Ευρωεκλογές και άνοδος της ακροδεξιάς



Γράφει ο Τάσος Γκούμας – 

Υπάρχει άραγε κανείς που να μην γνωρίζει τα εγκλήματα των Ναζί στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο;

Ασφαλώς. Εγώ πρώτος.

Γεννήθηκα το 1946 και δεν γνώρισα πόλεμο μέχρι τώρα.

Δεν γνώρισα την Πείνα, που ο πάπα-Βαγγέλης ο Ανδρέου ξεφόρτωνε κάθε μέρα με τις γαϊδουρόβαρκες πεθαμένους από πείνα στο νεκροταφείο απέναντι.

Άλλο να το ακούς από διηγήσεις και άλλο να το ζεις. Να πεινάς, να πρήζεσαι από την πείνα και να ‘’ταξιδεύεις’’

Δεν έζησα τους θαλάμους αερίων στη Γερμανία, που με τα σκαπτικά και τους φορτωτές έθαβαν τα πτώματα στους λάκκους.

Δεν έζησα την εκτέλεση των κατοίκων ολόκληρων χωριών όταν υπήρχε υπόνοια ότι εκεί βρίσκονταν αντάρτες που πολεμούσαν για να είμαι εγώ σήμερα ελεύθερος.

Δεν έζησα την εκτέλεση 200 πατριωτών στην Καισαριανή σαν αντίποινα για την εκτέλεση του Γερμανού στρατηγού Κρεχ.

 

 Η εκτέλεση του υποστράτηγου Κρεχ

 

«Διμοιρία του 8ού Συντάγματος του ΕΛΑΣ υπό τον ανθυπολοχαγό ΠΖ του Ελληνικού Στρατού[1] Μανώλη Σταθάκη[2][3] επιτέθηκε κατά του διοικητή της 41ης Μεραρχίας Οχυρών και υποστράτηγου (Generalmajor) της ναζιστικής Γερμανίας Φράντς Κρεχ (Franz Krech[4]) και της συνοδείας του στην περιοχή των Μολάων Λακωνίας στις 27 Απριλίου του 1944 με αποτέλεσμα το θάνατο αυτού και μελών της συνοδείας του.

Την προηγούμενη ημέρα είχε γίνει η απαγωγή του υποστράτηγου Κράιπε από Βρετανούς και Έλληνες αντιστασιακούς στην Κρήτη (*). Το Γραφείο Στρατηγικών Υπηρεσιών με τη συνεργασία και του ΕΑΜ άφησε σκοπίμως να διαρρεύσει για λόγους προπαγάνδας ότι ο υποστράτηγος Κρεχ εκτελέστηκε από την Γκεστάπο ως αντιφρονούντας και έδωσε στην δημοσιότητα πλαστογραφημένο γράμμα του όπου καλούσε τους Γερμανούς στρατιώτες σε λιποταξία[5]».

Αναγγελία αντιποίνων

Φυλλάδιο με την ανακοίνωση για την εκτέλεση 200 κομμουνιστών φυλακισμένων στην Καισαριανή την 1η Μαΐου 1944 από τις γερμανικές Αρχές Κατοχής, σε αντίποινα για τον φόνο ενός Γερμανού στρατηγού από Έλληνες αντάρτες.

Η εφημερίδα Καθημερινή στις 30 Απριλίου 1944, μετά την επίθεση ανταρτών του ΕΛΑΣ, δημοσίευσε την εξής ανακοίνωση:

Έλληνες εθελονταί!!! εφόνευσαν αυτοβούλως 100 άλλους κομμουνιστάς».

Ως γνωστόν η ζωή ενός εχθρού που απρόκλητα επιτέθηκε στην Ελλάδα και που δολοφονεί Έλληνες αξίζει περισσότερο από τη ζωή ενός Έλληνα Πατριώτη που μάχεται για την Ελευθερία και γι αυτό ‘’υπολογίστηκε’’ να εκτελεστούν 200!

Μεταξύ των εκτελεσθέντων και ο Ναπολέων Σουκατζίδης, πολύγλωσσος, που ήταν έγκλειστος στο στρατόπεδο Χαϊδαρίου και εκτελούσε χρέη διερμηνέως των Γερμανών. Αυτοί του πρότειναν, όταν διαβασε και το δικό του όνομα μεταξύ αυτών που θα εκτελούνταν να παραμείνει. Τότε αυτός τους ρώτησε αν στη θέση του θα εκτελούνταν κάποιος άλλος και ο διοικητής του στρατοπέδου Καρλ Φίσερ του είπε ότι θα εκτελούνταν 200. Ο Σουκατζίδης δεν δέχτηκε και εκτελέστηκε μαζί με τους 199. Την ίδια απάντηση έδωσε και ο στρατοπεδάρχης του Χαϊδαρίου Αντώνης Βαρθολομαίος που επίσης εκτελέστηκε.

