Δημήτρης Κατσικάρης: Υδροπλάνα στα νησιά μας…



hydroΣτην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων συνεκλήθη σήμερα από τον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη, ευρεία σύσκεψη για να εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων ώστε να εξυπηρετούνται τα Νησιά της Αττικής και με Υδροπλάνα, μετά την ψήφιση του Νόμου που καθορίζει οριστικά το πλαίσιο λειτουργίας τους.

Στη σύσκεψη μετείχαν, ο Δήμαρχος Αίγινας Θεοδόσης Σακκιώτης, ο Δήμαρχος Τροιζηνίας Γιάννης Σαμπάνης, ο Δήμαρχος Πόρου Δημήτρης Στρατηγός, ο Δήμαρχος Σπετσών Παναγιώτης Λυράκης, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Λευτέρης Κεχαγιόγλου, εκπρόσωποι Λιμενικών Ταμείων και Επιτροπών Τουριστικής Ανάπτυξης από όλα τα νησιά και επαγγελματικοί φορείς.

Μετά την ενημέρωση που έγινε, ακολούθησε εκτενής διάλογος και οι εκπρόσωποι όλων των Δήμων και των φορέων τοποθετήθηκαν θετικά και συμφώνησαν για τη δημιουργία υδατοδρομίων στα Νησιά, ώστε να καταστεί δυνατή η γρήγορη και ασφαλής προσέγγιση με υδροπλάνα από το Φαληρικό κόλπο, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και από νησί σε νησί.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης, επισήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η συνεργασία της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Αττικής με τους Δήμους συνεχίζεται για ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα τουριστικής ανάπτυξης και η βούληση όλων είναι να στηρίξουμε τη δημιουργία Υδατοδρομίων στα νησιά μας, καλύπτοντας συμπληρωματικές μεταφορικές ανάγκες.
Με τη δημιουργία υδατοδρομίων -που αλλού έχουν λειτουργήσει δεκαετίες νωρίτερα-, στον πολυνησιακό μας χώρο μπορούν να εκτελούνται τακτικές επιβατικές, έκτακτες και περιηγητικές πτήσεις. Μπορούν επίσης να μεταφέρονται μικρά φορτία, αλλά, το κυριότερο, μπορούν να καλυφτούν νοσοκομειακές ανάγκες λόγω της πολυχρηστικότητας του μέσου και να σωθούν ζωές με την γρήγορη και ασφαλή μεταφορά ασθενών.
Η Περιφέρεια Αττικής σε αγαστή συνεργασία με τους Δήμους, κινείται με πράξεις και έργο σε όλα τα επίπεδα των υποδομών αλλάζοντας τον αναπτυξιακό χάρτη στα νησιά μας και έχει την πολιτική βούληση να στηρίξει μια ακόμα πρωτοβουλία που συμβάλλει στην συμπλήρωση των μεταφορικών αναγκών τους».




Comments (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Θέλω να εκφράσω τη διαφωνία μου για την χρήση υδροπλάνων για την μετάβαση ασθενών καθώς η μεταφορά του ασθενή είναι πολύ πιο άμεση είτε από το Κέντρο Υγείας Γαλατά είτε από το ΚΕ Πόρος με ελικόπτερο στην Αθήνα, καθώς υπάρχουν χώροι για ελικόπτερο ακριβώς δίπλα στα συγκροτήματα.

    Κατά τα άλλα θέλω να εκφράσω την ανησυχία μου για την οικονομική βιοσημότητα των υδροπλάνων για την μεταφορά τουριστών, όταν τα συμβατικά καράβια έχουν πέσει έξω, όταν το κόστος τους ανά τουρίστα είναι μικρότερο και επίσης δεν εξυπηρετούν μαζικό τουρισμό. Μην κάνουμε πάλι το ίδιο λάθος, όπως τότε που μεγαλώσαμε τα επιβατικά καράβια, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν πολλά αυτοκίνητα όταν η δυνατότητά τους αυτή δεν ήταν απαραίτητη στην περιοχή, λόγω οδικής σύνδεσης, και επειδή οι οικισμοί δεν είναι κατάλληλα διαμορφωμένοι για να υποδεχτούν τόσα ΙΧ.

