Θεματική Εβδομάδα και Μη-τυπική μάθηση στην Καθετή




Αυτήν την εβδομάδα, στο πλαίσιο του «Σχολείου των Εκπαιδευτικών», η Καθετή φιλοξενεί δύο σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, αλλά και γονείς: Η Θεματική Εβδομάδα στα Γυμνάσια έρχεται και την Τετάρτη 27/2 στις 2:30 μ.μ. η Καθετή διοργανώνει δωρεάν δωρεάν σεμινάριο προς τους/τις εκπαιδευτικούς, όπου θα παρουσιαστεί υλικό για τον θεματικό άξονα «Έμφυλες Ταυτότητες». Στο πλαίσιο της αλληλοεπιμόρφωσης μεταξύ ομοτίμων (peer to peer education) για ένα δίωρο θα παρουσιαστούν δραστηριότητες και θα υλοποιηθούν βιωματικές ασκήσεις που θα καλύπτουν τις πτυχές των έμφυλων ταυτοτήτων. Στις 27/3 θα ακολουθήσει παρουσίαση υλικού για τον άξονα «Εθισμοί» της Θεματικής Εβδομάδας, για την οποία θα γίνει επόμενη ενημέρωση. Η παρουσίαση του υλικού θα γίνει από την εκπαιδευτικό του Γυμνασίου Γαλατά, εθελόντρια Μαρία Πατεράκη.

Η Μαρία Πατεράκη είναι εκπαιδευτικός από το 2005 και είναι συντονίστρια του προγράμματος της Θεματικής Εβδομάδας από το 2016 στο Γυμνάσιο Γαλατά. Την πρώτη χρονιά εισαγωγής της Θεματικής Εβδομάδας διοργάνωσε σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων επιμορφωτικό σεμινάριο για τους γονείς και κηδεμόνες σχετικά με τους θεματικούς άξονες Εθισμοί και Έμφυλες Ταυτότητες. Έχει μεταφράσει και δημιουργήσει υλικό σχετικό με τις έμφυλες ταυτότητες το οποίο έχει λάβει έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Επίσης, την Παρασκευή 1/3 στις 2:30 μ.μ. και την Κυριακή 3/3 στις 12:30 μ.μ., η Καθετή δίνει σε εκπαιδευτικούς, γονείς, άτομα που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και άτομα που ενδιαφέρονται για τις εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τη μη-τυπική μάθηση, μέσα από ένα σεμινάριο κατάρτισης με συνολική διάρκεια μεγαλύτερη των έξι (6) ωρών. Το σεμινάριο αποτελείται από τρία (3) βιωματικά δίωρα εργαστήρια. Σημειώνεται πως η παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι δωρεάν για όλους· επίσης, πέραν των εργαστηρίων, προσφέρονται δύο (2) δωρεάν ωριαίες συνεδρίες mentoring για όλα τα άτομα που θα παρακολουθήσουν το σεμινάριο.

Εάν θέλετε το μάθημά σας να είναι διαδραστικό, με ενεργή συμμετοχή, εάν θέλετε να αξιοποιείτε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που ενισχύουν την κριτική σκέψη, εάν νιώθετε πως μπορείτε να συμβάλλετε ώστε το σχολείο να γίνει ένα ασφαλές μέρος ελεύθερης έκφρασης, εάν επιθυμείτε να καλλιεργήσετε τον σεβασμό και τη συνεργασία στην τάξη σας, τότε θα χρειαστείτε τα κατάλληλα εργαλεία. Η μη-τυπική μάθηση σας βοηθά να επιτύχετε όλα τα παραπάνω.

Μέρος 1 (Αρχάριοι):
Θεωρία: Διαφορετικοί τύποι μάθησης, ορισμός βιωματικής μάθησης, εφαρμογή της μη-τυπικής μάθησης στο σχολείο, δεξιότητες του/της εκπαιδευτικού, σχεδιασμός μαθημάτων βάσει των αρχών της μη-τυπικής μάθησης
Πράξη: Energizers (τονωτικές ασκήσεις), εργασία σε ομάδες, παιχνίδια ρόλων, ενεργητική ακρόαση, ανατροφοδότηση
Χρόνος διεξαγωγής: Παρασκευή, 1 Μαρτίου, 2.30-4:30 μ.μ.

Μέρος 2 (Αρχάριοι+):
Θεωρία: Διαχείριση ομάδας, εισαγωγή μεθόδων της μη-τυπικής μάθησης στο σχολείο, διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος, ενθάρρυνση μαθητών/τριων για ενεργή συμμετοχή σε δραστηριότητες
Πράξη: Ασκήσεις προσομοίωσης, παιχνίδια ρόλων, energizers, ομαδικό παιχνίδι, αναστοχασμός και ανατροφοδότηση, μελέτες περίπτωσης
Χρόνος διεξαγωγής: Κυριακή, 3 Μαρτίου, 12.30-2:30 μ.μ.

