία από τις δυσλειτουργίες του βιολογικού στους δρόμους και στο λιμάνι (την οποία κάποια στιγμή πρέπει να παραδεχτούμε), ούτε στην έλλειψη παραλιών για χάρη των ιχθυοτροφείων, αλλά στα προβλήματα συντονισμού και οργάνωσης,
που με απλές, αλλά τολμηρές, αποφάσεις θα μπορούσαν εύκολα να αντιμετωπιστούν.

Το σκηνικό γνωστό και επαναλαμβανόμενο: αυτοκίνητα και μηχανάκια, ατάκτως κινούμενα και παρκαρισμένα, σε κάθε σημείο του νησιού από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ, έλλειψη υποδομών και εξυπηρέτησης των επισκεπτών στους δημόσιους χώρους, μεγάλη αναμονή σε φέρρυ μποτ και ταξί,
έλλειψη σκιάστρων, καθημερινές διακοπές ρεύματος και νερού υπό συνθήκες καύσωνα, βρώμικοι κοινόχρηστοι χώροι και ξεχειλισμένοι κάδοι σκουπιδιών στα πιο ακατάλληλα σημεία, ημιτελείς και δυσλειτουργικές οι πολυαναμενόμενες νέες προβλήτες και ο κατάλογος δύσκολα τελειώνει. Όσοι γνωρίζουν καλά τον Πόρο μπορούν εύκολα να φέρουν παρόμοιες εικόνες στο μυαλό από περασμένα χρόνια, καθώς δυστυχώς αποτελούν χαρακτηριστικά μιας κατάστασης που διαιωνίζεται εξαιτίας λανθασμένων (ή απλώς ανύπαρκτων) χειρισμών και συντονισμού.

Σε μια εποχή που με μαθηματική βεβαιότητα η προσέλευση αυτοκινήτων στον Πόρο θα αυξάνεται συνεχώς λόγω συνδυασμού ευνοϊκών παραγόντων (απόσταση, χρόνος, κόστος κτλ), το ερώτημα πόσα αυτοκίνητα μπορούν να χωρέσουν σε ένα τόσο μικρό νησί με τόσο λίγους δρόμους δεν φαίνεται δυστυχώς να έχει απασχολήσει κανέναν αρμόδιο. Ούτε φυσικά οι τρόποι περιορισμού τους, ή μετριασμού της κυκλοφορίας τους μετά την είσοδό τους στο νησί. Αντίθετα, ο συνεχής πολλαπλασιασμός των ferryboat, τα οποία αισίως
έχουν φτάσει τα 6 (αν δεν έχουν αυξηθεί μέχρι τη δημοσίευση του κειμένου), ακυρώνει ακόμα και το μοναδικό «φυσικό» μέτρο περιορισμού τους. Τα επόμενα ερωτήματα εγείρονται αυτόματα: Πού θα κινηθούν όλα αυτά τα Ι.Χ. στο λιμάνι, στο Ασκέλι και στο Νεώρειο; Πού θα σταθμεύσουν; Εκτός πόλης η απάντηση είναι
μες στη μέση του δρόμου, στην πόλη το απέραντο τσιμέντο του νέου λιμανιού έδωσε μεν κάποιες λύσεις, αλλά ακόμη και αυτό γέμισε ασφυκτικά. Το δε το εργοτάξιο, παρότι τα έργα τελείωσαν (;) παραμένει στη θέση του, διευκολύνοντας προφανώς τον εργολάβο που δεν χρειάστηκε να το απομακρύνει καλοκαιριάτικα, αλλά ταλαιπωρώντας όλους τους υπόλοιπους. Την ίδια στιγμή το ημιδιαμορφωμένο πάρκινγκ στον χώρο του Αγίου Στεφάνου έχει γεμίσει από αυτοκίνητα του Δήμου, φορτηγά και κοντέινερς αγνώστου προέλευσης, ενώ οι επισκέπτες δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη του και τίποτα δεν τους καθοδηγεί σε αυτό.

Σαν να μην έφτανε η χαοτική αυτή κατάσταση, έπρεπε να προστεθούν και «πινελιές» όπως το δρομολόγιο του απορριμματοφόρου σε ώρα αιχμής, η μυρωδιά και η ρύπανση του λιμανιού από τα πετρέλαια που καθημερινά διαρρέουν από τον εφοδιασμό των γιωτ (με ευθύνη πρωτίστως του λιμεναρχείου, το οποίο
δεν αστυνομεύει επαρκώς το λιμάνι), οι ξέχειλοι κάδοι σκουπιδιών στην παραλιακή ζώνη, τα σκόρπια σκουπίδια στους δρόμους (με αισθητή την απουσία οδοκαθαριστών, οι οποίοι αν και υπάρχουν ήταν άφαντοι τις ώρες αιχμής) και πολλά άλλα. Ίσως η εντύπωση από όλα αυτά να απαλυνόταν για τον επισκέπτη αν υπήρχε τουλάχιστον ένας υπεύθυνος στο κιόσκι πληροφοριών της παραλίας να τον καθοδηγεί και να απαντάει στα τηλέφωνα των ταξί που μονίμως χτυπούν. Ίσως η τελική γεύση πριν την αναχώρησή του να ήταν πιο γλυκιά αν στο λιμάνι υπήρχαν, όπως σε όλα τα άλλα νησιά τις Ελλάδας, κάποια σκίαστρα, πάγκοι και
τουαλέτες για τις μεγάλες ώρες αναμονής των (όχι και τόσο καλά προγραμματισμένων) δρομολογίων των ιπτάμενων και των ferryboat.