  2. Πάνος Θεοχάρης says:

    Γιάννη θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με πολλά από όσα λες, και με ακόμα περισσότερα από όσα λέει ο κ. Κατσικάρης 🙂

    Πράγματι το Ελικόπτερο στην αεροδιακομιδή είναι καλύτερο από το αεροπλάνο, ειδικά όταν μιλάμε για κοντινές αποστάσεις όπως τα νησιά του Σαρωνικού (άντε και Ύδρα, Σπέτσες). Πλην όμως θα εκλπαγείς αν μάθεις ότι τα περισσότερα νοσοκομεία ΔΕΝ έχουν ελικοδρόμια, και πολλές φορές ο χρόνος μεταφοράς από το κοντινότερο ελικοδρόμιο μέχρι το νοσοκομείο ξεπερνά τον χρόνο εναέριο χρόνο (μου έχει τύχει να πετάξουμε για 45′, και να κάνουμε 50′ μέσα στην Αθήνα, από το 401, μέχρι το εφημερεύον νοσοκομείο).

    Το πρόβλημα με την αεροδιακομιδή είναι τεράστιο αφού δεν υπάρχει οργάνωση (το να αγοράσεις μόνο ελικόπτερα δεν είναι αρκετό), ενώ μετά το φιάσκο των δύο ατυχημάτων απλά ναυάγησε η όλη προσπάθεια. Στο δε κομμάτι του SaR τα πράγματα είναι ακόμα ποιο τραγικά, αφού στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καν, αφού οι ένοπλες δυνάμεις είναι από την μια ανεκπαίδευτοι, και από την άλλη ευθυνόφοβοι.

    Δυστυχώς όπως σε όλα σε αυτή την χώρα, κανένας δεν έχει καθήσει να δει το πρόβλημα στην μεγάλη του διάσταση, και προτιμούν να ικανοποιούν τα αιτήματα των τοπικών αρχών για κάθε νησί και νοσοκομείο (ή έστω κέντρο υγείας), αντί με μικρότερο κόστος να έχουν μεγάλο στόλο ελικοπτέρων, που θα απέδιδε καλύτερα. Βέβαια όλο το σύστημα είναι κώλος, γιατί η έννοια των “πρώτων βοηθειών” δεν υπάρχει στην Ελλάδα ως ειδικότητα.

    Τώρα στα υδροπλάνα, μπορώ να σου πω ότι θα ήταν εξαιρετικά αποδοτικά για πτήσεις από το κεντρικό Αεροδρόμιο (Σπάτα) προς άλλα νησιά, αλλά αφενός οι Ελληνικές θάλασσες έχουν ιδιαιτερότητες (σηκώνει θάλασσα με μικρή απόσταση μεταξύ κυμάτων), αφετέρου αν δεν αλλάξει νοοτροπία η ΥΠΑ δεν πρόκειται κανένα εγχείρημα να πάει μπροστά.

    Πάντως δεν είναι η πρώτη προσπάθεια που γίνεται για υδροπλάνα, σε μία προηγούμενη προσπάθεια μάλιστα μιας εταιρείας Καναδικών συμφερόντων δούλευε σε σημαντικό πόστο και συμπατριώτισα μας.

    Τέλος όσον αφορά την βιωσιμότητα, πράγματι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ούτε το συμβατικό επιβατηγό, αλλά ούτε και το ταχύπλοο, αλλά το λάθος είναι ότι κανονικά πρέπει να απευθήνεσε σε διαφορετικό κοινό, στον τουρίστα-επιβάτη, που θα δώσει και 100€ για να μεταφερθεί γρήγορα από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο των 200-300€ τουλάχιστον ευρώ η βραδιά (δεν έχουμε τέτοια στον Πόρο δυστυχώς), οπότε και τα προβλεπόμενα έσοδα είναι διαφορετικά. Παρόλα αυτά όμως θα εκπλαγείς συγκρίνοντας τα κόστη με αυτά του συμβατικού για Πόρο, που λόγο του προβλήματος που πολύ σωστά έχεις εντοπίσει, το κόστος ανά επιβάτη, μπορεί (τον χειμώνα) να καταλήγει μεγαλύτερο και από αυτό του υδροπλάνου !

    Πάντως για μένα, κάθε προσπάθεια που γίνεται και εντείνει τον ανταγωνισμό και τις παρεχόμενες υπηρεσίες είναι καλοδεχούμενη. Άσε που πολλές φορές ο επιχειρηματίας έχει ένα ποιο φρέσκο business plan από αυτό που έχουμε εγώ και εσύ στο μυαλό μας, και ξέρει κάτι παραπάνω για το που βάζει τα χρήματα του. Αρκεί να μην είναι συνεταίρος και παράλληλα και εχθρός το κράτος !

