11 «μνηστήρες» για τις μαρίνες



taiΙδιαιτέρως θερµό ήταν το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων επενδυτικών σχηµάτων στην πρώτη φάση του διαγωνισµού για τη λειτουργία, διαχείριση και εκµετάλλευση οµάδας τεσσάρων τουριστικών λιµένων που προωθεί προς αξιοποίηση το Ταµείο Αποκρατικοποιήσεων. Πρόκειται για τη µαρίνα του Αλίµου, το τουριστικό αγκυροβόλιο της Νέας Επιδαύρου, µέρος του λιµένα της Υδρας και µέρος του λιµένα και του τουριστικού καταφυγίου του Πόρου. Παράλληλα, µε ταχείς ρυθµούς προχωρούν στη δεύτερη φάση οι διαγωνισµοί για την ΕΥΑΟ και το ακίνητο στον Αγιο Ιωάννη Σιθωνίας.
Οπως ανακοίνωσε το Ταµείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του ∆ηµοσίου (ΤΑΙΠΕ∆), συνολικά 11 «µνηστήρες» εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τις τέσσερις παραπάνω µαρίνες.
Σύµφωνα µε πληροφορίες, ο κατάλογος των υποψήφιων επενδυτών περιλαµβάνει τη Lamda Development του οµίλου Λάτση µαζί µε την τουρκική Dogus (οι δύο εταιρίες συνεργάζονται ήδη στη µαρίνα Φλοίσβου), τον όµιλο Ελλάκτωρ, τον όµιλο J&P ΑΒΑΞ, την Τεχνική Ολυµπιακή, τον κατασκευαστικό όµιλο Archirodon και την εταιρία Majestic Jetties and Marinas από τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα.
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ




Comments (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Ο περίπατος του τουρίστα στην παραδοσιακή πλατεία του Πόρου ή του Γαλατά, κάτω από δέντρα και με θέα την θάλασσα μάλλον είναι — ευσεβής — πόθος. Είμαστε καταδικασμένοι να περπατάμε στο λιοπύρι, στο μπετό και την πέτρα που ψήνεις αυγά πάνω τους το καλοκαίρι και να μας κόβει την θέα η πλαστικίλα από τα σκάφη, να σκοντάυτουμε στους κάβους τους, να μας γκρεμίζουν την παραλία που κάποιος πήγε και την ακούμπησε αντί να την φτιάξει κανονικά και τράβα, τράβα τούμπαρε….

    Μα δεν αναρωτήθηκε ποτέ κανείς: Αν τα κότερα ήταν η λύση για τον τουρισμό, τόσα κότερα έρχονται και δένουν, γιατί έχουμε ακόμα κρίση; Γιατί είναι τα μαγαζιά άδεια; Μήπως η πλειοψηφία των τουριστών δεν έχει κότερο να έρθει, και δεν τον νοιάζει αν θα έχουμε μαρίνα; Αλλά έχει πόδια να περπατάει και θέλει καλύτερο περιβάλλον για περπάτημα; Έτσι μια αθώα απορία έχω, γιατί είμαι από αυτούς που δεν καταπίνουν αμάσητο ότι τους σερβίρει η τηλεόραση και τα δήθεν δελτία ειδήσεων.

  2. Πάνος Θεοχάρης says:

    Γιάννη είσαι φοβάμαι υπερβολικός και προκατηλειμένος στο θέμα.

    Δεν θα αλλάξουν πολλά πράγματα επειδή θα γίνει ιδιωτική Μαρίνα.

    Στο Πασαλιμάνι/Μαρίνα Ζέας που έγινε Ιδιωτική, πλέον είναι πολύ ποιο καθαρά, υπάρχει φύλαξη, κάτι που είναι υπέρ τόσο των σκαφών αλλά και όσων περπατάνε κάτω στην Μαρίνα.

    Στην Φλοίσβο φτιάχτηκε ένα κόσμημα που το απολαμβάνουν πέρα από τα σκάφη και ένας σωρός κόσμος από τα Νότια Προάστια. Μιλάμε από κόσμο που πάει και ξοδεύει λεφτά, μέχρι και νέα παιδιά που κατεβαίνουν βόλτα με τα ποδήλατα τους και πίνουν τα αναψυκτικά τους (ή τις μπύρες τους) αγορασμένες από το περίπτερο. Και επειδή τα πάντα είναι πεντακάθαρα, υπάρχει και ένας ασυναίσθητος σεβασμός από όλο τον κόσμο, και δεν πετάνε κάτω τα κουτάκια τους ή τα σκουπίδια τους γενικότερα (ενώ στο Πασαλιμάνι βλέπεις συχνά κουτάκια, μπουκάλια, σκουπίδια από σουβλάκια που έφαγαν στο τείχος επάνω και τα παράτησαν για τους επόμενους…)

    Ακόμα να σου πω ότι Τουρισμός δεν είναι πολλοί τομείς, από τον κλασσικό που έρχεται και μένει απλά στο φθηνότερο rooms to let without toilet και τρώει σάντουιτς φτιαγμένα από το Mini Market, μέχρι και ζάμπλουτους που βολτάρουν με 30μετρα σκάφη στο Αιγαίο και δεν έρχονται σε επαφή με τους κοινούς θνητούς σαν εμένα και σένα.

