Ανοιχτή επιστολή Γ. Αθανασίου και απάντηση του Δημάρχου Πόρου (upd)



Δύο θέματα πολιτισμού θέτει σε δημόσιο διάλογο με ανοιχτή επιστολή του ο ποριώτης ιστορικός ερευνητής Γιώργος Αθανασίου.
Το πρώτο θέμα αφορά το άγαλμα – συντριβάνι της “Γοργόνας” απέναντι από το κτήριο Συγγρού, ενώ το δεύτερο αφορά της τοποθέτηση ιστορικών προτομών που βρίσκονται στις αποθήκες του δήμου.
Στην ανοιχτή επιστολή του κ. Αθανασίου, απάντησε άμεσα ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης, ο οποίος ενημερώνει ότι έχουν ανατεθεί εργασίες για το άγαλμα της “Γοργόνας”, ενώ αναλύει και το πιο περίπλοκο θέμα των ιστορικών προτομών.
Διαβάστε παρακάτω την επιστολή του κ. Αθανασίου και την απάντηση του κ. Δημητριάδη.

 

 

Επιστολή Γιώργου Αθανασίου

 

 

“ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Πόρος 28/3/2018

Προς τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Πόρου.

Με την επιστολή αυτή θέλω να αναφερθώ δημόσια σε δύο θέματα τα οποία αφορούν στοιχεία πολιτισμού για τον Τόπο μας και δεν είναι της κατηγορίας άρτου και θεάματος.

Κύριε Δήμαρχε, το Πάσχα έρχεται σε λίγες μέρες και σε λίγο θα έλθει και το καλοκαίρι.
Το νησί θα γεμίσει όπως πάντα από τουρισμό, Ελληνικό και ξένο.
Θα είναι λυπηρό όμως, για μία ακόμη φορά, να αντικρύσουμε το θέαμα που δυστυχώς «συνηθίσαμε» τα τελευταία χρόνια, τα χάλια δηλαδή στα οποία έχει περιέλθει η «Γοργόνα» η οποία μάλιστα έχει κατασκευαστεί από τον Ποριώτη καλλιτέχνη Γιώργο Ξενούλη.

Επανειλημμένως σας έχουνε κάνει επισημάνσεις ότι πρέπει να συντηρηθεί το σύνολο του μνημείου που έχει καταντήσει σκουπιδότοπος και μάλιστα επικίνδυνος για μικρά παιδιά.
Δεν γνωρίζω τους λόγους που σας οδηγούν να μην το επισκευάζεται.
Δεν θα είναι πάντως αποδεκτή αιτιολογία ότι ο Δήμος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα. Γιατί όπως διαπιστώνεται ο Δήμος έχει αρκετά χρήματα να ξοδεύει σε άρτο και θεάματα, που είναι αποδεκτά και αυτά, αλλά όχι αφήνοντας στην εγκατάλειψη έργα τέχνης όπως είναι εκείνο της γοργόνας του Πόρου.
Κύριε Δήμαρχε, θέλω να πιστεύω ότι το έχετε βάλει στο πρόγραμμα και λίαν συντόμως θα αποκατασταθεί.

Το δεύτερο θέμα αφορά τις 2 ιστορικές και αξιόλογες προτομές.
Κύριε Δήμαρχε, κυρίες κ´ κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Εδώ και 10 χρόνια προσπαθώ να πείσω τον Δήμο να ασχοληθεί ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την τοποθέτηση, επανατοποθέτηση, των προτομών των Βασιλέων Γεωργίου και Όλγας που βρίσκονται στην αποθήκη του Δήμου.
Οι προσπάθειές μου αυτές ξεκίνησαν από την προηγούμενη Δημοτική αρχή του κ.Στρατηγού με τελευταία φορά στις 25-8-2014, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Επίσης και στην σημερινή δημοτική περίοδο απευθύνθηκα εκ νέου προς τον Δήμο,
ως πρόεδρος του σωματείου «Φίλοι του Αρχαιολογικού Μουσείου Πόρου» ενώ σε Γενική Συνέλευση του Σωματείου μας, είχα θέσει πάλι τη πρότασή μου για την επανατοποθέτηση των δύο προτομών που ευρίσκονται στην αποθήκη του Δήμου και είχε γίνει ομόφωνα αποδεκτή.

Στις 16- 2-2007, στην Γεν Συνέλευση του Σωματείου μας επαναφέραμε εν νέου το θέμα και αποφασίστηκε ομόφωνα όπως ξαναζητηθεί από τον Δήμο επισήμως η επανατοποθέτησή τους.
Μάλιστα σε αυτή την Γεν. Συνέλευση άνθρωποι του άμεσου περιβάλλοντος του κ. Δημάρχου είχανε αποδεκτή την πρότασή μου και είχανε προτείνει να υποστηρίξουν το θέμα προς εσάς. Επίσης στις 29-5-2017 είχαμε αποστείλει έγγραφο στον κ. Δήμαρχο στο οποίο αναφερόμασταν στο ιστορικό των προτομών.
Ομοίως και στις 29-12-1917 απέστειλα προσωπική επιστολή ζητώντας την τοποθέτηση των προτομών, χωρίς να λάβουμε ποτέ καμία απάντηση..
Αξίζει να υπενθυμίσω ότι οι δύο προτομές είχανε δωριθεί από τον Δήμαρχο Πόρου, Σπυρίδωνα Καραμάνο το 1885 και το τότε Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποδεχτεί την δωρεά στην συνεδρίαση της 6-9-1885.
Οι προτομές απεικονίζουν τους τότε Βασιλείς Γεώργιο και Όλγα και ήτανε τοποθετημένες στο Δημαρχείο το οποίο στεγαζότανε, την εποχή αυτή, στον χώρο του Γυμνασίου.
Στη συνέχεια με την απομάκρυνση του Δημαρχείου οι προτομές παρέμειναν να στολίζουν το Γυμνάσιο. Μετά την κατεδάφιση του παραδοσιακού Γυμνασίου το 1962 οι προτομές μεταφέρθηκαν στην αποθήκη του Δήμου.
Οι προτομές είναι έργα του επιφανούς γλύπτου του 19ου αιώνα Ιωάννου Κόσσου ο οποίος εργαζότανε στα νεανικά του χρόνια και κατασκεύαζε ακρόπρωρα στον αρσανά του πατέρα του (που κατήγετο από την Τρίπολη) στον Πόρο.
Ίδιο ζεύγος προτομών του ιδίου γλύπτου υπάρχει και στην Βουλή (π.Ανάκτορα), όπως και το άγαλμα του Ρήγα Φεραίου στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπως και πολλές άλλες προτομές. Για τον λόγο αυτό είχε χαρακτηρισθεί ως εθνικός γλύπτης.
Επειδή η νέα αρχιτεκτονική του Γυμνασίου Πόρου δεν ενδείκνυται για την επανατοποθέτησή τους στο ίδιο κτίριο, για τον λόγο αυτό, πρότεινα να τοποθετηθούν σε νέα θέση, στην είσοδο του Λαογραφικού Μουσείου.
κ. Δήμαρχε κ. Σύμβουλοι
Με την επιστολή μου αυτή θεωρώ ότι έχουν εκλείψει πλέον λόγοι άλλης αναβολής και ζητώ από το Δήμο να ξεκινήσει άμεσα τις διαδικασίες για την επανατοποθέτησή τους. Το κόστος της τοποθέτησης δεν νομίζω ότι είναι υπερβολικό για τον Δήμο Πόρου.

Με εκτίμηση
Γιώργος Αθανασίου”

 

 

Απάντηση Δημάρχου Πόρου

 

 

“Αγαπητέ κ. Αθανασίου καλημέρα σας,

Αναφορικά με την Γοργόνα, θέλω να σάς ενημερώσω ότι έχουν ανατεθεί εργασίες που ελπίζουμε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί πριν το Πάσχα.

