Τα επικίνδυνα σημεία της Επαρχιακής Οδού Δρυόπης- Γαλατά (φωτογραφίες)



Με τον Ιούλιο να σηματοδοτεί την περίοδο τουριστικής αιχμής για τον Πόρο και την Τροιζηνία, η αρνητική εικόνα στον δρόμο μέσω του οποίου γίνεται η πρόσβαση από την Αθήνα στην περιοχή, γίνεται εντονότερη, πιο εμφανής και δυστυχώς, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.

Αναφερόμαστε στο έργο της βελτίωσης της Επαρχιακής Οδού Δρυόπης – Γαλατά από τον κόμβο της Καλλονής.

Το εν λόγω έργο φέρει την ονομασία “Βελτίωση Επαρχιακής Οδού Δρυόπης [Κόμβος Καλλονής] – Γαλατάς [Διακριτό τμήμα Βελτίωσης] Προϋπολογισμός : 31.000.000,00 €”. Υπαγόταν στο “Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα [Αττική 2007 – 2013]”.

Παρά τον έντονο προβληματισμό που είχαν εκφράσει φορείς και παράγοντες της περιοχής, για την αναγκαιότητα του παραπάνω έργου, η έναρξη των εργασιών ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2014.

Σήμερα, 4,5 χρόνια μετά τις πρώτες εργασίες, το έργο παραμένει ουσιαστικά στάσιμο, με την επαρχιακή οδό να θυμίζει ρημαγμένο εργοτάξιο σε πολλά σημεία της, γεγονός που αποτελεί αφενός δυσφήμιση για την περιοχή και αφετέρου, εγείρει σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια των οδηγών.

Οι οδηγοί της περιοχής έρχονται αντιμέτωποι με ένα αποκρουστικό θέαμα, ταξιδεύοντας σε μια – κατά τα άλλα- πανέμορφη περιοχή: Παρατημένα οικοδομικά υλικά και μπάζα, πεταμένες ταμπέλες και κώνοι στην άκρη του δρόμου, λανθασμένη σήμανση και διαγραμμίσεις, επικίνδυνα ανισόπεδο οδόστρωμα, επικίνδυνα “σαμαράκια”  και πολλά άλλα.

Σκουπίδια στην άκρη του δρόμου

Άχρηστα οικοδομικά υλικά στην Ψήφτα

Οικοδομικά υλικά σε παραθεριστικές κατοικίες

Ανισόπεδο οδόστρωμα

Πεταμένες ταμπέλες και οικοδομικά υλικά

Σπασμένοι κώνοι

Πεταμένα μπάζα

Επικίνδυνο σαμαράκι

Επικίνδυνο σημείο

Οικοδομικά υλικά στην Ψήφτα

Λανθασμένη σήμανση. Δεν υπάρχει φανάρι στην περιοχή.

Λανθασμένη σήμανση στην Ψήφτα. Δεν υπάρχει φανάρι.

Συνοπτικά, το τμήμα της επαρχιακής οδού, από την διασταύρωση της Δρυόπης μέχρι τους Αγίους Αποστόλους, παραμένει ημιτελές και προφανώς επικίνδυνο για όσους το χρησιμοποιούν, καθώς δεν τηρούνται σε πολλά σημεία οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις ασφαλείας και σήμανσης.

Επιπλέον, οι τελευταίες εργασίες στο άκρως επικίνδυνο σημείο μεταξύ Νερατζιάς (επικίνδυνη στροφή) και Βληχού (στα άσπρα σπίτια, από την Ανατολική είσοδο της Καλλονής) έγιναν πριν περίπου από περίπου 4 μήνες.

Συγκεκριμένα, είχαν προλάβει να επέμβουν στο άκρως στενό επικίνδυνο σημείο του οδοστρώματος μεταξύ της επικίνδυνης στροφής της Νεραντζιάς και πρώτης στροφής Αριστερά πριν το Βληχό.

Σύμφωνα με μαρτυρίες των κατοίκων, ο δρόμος μεταξύ των δύο αυτών σημείων είχε κατασκευαστεί περίπου το 1953 με χειρωνακτική και προσωπική εργασία των ντόπιων κατοίκων. Στο βραχώδες τμήμα στο ύψος του οδοστρώματος προς τον γκρεμό (Δεξιά πλευρά όπως ανεβαίνουμε προς την Δρυόπη) είχε κατασκευαστεί πέτρινος τοίχος χωρίς τσιμέντο.

Εκεί ο δρόμος στένευε επικίνδυνα και με δυσκολία διέρχονταν με αντίθετες πορείες δύο φορτηγά ή λεωφορεία. Είχαν τοποθετηθεί προστατευτικές σιδερένιες μπάρες για την πρόληψη, ως μέτρον ασφαλείας σε περίπτωση ατυχήματος (κίνδυνος για το όχημα το οποίο ανέβαινε, ακολουθώντας την Δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας να βρεθεί το όχημα στον γκρεμό, γιατί εκεί καταλήγει).

Από τις εργασίες “βελτίωσης της οδού”, γκρεμίστηκε το εν λόγω τοιχίο με προφανή σκοπό την διαπλάτυνση του επικίνδυνου σημείου μέσω τσιμεντένιου τοιχίου. Μαζί με το ατελές γκρέμισμα του εν λόγω πέτρινου τοιχίου, αφαιρέθηκαν και οι προστατευτικές σιδερένιες μπάρες.

