Πως διαχειρίστηκε την διακοπή ηλεκτροδότησης στον Πόρο ο Κρατικός Μηχανισμός



Το αρχικό σοκ που προκάλεσε η είδηση της πτώσης του ελικοπτέρου στο δίαυλο Πόρου – Γαλατά και ο θάνατος των τριών συνανθρώπων μας, το μεσημέρι της Τρίτης 20 Αυγούστου 2019, ήρθε να διαδεχτεί η ανησυχία και η αγωνία της τοπικής κοινωνίας και επιχειρηματικής κοινότητας του νησιού, για το γενικό μπλακ άουτ, που προκλήθηκε από το θανατηφόρο ατύχημα.

Με το νησί γεμάτο από τουρίστες, οι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες του Πόρου, αντιλαμβανόμενοι το μέγεθος της ζημιάς που προκλήθηκε στο δίκτυο της ΔΕΗ από το ατύχημα και με νωπές τις μνήμες από το περσινό μπλακ άουτ της Ύδρας, το οποίο είχε διαρκέσει αρκετές μέρες, αισθάνθηκαν αγωνία σχετικά με το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης.

Παρόλα αυτά, η Δημοτική Αρχή Πόρου, αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρηματιών, των κατοίκων και των τουριστών, αντιμετώπισαν το πρόβλημα με ψυχραιμία και στωικότητα.

Σε αυτό συντέλεσε η άμεση και υπεύθυνη ενημέρωση από τον Δήμαρχο Πόρου Γιάννη Δημητριάδη, ο οποίος μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, λίγες ώρες μετά το ατύχημα, δεν μάσησε τα λόγια του, ενημερώνοντας πως σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το νησί θα παρέμενε δίχως ρεύμα, τουλάχιστον μέχρι το πρωί της επόμενης μέρας.

Αργότερα, το βράδυ της Τρίτης 20 Αυγούστου, ο κ. Δημητριάδης με νεότερη ενημέρωση, έκανε γνωστό ότι, με μέριμνα του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλιά, βρίσκονταν καθ’ οδών προς το νησί γεννήτριες, που θα κάλυπταν τις ανάγκες ηλεκτροδότησης του νησιού, μέχρι την οριστική αποκατάσταση της βλάβης. Επίσης, στο νησί βρέθηκαν ιατροί, ασθενοφόρα και αστυνομικοί για να ανταποκριθούν σε κάθε έκτακτη ανάγκη που τυχόν προκύψει.

Οι πρώτες γεννήτριες, έφθασαν στο νησί τα μεσάνυχτα της Τρίτης και τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης.

Εντωμεταξύ στον Πόρο, αρκετές επιχειρήσεις και ξενοδοχεία συνέχισαν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους με γεννήτριες, ενώ το ΚΕ Πόρος μετατράπηκε σε κέντρο επιχειρήσεων των τοπικών αρχών, παρέχοντας παράλληλα υπηρεσίες σε όσους είχαν επείγουσα ανάγκη από ηλεκτρικό ρεύμα.


Φυσικά η πλειοψηφία των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος του νησιού, υπέστησαν τεράστια ζημιά τόσο από την αδυναμία εξυπηρέτησης των χιλιάδων τουριστών, όσο και από την αδυναμία συντήρησης των προϊόντων τους.

Το πρωί της Τετάρτης 21 Αυγούστου, επισκέφθηκε τον Πόρο, με ελικόπτερο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας,  ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος παρευρέθηκε σε κατεπείγουσα σύσκεψη με τη συμμετοχή της δημοτικής αρχής, εκπροσώπων του ΔΕΔΔΗΕ  και των φορέων του Πόρου, με κυρίως θέμα τον συντονισμό των φορέων για την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, αλλά και τον τρόπο κατανομής του ηλεκτρικού ρεύματος από τις γεννήτριες που μεταφέρθηκαν στο νησί.