Το θέμα της τοποθέτησης των προτομών (δεν είναι μόνο οι δύο στις οποίες αναφέρεστε, αλλά και η προτομή του Συγγρού) είναι πιο περίπλοκο. Το πού θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και πώς είναι κάτι το οποίο οπωσδήποτε απαιτεί αρχιτεκτονική Μελέτη και έγκριση από το Υπ. Πολιτισμού. Δεδομένου ότι από τις αρχές του 2015 παλεύουμε να λάβουμε έγκριση από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου για να βάψουμε το Ρολόι και να κάνουμε εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου του, αυτή την στιγμή δεν έχουμε την πολυτέλεια να ανοίξουμε και άλλο ένα «μέτωπο» πίεσης και «αντιπαράθεσης» με το Υπουργείο.
Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με δύο συναρμόδιες Υπηρεσίες του για το θέμα του Ρολογιού και παρ’ όλα αυτά η καθυστέρηση είναι τεράστια και απαράδεκτη και ακόμα δεν φαίνεται φως στο τούνελ. Δεν θα είναι προς το συμφέρον της υπόθεσης του Ρολογιού αν είχαμε να πιέζουμε και για ένα ακόμα θέμα, το οποίο αντικειμενικά είναι μικρότερης προτεραιότητας. Επίσης, στο Υπουργείο θα έπρεπε να υποβάλουμε κάποια μικρή αρχιτεκτονική Μελέτη που θα έδειχνε πού και πώς θα τοποθετηθούν οι προτομές. Και ως προς αυτό, προς το παρόν υπάρχουν άλλες προτεραιότητες (Δημοτική Αγορά, κτήρια Δημαρχείου και Άλσους, Πούντα, πλ. Χριστού, Πέρλια), με τις οποίες ασχολούνται η Τ. Υπηρεσία και οι αρχιτέκτονες που μάς βοηθούν εθελοντικά. Από την άλλη, το να προχωρούσαμε στην τοποθέτηση των προτομών χωρίς εγκρίσεις του Υπουργείου είναι κάτι που δεν συζητείται καν για λόγους μπορείτε να φανταστείτε (εδώ υπάρχει και πολιτική προέκταση, αλλά δεν θα την αναπτύξω).

Επί της ουσίας συμφωνώ απόλυτα ότι οι προτομές πρέπει να αναδειχθούν, αλλά για τους παραπάνω λόγους αυτό δεν μπορεί να γίνει ακόμα.

Με εκτίμηση

Γιάννης Δημητριάδης”

Την Κυριακή 1 Απριλίου λάβαμε το ακόλουθο μειλ από τον κ. Γιώργο Αθανασίου:

“Κύριε Δήμαρχε
Κατ΄αρχάς σας ευχαριστώ για την απαντητική επιστολή σας και για την αναφορά σας, την οποία αγνοούσα, ότι πριν το Πάσχα θα έχουμε την χαρά να ξαναδούμε το έργο του συμπατριώτη μας να ομορφαίνει το νησί, ενώ ακόμα δεν έχει κληθεί ο καλλιτέχνης για να καθαρίσει το έργο του.
Για το θέμα τον προτομών πιστεύω ότι θα τα πούμε από κοντά τις επόμενες μέρες στο νησί.

Αν και δεν συνηθίζω να κάνω συζητήσεις μέσω διαφόρων ανακοινώσεων που κάνει ο καθένας, είμαι υποχρεωμένος να αναφερθώ, χωρίς να δώσω συνέχεια, στις παρατηρήσεις ορισμένων συμπατριωτών μου τους με τους οποίους τυχαίνει να γνωριζόμαστε από τα μαθητικά μας χρόνια και μάλιστα όταν αυτές τις προτομές τις βλέπαμε και τις θαυμάζαμε ως έργα τέχνης για χρόνια στο Γυμνάσιο.
Θα συμφωνήσω με την γενικότερη πρόταση για την ιστορία που αντιπροσωπεύουν, γιατί και εγώ ήμουν και είμαι εναντίον του θεσμού της βασιλείας.
Ας μην ξεχνάμε όμως ότι οι πρόγονοί μας γίνανε η αιτία, κατά την διάρκεια του Αγώνα, αλλά κυρίως μετά την απελευθέρωση, να γίνουμε προτεκτοράτο των ξένων και να μας επιβάλουνε την βασιλεία.
Θα πρέπει όμως όλοι μας να αναγνωρίσουμε ότι η ιστορία αυτού του τόπου έχει συνέχεια είτε μας αρέσει είτε όχι.

Όσο για την ξενομανία την αφήνω σε αυτούς που είμαστε πάνω από 90% υπέρ της Ε.Ε.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο χώρος του Ιστορικού και Λαογραφικού Μουσείου του Πόρου, αλλά και οι αντίστοιχοι χώροι σε όλη την Ελλάδα αντιπροσωπεύουν την ιστορία της χώρας μας.
Ας επισκεφτούν όσοι ενδιαφέρονται τον χώρο της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας Ελλάδος στην Αθήνα και τότε θα καταλάβουνε τα λεγόμενά μου.
Όσο για τα έργα αυτά προέρχονται, φιλοτεχνήθηκαν, από έναν σπουδαίο καλλιτέχνη τον οποίο θα πρέπει να θεωρούμε και Ποριώτη, και ας μην ξεχνάμε ότι πιθανόν να αγοράστηκαν από έναν από τους σημαντικότερους Δημάρχους του Πόρου τον Σπυρίδωνα Δημ. Καραμάνο, (όπως αναφέρει ο συμπατριώτης μας Πρωτοπρεσβύτερος Ηλίας Δροσινός στο σχετικό με τον Καραμάνο πόνημά του) για να δωριθούνε στον Δήμο Πόρου.
Εάν λοιπόν πιστεύουν όσοι εκφραστήκανε, μέσω σχολείων στην επιστολή μου, και όλοι οι άλλοι που πιθανόν να έχουν την ίδια άποψη ότι οι προτομές αυτές πρέπει να καταστραφούν, τότε πρέπει να αποδεχθούν ότι επιθυμούν να σβήσουν την ίδια την ιστορίας μας.
Ευχαριστώ για την άρνηση και τα καλά τους λόγια.”




Comments (17)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. sferos says:

    Των Βασιλέων λιξμπουρκ Γεωργίου και Όλγας? (Καταγωγή. Ο Οίκος του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν-Σόντερμπουργκ-Γκλύξμπουργκ (γερμανικά: Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg) χαχαχα πλάκα θα έχει τότε κύριε δήμαρχε να βάλουμε και μια του μεταξά και του Παπαδοπούλου τουλάχιστον αυτοί ήταν έλληνες και όχι φυτευτοί από τους γερμανούς ΥΓ. θα πέσει πολύ γέλιο!!!!!!!!!!!!

