Νέο υπόμνημα από τους φορείς των Μεθάνων για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες



Με αφορμή την ευρύτερη σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί για την προσεχή Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012 στο υπουργείο Ναυτιλίας για τα θέματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών του Αργοσαρωνικού, φορείς από τα Μέθανα, υπέβαλαν υπόμνημα με προτάσεις, προκειμένου να εμπλουτιστεί ο δημόσιος διάλογος που έχει ξεκινήσει, για το επίμαχο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης στον Σαρωνικό.
Το υπόμνημα έχει ως εξής:

ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΨΗΣ Της ΔΕΥΤΕΡΑΣ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ 2012

Προς τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Κ. Μουσουρούλη.
Κοινοποίηση: Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνίων ΥΕΝΑ
Βουλευτές Α’ Πειραιά και Νήσων.
Ακτοπλοϊκές εταιρείες
Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Δ. Κατσικάρη.
ΚΕΔΕ
Δήμο Τροιζηνίας

Αγαπητέ κύριε,

Έχοντας ολοκληρώσει τον κύκλο επαφών μας με τις υπηρεσίες του ΥΕΝΑ και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και διερευνώντας τις δυνατότητες δρομολόγησης πλοίων στην γραμμή Πειραιά – Μεθάνων επιθυμούμε και με το δεύτερο υπόμνημα μας να εμπλουτίσουμε με τις προτάσεις μας τον δημόσιο διάλογο που με την έγκαιρη πρωτοβουλία μας έχει ανοίξει:
Με αφορμή την ευρύτερη σύσκεψη που έχει προγραμματιστεί για την προσεχή Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012 στο υπουργείο Ναυτιλίας για τα θέματα των ακτοπλοικών συγκοινωνιών του Αργοσαρωνικού θέλουμε να επισημάνουμε εγκαίρως και εγγράφως τα εξής:
1. Η γραμμή Πειραιάς – Μεθάνων συμπεριλαμβάνεται τα τελευταία χρόνια στις 15 πιο εμπορικές γραμμές της χώρας από πλευράς διακίνησης επιβατών, Ι.Χ. οχημάτων και φορτηγών αυτοκινήτων.
2. Το λιμάνι των Μεθάνων συνδέει την Πελοπόννησο με την νήσο Αίγινα, όπου δεκάδες φορτηγά αυτοκίνητα από διάφορες πόλεις και τους νομούς της Πελοποννήσου διακινούνται μέσω του λιμένα των Μεθάνων, αποφεύγοντας την μετάβαση τους οδικώς προς τον Πειραιά αποφορτίζοντας τον οδικό άξονα.
3. Τα Μέθανα, που υπήρξαν Δήμος από το 1834 και καταργήθηκε το 2010 με τον νόμο του “Καλλικράτη” είναι μία από τις δυναμικότερες και τις παλαιότερα οργανωμένες Λουτροπόλεις.
4. Στις 6ης Αυγούστου 2005 ολοκληρώθηκε η κατασκευή της επέκτασης του λιμένα Μεθάνων συνολικού προυπολογισμού 5.185.030,71. Το έργο περιελάμβανε την επέκταση του κορμού της προβλήτας σε μήκος 85,65μ. και πλάτος 30μ. Και της εγκάρσιας επέκτασης κάθετα και νοτίως της κεφαλής της προβλήτας σε μήκος 86,03 μ. Το έργο είχε ενταχθεί στο Γ΄ ΚΠΣ και η χρηματοδότησή του προερχόταν κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά 25% από Εθνικούς Πόρους.
5. Ενώ τα Μέθανα διέθεταν τις τελευταίες δεκαετίες καθημερινά τουλάχιστον τρεις φορές ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, καθώς με την Αίγινα και τον Πόρο, εφέτος καταργήθηκαν τα παραδοσιακά δρομολόγια, ενώ ορισμένες ημέρες της εβδομάδας δεν έχουμε σύνδεση ούτε από τα Μέθανα προς τον Πειραιά, ούτε από τον Πειραιά προς τα Μέθανα. Το αποτέλεσμα είναι ότι η τουριστική κίνηση είναι μειωμένη κατά 90% εξ αιτίας της έλλειψης ακτοπλοικών πλοίων.
6. Στις συνομιλίες μας με τα στελέχη των ακτοπλοικών συγκοινωνιών κατανοήσαμε πλήρως τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, από την αύξηση της τιμής των καυσίμων και την μείωση της μεταφορικής κίνησης. Για το λόγο αυτό προτείνουμε οπως:
α. Οι εταιρείες που θα προσεγγίζουν τον λιμένα των Μεθάνων να απαλλάσονται από τα λιμενικά τέλη κατά 50% και κατά 100% στην περίπτωση που έχουν καθημερινή προσέγγιση.
β. Οι εταιρείες που τα πλοία τους θα διανυκτερεύουν στα Μέθανα για την εκτέλεση του πρωινού δρομολογίου από τα Μέθανα προς τον Πειραιά να απαλλάσσονται πλήρως από τα λιμενικά τέλη.