    Το 30μετρο σκάφος όμως έχει πλήρωμα (η πλειοψηφία Ελληνες, τουλάχιστον οι αξιωματικοί), πληρώνει ΝΑΤ, πληρώνει πληρώματα, πληρώνει λιμανιάτικα, πληρώνει συντήρηση, πληρώνει εφόδια. Όλα αυτά είναι λεφτά που μένουν στην χώρα μας.

    Αλλά και το 10μετρο ιστιοπλοϊκό που μαγειρεύουν μέσα, αφήνει και αυτό λεφτά, μπορεί ποιο λίγα, αλλά αφήνει, στα εφόδια που ψωνίζουν, στο ενοίκιο που πληρώνουν για το σκάφος, σε κάτι καφέδες, ποτάκια, ταβερνούλες που θα πάνε. Και αυτά λεφτά είναι.

    Αν δεν είχαμε καταστρέψει μόνοι μας και την όποια ναυπηγική μας δραστηριότητα και τα φτιάχναμε τα άτιμα στην Ελλάδα, θα ήταν πολύ μεγαλύτερα τα κέρδη μας…

  3. Γιάννης Γκούμας says:

    Δεν λέω ότι θα αλλάξουν πολλά πράγματα που η μαρίνα από δημόσια θα γίνει ιδιωτική, από την μεριά του χρήστη πεζού. Αυτό που με ενοχλεί είναι η ίδια η μαρίνα μπροστά στο τμήμα με τα μαγαζιά και τις πλατείες. Ας πάει πιο πέρα. Και να μου εξηγήσει κάποιος γιατί μας ενοχλεί να έρθουν να παρκάρουν μπροστά εκεί που καθόμαστε να πίνουμε καφέ και δεν μας ενοχλεί αν στο ίδιο μέρος δέσουν το κότερο. Θα μου πεις το αυτοκίνητο είναι από μέταλλο και έχει ρόδες, ενώ το σκάφος είναι πλαστικό και έχει προπέλα…. ναι είναι διαφορά.

    Επίσης ο τουρισμός δεν είναι ίσως πολλοί τομείς, αλλά τα δάχτυλά μου δεν φτάνουν για να τους μετρήσουν (παραθεριστικός, αθλητικός, συνεδριακός, επαγγελματικός, ιαματικός, εκπαιδευτικός, … εντάξυ άμα βάλω και το 2ο χέρι μπορεί και να φτάνουν αν δεν ξεχνάω μερικές κατηγορίες).

    Έχω περάσει από την Ζέα… δεν έχει ιδιαίτερο κόσμο μέρα μεσημέρι στο λιοπύρι και δεν έχει και κάτι να προσφέρει στον πολύ κόσμο άλλη ώρα, εκτός από περίπατο κοντά στη θάλασσα, βέβαια τώρα βρήκανε καλύτερο μέρος χωρίς σκάφη…. την διαδρομή του τραμ στην παραλιακή.
    Η γραφικότητα της περιοχής δεν μας απασχολεί.

    Δεν έχει καμία σχέση το πού φτιάχτηκαν τα σκάφη με το πώς επηρεάζουν την συνολική εικόνα της παραλίας. Οι ζάμπλουτοι μπορεί να μην έρχονται σε επαφή μαζί μας, αλλά μας κόβουν τη θέα. Αν δέσουν λίγο πιο πέρα πάλι θα ψωνίσουν ότι ψωνίσουν για το σκάφος. Αλλά θα κάνουν και χώρο για τους υπόλοιπους, τη μάζα που δεν τους ενδιαφέρει το σκάφος, αλλά αυτά που περιγράφω.

  4. Πάνος Θεοχάρης says:

    Το μυστικό και για τα αυτοκίνητα αλλά και για τα σκάφη, είναι τα αντικείμενα να βρίσκονται κάτω από το επίπεδο των ματιών.

    Έτσι στο Πασαλιμάνι (το εσωτερικό μέρος της Ζέας) όλες οι καφετέριες είναι στο επάνω μέρος (πάνω από το τείχος) και δεν σε ενοχλούν ούτε τα αυτοκίνητα, ούτε τα σκάφη (ειδικά στην Πλατεία Αλεξάνδρας), ενώ μέσα στην Ζέα, αν ξαναπάς, να παρατηρήσεις ότι όλες οι καφετέριες είναι από την μέσα πλευρά του δρόμου (όπως και στον Πόρο από την πλατεία Μουσείου και μέχρι το Προγυμναστήριο), αλλά οι 3 από τις 4 (Flocafe, Bayway, και πρώην Kitchen) έχουν φτιάξει ξύλινα κατάστρωμα για να σηκώσουν τα τραπέζια ποιο ψηλά από τα αυτοκίνητα που περνάνε, για να μην σε κόβουν στο μάτι.