  2. ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    Γιώργο Αθανασίου, νομίζω άδικα χολοσκάς.
    1/ Έχω στείλει στον Πόρο άπειρες φορές, όχι μόνο πλείστα όσα γράμματα αλλά και φωτογραφίες με ψόφια περιστέρια μέσα στο πέτρινο συντριβάνι, που έχει φτειάξει ο ίδιος ο γλύπτης Γιώργος Ξενούλης και μια σειρά από κάδους σκουπιδιών να την συνοδεύουν τόσα χρόνια τώρα. Ελπίζω να ικανοποιήθηκες από τις απαντήσεις που πήρες. Μπορεί να ήταν μόνο 2 γραμμούλες, αλλά ήταν σαφείς.
    Εγώ απορώ με σένα που απορείς για τους λόγους, που οδήγησαν στην πλήρη εγκατάλειψη της περίφημης Γοργόνας του Πόρου, αφού τους γνωρίζεις πολύ καλά. Η ευγενής άμιλλα δεν είναι στα προτερήματα του λαού μας.
    2/ Όσον αφορά στις προτομές, την απάντηση, Γιώργο Αθανασίου, ανέλαβε την πρωτοβουλία να στη δώσει, κάτοικος Πόρου ονόματι “sferos”. Δεν πιστεύω να μην καταλαβαίνεις τι εννοεί ο… ποιητής! Σκέψου να έβαζε κάποιος υποψήφιος σύμβουλος για να υπηρετήσει τα κοινά του νησιού μας και να τον ψήφιζαν sfero-a-sferoi. Άλλο κακό να μην τον έβρισκε το χριστιανό. Αλλά βέβαια υπάρχουν και χειρότερα. Σκέψου να ήταν ο a-sferos δημοτικός σύμβουλος ο ίδιος!
    ΦΙΛΕ ΓΙΩΡΓΟ, ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΠΛΕΟΝ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ, Ο ΤΡΟΧΟΣ ΣΤΡΑΒΑ ΓΥΡΙΖΕΙ, ΚΙ Ο ΧΑΖΟΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ.
    ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
    ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ
    (ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ)

  3. Δημήτρης says:

    Προτομές του Πρίγκηπα Γουλιέλμου της Δανίας και της Όλγας Κωνσταντίνοβνα της Ρωσίας. Κάτι λέγατε παλαιότερα για ξενομανία στον Πόρο κ. Αντάνη, πόσο δίκιο είχατε…

  4. sferos says:

    Ίδη τα γέλια ξεκίνησαν God Save the Queen

  5. ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    Κύριε Δημήτρη, δεν θα ήθελα να σας συγκρίνω με τον κύριο sferos. Θα ήταν εντελώς άδικο, γιατί, όπως ίσως ξέρετε, η γραφή του καθενός μας αναδεικνύει και το ήθος του. Και το δικό σας ευγενικό σχόλιο δεν παραπέμπει σε καμία σύγκριση με εκείνο του κ. Sferos, παρά μόνο ίσως σε κάποια φανατική παραταξιακή – ως μη έδει- συμπόρευση.
    Αυτό όμως που με εκπλήσσει είναι ότι κι εσείς συγκρίνετε κάποια αγάλματα με τους τωρινούς “ζωντανούς” μη Ποριώτες που καταλαμβάνουν με την ψήφο σας αξιώματα, χωρίς να νιώθουν την αγάπη αλλά και τον έρωτα γι αυτόν τον τόπο, και από ό,τι μπορώ να κρίνω, ποτέ δεν θα υπάρξει Ποριώτικο συναίσθημα στην ψυχή τους. Εκτός αν συγκρίνετε τα αγάλματα με την αγαλμάτινη ψυχρότητα που δείχνουν στην διαχείριση των Κοινών, που δικαίως μεν, λόγω επιλογής ψήφου των Ποριωτών, κακώς δε λόγω κακής επιλογής των Ποριωτών, έχουν αναλάβει να διεκπεραιώνουν. Αυτή είναι η άποψή μου, που όχι μόνο δεν είναι θέσφατη ή φανατική, αλλά μπορεί να είναι ακόμα και λανθασμένη. Αλλά αυτό μένει να αποδειχθεί και μέχρι στιγμής οι ενδείξεις- πάλι κατά την ταπεινή γνώμη μου- δεν είναι θετικές. Βλέπετε δεν μπορώ να εξετάζω επιδερμικά και επιπόλαια κάθε ενέργεια ή παράλειψη. Έχω γεννηθεί, μεγαλώσει, μάθει γράμματα, εργαστεί επί 5ετία, σε αυτό το μέρος, έχω γράψει γι αυτό, έχω χιλιάδες αναμνήσεις, και άλλα πολλά που δεν κάνει να τα λέω, γιατί τα έχω ρίξει στο γιαλό, όπως μου έλεγε η παροιμία. Τώρα για να δείτε τι σχέση μπορούν να έχουν οι αρχαίες προτομές με αυτά που λέει ο κ. sferos και μου καταλογίζετε, με ευγένεια, κι εσείς, αναρωτηθείτε γιατί όλα τα μουσεία του κόσμου είναι γεμάτα από ελληνικά μνημεία και ακόμα και οι Τούρκοι διατηρούν Ελληνικά αγάλματα και μνημεία στο έδαφός τους, όχι μόνο με περισσή φροντίδα αλλά και με καμάρι.
    ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

  6. Τάσος Γκούμας says:

    Δήμαρχέ μου,
    Αν κρεμάσεις προτομές βασιλιάδων θα χάσεις την ψήφο μου αλλά όχι και την υποστήριξή μου.
    Και αν κανείς ‘’μου την πέσει’’ να είναι έτοιμος για ζόρικες απαντήσεις.
    Εκ προοιμίου είναι μερικές:
    Για ποιον είπε ο Μεγάλος Καραμανλής: ‘’Ποιος κυβερνάει αυτόν τον τόπο’’ μετά τη δολοφονία Γρ. Λαμπράκη;
    Η λαοπρόβλητη κυβέρνηση του 48% του Γεωργίου Παπανδρέου από ποιους καταργήθηκε; Μήπως από την Φρειδερίκη και τον Αρχιερέα της Αποστασίας;
    Ποιος είχε το δικαίωμα να ορίζει υπουργό Εθνικής Αμύνης εκτός από τον εκλεκτό του Λαού Γ. Παπανδρέου;
    Γιατί η Φρειδερίκη δεν υπόγραφε τοποθέτηση άλλου υπουργού αμύνης εκτός του Πέτρου Γαρουφαλιά;
    Αν δεν είχε καταρριφθεί η κυβέρνηση Παπανδρέου και είχε αλλαχτεί ο υπουργός Γαρουφαλιάς με τον Γιάννη Χαραλαμπόπουλο θα είχαμε Δικτατορία μετά το σαμποτάζ στο Έβρο από τον ‘’πατριώτη Παπαδόπουλο’’;
    Και αν δεν είχαμε Χούντα και Δικτατορία θα είχαμε το πραξικόπημα κατά του ‘’Μούσκου’’ και θα είχαμε απόβαση των Τούρκων στην Κύπρο με τα σημερινά αποτελέσματα, τον Ερντογάν να στηρίζει τα συμφέροντα του Τουρκοκυπριακού Κράτους στη ΑΟΖ;
    Φίλοι, άλλο η ιδεολογική συμπάθεια και άλλο η βλακεία.

