Μια καλή τουριστική χρονιά έφυγε – Ξεκινάει ο προγραμματισμός για την επόμενη



Εν όψει της παρουσίασης για τη Σύνταξη Σχεδίου Δράσεων Επικοινωνιακής Πολιτικής του Δήμου Πόρου, από την ΕΤΑΠ, θα επιχειρήσουμε να σκιαγραφήσουμε τα αποτελέσματα της τουριστικής σεζόν που μας πέρασε.
Η φετινή σεζόν παρουσίασε θετικό πρόσημο για τον Πόρο, και με δεδομένο ότι η περσινή περίοδος ήταν από τις καλύτερες των τελευταίων ετών, μόνο αισιόδοξοι μπορούμε να είμαστε για την επόμενη.
Η εκτίμηση μας για το καλοκαίρι 2018, βασίζεται σε έρευνα και συζητήσεις με επιχειρηματίες, ξενοδόχους, επαγγελματίες και φορείς, οι οποίοι επιβεβαίωσαν αυτό που εκτιμά και η κοινή γνώμη στον Πόρο, όπως αποτυπώθηκε και σε μια πρόχειρη δημοσκόπηση του Εμπορικού Επαγγελματικού Συλλόγου Πόρου, στο facebook, όπου το 65% των ανθρώπων που ψήφισε, πιστεύει πως το καλοκαίρι 2018 ήταν καλύτερο από το 2017.

Ένα ακόμη στοιχείο που έρχεται να ενισχύσει αυτή την άποψη, είναι το γεγονός της αύξησης της επιβατικής κίνησης σε ολόκληρο το Σαρωνικό τον φετινό Ιούλιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό, κατά 50.000 περίπου επισκέπτες.

Αξίζει να σημειώσουμε, ότι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η Κοινοπραξία Πλοίων Σαρωνικού εκτελούσε καθημερινά 2 δρομολόγια για Πόρο και Μέθανα.
Παρά την αύξηση του Ιουλίου, παρουσιάστηκε μια “κοιλιά” το τελευταίο δεκαήμερο του μήνα, η οποία οφείλεται στην κακοκαιρία, αλλά και στην εθνική τραγωδία με τις πυρκαγιές στην Ανατολική Αττική, που έπληξε σε μεγάλο βαθμό την ψυχολογία των Ελλήνων τουριστών.
Κατά την τουριστική σεζόν που μας πέρασε, παρατηρήθηκαν τα ακόλουθα:

  • Αυξήθηκαν σημαντικά οι αφίξεις των ξένων τουριστών, με συνέπεια να αυξηθεί και η διάρκεια της σεζόν. Ακόμα και τώρα, αρχές Νοέμβριου, κυκλοφορούν στον Πόρο ξένοι τουρίστες, κάτι που είχαμε να δούμε πολλά χρόνια.
  • Για μια ακόμη χρονιά, διαπιστώθηκε πτώση στην αγοραστική δύναμή των τουριστών, κυρίως των Ελλήνων και δευτερευόντως των ξένων, με αποτέλεσμα τις χαμηλές καταναλώσεις και την αλλαγή των προτεραιοτήτων των επισκεπτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Ενώ είχε κόσμο το νησί, η νυχτερινή ζωή κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα, σε αντίθεση με την κίνηση στις παραλίες του Πόρου.
  • Όπως πέρσι, έτσι και φέτος, σημαντική αύξηση παρουσίασε ο θαλάσσιος τουρισμός. Από το λιμάνι του Πόρου, πέρασαν και φέτος πάρα πολλά σκάφη, ενώ ακόμη περισσότερα ήταν εκείνα που αγκυροβόλυσαν αρόδο, στην Πέρλια, το Μεγάλο Νεώριο και τον Ρώσικο Ναύσταθμο.
  • Το νησί ήταν καθαρό και οι επιχειρήσεις του Πόρου, παρουσίασαν πολύ καλή εικόνα στους επισκέπτες, γεγονός που μακροπρόθεσμα θα ωφελήσει την τουριστική ανάπτυξη του Πόρου.
  • Οι επισκέπτες εκτίμησαν τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και τις συναυλίες που έγιναν στο νησί, και αυτό έγινε εμφανές από το πολυπληθές κοινό που τις παρακολούθησε.
  • Μεγάλη επιτυχία είχε η κυκλοφορία της δίγλωσσης καλοκαιρινής έκδοσης του περιοδικού Saronic Magazine, το οποίο έγινε ανάρπαστο και απέσπασε πολύ καλά σχόλια.
  • Διαβάσαμε πολλές δημοσιεύσεις και βιωματικά κείμενα, με κολακευτικά λόγια για το νησί σε ταξιδιωτικά μπλογκς, μικρά και μεγάλα.
  • Τέλος, η διάρκεια της κορύφωσης της σεζόν αυξήθηκε αρκετές μέρες και όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ένας επιχειρηματίας, ο δεκαπενταύγουστος φέτος ξεκίνησε από αρχές Αυγούστου και ολοκληρώθηκε τέλη του μήνα.

Όλα τα παραπάνω μας κάνουν συγκρατημένα αισιόδοξους για την επόμενη σεζόν. Θα χρειαστούμε όμως πολύ δουλειά για να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο για το νησί.
Θεωρείται λοιπόν επιβεβλημένη η παρουσία των επιχειρηματιών του Πόρου, την Τετάρτη 7.11.2018 και ώρα 18:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του κτηρίου Συγγρού στην ανοικτή παρουσίαση με θέμα «Σύνταξη Σχεδίου Δράσεων Επικοινωνιακής Στρατηγικής», το οποίο είναι το πρώτο στην ιστορία του Δήμου ολοκληρωμένο σχέδιο Τουριστικού Marketing, που συντάχθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Τουριστικών Δαπανών του 2018.
Να είμαστε όλοι εκεί!




Σχολιάστε