Μετά το πέρας της ολοκλήρωσης της σύσκεψης, απαγορεύτηκε η διέλευση στον δίαυλο Πόρου – Γαλατά και συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ ξεκίνησαν άμεσα τις εργασίες της σύνδεσης του νησιού με την απέναντι ακτή, με τη συνδρομή φεριμποτ του πορθμείου Πόρου – Γαλατά, ενώ περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος από τον Πόρο, την Ύδρα και την Αίγινα, επιτηρούσαν την απαγόρευση διέλευσης πλοίων στον δίαυλο.

Η ηλεκτροδότηση του Πόρου, μέσω γεννητριών, ξεκίνησε το πρωί της Τετάρτης αρχικά σε περιοχές του Συνοικισμού και το μεσημέρι, ηλεκτροδοτήθηκε για αρκετές ώρες η Σφαιρία, ενώ το απόγευμα διεκόπη η ηλεκτροδότηση της Σφαιρίας, προκειμένου να ηλεκτροδοτηθούν περιοχές της Καλαυρίας.

Λίγο μετά τις 9 το βράδυ της Τετάρτης, ηλεκτροδοτήθηκε ξανά η Σφαιρία από τις γεννήτριες.

Εντωμεταξύ τα συνεργία του ΔΕΔΔΗΕ εργάζονταν πυρετωδώς για την αποκατάσταση της γενικής βλάβης και της σύνδεσης με την Πελοπόννησο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ο Δήμαρχος Πόρου, εξέδιδε συνεχής ενημερώσεις για την πρόοδο των εργασιών και τις σχετικές εναλλαγές της ηλεκτροδότησης, μέσω των γεννητριών.

Τελικά, στις 3:14 τα ξημερώματα της Πέμπτης 22 Αυγούστου, ο κ. Δημητριάδης ενημέρωσε πως αποκαταστάθηκε η ηλεκτροδότηση όλου του νησιού, εκτός λίγων περιοχών της επικράτειας του δήμου.

Συμπερασματικά, το κυρίως πρόβλημα της ηλεκτροδότησης ολόκληρου του Πόρου, περιορίστηκε στις 36 ώρες, ενώ το νησί ηλεκτροδοτήθηκε τμηματικά και κατά περιοχές σε λιγότερο από 24 ώρες.

Οι χρόνοι και ο συντονισμός της διαχείρισης της κρίσης, εξέπληξαν θετικά την κοινή γνώμη του νησιού γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να εκφράζει ο κόσμος τα συγχαρητήρια και την ευγνωμοσύνη του – μέσω του προσωπικού λογαριασμού του κ. Δημητριάδη – προς την δημοτική αρχή Πόρου και τον Κρατικό Μηχανισμό για την άψογη διαχείριση της κρίσης.

Χαρακτηριστικό άρθρο μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.




Comments (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ΠΑΚΩΜΟ says:

    Εκτιμώ ότι εάν ισχύει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ αδιαφόρησε μετά την επισήμανση της επιτροπής αερ.ατυχημάτων,θα πρέπει να ζητηθούν,δικαστικώς,ευθύνες,και κάποιος ή κάποιο αρμόδιοι να τιμωρηθούν αυστηρά και παραδειγματικά.Ισως έτσι γίνει μάθημα στους πάσης φύσεως αρμοδίους να μη αδιαφορούν στις επισημάνσεις ακόμη και απλών πολιτών.

  2. Γιατί γίνεται η ενημέρωση μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό του δημάρχου; Δεν έχει επίσημη ιστοσελίδα ο Δήμος Πόρου;

  3. Να συμπληρώσω ότι ενεργό ενδιαφέρον για την ασφάλεια των δημοτών, οφείλουν να επιδείξουν οι συναρμόδιοι φορείς του νησιού για κάθε φορά που, προγραμματισμένα ή μη, διακόπτεται η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.