Για ορισμένους όμως η συζήτηση για τα παραπάνω μάλλον είναι περιττή. Οι μέρες της ταλαιπωρίας πέρασαν, το ταμείο γέμισε, και όποιος μιλάει για προβλήματα «κάνει κακό στο νησί». Εξάλλου, γιατί να τα λύσουμε; Για να μας ξανατιμήσουν οι επισκέπτες μας αρκεί να μην ακούσουν για όλα αυτά.




Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Μαρία Κυπριωτάκη says:

    Μήπως σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε την εξωφρενική τιμή του φέρρυ μπότ για 5΄απόσταση, το ότι καταστρατηγούνται τα δρομολόγια, το ότι δεν υπάρχουν δρομολόγια όλο το εικοσιτετράωρο, ότι το λεωφορείο δουλεύει μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και μετά … όποτε θέλει, ότι το χειμώνα μετά τις 10 δεν υπάρχει ταξί. Μήπως το μεγαλύτερο πρόβλημα του νησιού είναι ότι θέλουμε τους τουρίστες μόνο για τον Αύγουστο; Ότι θέλουμε να “βγάλουμε” σε ένα μήνα τα “σπασμένα” όλου του χρόνου;

  2. Βlack&Red says:

    Λοιπόν πρώτα συγχαρητήρια για το άρθρο, έχει όλα τα προβλήματα μαζί. (Υπάρχουν και άλλα πολλά αν κάτσουμε και το ψάξουμε το θέμα) Όντως όσοι μένουν χειμώνα, καλοκαίρι στο νησί , έχουν μια καλύτερη εικόνα. Τον χειμώνα το νησί είναι έρημο ήσυχο χωρίς πολλά πολλά, το καλοκαίρι γεμίζει με κόσμο που είναι καλό για την οικονομία. Ας αφήσουμε το θέμα του βιολογικού καθαρισμού έξω με την σκέψη πως θα φτιαχτεί (Λέμε τώρα), και ας πιάσουμε το θέμα με τα αμάξια που λόγου του καινούργιο δρόμου που άνοιξε πριν από κάποια χρόνια μείωσε την απόσταση και όλοι έρχονται με τα αμάξια τους πια, όμως ο Πόρος αλλά και ο κάθε πόρος δεν μπορεί να αντέξει τόσα πολλά αμάξια, είχε ακουστεί πολύ ότι θα τοποθετήσουν μπάρες (Πολύ καλή ιδέα και ακόμα καλύτερα να είναι ανοιχτές οι μπάρες το πρωί κάποιες ώρες και το βράδυ να κλείνουν και όποιος θέλει να μπει μέσα στην χώρα του νησιού να το κάνει με τα πόδια). Τώρα για τα ferry boat είναι λίγο τραγική η κατάσταση αν έρθουν άλλα 3 πιστεύω πως θα μπορέσουμε να φτιάξουμε μια τεχνητή γέφυρα. Εντάξει αφού υπάρχουν τα λεφτά για την αγορά τόσο μεγάλων πλοίων τότε θα υπάρχει και η δυνατότητα να βάλουν δυο ferry boat να δουλεύουν μαζί η απλά το καλοκαίρι τα δρομολόγια να κρατάνε πιο πολλές ώρες. Και για θέμα του καινούργιο λιμανιού πιστεύω πως ακόμα δεν είναι καιρός να λέμε ότι έχει πρόβλημα από υποδομές καθώς έφτιαξαν το κυρίως μέρος για το καλοκαίρι που μας πέρασε και θέλω να πιστεύω πως θα γίνουν όλα τα απαραίτητα για την σωστή εξυπηρέτηση του κόσμου.(Εδώ θέλω να προσθέσω πως διάβασα σε ένα τοπικό site ότι έχουν παρατήσει μπουλντόζες και άλλα φορτηγά στο καινούργιο λιμάνι και δεν μπορούν να παρκάρουν Ι.Χ. , και έρχομαι να απαντήσω πως δεν τα έχουν παρατήσει απλά είναι εκεί γιατί τα έργα δεν έχουν τελειώσει και η μετακίνηση τέτοιων οχημάτων είναι πολύ ακριβή.
    Ευχαριστώ
    Black&Red

Σχολιάστε