Δρίτσας: Τα λιμάνια της χώρας είναι ζωτικής σημασίας



Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης στη Βουλή στα πλαίσια του Σχεδίου Νόμου «Περιστολή Δημοσίων Δαπανών, Ρύθμιση Θεμάτων Δημοσιονομικών Ελέγχων και άλλες διατάξεις», ο βουλευτής Α Πειραιά & Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Θοδωρής Δρίτσας έκανε την ακόλουθη τοποθέτηση, αναφορικά με την αιφνιδιαστική τροπολογία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλη σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών με την οποία κυρώνει τις αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ ). Ο κ. Δρίτσας αναφέρει χαρακτηριστικά και τις περιπτώσεις των λιμανιών του Πόρου και της Ύδρας και την επικείμενη ιδιωτικοποίηση τους:

« Κύριε Υπουργέ, όπως αποσύρατε χθες μετά από φρόνιμη σκέψη τη μία τροπολογία, καλείστε αυτή την ώρα να αποσύρετε και τη δεύτερη τροπολογία αναφορικά με την κύρωση των αποφάσεων της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, της ΕΣΑΛ. Πρόκειται για ένα ζήτημα που συνδέεται όχι μόνο με την εφαρμογή του Κανονισμού της Βουλής, του Συντάγματος αλλά και με ένα ζήτημα καίριας σημασίας για την πορεία και την ανάπτυξη των λιμένων και κυρίως του ελέγχου της λιμενικής πολιτικής. Και αναφέρομαι στο ποιος ελέγχει, ποιος νομοθετεί και ποιος ρυθμίζει τα ζητήματα κυριαρχικής σχέσης του ελληνικού κράτους με τα λιμάνια.
Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, η ΕΣΑΛ, έχει εκδώσει σειρά αποφάσεων κανονιστικού χαρακτήρα με βάση τις ρυθμίσεις του ν. 2932/2001. Μας καλείτε εσείς τώρα όλες αυτές τις κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις από τη μια μεριά να τις επικυρώσουμε χωρίς να τις γνωρίζουμε και από την άλλη μεριά να μετατρέψουμε την ΕΣΑΛ από αποφασιστικό όργανο, όπως το ορίζει ο ν. 2932, σε γνωμοδοτικό όργανο. Αυτό δεν το λέτε πουθενά στην εισήγησή σας. Μετατρέπετε την ΕΣΑΛ σε γνωμοδοτικό όργανο και αναθέτετε με την τροπολογία επί της τροπολογίας που προτείνετε, στον Υπουργό, σε σας και στον κάθε διάδοχό σας, να αλλάζει ακόμα και αυτές τις αποφάσεις που θα έχει κυρώσει η Βουλή, να τις τροποποιεί κατά βούληση, επικαλούμενος τις ανάγκες ιδιωτικοποίησης των λιμανιών. Ανάλογα δηλαδή με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που θα διαμορφώνονται από τις συζητήσεις με τους λεγόμενους επενδυτές, τους υποψήφιους αγοραστές, θα γίνονται αλλαγές με υπουργική απόφαση που θα έχει προεπικυρωθεί από τη Βουλή. Αυτή η νέα υπουργική απόφαση δεν θα έρχεται προς επικύρωση στη Βουλή. Δηλαδή με ένα σμπάρο πολλά τρυγόνια. Και αυτό το θεωρείτε μια απλή κίνηση προσαρμογής στα δεδομένα;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι όλων των πτερύγων της Βουλής, δεν είναι δυνατόν να δεχθούμε αυτού του είδους τη βάρβαρη νομοθετική παρέμβαση που με έναν «αθώο» τρόπο αλλάζει άρδην όλο το νομοθετικό καθεστώς που ισχύει για το χωροταξικό σχεδιασμό και τον οποιονδήποτε σχεδιασμό των λιμανιών, είτε της χερσαίας λιμενικής ζώνης, είτε των λιμένων.