γ. Επίσης να διερευνηθεί για τα πληρώματα που διανυκτερεύουν στα Μέθανα αν υπάρχει δυνατότητα κάλυψης των εξόδων ενδιαίτησης. Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι ολόκληρο το ποσό που θα απαλλάξει τις εταιρείες από ένα σημαντικό κόστος, μπορεί να καλυφθεί εξ ολοκλήρου ή στο μεγαλύτερο μέρος του από την κατάργηση της μηνιαίας αμοιβής του προέδρου και του διοικητικού συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Δήμου Τροιζηνίας.
6. Ζητάμε επέκταση για ένα έτος του δικαιώματος δρομολόγησης των υδροπτερύγων που έχουν αποσυρθεί υποχρεωτικά λόγω ηλικίας από την νομοθεσία. Είναι ένα θέμα που πρέπει να επαναξετασθεί από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία. Υπάρχουν διαθέσιμα τουλάχιστον τρία υδροπτέρυγα που μπορούν να δρομολογηθούν στη γραμμή Πειραιά – Μεθάνων, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις εκπροσώπου εταιρείας. Επισημαίνεται ότι τα υδροπτέρυγα αυτά μπορούν να κάνουν δρομολόγια περιήγησης, όχι όμως δρομολόγια ακτοπλοίας!
7. Αξιοποίηση του προγράμματος της Ευρωπαικής Ένωσης Marco Polo, σύμφωνα με το οποίο μπορούν να επιδοτηθούν επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία για την σύνδεση της Πελοποννήσου, μέσω Μεθάνων, με την Αίγινα, για την αποφυγή της άσκοπης, χρονοβόρας και επιβάρυνσης των οδικών αξόνων από την Πελοπόννησο προς τον Πειραιά. Απαιτείται συνεννόηση με τα αρμόδια κοινοτικά όργανα και δημοσίευση σχετικής πρόσκλησης ενδιαφέροντος. Είμαστε στη διάθεση σας για περισσότερες λεπτομέρειες.
8. Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι ζητάμε κάθε ημέρα τρία δρομολόγια από τον Πειραιά προς τα Μέθανα κατά τις ώρες 8 π.μ., 13.30 μ.μ. και 18.00 μ.μ και αντίστροφα από τα Μέθανα τρία δρομολόγια στις 6.30 π.μ., στις 12.30 μ.μ. και στις 18.30 μ.μ. Καθώς επίσης και τα υδροπτέρυγα που αναχωρούν από τον Πειραιά για Αίγινα και τον Πόρο να προσεγγίζουν και τα Μέθανα.

Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗς του ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ “ΑλλάΖΟΥΜΕ τα Μέθανα και την Τροιζηνία”
Σάββας Ν. Αθανασίου
ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ Της ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΡΟΙΖΗΝΙΑΣ
Νίκος Μπόγρης, Γεωργία Ανδριανοπούλου, Αντώνης Παυλής, Κώστας Πατουλιάς, Μαρία Δέδε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟς ΚΑΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΜΕΘΑΝΩΝ
Γιώργος Μπαμπούσκος
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΛΙΕΩΝ ΜΕΘΑΝΩΝ
Γιάννης Βρατσάμης
Ο ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Παρασκευάς Δαβίλας
Ο ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ Η ΑΡΣΙΝΟΗ
Δημήτρης Κοντογιάννης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Σπύρος Παπαιωάννου
Ο ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΘΑΝΩΝ ΦΑΒΙΕΡΟΣ
Θανάσης Βλάχος
Ο ΦΟΡΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΕΘΑΝΩΝ ΤΡΟΙΖΗΝΙΑΣ
Ο Αντιπρόεδροι Δημήτρης Μπέλλος και Δημήτρης Γεωργιλάς
Ο τοπικός σύμβουλος Λουτρόπουλης Μεθάνων Χρήστος Λάκκος
Ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Μεγαλοχωρίου Γιώργος Χατζίνας και η τοπική σύμβουλος Νικολίτα Μπόγρη.