  3. Kyriakos says:

    Μακάρι να μπουν τα υδροπλάνα να πάρουμε λίγο ώθηση ως νησί.

  4. savvas n athanasiou says:

    Πρώτα ήταν τα αεροδρόμια στην Ερμιονίδα. Μετά είπαν ότι θα φτιάξουν αεροδρόμιο στον Πασά. Ακολούθως είπαν ότι θα φτιάξουν ελικοδρόμια. Τώρα, μιλάνε για υδατοδρόμια. Πρέπει κάποιος να τους υπενθυμίσει ότι οι επενδυτές των υδροπλάνων επιχείρησαν να δρομολογήσουν υδροπλάνα από την Πάτρα προς την Κέρκυρα και από την Κέρκυρα προς τα Διαπόρεια Νησιά. Τα υδροπλάνα αυτά ήταν χωρητικότητας 12 ατόμων και σταμάτησαν ως ασύμφορα. Προσπάθησαν να πάρουν τις επιδοτήσεις των αγόνων νησιών, όμως, δεν μπόρεσαν να πείσουν τους αρμόδιους. Τώρα, θέλουν να εξυπηρετήσουν τα νησιά του Αργοσαρωνικού. Μόνο, που πρέπει κάποιος να θυμίσει στους αρμόδιους, ότι για να καλύψουν τις ανάγκες των νησιών του Αργοσαρωνικού θα πρέπει να δημιουργηθεί υδατοδρόμιο στο Νέο Φάληρο ή στο Φαληρικό Δέλτα, εκεί που θέλουν να κάνει η κεντρική διοίκηση λιμάνι για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Στην περίπτωση που το υδατοδρόμιο θα γίνει στο Λαύριο, δεν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τους Πειραιώτες και τους κατοίκους των Νοτίων Προαστείων. Το μόνο, που μπορεί είναι να μεταφέρονται τουρίστες από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Δεν είναι καλύτερα να ασχοληθούν οι αρμόδιοι με τα ύδατα, τα πόσιμα, τα αρδευτικά, τα θαλάσσια, προκειμένου να προστατευθούν οι πολίτες της Τροιζηνίας από τα νιτρικά, τα άλατα, τις ρυπάνσεις και να βρεθεί άφθνο και φθηνό νερό για άρδευση;

  5. Τα Υδροπλάνα πέρα από το …εξωτικό τους χαρακτήρα, αποτελούν μια ρεαλιστική προοπτική για την Τουριστική Ανάπτυξη του Νησιωτικού χώρου του Αιγαίου, Ιονίου και Αργοσαρωνικού.

    Σύμφωνα με την παρουσίαση που παρακολουθήσαμε από τον κ. Κατσικάρη και τους εκπροσώπους της εταιρείας “Ελληνικά Υδατοδρόμια”, η Περιφέρεια Αττικής θα χρηματοδοτήσει τη κατασκευή των Υδατοδρομίων στον Αργοσαρωνικό (κόστους 50-80.000 ευρώ ανά σημείο). Η υποχρέωση των Δήμων θα είναι η εκπόνηση της σχετικής μελέτης Αδειοδότησης (κόστους λιγότερο από 20.000 ευρώ). Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από εταιρείες Υδροπλάνων. Το κόστος για μονή διαδρομή για Πόρο αναμένεται σε 35 ευρώ περίπου και 40 για Ύδρα.

    Τα Υδροπλάνα δεν αποτελούν μεταφορικό μέσο για μαζικό τουρισμό, αλλά για μεσαίο-ανώτερο και προσφέρουν δυνατότητες διασύνδεσης με άλλες τουριστικές περιοχές.

    Τα αμφίβια Υδροπλάνα έχουν δυνατότητα προσγείωσης στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ή σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ Σαντορίνης, Καλαμάτας), καθώς και προσθαλάσσωσης στην Αττική (Φάληρο, Λαύριο)ή αλλού.

    Τέλος ο σχεδιασμός προβλέπει ανάπτυξη του Υδατοδρομίου του Φαλήρου πλησίον με το νέο Λιμάνι Κρουαζιέρας όπως και στην Κέρκυρα ή το Ηράκλειο για αξιοποίηση πτήσεων αναψυχής από τους επιβάτες των πλοίων κρουαζιέρας.

    Οι εξελίξεις αναμένονται σημαντικές…

    Δημήτρης Συξέρης
    Δημοτικός Σύμβουλος Πόρου
    Πρόεδρος Ε.Τ.Α.Π Δ.Σ Πόρου

Σχολιάστε