Είναι περίεργη όλη αυτή η μυστικοπάθεια γι’ αυτά τα δώδεκα λιμάνια που έχει δρομολογηθεί η ιδιωτικοποίηση τους αλλά και για τα είκοσι τρία μικρότερα. Απ’ όσο ξέρω τουλάχιστον απ’ αυτά που είμαι σε θέση να γνωρίζω, για τα λιμάνια του Πόρου και της Ύδρας κανείς τοπικός παράγοντας, περιφέρεια, δημοτική αρχή, ενδιαφερόμενοι φορείς των τοπικών κοινωνιών δεν είχε ποτέ ακούσει, δεν είχε ποτέ ιδέα για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση αυτών των λιμανιών. Όπως επίσης ουδέποτε ρωτήθηκαν, ούτε γνωρίζουν για την ύπαρξη κάποιου σχεδίου που να δικαιολογεί και να αιτιολογεί την ένταξή τους στο ΤΑΙΠΕΔ. Και μετά απ’ όλη αυτήν τη μυστικότητα με την οποία χειρίζεστε τα θέματα, την κρυψίνοια, που δεν ξέρουμε τι έχετε ήδη συμφωνήσει με τους υποψήφιους αγοραστές, με τι όρους και τι κανόνες, ζητάτε από την Ελληνική Βουλή με μια «αθώα» παρέμβαση να σας δώσει όλη αυτήν την ελευθερία και όλο αυτό το δικαίωμα; Τα λιμάνια της χώρας, μικρά ή μεγάλα, είναι ζωτικής σημασίας παραγωγικές δραστηριότητες. Έτσι θα λειτουργεί το κράτος έκτακτης ανάγκης, αυτό το περίφημο φασίζον κράτος πλέον, που συγκεντρώνει την εξουσία σε μια κλειστή δράκα ανεξέλεγκτων λειτουργιών στο όνομα της έκτακτης ανάγκης, χωρίς κοινοβουλευτικό έλεγχο, χωρίς δημοκρατική διαδικασία, χωρίς τίποτα; Θα επικυρώνεται από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και θα σας δίνει το Ελληνικό Κοινοβούλιο το ελεύθερο να ενισχύετε τέτοιους είδους αντιδημοκρατικές διαδικασίες στο ελληνικό κράτος;
Αποσύρετέ την, κύριε Υπουργέ. Δεν ξέρω ποιοι σας συμβούλεψαν και ποιοι σας έπεισαν –απ’ ό,τι φαίνεται- να την προωθήσετε, αλλά είναι πολύ σοβαρότερο το ζήτημα απ’ ό,τι δείχνει ο τρόπος με τον οποίον μας το παρουσιάσατε και σήμερα και χθες. Σας καλώ να κατανοήσετε τη σοβαρότητα και να δεχθείτε το αίτημά μας να το αποσύρετε αμέσως. Θα επιβαρυνθεί η πολιτική σας διαδρομή με μια θεσμικού χαρακτήρα σοβαρότατη καταστρατήγηση βασικών κανόνων δικαίου».

Να σημειώσουμε πως εχθές ψηφίστηκε – με ηχηρές διαρροές , δυο από το ΠAΣΟΚ και δυο από την ΔΗ.ΜΑΡ – στη Βουλή κατά πλειοψηφία η τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας για τα σχέδια ανάπτυξης των λιμένων της χώρας. Για την επίμαχη ρύθμιση η οποία προκάλεσε την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης συμπεριλαμβανομένης της ΔΗ.ΜΑΡ. που συμμετέχει στην κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε ονομαστική ψηφοφορία κάνοντας λόγο για «καταστρεπτική και σκανδαλώδη τροπολογία», καθώς και για αντικοινοβουλευτική και αντισυνταγματική πρακτική της κυβέρνησης η οποία συντελεί όπως ειπώθηκε, στην μετατροπή της Βουλής σε «πλυντήριο των ανομιών του παρελθόντος».

Κατά την ψηφοφορία επί των 278 ψηφισάντων, 151 βουλευτές ψήφισαν «υπέρ», 114 «κατά» και 13 «παρών».




Σχολιάστε