ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ: Πανάκριβα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στον Αργοσαρωνικό



Ανακοίνωση με θέμα: Πανάκριβα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στις γραμμές του Αργοσαρωνικού – Σε ρόλο θεατή το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, εξέδωσε σήμερα 20 Αυγούστου το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ και το τμήμα Ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει:

Πανάκριβα ναύλα υποχρεώνονται να πληρώνουν μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες των νησιών του Αργοσαρωνικού με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να περιορίζεται σε ρόλο «θεατή».
Η γραμμή του Αργοσαρωνικού, απ’ όπου διακινούνται κάθε χρόνο περισσότεροι από 2 εκατομμύρια επιβάτες (στην διάρκεια του 2011 διακινήθηκαν 2.278.694 επιβάτες σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ ΑΕ) έχει έντονα χαρακτηριστικά αστικής συγκοινωνίας (με καθημερινές μετακινήσεις π.χ από και προς Αίγινα, Αγκίστρι κ.α.).

Ωστόσο, τα ναύλα, που διαμορφώνονται ελεύθερα με το πρόσχημα του «ανταγωνισμού» έχουν φτάσει στα «ύψη».
Χαρακτηριστικά παραδείγματα:

1. Πειραιάς- Αίγινα: (Η απόσταση είναι 18 μίλια). Οι τιμές των ναύλων σε συμβατικά πλοία κυμαίνονται μεταξύ 8,5- 9,5 ευρώ και στο ταχύπλοο φθάνουν σε 13,50 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή ανά μίλι κυμαίνεται από 0,47 ευρώ- 0,52 ευρώ/ή 0,75 ευρώ με ταχύπλοο.
Εάν κάποιος χρειάζεται να μετακινείται 3 φορές την εβδομάδα από την Αίγινα στον Πειραιά, όπως συμβαίνει με πολύ κόσμο (άλλοι χρειάζονται να κάνουν καθημερινά την διαδρομή) θα χρειαστεί μόνο για ναύλα (με ταχύπλοο) 324 ευρώ τον μήνα!!!

2. Πειραιάς- Πόρος: Η απόσταση είναι 31 μίλια και η τιμή σε ταχύπλοο (δεν υπάρχει συμβατικό) είναι 22,50 ευρώ.
3. Πειραιάς- Ύδρα: Η απόσταση είναι 38 μίλια και η τιμή σε ταχύπλοο σε οικονομική θέση (δεν πηγαίνει συμβατικό) είναι 25,50 ευρώ. Την ίδια ώρα το εισιτήριο (οικονομική θέση- σε συμβατικό πλοίο) σε άλλες γραμμές, με πολύ μεγαλύτερη απόσταση, όπως π.χ. στην γραμμή Ραφήνα- Τήνου, όπου η απόσταση είναι 64 μίλια (σχεδόν διπλάσια απόσταση από Πόρο και Ύδρα) είναι μόλις 24 ευρώ.
4. Πειραιάς- Σπέτσες: Η απόσταση είναι 53 μίλια και ο ναύλος σε ταχύπλοο σε οικονομική θέση (δεν υπάρχει στη γραμμή συμβατικό πλοίο) είναι 35 ευρώ. Την ίδια ώρα το εισιτήριο οικονομικής θέσης σε συμβατικό πλοίο σε άλλες γραμμές, με πολύ μεγαλύτερη απόσταση είναι μόλις 32,50 ευρώ
«Όλα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι τα ναύλα στα πλοία της ακτοπλοΐας βρίσκονται έξω από κάθε λογική. Στον Αργοσαρωνικό, μάλιστα, που έχει χαρακτηριστικά αστικά αστικής συγκοινωνίας η κατάσταση έχει ξεφύγει », υπογραμμίζει ο βουλευτής Α’ Πειραιά και νησιών του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας. Και προσθέτει:
«Αυτή η αλλοπρόσαλλη τιμολογιακή πολιτική, που στρέφεται αποκλειστικά σε βάρος των νησιών, είναι αποτέλεσμα της ασύδοτης λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με τη σημερινή κυβέρνηση αλλά και τις προηγούμενες να τους έχουν παραδώσει όλο το πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας και να παραμένουν σε ρόλο θεατή».
«Εμείς καλούμε τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου έστω και τώρα να ασκήσει το δικαίωμα που του δίνει το άρθρο 2 του νόμου 2932/01και να επιβάλλει υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας στα δρομολογημένα πλοία στον Αργοσαρωνικό για τον εξορθολογισμό των ναύλων αλλά και για την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, που έχουν μειωθεί δραματικά μετά την αποδρομολόγηση δύο πλοίων», τονίζει ο κ. Δρίτσας και προσθέτει ότι «χρειάζεται επιτέλους ένας πλήρης εξορθολογισμός του ναυλολογίου προς όφελος του καταναλωτή».
Τμήμα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ -ΕΚΜ

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
20/8/2012




Comments (4)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. spiros says:

    τι επιδοτησεις εχει παρει η hellenic seaways, με τι ορους και υποχρεωσεις? Μηπως εχει ερθει η ωρα να ζητησουμε το λογαριασμο?