    Στον Πόρο οι διακοπές ρεύματος είναι συχνές και λόγω της υποχρεωτικής μετατροπής της PSTN σε ευρυζωνική, τα τηλέφωνα δεν λειτουργούν όταν διακόπτεται το ρεύμα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η επικοινωνία σε περίπτωση ανάγκης επειδή δεν μπορείς να καλέσεις δικό σου άνθρωπο να σε βοηθήσει, δεν μπορείς να καλέσεις γιατρό ή ασθενοφόρο. Για τους ανθρώπους που μπορεί να χαθούν από την μετατροπή της κλασικής landline τηλεφωνίας σε voip θα ληφθεί κάποιο μέτρο;

    Παρά την άρνησή σου να δεχθείς την “αναβάθμιση” -έτσι χρυσώνει το χάπι ο ΟΤΕ προκειμένου να αποφύγει τις αντιδράσεις-, κάποια μέρα σού στέλνει απροειδοποίητα το πακετάκι με το νέο μόντεμ και την ειδοποίηση ότι η σύνδεση όπως την είχε συμφωνήσει με τον πελάτη του δεν ισχύει πλέον. Αυθαιρεσία καραμπινάτη, αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός υπεύθυνου. Ούτε τα ΜΜΕ ασχολούνται με το θέμα, περιμένουν ίσως να εκφράσουν τη θλίψη τους, μαζί με τους πολιτικούς, όταν, ο μοι γένοιτο, συμβεί το τετελεσμένο.

  4. Παναγιώτης Γ. Ανδρέου says:

    Καλημέρα και Καλή Εβδομάδα.

    Οι επισημάνσεις – ερωτήσεις της κ. Κατερίνας Στρατηγοπούλου-Μ. εύστοχες, εύλογες και σαφέστατες.

    Κάθε απάντηση, ευπρόσδεκτη.

  5. Ειρήνη Βγενάκη says:

    Κύριε Συντάκτη του άρθρου,

    Επιθυμώ να εκφράσω τη γνώμη αναφορικά με κάποια σημεία τα οποία διάβασα και μου δημιούργησαν πολλές απορίες. Ο Δήμος Πόρου εισπράττει δημοτικά τέλη από όλους ανεξάρτητα ποιον δήμαρχο έχουν ψηφίσει. Σωστά; Αν είναι σωστό τότε ο Δήμος Πόρου οφείλει να αντιμετωπίζει όλους τους Δημότες του με ισότητα. Σωστά; Αν είναι σωστό, εγώ λόγω ηλικίας που δεν είμαι εξοικειωμένη με τις τεχνολογίες των μέσων δικτύωσης πως θα ενημερωθώ από αυτό το μέσο; Μόνο με αυτό το μέσο γίνεται ενημέρωση; Δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος; Όπως όμως μου εξήγησαν τα εγγόνια μου που με βοήθησαν να συντάξω το παρόν, πρέπει πρωτίστως να έχω λογαριασμό στο μέσο και να είμαι φίλη με τον λογαριασμό του Δημάρχου άρα εφόσον δεν είμαι φίλη πως θα ενημερωθώ; Και γιατί πρέπει να είμαι φίλη στον προσωπικό λογαριασμό του Δημάρχου; Ο Δήμαρχος δεν είναι δημόσιο πρόσωπο και για όλους τους πολίτες Πόρου; Λογαριασμό έχω μόνο στην Τράπεζα για να καταβάλλεται η σύνταξη μου αλλά υποθέτω δεν αρκεί. Όλα αυτά τα μοντέρνα μέσα λειτουργούν με ηλεκτρονικό υπολογιστή που απαιτεί ηλεκτρικό ρεύμα για να λειτουργήσει. Όταν έγινε το κακό, που θα συνέδεα τον ηλεκτρονικό υπολογιστή; Ακόμα και αν είχα, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών κόβουν το τηλέφωνο μόλις κοπεί το ηλεκτρικό ρεύμα δεν έχω καταλάβει γιατί. Αυτή τη φορά η διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος μας κόστισε γιατί σε παρακείμενο σπίτι που η αιμοκάθαρση ασθενή ήταν επιβεβλημένη, δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της διακοπής. Δεν απαντήθηκε επίσης και καμία κλήση βοήθειας από τις αρχές. Προφανώς δεν περιμένω κάποια απάντηση ότι έγινε έγινε και δεν θα ήθελα να οδηγηθώ σε συμπεράσματα αλλά δυστυχώς πραγματικότητα είναι αυτό που γίνεται αντιληπτό στους πολίτες

    Ειρήνη Βγενάκη, συνταξιούχος

Σχολιάστε