Μέρος 3 (Τολμηροί):
Πράξη: Το κάθε μέλος της ομάδας καλείται να προετοιμάσει ένα μινι-εργαστήριο βασισμένο στις αρχές της μη-τυπικής μάθησης και να το υλοποιήσει, αξιοποιώντας τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας ως συμμετέχοντες/ουσες (διάρκεια μινι-εργαστηρίου: 20’). Το κάθε μέλος της ομάδας επιλέγει το θέμα με το οποίο θέλει να ασχοληθεί και μπορεί να συνεργαστεί με άλλο μέλος της ομάδας. Τα μέλη θα λαμβάνουν καθοδήγηση από την εκπαιδεύτρια και ανατροφοδότηση από την ομάδα και την εκπαιδεύτρια.
Χρόνος διεξαγωγής: Θα αποφασιστεί από την ομάδα.

Εκπαιδεύτρια και υπεύθυνη για τον σχεδιασμό των εργαστηρίων είναι η εθελόντρια Αναστασία Καρούτη, καθηγήτρια αγγλικών και μεταφράστρια, με μεταπτυχιακές σπουδές στις σπουδές φύλου και τη φεμινιστική θεωρία. Πέραν της ενασχόλησής της με τη διδασκαλία και τη μετάφραση, έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια σχετικά με την εκπαίδευση, τη μη-τυπική και βιωματική μάθηση, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και το πρόγραμμα Erasmus+ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων και ως εκπαιδευτική σύμβουλος σε οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών στη Ρουμανία και ως εθελόντρια της Ευρωπαϊκής Εθελοντικής Υπηρεσίας ήταν υπεύθυνη για θέματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού σε ιδρύματα προστασίας εφήβων.

Πληροφορίες:
Χώρος: Καθετή, 25ης Μαρτίου, Γαλατάς
Συμμετοχή: Δωρεάν.
Εγγραφές: info@katheti.gr, 2298043825
Διάρκεια κάθε συνεδρίας: 2 ώρες
Διεξαγωγή:
– «Έμφυλες Ταυτότητες»: Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου, 2:30-4:30 μ.μ.
– «Μη-τυπική μάθηση»: Παρασκευή 1/3, 2:30-4:30 μ.μ., Κυριακή 3/3, 12:30-2:30 μ.μ.και ένα τρίτο δίωρο που θα αποφασιστεί από κοινού

Επικοινωνία
Τηλέφωνο: 2298043825
Email: info@katheti.gr
Website: katheti.gr (υπό κατασκευή)
FB: @kathetiporos
Εγγραφή σε newsletter: http://eepurl.com/du59t9




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Ενορχηστρωμένη …επιμόρφωση από υπουργείο ΣυΡιζΑ και ΜΚΟ. Διότι, βεβαίως, η Θ.Ε. μπορεί να έχει λάβει έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας του ΣυΡιζΑ και το Ι.Ε.Π., ωστόσο η πρόταση που ικανοποίησε το υπουργείο είναι μιας ΜΚΟ, που πολλά σφάζει και μαχαιρώνει – οικολογία, μη βία, ρατσισμό, ειρήνη και δενξερωγωτιάλλο- αλλά δεν έχει ΚΑΜΜΙΑ σχέση με την σχολική εκπαίδευση.

    Επειδή δεν είμαστε όλοι άσχετοι, αφελείς ή ωφελούμενοι του προγράμματος, καλό είναι να γνωρίζουν οι γονείς ότι οι “πτυχές των έμφυλων ταυτοτήτων” κάθε άλλο παρά απαραίτητο εφόδιο είναι για τα πιτσιρίκια που μόλις τελείωσαν το δημοτικό. Όσοι κόπτονται να τα …μυήσουν στις queerοθεωρίες, και σε ό,τι αυτό συνεπάγεται, ας αφήσουν τα παιδάκια να χωνέψουν πρώτα την Βιολογία, και ας περιμένουν τουλάχιστον μέχρι τις τελευταίες τάξεις του Λυκείου πριν τους την ανατρέψουν.

    Γι αυτό άλλωστε πολλές ΕΛΜΕ έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στις προθέσεις και την υλοποίηση , αυτού του προγράμματος, που με πρόσχημα την “διατροφή και υγεία” και την “πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων” αποπροσανατολίζουν το απληροφόρητο κοινό.

    Η δε εισβολή των ΜΚΟ στα δημόσια σχολεία από το παράθυρο είναι εξίσου σοβαρό ζήτημα, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για τόσο ευαίσθητα θέματα, και τίθεται στην κρίση του κάθε σκεπτόμενου πολίτη. Λυπάμαι που, λόγω απόστασης, δεν μπορώ να είμαι παρούσα ώστε να ακούσουν μία αδέσμευτη άποψη όσοι γονείς ενδιαφέρονται ουσιαστικά για τα παιδιά τους.

Σχολιάστε