  2. Γιάννης Γκούμας says:

    Η αιτία του προβλήματος είναι το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε είτε ταχύπλοα (πολλά καύσιμα)είτε πολύ μεγάλα συμβατικά καράβια (πάλι πολλά καύσιμα) χωρίς να υπάρχει ανάγκη για τόσο μεγάλα πλοία τουλάχιστον για το μεγαλύτερο διάστημα του χρόνου. Με τον νέο δρόμο της επιδαύρου πολλοί πλέον χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για τις μετακινήσεις διότι είναι περίπου ίδια αξία (συνυπολογίζοντας διόδια και φθορές) είτε με 2 ναύλα του συμβατικού είτε με 1 νάυλο του ταχύπλοου, προσθέτοντας την ευκολία του να ταξιδέψει οποιαδήποτε ώρα.
    Παλιότερα χρησιμοποιούνταν μικρότερα πλοία με μικρότερο κόστος για τις εταιρίες. Μήπως ήρθε η ώρα να ξαναγυρίσουμε σε αυτά;

  3. Πάνος Θεοχάρης says:

    @Spyros

    Καμία επιδότηση δεν έχει πάρει για τις γραμμές του Αργοσαρωνικού, και νομίζω ότι γενικά η HSW δεν πρέπει να έχει συμμετάσχει σε καμία γενικότερα άγονη γραμμή.

    @Γιάννης Γκούμας.
    To τραγικό της ιστορίας είναι ότι τα ταχύπλοα μεταφέρουν περισσότερο κόσμο με υψηλότερο εισιτήριο αλλά και λιγότερα καύσιμα από ότι τα συμβατικά !

    Από την μια η κρίση, από την άλλη τα μεγάλα καράβια, αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα με τα πορθμεία του Πόρου Γαλατά.

    Η HSW δεν ασχολήθηκε ποτέ με την γραμμή σωστά, απλά έβαλε τα μικρότερα καράβια που τις είχαν περισσέψει, τα οποία ήταν πολύ μεγάλα για την γραμμή. Ακόμα ποτέ δεν ασχολήθηκε με τις επιπτώσεις της βελτίωσης του οδικού άξονα που σε συνάρτηση με τα πολύ υψηλά κόστη μεταφοράς ΙΧ οδήγησε στην εγκατάλειψη των ΙΧ από τα συμβατικά.

    Σήμερα η HSW έχει πολύ μεγάλα οικονομικά προβλήματα και κρέμεται σε μια κλωστή, ενώ ξεπουλάει τα πάντα όπως τα HighSpeed 1, 2 & 3, Flying Cat 2, Artemis, Nefeli, μερικά υδροπτέρυγα, και έπεται συνέχεια (έχω ακούσει ότι ένα εκ των 2 συμβατικών θα μας αποχαιρετήσει τον Σεπτέμβρη, οπότε το άλλο που θα μείνει θα κάνει μόνο Αίγινα.

    Από μια εταιρεία που καταρρέει, είναι κωμικοτραγικό να περιμένεις ότι θα κάνει κάτι γιατί της ασκείς πολιτική πίεση. Έτσι δεν ήθελα να κακοκαρδίσω των κ. Αθανασίου (εκ της μειοψηφίας του Δήμου Τροιζήνας), οπότε δεν σχολίασα τις ανακοινώσεις περί αποτελεσμάτων από τις επαφές που είχε, βέβαια σχολίασα αρνητικά τις επιστολές διαμαρτυρίας που έκανε ο Δήμος Πόρου παρασυρμένος για ακόμα μια φορά από την αντιπολίτευση, καθότι ήταν γεγονός ότι δεν θα έφερναν κανένα αποτέλεσμα. (αν και όπως είπε ένας φίλος, “οι επιστολές είναι τσάμπα”).

    Και η αντιπολίτευση του Δήμου Τροιζηνίας, αλλά και του Πόρου, δεν έχουν αντιληφθεί φοβάμαι το πως λειτουργεί πλέον το σύστημα. Σε μια φιλελεύθερη οικονομία πάντως όταν υπάρχουν ανάγκες οι οποίες μπορούν να γεννήσουν κέρδη, πάντα θα βρεθεί ένας ή κάποιοι επιχειρηματίες όπου θα προσφερθούν να καλύψουν τις ανάγκες αυτές.

    Όταν θα το συνειδητοποιήσουν αυτό, θα καταλάβουν κιόλας ότι η λύση στο πρόβλημα είναι η “πρόσκληση” νέου/νέων επιχειρηματία όπου θα του παρουσιάσουν με στοιχεία την ανάγκη και το απαιτούμενο προϊόν.

  4. Γιάννης Γκούμας says:

    Εγώ αναφερόμουν σε καράβια μικρότερα από τα τωρινά συμβατικά αλλά επίσης συμβατικά και όχι ταχύπλοα. Είχα προλάβει τέτοια καράβια (εντάξυ κάνανε περισσότερες ώρες αλλά πήγαινες στην δουλειά σου).
    Γιατί όμως αποσύρθηκαν αυτά τα καράβια; Γιατί επιτρέψαμε μονοπώλιο;
    Οι επιστολές από μόνες τους μπορεί να μην μετράνε πολύ στον υπουργό, αλλά αν έχουν από πίσω τους ένα δημοψήφισμα 5000 κατοίκων (5000 ψήφων), έχει άλλο αντίκτυπο. Αν ποτέ μονιάσουμε μεταξύ μας θα είμαστε πιο ισχυροί.

Σχολιάστε