Απασχολούμενοι στον τουρισμό και ναυτεργάτες τα θύματα της υποβάθμισης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών



Η υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, εκτός από τα νησιά, τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους στον τουρισμό, πλήττει φυσικά και τους Έλληνες ναυτεργάτες , με την ανεργία στον κλάδο -παρά την έλευση της θερινής περιόδου – να χτυπάει κόκκινο.
Τα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) για το Μάη εμφανίζουν 3.455 άνεργους ναυτεργάτες, δηλαδή είναι περισσότεροι και από αυτούς που είχαν καταγραφεί το μήνα Νοέμβρη (3.387) που η ανεργία αυξάνεται κατά τη χειμερινή περίοδο.. Σύμφωνα μάλιστα με τους υπαλλήλους του ΓΕΝΕ, οι λίστες καταγράφουν το ένα τρίτο των ανέργων, που σημαίνει ότι οι άνεργοι ναυτεργάτες ξεπερνούν τις 10.000. Από τους 3.455, το πενιχρό επίδομα των 295 ευρώ για τους έγγαμους, λόγω των απαγορευτικών προϋποθέσεων που τίθενται, θα το πάρουν οι 1.156 δηλαδή μόλις το 33,46%!
Μόνο τον τελευταίο χρόνο και μόνο στα πλοία της ακτοπλοΐας έχουν βρεθεί στην ανεργία πάνω από 500 ναυτεργάτες. Για παράδειγμα το τελευταίο έτος 6 πλοία έχουν πωληθεί ή έχουν δρομολογηθεί εκτός Ελλάδας, όπως τα «ΛΙΣΣΩΣ», «ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» και «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ» της ΑΝΕΚ, «ΝΕΦΕΛΗ», «ΦΛΑΙΝΓΚ ΚΑΤ ΙΙ» της HSW και «ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» των «Μινωικών Γραμμών». Επίσης 6 πλοία έχουν «δέσει» («ΣΠΙΝΤ ΡΑΝΕΡ 1» και «2», «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ», «ΚΡΗΤΗ Ι» κλπ). Συνολικά υπολογίζεται ότι μόνο στην ακτοπλοΐα τα τελευταία 5 χρόνια έχουν χαθεί κοντά στις 1.900 θέσεις εργασίας. Οι 900 χάθηκαν όταν «έδεσαν» τα 8 πλοία του Αγούδημου, τα 11 της εταιρείας ΣΑΟΣ και 2 πλοία που έφυγαν εκτός Ελλάδας της «Καλλίστη Ferries NE». Δηλαδή μειώθηκε ο ακτοπλοϊκός στόλος κατά 21 πλοία, κάνοντας τη ζωή στους νησιώτες κόλαση.
Όσον αφορά τον κλάδο του τουρισμού, εκτός από τις προβληματικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ανησυχία και προβληματισμός για το ενδεχόμενο να μειωθεί η κίνηση στα νησιά εκφράστηκε κι από τους δήμαρχους και επαγγελματίες του τουρισμού λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης αλλά και των αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία τετραμελής οικογένεια και το ΙΧ χρειάζεται 322 ευρώ για ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι στη Σύρο μετ’ επιστροφής.
Τα εισιτήρια των πλοίων, ακόμη κι αν δεν αυξηθούν εκ νέου, «είναι ακριβά», επισημαίνει ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών Γιάννης Θεολογίτης. «Για παράδειγμα, σε κάθε εισιτήριο που κοστίζει 100 ευρώ τα 50 πηγαίνουν υπέρ τρίτων. Μέσα από το εισιτήριο το κράτος κλείνει τρύπες». Αυτό που θα πρέπει να κάνουν οι πολίτες για να εξασφαλίσουν φτηνή μετακίνηση με πλοίο, τονίζει ο κ. Θεολογίτης, είναι να κάνουν έρευνα αγοράς τουλάχιστον σ’ αυτούς τους προορισμούς όπου πηγαίνουν πάνω από μία ακτοπλοϊκές εταιρείες.




Σχολιάστε