Υπερψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας – έρχονται περικοπές στα δρομολόγια



DSC00099Επί της αρχής, εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων, υπερψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας από τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση, ενώ σήμερα αναμένεται και η υπερψήφισή του επί των άρθρων.

Σε σημεία αιχμής αναδεικνύονται, το άρθρο 19 για την υπό προϋποθέσεις υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας των κατωτέρων πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία και τα σκάφη αναψυχής, η μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων στην ακτοπλοΐα και την Αδριατική τους χειμερινούς μήνες, η μείωση της δρομολόγησης των ταχύπλοων από επτά μήνες σε τέσσερις, καθώς και η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογούν δεύτερο πλοίο στην ίδια γραμμή, μονάχα για δύο μήνες το χρόνο αντί του υποχρεωτικού δεκάμηνου που ίσχυε ως σήμερα. Αντιδράσεις έχει επίσης πυροδοτήσει η τροπολογία του γραμματέα της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά τη διάρκεια των απεργιών της ΠΝΟ, (που έχει προκαλέσει και την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας).

Τα παραπάνω μέτρα επί της ουσίας σηματοδοτούν τη δραστική μείωση των δρομολογίων προς τα νησιά ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες έχοντας ως συνέπεια την σημαντική υποβάθμιση των θαλάσσιων συγκοινωνιών.

Η κυβέρνηση κάνει λόγο για κινήσεις εκσυγχρονισμού, τόνωσης της αγοράς εργασίας και εγκατάλειψης ενός παρωχημένου μοντέλου που ισχύει από το 1974 ενώ η αντιπολίτευση μιλά για χαριστικές ρυθμίσεις υπέρ των εφοπλιστών.

Οι αντιδράσεις των κομμάτων

«Εκτός της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που συγχαίρει τον υπουργό και την κυβέρνηση, όλοι οι κλάδοι των εργαζομένων που ασχολούνται με τη ναυτιλία, είναι αντίθετοι χωρίς καμία εξαίρεση» ανέφερε ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης. «Με το άρθρο 19 καταργείτε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καταργείτε τη 10μηνη υποχρεωτική ναυτολόγηση, μειώνετε τη δρομολόγηση των ταχύπλοων στους τέσσερις μήνες. Είναι ή δεν είναι όλα αυτά, αιτήματα της ΕΕ;» ρώτησε.

«Κάνω ό,τι είναι σωστό για την πατρίδα στις δύσκολες στιγμές που περνά. Αν επιχειρείτε τέτοιου είδους ανήθικες ταυτίσεις του υπουργού Ναυτιλίας με συμφέροντα, δεν μπορείτε να το πράξετε με τέτοιο επιχείρημα» απάντησε ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης.

«Αν προχωρήσετε στο νομοσχέδιο, τον χειμώνα δεν θα υπάρχουν καράβια» υποστήριξε με τη σειρά του ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος. «Όταν ήμουν υπουργός Ναυτιλίας, οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας που δεν είχαν χρηματοδότηση, έρχονταν κάθε Νοέμβριο και μας έλεγαν πως το βαπόρι τους έχει βλάβη, για να καταφέρουν να κάνουν 6μηνη την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση. Αντί για ακτοπλοΐα, δημιουργείστε συγκοινωνία! Δεν είναι δυνατόν να δίνονται δισεκατομμύρια για τις συγκοινωνίες της Αττικής και μονάχα 100 εκ. ευρώ για την ακτοπλοΐα! Χαμηλώστε τη φορολογία στα ναυπηγεία στο 8% και δώστε ευκαιρίες για να δουλέψουν!».

Δριμύ κατηγορώ στην κυβέρνηση εξαπέλυσε και η Διαμάντω Μανωλάκου του ΚΚΕ.«Νομιμοποιείτε την απεργοσπασία (…) Βαφτίζετε εκσυγχρονισμό την επιστροφή στον Μεσαίωνα. Η πολιτική σας κτυπά με άγριο τρόπο το λαό, επαυξάνει τα προνόμια του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Είναι το δικό τους νομοσχέδιο!»

Η Χρυσή Αυγή καταψήφισε το νομοσχέδιο, «το οποίο πουλά και τα ασημικά της ναυτιλίας μας» όπως ανέφερε.

ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ υπερψήφισαν το νομοσχέδιο τασσόμενοι υπέρ της δρομολόγησης του «πλοίου ασφαλείας» που όπως υποστήριξαν θα εξασφαλίζει τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων κατά την περίοδο της απεργίας της ΠΝΟ.
Πηγή: Το Ποντίκι




Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Ιωάννης Πουλάκης says:

    Εγώ νομίζω πως είναι απαραίτητο το Υπουργείο Εμπ. Ναυτιλίας για την Χώρα μας. Στα δικά μου χρόνια υπηρετούσαν στα 3.000 Ελληνόκτητα πλοία πάνω από 100.000 Έλληνες ναυτικοί και προσέφεραν στην Ελλάδα εκατοντάδες εκατ. δολάρια, αφού το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ερχόταν πρώτο και μετά ακολουθούσε το τουριστικό και οι εξαγωγές. Τότε τα πληρώματα των καραβιών έπαιρναν διπλάσιους και τριπλάσιους μισθούς από τους αντίστοιχους της στεριάς. Και σήμερα είναι ανάγκη ν’ απασχοληθούν στην Ελληνική Ναυτιλία χιλιάδες κατώτερα πληρώματα, που ούτως ή άλλως οι μισθοί όσο κι αν είναι στα κάτω τους, υπερβαίνουν πάλι το διπλάσιο των μισθών της στεριάς. Για φανταστείτε πόσες χιλιάδες άνεργοι θ΄ανακουφιστούν; Πρέπει και οι Έλληνες εφοπλιστές να εκπληρώσουν κάποτε το καθήκον τους προς την πατρίδα, προσλαμβάνοντας επιτέλους Έλληνες ναυτικούς. Και οι συνδικαλιστές, που τόσα δεινά έχουν προκαλέσει στην πατρίδα μας σε όλους τους τομείς, θα πρέπει κάποτε να μην κοιτάνε μόνο την εξασφάλιση της αργόμισθης καρέκλας τους, αλλά ν’ αποβλέπουν στο γενικό συμφέρον της Χώρας, που τώρα πλήττεται σφοδρά εξ’ αιτίας των πολιτικών και των συνδικαλιστών. Αυτό πια είναι κοινό σε όλους τους Έλληνες.

  2. Πάνος Θεοχάρης says:

    Τo ίδιο το νομοσχέδιο παρότι σε γενικές γραμμές θα φέρει κάποια θετικά αποτελέσματα, παρόλα αυτά εξακολουθεί και είναι προς την λάθος κατεύθυνση.

    Όσον αφορά την αντιπολίτευση, είναι ένα κλασσικό παράδειγμα γιατί αυτή η χώρα πάει κατά διαόλου, και θα συνεχίσει να πηγαίνει κατά διαόλου.

    Το υποχρεωτικό 10μηνο είναι ένα μεγάλο λάθος που συνεχίζεται. Θα πρέπει να πάψουν οι “άδειες” (αν και δεν λέγονται έτσι πλέον) να είναι των πλοίων, και να αρχίσουν να είναι των εταιρειών. Δεν είναι δυνατόν ακόμα και ο Πόρος να εξυπηρετείτε τον χειμώνα από ένα πλοίο που έχει περισσότερα άτομα οργανική σύνθεση από ότι οι επιβάτες που κουβαλάει. Πως μετά να υπάρχει καθημερινό δρομολόγιο ?

    Η Ελληνική σημαία στα επιβατικά της Αδριατικής έχει εξαφανιστεί. Αιτία είναι η κατά πολύ ανταγωνιστικότερη σημαία της Ιταλίας στα θέματα των πληρωμάτων. Εμείς έχουμε 2 επιλογές, είτε να γίνουμε ανταγωνιστικοί, είτε να στυλώσουμε τα ποδάρια (γνωστή τακτική μας) και να βλέπουμε τα πλοία μας ένα ένα να αλλάζουν σημαία….

    Η ναυτιλία είναι ο κατεξοχήν διεθνής τομέας, όπου το τι κάνουν οι υπόλοιποι επηρεάζει και εσένα, και εμείς (ειδικά η αντιπολίτευση) αντιδρούν σαν να είμαστε μόνοι πάνω στον πλανήτη.

    Και τέλος επειδή κάτι είχε γράψει και ο Πάνου για τα ναυπηγεία. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο το κόστος, αλλά κυρίως το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ. Στοιχίζει πολύ περισσότερο στον εφοπλιστή να αργήσει το καράβι να τελειώσει κατά ένα μήνα, από ότι να πληρώσει 20% και 30% παραπάνω την επισκευή του. Η τακτική του ΠΑΜΕ/ΚΚΕ να μπλοκάρει τα πλοία, έχει καταστήσει το Πέραμα αλλά και τα υπόλοιπα ναυπηγεία ανεπιθύμητα και επικίνδυνα ζημιογόνα σε όλους τους εφοπλιστές, καμία ΕΕ δεν φταίει γι’ αυτό, παρά μόνο εμείς οι ίδιοι.

Σχολιάστε