Προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών – Αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ



Τα μεγάλα λιμάνια της χώρας θα ενοποιηθούν σε τέσσερις περιφερειακές διευθύνσεις.
Το πρώτο θα αποτελείται από τον Πειραιά, την Ελευσίνα, την Ραφήνα και το Λαύριο. Το δεύτερο θα έχει κέντρο την Θεσσαλονίκη με όλα τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας, το τρίτο θα έχει τα λιμάνια του Ιονίου, δηλαδή την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα και το τέταρτο θα περιλαμβάνει το Ηράκλειο. Όπως τόνισε πριν από λίγο ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, παρουσιάζοντας το στρατηγικό σχεδιασμό για τα ελληνικά λιμάνια, μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση για τον εθνικό σχεδιασμό, τον Φεβρουάριο, θα παρουσιάσει το ΤΑΠΙΕΔ, το πλάνο για τις ιδιωτικοποιήσεις των 36 μεγάλων και περιφερειακών λιμένων και αμέσως μετά θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση σχετικό σχέδιο νόμου για την ανάπτυξη των λιμένων. Επίσης, ο υπουργός τόνισε ότι το πρόγραμμα για τα περιφερειακά λιμάνια περιλαμβάνει, σε πρώτη φάση, εθελοντική συγχώνευση και σε δεύτερη υποχρεωτική συγχώνευση. Στην μεταβατική περίοδο που θα μεσολαβήσει, οι διοικήσεις των Λιμενικών Ταμείων, θα είναι υποχρεωμένος να υπακούουν στις αποφάσεις της Ενιαίας Ρυθμιστικής Αρχής, που στο μεταξύ θα δημιουργηθεί.

Σε ότι αφορά το λιμάνι του Πόρου, σύμφωνα με πληροφορίες του porosnews, το λιμάνι του νησιού θα βγει σε διαγωνισμό πακέτο με αυτά της Ν. Επιδαύρου, του Αλίμου και της Ύδρας. Ενδιαφερόμενος επενδυτής ακούγεται από έγκυρες πηγές ότι είναι ο Γιώργος Βερνίκος, πρώην υφυπουργός Ναυτιλίας της κυβέρνησης Σαμαρά (παραιτήθηκε λίγες μέρες μετά την ορκωμοσία του λόγω σύγκρουσης συμφερόντων ) και τακτικός επισκέπτης του Πόρου λόγω της συμμετοχής του στο ετήσιο Σαλόνι Θαλάσσιου Τουρισμού.

Άμεση η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ
Μετά τις ανακοινώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλη για θέματα λιμενικής πολιτικής, ο βουλευτής Α Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ EKM κ. Θ. Δρίτσας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Οι σημερινές ανακοινώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά βάση περιέχουν μόνο γενικές αναφορές δηλωτικές των γνωστών κυβερνητικών προθέσεων. Προκαλούν σύγχυση και ανησυχία παρά δίνουν απαντήσεις σε ουσιαστικά ερωτήματα.
Ο κ. Υπουργός επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά την πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών χωρίς να είναι σε θέση να ενημερώσει με ποιο τρόπο θα γίνει αυτή η εκποίηση, παραπέμποντας στα αποτελέσματα μελέτης που θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2013. Αποδεικνύεται δηλαδή ότι η επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών γίνεται με γνώμονα τις δογματικές νεοφιλελεύθερες εμμονές που κυριαρχούν καθώς και την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων και όχι με κριτήριο τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.
Αντιθέτως, το μόνο σαφές μήνυμα μέσα από τις κατά τα άλλα αόριστες αναφορές είναι αυτό της επισφάλειας της θέσης των εργαζομένων στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και στα άλλα λιμάνια, αφού οι θέσεις και οι συνθήκες εργασίας αφήνονται στην τύχη των ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Υπουργός σε σχετική ερώτηση απάντησε: «θα γίνει προσπάθεια να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας στα λιμάνια».
Επιπρόσθετα, η αναφορά του κ. Υπουργού στην χθεσινή συμφωνία Hewlett Packard – COSCO – ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως επιβεβαιωτική της θετικής απόδοσης των ιδιωτικοποιήσεων είναι τουλάχιστον ατυχής. Η αναγόρευση σε κυβερνητική επιτυχία, μίας ιδιωτικής συμφωνίας που προέκυψε κυρίως λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων και άρα του υψηλού θαλάσσιου μεταφορικού κόστους είναι παραπλανητική. Αντίθετα επιβεβαιώνει την πάγια θέση του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ότι το λιμάνι του Πειραιά διαθέτει τεράστια στρατηγικά πλεονεκτήματα και όντως υπό δημόσιο έλεγχο μπορεί να γίνει εμπορική πύλη εισόδου προς την Ευρώπη προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Η καταστροφική πορεία της χώρας εξαιτίας των κυβερνητικών επιλογών δεν μπορεί να κρυφτεί με την επίκληση τέτοιων «επιτυχιών».
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι η εκποίηση των λιμανιών θα στερήσει τη χώρα από ένα σημαντικό αναπτυξιακό μοχλό στην προσπάθεια που θα πρέπει να καταβληθεί για την ανασυγκρότηση της οικονομίας. Σήμερα απαιτείται όσο ποτέ άλλοτε η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου εθνικής λιμενικής πολιτικής που θα απαντά στις πραγματικές οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες και θα οδηγήσει στην αξιοποίηση των σημαντικών παραγωγικών δυνατοτήτων της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας προς όφελος του ελληνικού λαού.
Πηγή: greekshippingnews.gr




Σχολιάστε