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ ΜΕΘΑΝΩΝ
Χρόνης Πολυχρονάκης, αρχιπλοίαρχος εμπορικού ναυτικού
ακολουθούν δεκάδες υπογραφές συμπατριωτών μας




Comments (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Καλή η κίνηση αλλά όταν το κόστος του πλοίου που μεταφέρει αυτόκίνητα είναι μεγάλο για την ζήτηση και με το γεγονός ότι ο δρόμος για την Αθήνα είναι καλύτερος από παιότερα, αυτό που θέλουμε είναι μικρότερα πλοία με λιγότερα καύσιμα και κυρίως επιβατικά ή ίσως και με μικρό χώρο για δίκυκλα, ή φορτία για αποστολές. Και το κυριότερο με πιο φτηνό εισητήριο από τα 22-28 ευρώ που κάνει το ιπτάμενο.
    Ο κόσμος δεν ταξιδεύει λόγω κρίσης. Δεν έχουμε ανάγκη δρομολόγια με ακριβά εισητήρια.

  2. Τα ξαναλέω και θα τα ξαναπώ: Όσο δεν υπάρχει μία σοβαρή κίνηση από όλα τα μέρη του Σαρωνικού για την προσελκύση τουρισμού ΔΕΝ θα αλλάξει τίποτα προς το καλό.

    Ένα πλοίο (παλιάς τεχνολογίας) έχει μεγάλα εξόδα. Για να λειτουργήσει πρέπει να κάνει κέρδος.

    Όταν ο κάθε Έλληνας προτιμάει να πάει στην Τροιζηνία με το αμάξι του, τότε πάντα θα υπάρξουν πρόβληματα.

    Γιατί να φτάει ο κάθενας με το αμάξι στην Τροιζηνία;

    Γιατί κοπήκαν η συνδέσεις με π.χ. το ΚΤΕΛ και έγιναν τα ταξί πανακριβά. Στα Μέθανα π.χ. υπάρχει πιά μόνο η λύση να ταξιδέψει κάνεις με το ταξί.

    Όλη η “φαντασία” των Δημαρχών στην Τροιζηνία ήταν πάντα οι δρόμοι, πότε οι συγκοινωνίες για ΟΛΟ τον κόσμο και για οικονομικές συγκοινωνίες.

    Τα λεφτά που σπαταλήσαν για δρόμους θα έπρεπε ένα δεκάτο από αυτά το ελαχιστόν να τα επενδύσουν στην τουριστική προβολή. Δεν έγινε τίποτα σοβαρό. Τα είδα κάθε χρόνο… Στην ΙΤΒ Βερολίνο π.χ. η παρουσιάση του Σαρωνικού ήταν πάντα φτωχή.

    Οι εφοπλίστες δεν θα φέρουν τα πλοία τους αν δεν θα κάνουν κέρδος και το κράτος ΔΕΝ έχει λεφτά για κονδύλια προς τους πλοιοκτήτες.

    Θέλει ριζοσπαστικές αλλαγές στην περιοχή του Σαρωνικού και φοβλάμαι πως δεν έχετε τους καταλληλούς πολιτικούς στην περιοχή σας για να κάνουν κάτι σωστά.

    Εδώ στην περιοχή της Βόννης π.χ. κάθε Σαβατοκυριακό τα δαση μας και τα εστιατόρια εκεί είναι γεματά από κόσμο. Οι άνθρωποι περνάνε τον ελευτερό χρόνο στην φύση.

    Στον Σαρωνικό την φύση την πλάκωσαν με τσιμέντο και άσφαλτο.

    Πως να προσελκύσετε τώρα κόσμο;

  3. Γιάννης Γκούμας says:

    Πολύ δίκιο. Μέχρι τώρα κανένας δεν έχει σκεφτεί ότι ο ξένος θέλει να κάνει τη βόλτα του και μετά να κάτσει σε εστιατόριο ή καφετέρια. Εστιατόρια και καφετέριες έχει και στην Αθήνα. Όταν δεν έχει τίποτα άλλο ο τόπος να του προσφέρει τότε γιατί να έρθει;
    Σημειώστε επίσης ότι οι πλατείες στην Αθήνα έχουν πιο πολλά δέντρα και πιο πολύ σκιά από τις δικές μας, γιατί μερικοί με το που δουν δέντρο θέλουν να το κόψουν.

Σχολιάστε