  7. Δημήτρης says:

    Κύριε Αντάνη,
    1. Για ποια παραταξιακή συμπόρευση μιλάτε; Στην απάντηση του ο δήμαρχος αναφέρει ότι συμφωνεί να αναδειχθούν τα αγάλματα.
    2. Δεν μιλάμε για “κάποια” αγάλματα [sic] και σίγουρα δεν μιλάμε για αρχαία αγάλματα [sic].
    Μιλάμε για δυο αγάλματα ξένων αριστοκρατών, που επιβλήθηκαν χωρίς δημοκρατικές διαδικασίες στον ελληνικό λαό, έφαγαν, ήπιαν, οικιοποιήθηκαν τον πλούτο μας και μας άφησαν αμανάτι τους απογόνους τους, οι οποίοι οδήγησαν τη χώρα στη μικρασιατική καταστροφή, στον εμφύλιο πόλεμο, σε παρακρατικούς διωγμούς και σε δικτατορίες. Εγώ αυτούς τους αριστοκράτες, επιθυμώ να τους ξεχάσω κι όχι να τους τρώω στη μάπα σε προτομές.
    3. Στον Πόρο, αν δεν κάνω λάθος, τιμούμε τρεις προσωπικότητες με προτομές: Τον Δημοσθένη, τον Καποδίστρια και τον Κορυζή. Τι δουλειά έχει στον Πόρο ο Δανός πρίγκηπας και η Ρωσίδα δούκισσα; Τι προσέφεραν στο νησί αυτοί οι δύο ξένοι αριστοκράτες;
    Οι απόψεις του κ. Αθανασίου, είναι ο ορισμός της ξενολατρείας κ. Αντάνη. Δεν είναι ξενολατρεία ή ξενομανία η εκτίμηση και η στήριξη του λαού του Πόρου σε ανθρώπους όπως ο Γιάννης Δημητριάδης και η Μαρία Βαρβάρου, που επέλεξαν και αγάπησαν το νησί μας και θέλησαν να βοηθήσουν με όλες τους τις δυνάμεις στην αναβάθμιση του Πόρου.
    Είναι τουλάχιστον άδικο και υποκριτικό να κατακρίνουμε με αυτά τα κριτήρια ανθρώπους που μοχθούν καθημερινά για την οικογένεια τους και τους συμπολίτες τους και να επιδιώκουμε τιμή και δόξα για τους εκπροσώπους μια κάστας τεμπελχανάδων αριστοκρατών, που ουδεμία σχέση έχουν με το νησί μας.

  8. ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    ΠΡΩΤΑ: ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ.
    Ποιος μίλησε για τον Κο Δημητριάδη; Είπα εγώ ότι δεν είναι Ποριώτης; Μην τρελαθούμε κιόλας. Γι αυτό σας λέω ότι παρασύρεστε από ανεξέλεγκτο φανατισμό. Εγώ, αν ήμουν κάποιος αξιωματούχος του Πόρου, δεν θα σας ήθελα να με υποστηρίζετε, γιατί θα μου κάνατε κακό.
    2/Δεν κάνει να μιλάτε έτσι για τον Κο Αθανασίου, που όλη του η ζωή είναι αφιερωμένη και αφοσιωμένη στην ιστορία του Πόρου, για την οποία προφανώς λίγα γνωρίζετε, και πού υπήρξε Πρόεδρος του Συλλόγου που φέρει το όνομα του αγαπημένου μας καθηγητή Χρήστου Φουρνιάδη, ιδρυτή του Μουσείου Πόρου, τον οποίο τιμά μόνο η Τροιζήνα, κάθε χρόνο και δεν πάει κανείς από τον Πόρο στα ετήσια Φουρνιάδεια. (Προτιμούν τα … Σφήνεια)
    3/Δεν σας άκουσα να λέτε τίποτα για τις αναθηματικές πλάκες των … αναθεματισμένων Φρόιντ και Κράξτον που δεσπόζουν σε περίοπτα σημεία του Πόρου. (Δεν ήθελα να ξαναμιλήσω γι’ αυτούς, αλλά με αναγκάσατε. Σταματώ εδώ).
    ΔΕΥΤΕΡΟΝ: ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΟΥ ΤΑΣΟ ΓΚΟΥΜΑ.
    Δεν θα σχολιάσω το γιατί η πρόταση του Γιώργου Αθανασίου δεν έχει καμία συνάφεια με τα επιχειρήματά σας. Απλώς θέλω να σας κάνω μια ερώτηση γενικώς και εξαδιαιρέτου: Ποιον θα ενοχλούσε αν οι περί ών ο λόγος προτομές, έργα αξιόλογου γλύπτη, όπως αναφέρει ο κ. Αθανασίου, φυλάσσονταν σε μια γωνίτσα μέσα στο Μουσείο του Πόρου, αντί σε κάποιες αποθήκες; (Για τη μικρασιατική καταστροφή πρέπει να μελετήσετε πολύ. Έχω πολύ πρόσφατα παρουσιάσει το βιβλίο μου για το διωγμό και τη γενοκτονία στο Δήμο Πεντέλης, κι οι ομιλίες των Μικρασιατών μακράν απείχαν από μια απλή επιδερμική αναφορά, Μην πιάνετε θέματα που δεν τα ξέρετε καλά.) Και μια τελευταία ερώτηση: Γιατί, σύμφωνα με τα επιχειρήματά σας, κρατάτε τις προτομές φυλαγμένες και δεν τις πετάτε στη θάλασσα;

  9. Δημήτρης says:

    Κύριε Αντάνη, εκτός από την κ. Βαρβάρου, έχετε υπονοήσει στο παρελθόν την “ξενομανία” των ποριωτών σε ότι αφορά και την ψήφο τους προς τον δήμαρχο. Χαίρομαι πάντως που ανασκευάζετε.
    Δεν νομίζω ότι μιλάω άσχημα για τον κ. Αθανασίου, η προσφορά του οποίου στον τόπο είναι ανεκτίμητη. Απλά σχολιάζω την πρόταση του να τοποθετήσουμε σε περίοπτη θέση αγάλματα βασιλέων.
    Θεωρώ τον θεσμό της μοναρχίας ξενόφερτο, όπως άλλωστε ξένος υπήρξε και ο εκάστοτε μονάρχης είτε μιλάμε για το βαυαρό Οθωνα είτε για τη δυναστεία των Γλύξμπουργκ, για ένα θεσμό εντελώς αντίθετο και εχθρικό προς τις αρχές και την ιδεολογία της ελληνικής επανάστασης του 1821. Γι’ αυτό, όπως πολύ σωστά σημειώνει και ο καθηγητής Ν. Σβορώνος, «ούτε η απόλυτος ελέω θεού μοναρχία, που επιβλήθηκε ως πολιτικό καθεστώς στο νεοδημιούργητο ελληνικό κράτος, ούτε η εξέλιξή της σε συνταγματική μοναρχία ύστερα από πολλούς αγώνες του ελληνικού λαού, κατάφεραν να αποκτήσουν βαθιές ρίζες στην Ελλάδα».

    Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως ο θεσμός της μοναρχίας υπήρξε ο στυλοβάτης της εξάρτησης, καθώς και των ξενικών επεμβάσεων που γνώρισε ο τόπος κατά καιρούς, πράγμα καθόλου αφύσικο, αφού επρόκειτο για έναν πολιτικό θεσμό που είχε ως αποστολή του να υπηρετήσει με κάθε τρόπο την ντόπια ολιγαρχία και τα συμφέροντα που αυτή επένδυε, τόσο στη χώρα όσο και διεθνώς, στις σχέσεις της με το ξένο κεφάλαιο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που το παλάτι λειτούργησε ως ο πλέον συντηρητικός θεσμός στη νεότερη ελληνική ιστορία ούτε ότι υπήρξε πάντοτε αντίθετο σε κάθε προοδευτικό κίνημα που εμφανίστηκε στον τόπο, ακόμη και σε κείνα τα κινήματα που δεν εξέφραζαν τίποτα περισσότερο από την ανάγκη υιοθέτησης υπερώριμων αστικών μεταρρυθμίσεων. Τι να πρωτοσημειώσει κανείς. Τη στάση του Οθωνα απέναντι στο αίτημα του ελληνικού λαού να αποκτήσει Σύνταγμα, την πολιτεία των Γλύξμπουργκ κατά την περίοδο 1915-1922, τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στη μεταξική δικτατορία κι αργότερα στον εμφύλιο πόλεμο; Τις επεμβάσεις τους στην πολιτική ζωή της μετεμφυλιακής περιόδου ή την καθοριστική συμβολή τους στην προετοιμασία της 7χρονης δικτατορίας;

    Μιας και μου ζητάτε να σχολιάσω την αναθηματική πλάκα για τους καλλιτέχνες Φρόιντ και Κράξτον, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί τους χαρακτηρίζετε “αναθεματισμένους”. Αν μου εξηγήσετε θα σας πω την άποψη μου.