Υπάρχουν Πατριώτες.

Στις 26 Απριλίου του 1944 Βρετανοί κομμάντος της SOE (Special Operations Executive), μαζί με Κρητικούς που συμμετείχαν στην αντίσταση, απήγαγαν τον Γερμανό υποστρατηγό Χάινριχ Κράιπε, στην περιοχή του Ηρακλείου. Ο Κράιπε είχε εγκατασταθεί στην Κρήτη λίγο πριν την απαγωγή του για να αναλάβει τη στρατιωτική διοίκηση του νησιού σε αντικατάσταση του διαβόητου για τα εγκλήματά του εις βάρος αμάχων, Φρίντριχ Μίλλερ.

Η ομάδα αρχικά σχεδίαζε να απαγάγει τον Μίλλερ αλλά μετά την αντικατάστασή του αποφάσισε να απαγάγει τον Κράιπε. Την απαγωγή σχεδίασαν και εκτέλεσαν ο Ταγματάρχης Πάτρικ Λη Φέρμορ και ο λοχαγός Ουίλιαμ Μος (William Stanley Moss), μαζί με τους Κρητικούς Μανώλη Πατεράκη, Γίωργο Τυράκη, Στρατή Σαβιολάκη, Μιχάλη Ακουμιανάκη, Ηλία Αθανασάκη, Ζωιδάκη, Χναράκη, Κόμη, Παπαλεωνίδα, Τζατζά και Ζωγραφιστό.

Στις 14 Μαΐου ο Φέρμορ, ο Μος και μερικοί από τους Κρητικούς αντιστασιακούς, μαζί με τον απαχθέντα, έφτασαν, διασχίζοντας τα βουνά, στην νότια Κρήτη όπου πλοίο του βρετανικού ναυτικού παρέλαβε τους Βρετανούς κομμάντος και το Γερμανό υποστράτηγο και τους μετέφερε στην Αίγυπτο. Την επόμενη ημέρα της απαγωγής του υποστράτηγου Κράιπε, εκτελέστηκε από αντάρτες του ΕΛΑΣ ο υποστράτηγος Κρεχ.

Μνημείο στην Κρήτη στο σημείο που έγινε η απαγωγή του Κράιπε

Στην απαγωγή του Κράιπε είχε συμμετάσχει και ο ‘’δικός μας’’ φιλοξενούμενος στου Καρδάση Πάτρικ Λη Φέρμορ, μετέπειτα Σερ.

 

Και για να μεταφερθούμε και στα πρόσφατα, δεν μπορώ να πιστέψω ότι ειπώθηκε κατά τη διεξαγωγή της δίκης από Άνθρωπο στη μάνα του Παύλου Φύσσα η φράση: ‘’Που είναι ο Παύλος σου τώρα:’’

Πολλοί σύγχρονοι Γερμανοί πολιτικοί επισημαίνουν ότι είναι λάθος να μην διδάσκονται στα Γερμανικά σχολεία τα εγκλήματα των Ναζί, ώστε να μην ενισχύεται σήμερα η ακροδεξιά στη Γερμανία αλλά και σε όλη την Ευρώπη.

Έχουμε επομένως ΧΡΕΟΣ να δούμε και τις ακόλουθες εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με αυτό το πρίσμα.

Όμως, για την μετατόπιση ψηφοφόρων προς τα άκρα δεν είναι άμοιρη ευθυνών η καθεστηκυία τάξη, κάμποσα χρόνια τώρα, στην Ευρώπη.

Με αυτό έχει σχέση η κατανομή φτώχειας – πλούτου.

Από τη συνέντευξη της Λούκας Κατσέλη στην Εφ. Συν. την 2-03-2019 για τις ανισότητες στην Ευρώπη.

Κατσέλη: «Οι ανισότητες στην Ευρώπη και η συγκέντρωση οικονομικής δύναμης στα χέρια λίγων πολυεθνικών επιχειρήσεων τείνουν να λάβουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ενώ 118 εκατ. Ευρωπαίοι, το ένα τέταρτο του Ευρωπαϊκού πληθυσμού, ζουν στα όρια της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, το 5% των πλουσιότερων Ευρωπαίων κατέχει το 40% του συνολικού ιδιωτικού πλούτου.