    Για μένα στον Πόρο στο κομμάτι Πλατεια Μουσείου – Προγυμναστήριο, σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι μετακινήθηκαν οι τραπεζαρίες μέσα από τον δρόμο (π.χ. το δικό μου μαγαζί είχε τραπέζια απέναντι παλιά), και βρέθηκαν και χαμηλά στο επίπεδο του δρόμου. Έτσι σε ενοχλούν περισσότερο τα αυτοκίνητα και κυρίως τα μηχανάκια με τα οποία βγάζουμε όλη την βλαχιά και έλλειψη παίδειας που έχουμε ως λαός, και τα παρκάρουμε μπροστά από τα τραπέζια γιατί βαριόμαστε να τα αφήσουμε 20 μέτρα παρακάτω, ή τα παρατάμε αναμμένα για “λίγο” και ας τρώνε το καυσαέριο μας όσοι πίνουν καφέ.

    Αν κάτσεις στα Μαγαζιά μετά την πλατεία Μουσείου και προς την Πούντα, επειδή είναι από την έξω μεριά της παραλίας, ποιο ψηλά από τον δρόμο αλλά και από τα σκάφη (καθότι μόνο ιστιοπλοϊκά και μικρές ψαρόβαρκες συνήθως δένουν από εκεί), η παρουσία τους ενοχλεί πολύ λιγότερο.

    Για μένα θα έπρεπε να υπήρχε ανάπλαση όλης της παραλιακής ζώνης, μεγάλωμα της παραλίας, ύψωση της, όλα τα τραπέζια από την έξω μεριά και διατήρηση ικανοποιητικού χώρου για περπάτημα του κόσμου, κατάργηση πάρκινγκ της αγοράς (καθότι το πάρκινγκ εκεί μόνο τον κόσμο που πάει να ψωνίσει δεν εξυπηρετεί) και βούρδουλας στους ντόπιους κυρίως για το παρκάρισμα αυτοκινήτων και μηχανάκια, γιατί προφανώς με το καλό δεν μαθαίνουμε. Έτσι θα βελτιωνόταν κατά πολύ η παραλία του νησιού, θα υπήρχαν περισσότερες θέσεις για τις καφετέριες και τις ταβέρνες.

    Μια τέτοια ανάπλαση βέβαια θέλει λεφτά που δεν υπάρχουν, και μια λύση θα ήταν να ήταν υποχρέωση του ανάδοχου της μαρίνας να κάνει αυτές τις αλλαγές (όπως έγινε στην Ζέα και στον Φλοίσβο όπου οι ανάδοχοι έριξαν πολλά λεφτά), αλλά εμείς αντί να δούμε πως θα βγούμε ωφελημένοι από την ιδιωτικοποίηση, προτιμήσαμε να στυλώσουμε τα πόδια και στο όχι σε όλα, ώστε τέλος να μην κερδίσουμε απολύτως τίποτα…..

  5. Γιάννης Γκούμας says:

    Σωστό αυτό που λες για το ύψος του βλέμματος και γενικά εντός εκτός οπτικού πεδίου. Σωστό και το ότι καλό θα ήταν να μην βαριόμασταν να παρκάρουμε πιο πέρα και να περπατήσουμε λίγο. Πάνω σε αυτό θα πατήσω και θα πω πώς εφόσον δεν μπορούμε να δέσουμε τα σκάφη πιο πάνω ή πιο κάτω, ας τα δέσουμε πιο πέρα και αυτά. Ας γίνει η μαρίνα πιο πέρα και να περπατήσουν και αυτοί, όχι μόνο εμείς.
    Δεν χρειάζεται να ψηλώσει η παραλία και δεν γίνεται γιατί τότε τα κτίρια πίσω της θα θαφτούν πίσω από ένα τοίχο σαν το Σινικό τείχος. Και αν είναι να γίνει κάποια ανάπλαση όπως λες, αυτό που χρειάζεται δεν είναι ακριβό. Δέντρα χρειάζεται μέσα σε αλτάνες όπως είναι αυτά στο πορθμείο των φεριμπόουτ Πόρου Γαλατά, στις οποίες μπορείς να κάτσεις κάτω από την σκιά σου να ξαποστάσεις, με κατάλληλη διαμόρφωση ώστε να μπορούν να καθήσουν αντικρυστά μικρές ομάδες ανθρώπων.

    Ερώτηση κρίσεως: Είναι τυχαίο ότι όλοι όσοι περνάνε Γαλατά και φτάσουν αρκετά νωρίτερα επιλέγουν τον ίσκιο ή το A/C του αυτοκινήτου τους ή έστω τον ίσκιο εντός της καμπίνας του αυτοκινήτου, για όσους περνούν απέναντι με το αυτοκίνητο;

    Έχει βάλει ποτέ κανείς θερμόμετρο δωματίου κάτω από δέντρο, κάτω από τέντα και στον ήλιο να δει τις διαφορές; Θα το κάνω για να έχουμε και πειραματικά αποτελέσματα για χάρη της συζήτησης.

Σχολιάστε