  10. ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    Κύριε Δημήτρη, έρρωσθε.
    1/Ξεκινάω από το τέλος. Σας είπα ότι δεν θέλω να σχολιάσω τα περί Φρόιντ και Κράξτον, για 2 λόγους: (1) Είχα διαφωνήσει με πολύ καλό άνθρωπο και φίλο μου, που εκτιμώ αφάνταστα. (2) Εσάς δεν σας γνωρίζω. Το όνομα Δημήτρης δεν μου λέει κάτι και δεν μου είναι και τόσο ευχάριστο να επικοινωνώ με αγνώστους.
    Αν θέλετε όμως μπορείτε να ανατρέξετε: (α) στο αρχείο του Porosnews, (β) στο Google για να λύσετε την απορία σας περί των συγκεκριμένων ανθρώπων.
    2/Για τις προτομές. Όλα αυτά που γράφετε είναι παρα πολύ σωστά, εκτός από 3 σημεία: (α) Δεν λέτε την αλήθεια για τον Κο Αθανασίου όταν εσείς ο ίδιος, εδώ στην ίδια στήλη, λίγο παραπάνω, γράφετε χαρακτηριστικά και επιγραμματικά ότι “οι απόψεις του κ. Αθανασίου αποτελούν τον ορισμό της ξενολατρείας”. Αν αυτό δεν είναι ο ορισμός της ύβρεως για τον συγκεκριμένο Ποριώτη, τι άλλο είναι;
    (β) Αδυνατώ να συνδυάσω τη συνάφεια των όσων αναφέρετε περί “Βασιλείας” με τα δυο γλυπτά- φιλοτεχνήματα του Γλύπτη Ιωάννου Κόσσου, ως έργα τέχνης.
    (γ) Η Γοργόνα του Ξενούλη, που βρίσκεται απέναντι από το παραδοσιακό Κτήριο Συγγρού, όπου γίνονται εκδηλώσεις, συνέδρια, εκθέσεις, όπου υπάρχει το Αρχείο του Πόρου και το Λαογραφικό μουσείο του νησιού, με πρωτοβουλία της “Ποριώτισσας”, η Γοργόνα, που έχει καθιερωθεί και ως σημείο συνάντησης και βρίσκεται ανάμεσα του επιβλητικού Κτηρίου Συγγρού και της αναγνωρισμένης ως τοπίο φυσικού κάλλους οροσειράς “Κοιμωμένη”- την οποία ειρωνεύτηκε σε άλλη στήλη ο… “φυσικός κοιμισμένος κάλος”, με το όνομα “οσονούπος”- πώς παρέμενε τόσον καιρό μέσα στη βρόμα, στο σκουπίδι και με ψόφια περιστέρια, επειδή έτυχε να είναι πρωτοβουλία άλλων; Μάλλον ο καθένας από τους καταλαμβάνοντες ένα πόστο δεν γλυτώνει από το να θεωρεί τους εαυτό του ως “βασιλιά”. Δεν είναι τυχαία ούτε η δήλωση αξιότιμης -Θεσμικά- Κυρίας, που δεν αρκείται στη διακυβέρνηση της Ελλάδας, αλλά θέλει και την… Εξουσία. Προφανώς θέλει να γίνει… Βασίλισσα. Γιατί δεν της φτειάχνουμε, λοιπόν, μία προτομή να την κοτσάρουμε δίπλα στις άλλες, να κοσμεί τα σχολεία και τα ιδρύματα; Επίσης μια φωτογραφία του “βασιλικού ζεύγους” στις σχολικές αίθουσες, εκεί από όπου ξεκρεμάσαμε με την ψήφο μας τους βασιλιάδες, θα ταίριαζε γάντι με τις δηλώσεις της, προς τις οποίες μάλλον δεν σας βλέπω να διαφωνείτε.
    ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ
    ΥΓ Αν θέλετε να σας δώσω λεπτομέρειες γενικώς και “εξαδιαιρέτου”, χωρίς να δημοσιοποιήσετε το όνομά σας, είστε καλοδεχούμενος στο arimari@otenet.gr

  11. Δημήτρης says:

    Έψαξα για τους δυο καλλιτέχνες κύριε Αντάνη και διαπίστωσα πως πρόκειται για δυο σημαντικούς καλλιτέχνες. Μάλιστα ο Φρόυντ το 2012 επιλέχθηκε ανάμεσα στους British cultural icons.
    Ο Κράξτον ήταν λιγότερο σημαντικός από τον Φρόυντ, αλλά εμβληματική προσωπικότητα των Τεχνών στη Μεγάλη Βρετανία. Είχε φιλοτεχνήσει και τα εξώφυλλα των βιβλίων του φίλου του Λεμονοδάσους Πάτρικ Λη Φέρμορ.
    Μάλιστα, την τελετή τοποθέτησης της αναθηματικής πλάκας για τους δυο καλλιτέχνες στον Πόρο, τίμησε με την παρουσία του ο βρετανός πρέσβης, αυτός προφανώς δεν τους θεωρεί αναθεματισμένους.
    Όσο για τα δύο αγάλματα των βασιλέων, ας τα πάρει όποιος θέλει στο σπίτι του. Αυτοί οι άνθρωποι δεν αξίζουν τιμές.
    Όσο για τον καλλιτέχνη γλύπτη, ας διοργανωθεί μια εκδήλωση για αυτόν. Αν είχε φιλοτεχνήσει το άγαλμα του Χιτλερ, δεν νομίζω ότι θα ζητούσαμε να τοποθετηθεί η προτομή του σε περίοπτη θέση.