Μόλις 147 πολυεθνικές εταιρείες ελέγχουν το 40% περίπου του παγκόσμιου πλούτου, το 8% του οποίου βρίσκεται σε φορολογικούς παραδείσους.

Στην ΕΕ, 6 τρισεκατ., δηλαδή το 80% του πλούτου, είναι σε offshores και παραμένει αφορολόγητο».

Το άρθρο-ανοικτή επιστολή του Γάλλου προέδρου Μακρόν αναφέρει:


«
Πολίτες της Ευρώπης, αν παίρνω την ελευθερία να απευθυνθώ απευθείας σε σας δεν είναι μόνο στο όνομα της Ιστορίας και των αξιών που μας ενώνουν. Είναι γιατί είναι απόλυτη ανάγκη. Σε μερικές εβδομάδες οι ευρωπαϊκές εκλογές θα είναι αποφασιστικές για το μέλλον της ηπείρου μας.
Ποτέ από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο δεν είχαμε τόσο ανάγκη την Ευρώπη. Παρ’ όλα αυτά ποτέ η Ευρώπη δεν βρέθηκε μπροστά σε έναν τόσο μεγάλο κίνδυνο.

Ο εθνικισμός δεν προσφέρει τίποτε. Είναι ένα σχέδιο απόρριψης», ανέφερε ο Γάλλος πρόεδρος.

https://www.iefimerida.gr/news/483429/i-kraygi-toy-makron-enopsei-eyroeklogon-ti-grafei-se-arthro-manifesto
Πηγή:
Η κραυγή του Μακρόν ενόψει ευρωεκλογών -Τι γράφει σε άρθρο-μανιφέστο | iefimerida.gr

Η παραίνεση Ζαν-Κλοντ Γιουνγκερ:

«Είναι πάντα απαραίτητο να εξηγήσουμε στους ανθρώπους, ειδικά στους νεότερους γιατί, σοφοί πολιτικοί άνοιξαν τον δρόμο στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτό έχει να κάνει με την ιδέα του Pax Europaea (Ευρωπαϊκή Ειρήνη). Αυτό είναι το κίνητρο της ευρωπαϊκής δράσης και δεν έχει χάσει τίποτα από τη σημασία του».

Τέλος, ο Γιούνκερ προειδοποιεί ότι υπάρχει κίνδυνος πολέμων στην περιφέρεια της Ε.Ε. «Το παλιό θέμα του πολέμου είναι πάντα ένα τρέχον θέμα. Ποτέ δεν ξέρεις αν αυτά τα γεγονότα θα ξαναγυρίσουν» επισημαίνει.

Δεν υπάρχει εφησυχασμός.

Τάσος Γκούμας.

 

 




Comments (8)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ΑΝΤΑΝΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ says:

    ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
    Αυτό που κατατρώγει εμάς τους Έλληνες είναι:
    1/Ότι είμαστε πάντα, σχεδόν, εκτός θέματος, και το μόνο που μας σώζει κάθε φορά είναι αυτό το ‘σχεδόν’!
    2/Απλώς καταγράφουμε ένα ζήτημα και ποτέ (Ποτέ, χωρίς σχεδόν), δεν έχουμε κάτι να προτείνουμε. (Κάτι, ρε παιδί μου! Να έχουμε να λέμε πχ ότι ο ‘τάδε’ πρότεινε το ‘εξής’, εν έτει 2019)
    Το τρίτο πρόβλημα που έχουμε είναι ότι δεν λέμε με παρρησία τη γνώμη μας, φοβούμενοι μήπως παρεξηγηθεί ο φίλος μας.
    Κι ένα τέταρτο, όποιος από μας “δεν ξέρει ότι δεν ξέρει, νομίζει ότι ξέρει”.
    Επειδή εγώ πράγματι δεν ξέρω, προτείνω να βάλει κάποιος ένα θέμα ως έκθεση Ιδεών (Ιδεών, όχι Ιδεοληψιών) με τίτλο: “Ευρωεκλογές και άνοδος της ακροδεξιάς”, να δούμε τι θα γράφαμε, άραγε, εμείς οι αναγνώστες του Porosnews;
    (Μη φοβάστε. Επειδή όλοι γνωρίζετε ότι δεν έχω την ευχέρεια του λακωνικού λόγου, ίσως σκεφθείτε ότι τώρα θα γράψω τη δική μου έκθεση. Όχι βέβαια! Η δική μου έκθεση, για όλα αυτά, είναι ήδη δημοσιευμένη σε άρθρο μου, στο Porosnews, με τίτλο “Ο φασίστας”. Όποιος θέλει, ανατρέχει και τη βρίσκει, να τη διαβάσει).
    Απλώς θα αναρωτηθώ, ρητορικά, στα ακόλουθα:
    1/Χθες γιορτάζαμε την Εθνική παλιγγενεσία, την Επανάσταση του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ειδικά στο νησί μας γιορτάστηκε- αν κρίνω απο το ρεπορτάζ και το φωτορπορτάζ- με μεγάλη λαμπρότητα, άψογη οργάνωση, με ομόνοια, με περηφάνια και χωρίς έκτροπα.
    2/Σήμερα, μία μόλις ημέρα μετά τις χθεσινές λαμπρές εκδηλώσεις, αναρωτιέμαι τι συνάφεια μπορεί να έχει πχ ο Ναπολέων Σουκατζίδης με την Κα Λούκα Κατσέλη, και
    3/Ίσως δεν θα ήταν σκόπιμο να μπερδεύουμε τον κόσμο με κείμενα, όπου τα διάφορα γεγονότα, οι φράσεις, οι ενότητες και φωτογραφίες, άλλων εποχών, πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο, ως “λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι, ατάκτως ερριμμένα”.
    Προσωπικά δυσκολεύτηκα να τα συγκεράσω, κατά την ανάγνωση και κυρίως να τα συνδυάσω με τον τίτλο τού, εν προκειμένω, κειμένου.
    ΑΑ
    ΥΓ Για το γεγονός ότι, κάποιοι δήθεν εξυπνάκηδες δημοσιογραφίσκοι της κακιάς ώρας, πιάνουν εξ απήνης και αιφνιδιάζουν στο δρόμο και προ της κάμερας, τους νέους μας, και τους ρωτούν “τι γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου”, και μετά χασκογελάνε με χλεύη, όταν κάποια από τα εφηβάκια απαντούν “γιορτάζουμε το ‘ΟΧΙ’, μήπως φταίμε κι εμείς; Απλή ερώτηση…

  2. Τάσος Γκούμας says:

    Βλέπω με ικανοποίηση ότι δεν διαφωνείς στα παρατειθέμενα γεγονότα αλλά δεν μπορείς να τα συνδέσεις με τον τίτλο.
    Το αποδέχομαι.

  3. Γιάννης Γκούμας says:

    Δεν μπορώ να συμφωνήσω με το εκτός θέματος, καθώς τα προβλήματα είναι τόσο σύνθετα ώστε ο προβληματισμός του καθενός ανάλογα την προοπτική του να προσεγγίζει διαφορετικά το σύνολο.

    Συχνά δεν βρίσκουμε κάποιον να έχει προτείνει κάτι, αλλά τώρα για αυτό 100.000 Ευρωπαίοι πολίτες μαζεύτηκαμε και κατέθεσαμε την πρότασή μας. Τώρα αν έχουμε κάνει λάθη, αν έχουμε προσεγγίσει άλλα πράγματα σωστά παρακαλούμε τον κόσμο να μας κρίνει, να συμμετέχει στον διάλογο και αν έχει κάποια καλύτερη ιδέα να μην την κρατάει για τον εαυτό του. Στην ίδια Ευρώπη ζούμε.

    Η πρότασή μας συνοπτικά είναι δημοσιευμένη και εδώ, στις 22-2-2019, με τίτλο “Το Κίνημα για την Δημοκρατία στην Ευρώπη – Η κατάπτωση της δημοκρατίας και η αντίσταση”

    Το αρχικό κείμενο συνοψίζεται σε αναφορές δεινών ανόδου της ακροδεξιάς σε παλιότερες εποχές (10 χρόνια μετά το προηγούμενο ΚΡΑΧ 1929) καθώς και σε εκκλίσεις να κάνουμε κάτι για να αποφύγουμε τα χειρότερα. Σωστό είναι. Σωστό και το σχόλιο (2), “Έχει κανείς καμιά ιδέα, γιατί χανόμαστε;”

  4. Οι ναζί είναι από κάποια χώρα με το άγνωστο σ’ εμένα όνομα Ναζία;
    Ή από κάποια άλλη που -υποθετικά το λέω- αιματοκύλησε δύο φορές την Ευρώπη;

  5. Γιάννης Γκούμας says:

    Οι ναζί, δεν περιορίζονται σε μία χώρα. Φασιστικό φρόνημα είναι με έντονη βιαιότητα και εφαρμογή θηριωδιών προς άλλες (κατώτερες κατ’ αυτούς) κοινωνικές ομάδες, με σκοπό την επικράτησή τους.

