Δεμένα για άλλες 48 ώρες τα πλοία…



IMGP7665Σε νέα 48ωρη απεργία προχωρεί η ΠΝΟ, μετά το «ναυάγιο» στη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας, Κωστή Μουσουρούλη, με αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, σε μια προσπάθεια για εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης, ώστε να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις των ναυτικών.

Η συνάντηση σύμφωνα με συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των ναυτικών ήταν “άκαρπη” καθώς ο υπουργός παραμένει αμετακίνητος στις θέσεις του. Η τάση που υπερισχύει είναι να συνεχιστούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις.

Επίσης, κλιμάκιο του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. αποτελούμενο από τους Βουλευτές Α΄ Πειραιά & Νησιών Θοδωρή Δρίτσα, Β΄ Πειραιά Τζένη Βαμβακά, Κυκλάδων Νίκο Συρμαλένιο, την υπεύθυνη της γραμματείας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. για το Τμήμα Ναυτιλίας Εύη Καρακώστα, καθώς και στελέχη του Τμήματος Ναυτιλίας και των Οργανώσεων του Πειραιά, επισκέφθηκε σήμερα το πρωί το λιμάνι του Πειραιά και συναντήθηκε με απεργούς ναυτεργάτες, καθώς και με μέλη της Διοίκησης της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και τον Πρόεδρό της Αντώνη Νταλακογιώργο.

Η αντιπροσωπεία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. στη συνάντησή της με τους απεργούς ναυτεργάτες, δήλωσε τη συμπαράσταση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. στις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις. Ταυτόχρονα, τόνισε το δίκαιο των αιτημάτων τους, καθώς με το σχέδιο νόμου, χιλιάδες ναυτεργάτες θα οδηγηθούν εκτός πλοίων με την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης στελέχωσης, ενώ τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία, θα αμείβονται πλέον με αποδοχές αντίστοιχες των ναυτικών, που προέρχονται από τριτοκοσμικές χώρες με τον κίνδυνο αυτό το καθεστώς να επεκταθεί στο μέλλον στους αξιωματικούς και στην επιβατηγό ναυτιλία. Όλη αυτή η μεθόδευση από πλευράς Υπουργείου, έρχεται να προσθέσει νέους ανέργους σε μια περίοδο που η ανεργία στους ναυτεργάτες είναι ιδιαίτερα οξυμένη και οδηγεί μεταξύ άλλων, στην απώλεια εσόδων για το ΝΑΤ από την απώλεια εισφορών γεγονός που θα έχει επιπτώσεις στο ύψος των κύριων και επικουρικών συντάξεων.

Επίσης, τονίστηκε, ότι ο αγώνας των ναυτεργατών αφορά ιδιαίτερα και στους νησιώτες, για τους οποίους ο περιορισμός του χρόνου υποχρεωτικής δρομολόγησης των πλοίων, θα οδηγήσει στη μείωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών κατά τους χειμερινούς μήνες και συνεπώς στην περαιτέρω απομόνωσή τους.

Η πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης με τη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, είναι όχι μόνο αναποτελεσματική και αρνητική για τους εργαζόμενους, αλλά οδηγεί σε νέα αδιέξοδα το σύνολο της οικονομίας. Στην περίπτωση της ακτοπλοΐας, η στοχοποίηση των εργαζομένων, το μόνο που κάνει είναι να αναδεικνύει, ότι το υφιστάμενο σύστημα είναι μη βιώσιμο και σύντομα θα οδηγήσει στην απαίτηση από τις εταιρίες για νέες απολύσεις και μειώσεις αποδοχών, καθώς και υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Γι’ αυτό, ο αγώνας των ναυτεργατών για να μην περάσουν αυτά τα εξοντωτικά μέτρα, είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας, που πλήττεται από την αδιέξοδη κυβερνητική πολιτική.




Σχολιάστε