Ο δρόμος στένεψε σχεδόν κατά το ήμισυ, έτσι όπως φαίνεται είναι κούφιος και δυνατόν κινδυνεύει να υποχωρήσει ανά πάσαν στιγμήν, με ολέθρια δυνατόν θανατηφόρα αποτελέσματα. Βέβαια το επίμαχο σημείο του δρόμου, έχει μετατραπεί σε μονόδρομο αφού τοποθετήθηκε σήμανση ρυθμίσεως της κυκλοφορίας με δεκάλεπτη αναμονή διέλευσης.

Όπως μας κατήγγειλαν κάτοικοι της περιοχής, έχουν παρατηρηθεί επικίνδυνα φαινόμενα παραβατικότητας των σηματοδοτών ρυθμίσεως της κυκλοφορίας τόσο κατά τις νυχτερινές ώρες, όσον και κατά την διάρκεια της ημέρας, από ασυνείδητους οδηγούς. Συν τοις άλλοις, λόγω της κατάστασης του δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο, δυσχεραίνεται και η απαραίτητη ταχεία πρόσβαση ασθενοφόρου.

Οι εργασίες στην περιοχή διακόπηκαν περί τα μέσα Μαρτίου 2018. Το άκρως επικίνδυνο αυτό τμήμα της Ε.Ο. παρουσιάζεται στις  φωτογραφίες.

Ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω εγκυμονεί επικίνδυνες συνθήκες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, γεγονός που διαπιστώνουν καθημερινά οι διερχόμενοι οδηγοί.

Σε διαφορετικό σημείο κοντά στην Καλλονή, μας έχει γίνει καταγγελία για επικίνδυνα λανθασμένη διαγράμμιση, όπου σε μια στροφή, η κίτρινη γραμμή στο μέσο της οδού, οδηγεί τους οδηγούς εκτός δρόμου. Το συγκεκριμένο σημείο, εγκυμονεί κινδύνους, ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες, όπου πολλοί οδηγοί ακολουθούν τις διαγραμμίσεις των οδών. Δείτε τις φωτογραφίες.

Τέλος, όπως έχουν επισημάνει και στο παρελθόν, με αρθρογραφία τους πολίτες της περιοχής, μεγάλο κίνδυνο εγκυμονούν και τα μεγάλα χαντάκια τα οποία τα οποία κατασκευάστηκαν ως «έργα συλλογής ομβρίων υδάτων».

Μέχρι σήμερα αυτά τα τεράστια τσιμεντένια χαντάκια δεν προφυλάσσουν τον οδηγό μέσω των προβλεπόμενων, για λόγους ασφαλείας, προστατευτικών μπαρών. Έτσι σε περίπτωση ατυχήματος το αυτοκίνητο θα οδηγεί κατευθείαν μέσα στο τσιμεντένιο χαντάκι, με πιθανά θανατηφόρο αποτέλεσμα.

Το Porosnews.gr κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τους υπεύθυνους των εν λόγω εργασιών, την Περιφέρεια Αττικής και εφιστά την μεγάλη προσοχή των οδηγών που θα διαβάσουν το ρεπορτάζ και διέρχονται συχνά από τα σημεία που επισημαίνουμε.

Δεν περιμένουμε απαντήσεις για το άρθρο μας, αλλά έργα για την άμεση βελτίωση της υφιστάμενης εικόνας που παρουσιάζει ο δρόμος, ώστε να μη θρηνήσουμε θύματα.

Θα επανέλθουμε για το θέμα, όπως επίσης και για το θέμα της ανακατασκευής του λιμανιού του Πόρου, που είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον περασμένο Ιανουάριο.




Comments (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ΠΑΚΩΜΟ says:

    Πάντως ο κ αντιπεριφερειάρχης μας είχε διαβεβαιώσει ότι τα έργα θα είχαν τελειώσει το Πάσχα του 2018.Υπενθυμίζω ,σχετικά,την διαβεβαίωση του κ Μπετενιώτη το 1983 ότι ο δρόμος Δρυόπης -Αρχαίας Επιδαύρου θα παρεδίδετο σε δύο ή το πολύ τρία χρόνια (δηλαδή το 1985 ή 1986) και εδόθη στην κυκλοφορία ,αν δεν κάνω λάθος, το 2006.Συνηθισμένο το βουνό από τα χιόνια

  2. ΠΑΚΩΜΟ says:

    Στο προηγούμενο σχόλιό μου ανέφερα (εκ παραδρομής) το όνομα του κ Μπετενιώτη,αντί άλλου βουλευτού του ιδίου κόμματος.Από τον κ.Μπετενιώτη,τον οποίον εκτιμώ ιδιαιτέρως,ζητώ συγγνώμη για την ,εκ παραδρομής επαναλαμβάνω ,αναφορά του ονόματός του.

  3. Τάσος Γκούμας says:

    Το επικίνδυνο σημείο του δρόμου είναι ότι αφού ο φορολογούμενος καταθέτει το φόρο του στο Δημόσιο μετά αδιαφορεί για το που θα πάνε τα λεφτά του.
    Αυτό το κανονίζει ο κάθε εκλεγμένος, ο κάθε εργολάβος, ο κάθε αναίσθητος για τις πραγματικές ανάγκες του φορολογουμένου.

Σχολιάστε