  12. ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    Δεν ψάξατε καλά. Ξαναψάξτε. Ρωτήστε και κανα Ποριώτη. Διαβάστε και την ιστοσελίδα “Τροιζηνία” του Κου Κουτουζή. Ανατρέξτε και στα σχόλια στο Porosnews. Ρωτήστε και στη Χατζοπούλειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Πόρου. Ρωτήστε ακόμα και τον Κο Αθανασίου, του οποίου την θέση αποκαλέσατε ως “Ορισμό της ξενολατρείας”. Αυτός ξέρει να σας ενημερώσει. Ακόμα και από εγκυκλοπαιδικής πλευράς καλό θα σας κάνει. Και ζητήστε του και μια συγγνώμη. Μεγάλη εβδομάδα είναι.
    Όσο για μένα αγνοήστε με. Πολλές φορές έχω σφάλει που σχολιάζω απόψεις αγνώστων. Και αισθάνομαι ενοχές, αν πω κάτι σε βάρος τους. Μπορεί να είναι εκπληκτικοί άνθρωποι αν τους γνωρίσεις. Άσε που μπορεί να τους έχω γνωρίσει κιόλας και να έχουμε πιει και κρασάκι μαζί πιο παλιά. Να οι ενοχές λοιπόν. Απ την άλλη πλευρά, αν δεν πω τίποτα σε τυχόν κακώς κείμενα, δεν θα νιώθω ενοχές; Δεν πρέπει να θίγουμε τα κακώς κείμενα. Τι είμαστε; αυτό που λέει ο Αριστοτέλης; Ηλίθιοι; Α-πολιτικοί; Α-μέτοχοι; Α-διάφοροι; Αν- εύθυνοι; Πού πήγαν αυτά που μάθαμε; Γιατί δεν τηρούμε αυτά που γράφουμε στα βιβλία μας; Δάσκαλε που δίδασκες, το πάμε δηλαδή; Κάνουμε αυτά που κατηγορούμε; Ποια είναι η αξία μας; Ο φανατισμός; Η προσκόλληση σε παρατάξεις και κόμματα; Πού είναι η ελευθερία της βούλησής μας; Τα νιάτα ήταν πάντα μπροστά. Τώρα συμβιβάζονται. Δεν είναι κρίμα;
    Καληνύχτα σας και καλή μεγάλη εβδομάδα.
    ΑΑ
    ΥΓ
    Μάθετε γι αυτούς τους δύο και μη συγχέετε την ιστορία με την τέχνη. Η κάθε μία έχει την αξία της. Γνωρίζετε ότι ο Χίτλερ ήταν εξαιρετικός ζωγράφος; Γνωρίζετε ότι τα έργα του φυλάσσονται και δεν έχουν πεταχτεί στα υπόγεια; Γνωρίζετε ότι κυκλοφορούν στο διαδίκτυο; Αλλά βέβαια και με μια πανέξυπνη λεζάντα: “Αν δεν τον είχαν απορρίψει από τη σχολή καλών τεχνών μπορεί να μην είχαν συμβεί όλα αυτά τα εγκλήματά του σε βάρος της ανθρωπότητας.
    Αν θέλετε μπορώ να σας στείλω κάποια από τα ζωγραφικά έργα του. Θα εκπλαγείτε. Θα πείτε πως ήταν δυνατόν να έχει τέτοια χαρίσματα ένα κτήνος σαν τον Χίτλερ;
    Ξέρετε ότι όλοι μας κουβαλάμε από ένα μικρό Χίτλερ μέσα μας; Αλλά κι ένα Σωκράτη, ένα Κολοκοτρώνη, έναν Λεωνίδα, έναν Εφιάλτη, έναν Ερντογάν, έναν Τραμπ κι έναν τραμπαρίφα; Και σε δοθείσα ευκαιρία ξεπετάγεται άλλοτε σαν άνθος κι άλλοτε σαν εκείνα τα σπυράκια τα γεμάτα πύον, που μολύνουν τα πάντα γύρω μας. Οι ίδιοι άνθρωποι. Έχω αναρτήσει ένα άρθρο στο porosnews, με τίτλο ” Ο Φασίστας”. Ψάξτε το. Αλλά εάν θέλετε μπορώ να σας το στείλω με e-mail μαζί με τα έργα του Χίτλερ.
    Ζητήστε τα.
    Άρις Αντάνης
    arimari@otenet.gr

  13. Δημήτρης says:

    Κύριε Αντάνη, πρώτα απ’ όλα αυτοαναιρείστε στο υστερόγραφο σας, όταν λέτε ότι η τέχνη και η ιστορία δεν θα πρέπει να συνδέονται, ενώ προηγουμένως με προτρέπετε να μάθω για το βιο και την πολιτεία των δύο ζωγράφων.
    Μην ανησυχείτε, έχω διαβάσει τι καταλογίζεται σε Φροϋντ και Κράξτον, ήθελα να το ακούσω όμως από εσάς, ώστε να σας απαντήσω ανάλογα.
    Συγκεκριμένα, ήθελα να δω αν θα γράψετε για την σχέση τους με τις μυστικές υπηρεσίες της πατρίδας τους, ή αν θα γράψετε για την προσωπική και σεξουαλική τους ζωή.
    Σε ότι αφορά την προδοσία που καταλογίζεται στον Κράξτον, μην εκπλήσσεστε. Αυτές είναι οι πληγές της μοναρχίας. Έδωσαν γη και ύδωρ στις ξένες μυστικές υπηρεσίες και ιδιαίτερα στη βρετανική ιντέλιτζενς που είχε ως άντρο της τον Πόρο. Και μιας και η ιστορία αφορά και την Κύπρο, ελπίζω να γνωρίζετε πως στον Πόρο οργανώθηκε η ανατροπή του Μακάριου, από ντόπιους “πατριώτες”.
    Τέλος πάντων. Δεν θέλω να ξεφύγω από το θέμα.
    Δεν είναι δυνατόν να συγκρίνουμε μια αναθηματική πλάκα – τουριστικής σκοπιμότητας – που τοποθετήθηκε στο σπίτι που έζησαν οι δύο ζωγράφοι, με προτομές μοναρχών.
    Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα αν κάποιος ήθελε να εκθέσει έργα τέχνης του Χίτλερ ή του βασιλέα Γιωργίου & Όλγας.
    Μπορούν αυτές οι προτομές να εκτεθούν για συγκεκριμένη χρονική περίοδο κάπου για να τις δει ο κόσμος, αλλά στη συνέχεια να επιστρέψουν σε μια αποθήκη, ή στη θάλασσα, ή στο σπίτι όποιου τις έχει ερωτευθεί. Και επαναλαμβάνω, ας διοργανωθεί μια εκδήλωση για τον γλύπτη. Δανούς και Ρώσους μονάρχες θα πρέπει να τους καταχωνιάσουμε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Αρκετά έκαναν για την πατρίδα μας…
    Καλή σας Ανάσταση.

  14. Τάσος Γκούμας says:

    Άρι φίλε μου, να, που μπορούμε να κουβεντιάζουμε ήσυχα, ήσυχα, κι απλά.
    Για να διεξαχθεί ένας διάλογος ‘’αναγκαία’’ συνθήκη ή ‘’πρέπει’’ (να θυμηθούμε λιγάκι και τα μαθηματικά στο Γυμνάσιο) είναι ο ένας συνομιλητής να απαντάει στις θέσεις ή ερωτήσεις των άλλων.
    Αν δώσετε σήμερα (γράφει ένας καθηγητής Μαθηματικών), στους μαθητές μια άσκηση με τη φράση: ”Ικανή και αναγκαία συνθήκη” ή με τη φράση : ”πρέπει και αρκεί” θα διαπιστώσετε την άγνοια της σημασίας των λέξεων, καθώς και σε πια πρόταση αναφέρεται η κάθε μια.
    Με βάση τα παραπάνω θα προσπαθήσω να απαντήσω στο ερώτημά σου.
    Έχω την εντύπωση ότι ή έκθεση σε μουσεία προτομών γίνεται για να τιμώνται τα απεικονιζόμενα πρόσωπα.
    Χωρίς να γνωρίζω τη διαδρομή των συγκεκριμένων, έχω αντίρρηση για αυτήν την εκδήλωση τιμής επειδή η ξενόφερτη επιβολή, ως ηγετών, προσώπων και μάλιστα από βαρβαρικές χώρες στην Ελλάδα που ο Παγκόσμιος Πολιτισμός οφείλει αυτά που ξέρεις, είναι τουλάχιστον προσβλητική. Είναι πράξη Κατοχής χωρίς πόλεμο αλλά με εκχώρηση Εθνικής κυριαρχίας από αυτούς (να μην τους κατονομάσουμε τώρα και ξύσουμε πληγές) που μας επέβαλαν τους βασιλιάδες.
    Και εδώ δεν μπορώ παρά να θυμηθώ τους στίχους του Εθνικού μας ποιητή:

    144. Η Διχόνοια που βαστάει Ενα σκήπτρο η δολερή Καθενός χαμογελάει, Πάρ’ το, λέγοντας, και συ.
    145. Κειο το σκήπτρο που σας δείχνει Έχει αλήθεια ωραία θωριά Μην το πιάστε, γιατί ρίχνει Εισέ δάκρυα θλιβερά.
    146. Από στόμα οπού φθονάει, Παλληκάρια, ας μην ‘πωθή, Πως το χέρι σας κτυπάει Του αδελφού την κεφαλή.
    147. Μην ειπούν στο στοχασμό τους Τα ξένα έθνη αληθινά: Εάν μισούνται ανάμεσό τους Δεν τους πρέπει ελευθεριά.
    Αφού λοιπόν προσπάθησα να απαντήσω κατ’ ευθείαν στο ερώτημά σου, θα υποβάλω το δικό μου:
    Ο Γεώργιος Παπανδρέου εξελέγη ως πρωθυπουργός το 1964. Η θητεία του, αν αφηνόταν να κυβερνήσει, έφτανε μέχρι το 1968, μετά δηλ. την επιβολή της Δικτατορίας το 1967.
    Διαβάζουμε εδώ τα γνωστά σε μας Αριστείδη αλλά όχι σε πολλούς σήμερα, γεγονότα από άρθρο του κ. Δημήτρη Παπαδιαμάντη διδάκτορος Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, από την ‘’Καθημερινή’’ στη διεύθυνση:

    http://www.kathimerini.gr/871767/article/epikairothta/ellada/enwsh-kentroy-kai-enoples-dynameis

    Αναφέρει ο Παπαδιαμάντης:
    :…….. «Καθώς ο Γ. Παπανδρέου ανέλαβε την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης φρόντισε να έρθει σε συμφωνία με τον βασιλιά Παύλο, που εξασφάλιζε τον έλεγχο των Ανακτόρων επί του Στρατού» ……..
    και σε άλλο σημείο ο Παπαδιαμάντης αναφέρει ότι:
    ……. «και ο βασιλιάς Κωνσταντίνος έφθασε να θεωρεί τον εαυτό του όχι μόνο τυπικό, αλλά και ουσιαστικό αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ και η Ε.Κ. (Ένωση Κέντρου) έχασε την εξουσία σύντομα».
    Τα υπόλοιπα: Ιουλιανά και Δικτατορία σου είναι γνωστά.
    Ξαναγράφω λοιπόν αγαπητέ φίλε τα ερωτήμάτα που υπέβαλα στο προηγούμενο σχόλιό μου:

    -Για ποιον είπε ο ‘’Εθνάρχης’’ Καραμανλής: ‘’Ποιος κυβερνάει αυτόν τον τόπο’’, μετά τη δολοφονία Γρ. Λαμπράκη;
    -Η λαοπρόβλητη κυβέρνηση του 48% του Γεωργίου Παπανδρέου από ποιους καταργήθηκε; Μήπως από την Φρειδερίκη και τον Αρχιερέα της Αποστασίας;
    -Ποιος είχε το δικαίωμα να ορίζει υπουργό Εθνικής Αμύνης εκτός από τον εκλεκτό του Λαού Γ. Παπανδρέου;
    -Γιατί η Φρειδερίκη δεν υπόγραφε τοποθέτηση άλλου υπουργού αμύνης εκτός του Πέτρου Γαρουφαλιά;
    -Αν δεν είχε καταρριφθεί η κυβέρνηση Παπανδρέου και είχε αλλαχτεί ο υπουργός Γαρουφαλιάς με τον Γιάννη Χαραλαμπόπουλο π.χ. θα είχαμε Δικτατορία μετά το σαμποτάζ στο Έβρο από τον ‘’πατριώτη Παπαδόπουλο’’;
    -Και αν δεν είχαμε Χούντα και Δικτατορία θα είχαμε το πραξικόπημα κατά του ‘’Μούσκου’’; Και θα είχαμε απόβαση των Τούρκων στην Κύπρο με τα σημερινά αποτελέσματα, τον Ερντογάν να στηρίζει τα συμφέροντα του Τουρκοκυπριακού Κράτους στη ΑΟΖ;

    Αριστείδη και οι δύο ξέρουμε τις απαντήσεις. Το ερώτημα είναι αν θέλουμε να τις πούμε.

    Μια ρήση του Ιησού:
    “η αλήθεια σε απελευθερώνει”
    (Κατά Ιωάννη 8.31).

    Μόλις μου απαντήσεις θα σου πω και ‘γω τις απόψεις μου για τον καλλιτέχνη Χίτλερ.

  15. Τάσος Γκούμας says:

    Δημήτρη,
    η συζήτηση εξελίχθηκε σε πολύ ενδιαφέρουσα.
    Να σου πω ότι γράφεις πολύ όμορφα, συνεκτικά, κατανοητά με καλό συντακτικό. Βάζω στοίχημα ότι είσαι καλός και στα Μαθηματικά.
    Αυτο δε στο λέω επειδή ταιριάζουμε στις απόψεις. Δεν συμφωνώ σε όλα που λες.
    Να π..χ. δεν συμφωνώ ούτε στην ολιγόχρονη έκθεση τέτοιων εκθεμάτων γιατί «όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ό χρόνος»!
    Σπάζω το κεφάλι μου όμως να το τεκμηριώσω αυτό, μήπως και παρεξηγηθώ ότι δεν μπορώ να ξεχωρίσω τον καλλιτέχνη από το απεικονιζόμενο.
    Μπορεί δηλ. κάποιοι που και αυτοί δεν το καταλαβαίνουν να μας παρεξηγήσουν.
    Θα προσπαθήσω να το εκφραστώ με μια παραβολή, τώρα που είναι και Μεγάλη Βδομάδα.
    ΄Έστω ότι ένας λάτρης των δικτατόρων προσλαμβάνει ένα σπουδαίο γλύπτη, και κατά προτίμηση Ποριώτη, και του αναθέτει να φιλοτεχνήσει τις προτομές του Παπαδόπουλου του Ιωαννίδη και του Σαμψών και μετά να ”κολλήσουμε” του Δήμαρχου να τις μοστράρει στην πλατεία του Μουσείου δίπλα στης Όλγας και του Γεωργίου.
    Εσύ θα πήγαινες να πιεις ουζάκι σ’ αυτήν την πλατεία; Εγώ δεν θα πέρναγα ούτε από μακρυά, από την παραλία, για να πάω στην Πούντα, που εκεί γεννήθηκα και μεγάλωσα.
    Αλλά για φαντάσου και τους επισκέπτες που θα βρίσκονταν μπροστά σ’ αυτά τα εκθέματα!
    Θα μπορούσαν άραγε να καταλάβουν ποιος είναι ο τιμώμενος; Ο καλλιτέχνης ή το μοντέλο; Ή θάλεγαν “Ρε εδώ πέσαμε σε βασιλοχουντικούς”. Πά’ να φύγουμε από δω”.
    Άλλοι βέβαια, τίποτα Χρυσαυγίτες, θα λέγανε:
    -Ααα, εδώ είμαστε! Εδώ θα πούμε και στους άλλους στο κόμμα να ‘ρχόμαστε. Εδώ στον Πόρο έχουμε συντρόφους.
    Μη νομίζεις όμως ότι δεν θα βρεθούν και τίποτα ντόπιοι που θα ”τη βρίσκουν” εκεί. Θάχει η πλατεία λίγο κόσμο.
    Έχουμε στο Γαλατά ένα κατάστημα που έχει κρεμάσει μια προσωπογραφία της κακιάς ώρας, χάλια, του Παπαδόπουλου.
    Τι να υποθέσουμε οι πελάτες; Ότι τιμάει τον καλλιτέχνη;
    Έβαλες όμως και το θέμά της οργάνωσης του πραξικοπήματος στην Κύπρο, ότι έγινε εδώ.
    Πσρ’ ότι γέννημα – θρέμα Ποριώτης και ενδιαφερόμενος γι αυτά, δεν το είχα ξανακούσει.
    Προτείνω με αφορμή την πληροφορία αυτή, όσοι ασχολούνται με τα ιστορικά να το ερευνήσουν για να καταγραφεί κάπου. Όχι για να δημοσιοποιειθεί. Όχι ”αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα”.
    Καλό Πάσχα.

  16. ΑΝΤΑΝΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ says:

    Καλέ μου κι αγαπημένε φίλε Τάσο,
    Ό, τι και να λέμε εμείς, υπάρχει η ρήση που λέει: follow the money. Την είπε ο αποπεμφθείς Πρόεδρος της συσταθείσης από τον παππά Επιτροπής ΝΑΣΑ στην Ελλάδα. Αλλά ο παππάς είχε άλλα τροπάρια στο νου του. Όμοια με του Σπίρτζη, που θέλει να φτειάξει μιαν άλλη επιτροπή και να την πλημυρίσει με ψηφοφόρους του.
    Άκου τώρα τι γίνεται για μια θέση: Τα γλυπτά που έγραψε ο Αθανασίου ότι βρίσκονται “φυλακισμένα” και πεταμένα σε κάτι υπόγεια δεν έχουν θέση στο Μουσείο του Πόρου, αλλά ο Τσίπρας και η Μπαζιάνα έχουν πρώτη θέση πλάι στον Κάρολο και την γκαμίλα. Μου έρχεται να κλάψω από συγκίνηση αλλά μου βγαίνει ξεκαρδιστικό γέλιο. Αυτό λέγεται… γκαμίλιο ταξίδι. Τελικά καλοπερνάμε. Διασκεδάζουμε. Αν δεν μας είχαν κόψει και τα 3/4 της σύνταξης και επικούρησης οι γαλαζοαίματοι, θα το απολαμβάναμε κι όλας. Τι Λαζόπουλος και τρίχες! Εδώ να δεις γέλιο, να φχαριστηθεί η ψυχούλα σου (Κι εσύ τα πήρες σοβαρά… που τραγουδάει και ο Κ. Χατζής)
    Εμείς τρωγώμαστε για τα νοτισμένα και μουχλιασμένα από την υγρασία αγάλματα κάποιου καλού γλύπτη, κι αυτοί τρώνε ολόφρεσκες συναγρίδες σε βασιλικά δείπνα, με τους ζωντανούς γαλαζοαίματους. Όλοι οι …”βασιλιάδες” together and love for ever!!!
    Στο ότι συν-τρώνε οι αριστεροί με τους γαλοζοαίματους ξέρω τι θα μου απαντήσεις:
    Εδώ είναι άθεοι και πάνε με τα κεριά στις εκκλησίες και αμολάνε …περιστέρες στα ουράνια στα Θεοφάνια, μας πείραξε που υποκλίνονται στους βασιλιάδες;
    Τάσο μου, δεν μπορούσα να μη στα πω. Θα έσκαγα. Με ξεπερνάνε αυτές οι ανακολουθίες, για να μη πω άλλη λέξη, από σεβασμό σε σένα και στην ιστοσελίδα που μας φιλοξενεί.
    Αλλά το κυριότερο είναι πως όλους αυτούς δεν τους νοιάζει τι θα πεις εσύ κι εγώ. Μας έχουν γραμμένους κανονικά.
    Αυτό που τους ένοιαζε, ως αριστερούς, ήταν να περάσει ο νόμος για να μπορέσει να παντρευτεί ο Γκλέτσος τον Κατσίκη και να… ‘τεκνο’-θετήσουν και κανένα άμοιρο μετανάστη.
    Τρία χρόνια ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ! Τι έχουν δει τα μάτια μας! Πότε προλάβανε! Όλα αυτά δεν είχαν γίνει σε όλα τα χρόνια που είχαν άλλοι τα ηνία. Ποιοι; Οποιοιδήποτε. Και οποιοιδήποτε θα είναι καλύτεροι (Εκτός βέβαια από χρυσή αυγή, γιατί κι αυτοί ίδια νοοτροπία κουβαλάνε. Το φασισμό τον ανίατο, που δεν είναι πολιτική απόφυση, αλλά ατομική κι αρρωστημένη πεποίθηση. Δεν θέλουν κυβέρνηση, αλλά Εξουσία! Θεός φυλάξοι!)

  17. ΑΡΙΣ ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    “Τρωγόμαστε”. Γράψε λάθος… Η αλήθεια είναι ότι βιαζόμαστε, γιατί δεν προλαβαίνουμε, ούτε όλα αυτά που κάνουμε, ούτε όλα αυτά που θέλουμε να κάνουμε, και αφήνουμε τα σχόλιά μας τελευταία και βιαστικά. Ενώ πρέπει να είναι πρώτα, γιατί είναι συνυφασμένα με την ιδιαίτερη πατρίδα μας, για τη συνοχή και συναίνεση και συμπαράταξη και συνεργασία και συμπαράσταση της οποίας, καμαρώνουνε όλες οι άλλες ιδιαίτερες πατρίδες της Ελλάδας, εκτός από μας τους Ποριώτες.
    Τι κακό είναι αυτό, ρε Τάσο; Να τρωγόμαστε σαν …. άστο να μη το πω! Μεταξύ μας! Και καλά όσοι έχουν προσωπικά οφέλη και οι καιροσκόποι που δεν θα λείψουν ποτέ και από πουθενά. Εμείς οι άλλοι, οι απλοί, οι αγνοί, οι γνήσιοι, οι καλοπροαίρετοι;
    Να τρωγόμαστε και μεις; Και από τι;
    >Να, πχ διαφώνησα με ένα κολλητό μου φίλο για τον πολιούχο του Πόρου, και δεν μου απαντάει πια στα e-mails που του στέλνω. Μιλάμε για φιλία παιδιόθεν.
    >Άλλο παράδειγμα. Υπάρχει στον Πόρο ένας υπερήλικας, που έχασε τη σύζυγό του και δεν ξέρει πού βρίσκεται ο χριστιανός. Δεν θέλει να φύγει από το νησί ούτε με σφαίρες. Αλλά έχουν πέσει όλοι απάνω του να τον “φάνε ζωντανό”. Κάθε μέρα υποφέρει. ” Φύγε , ρε” του λέω. “Όχι”, μου απαντάει, “Εδώ θα μείνω κι όσο αντέξω”. “Ρε, σήκω και φύγε και άστα όλα”, του ξαναλέω. Πού αυτός! Πόρος και πάσης Ελλάδος.
    Από τι πάσχουμε λοιπόν; Από κάτι παρα πολύ απλό, κάτι παρα πολύ κοινό: Από έλλειψη Κοινής Λογικής. Που σε άλλον μεταφράζεται σε ξεροκεφαλιά, σε άλλον μεταλλάσσεται σε πλεονεξία, σε άλλον το γυρίζει σε απληστία, σε άλλον σε άκρατο εγωισμό, κι άλλον σε βλακώδη και αρρωστημένη ματαιοδοξία, που αγγίζει τα όρια της απανθρωπιάς.
    Τι ζητάει κανείς; Τον ουρανό με τ’άστρα; Όχι βέβαια. Ζητάει ένα βλέμμα προς τον ουρανό, εκεί που βρίσκεται: στα ύψη. Δεν θέλουμε τον ουρανό στη γη.
    Και… “την πατάμε” και μας έρχεται ο ουρανός σφοντύλι. Ποιος μας ζητάει να γίνουμε Αϊνστάιν; Κοινή Λογική μας ζητάει η ανθρώπινη φύση μας. Του Δημοτικού σχολείου…
    Και δεν την έχουμε. Ούτε αυτή δεν έχουμε. Αυτό είναι το πιο μεγάλο βάσανο. Σκέτη κόλαση.
    Για αυτό μια κοσμοθεωρία πρεσβεύει ότι δεν υπάρχει κόλαση. Υπάρχει μόνο παράδεισος. Κι εκεί θα πάνε όλοι όσοι δεν έχουν την κόλαση μέσα τους. Γιατί ο καθένας από μας έχει τη δική του κόλαση.-

Σχολιάστε