    Επίσης το έδαφος για τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο, στήθηκε πολύ πριν λάβει χώρα αυτός, με φασιστικά καθεστώτα εξαπλωμένα σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου.

    Η πρώτη λύση για να αποφύγουμε μελλοντικούς πολέμους ήταν η ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακα και Χάλυβα. (Καρτέλ).

    Το ερώτημα είναι: τι υποσχέθηκαν τότε οι φασιστικές ομάδες στους πληθυσμούς για να τους ακολουθήσουν και σε τι διεθνείς και εθνικές συνθήκες βρήκαν έδαφος για να τους πείσουν πιο εύκολα.
    Το δεύτερο ερώτημα είναι: Πώς ξαναβρήκαν έδαφος να κάνουν το ίδιο; Τι κάναμε λάθος και εξακολουθούμε να κάνουμε λάθος;

    Ποια είναι η ευθύνη μας από την ανάγνωση της ιστορίας και από τα λάθη του παρελθόντος;

  6. Ότι δεν περιορίζονται το ξέρω, αλλά δεν ρώτησα για τους ναζί όλου του κόσμου. Για τους συγκεκριμένους ρώτησα που, όπως λέει το άρθρο εγκλημάτησαν κατά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο. Οι θηριωδίες δεν έγιναν από στρατεύματα που σχημάτισαν οι Ναζί όλου του κόσμου, ούτε κατ’ εντολήν του παγκόσμιου …συντονιστή τους.

    Έλεος πια με την πολιτική ορθότητα που στα χέρια κάθε εξουσίας κατάντησε στρεβλωτικό εργαλείο.

  7. Γιάννης Γκούμας says:

    Ναι, οι Γερμανοί ναζί είναι από την Γερμανία….λογικό μου ακούγεται.
    Οι ολοκληρωτικές κυβερνήσεις χρησιμοποιούσαν πολλαπλά εργαλεία για να στρεβλώνουν συνειδήσεις. Όπως είπα και πριν, όλα έχουν κοινό παρονομαστή την παραπληροφόρηση και την προπαγάνδα, καθώς και την αφαίρεση της άποψης από τους λαούς.

    Να ρωτήσω και πάλι; Όσοι το αντιλαμβανόμαστε αυτό, θα κάνουμε κάτι ή δε βαριέσαι;

    100.000 ευρωπαίοι πολίτες είπαμε να κάνουμε κάτι, μαζικά. Φτιάξαμε κίνημα, φτιάξαμε αντζέντα, ιδρύσαμε κόμματα σε όλη την Ευρώπη και όλα λένε παντού το ίδιο. Ακτιβιστές από όλα τα μήκη και πλάτη, μπλόγκερς, κωμικοί, χρήστες του youtube και των κοινωνικών δικτύων, προσπαθούν ατομικά επίσης να ενημερώσουν, όσο μπορούν για το πρόβλημα που καταπιάνονται κάθε φορά, παρουσιάζουν γεγονότα, λένε την άποψή τους και δέχονται και απαντάνε σε σχόλια.

    Θα συντονιστούμε και οι υπόλοιποι, όλοι μαζί με μία φωνή να ξαναπάρουμε την Ευρώπη μας;

  8. Τάσος Γκούμας says:

    Κα Στρατηγοπούλου,
    εγώ τουλάχιστον δεν γνώριζα τον όρο ”Πολιτική ορθότητα” και ευχαριστώ που μου δώσατε τη ώθηση να το ψάξω. Εκ προοιμίου σας λέω ότι η πρώτη αίσθηση που είχα μόλις διάβασα τον όρο ήταν ότι δεν όριζε κάτι σαφώς.
    Διαβάζοντας είδα ότι υπάρχουν διάφορες ερμηνείες του όρου που κατά τη γνώμη μου επιβεβαιώνουν την αρχική αίσθησή μου.
    Εσείς ποια ερμηνεία υιοθετείτε; Και πως γίνεται εργαλείο κάθε εξουσίας;

Σχολιάστε