Τα “καρφιά” στο “στομάχι” της Κοιμωμένης…



Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα
κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα
και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.

Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες
ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο
τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
και το καινούργιο πάν να δουν διυλιστήριο.

Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία
κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα
τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία
άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα.

Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.

Νίκος Γκάτσος


φωτό: Σπύρος Λιώσης




Comments (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ΣΠΥΡΟΣ says:

    Μόλις πριν λίγο είδα την ανάρτησή σας και σας στέλνω, αναρτώ σχετική φωτογραφία απο απόσταση 1 χιλιομέτρου. Η εικόνα είναι απαίσια…αποκρουστική…θυμίζει Τόπο Μαρτυρίου με Σταυρούς…απολαύστε την…

  2. giannis says:

    Αγαπητέ φίλε Σπύρο έχεις δίκιο να σ ενοχλεί αυτή η εικόνα, Επίτρεψε μου να σου πω πώς κι εμένα μ ενοχλεί αυτό το πανάσχημο θέαμα των καλωδίων και των στύλων της ΔΕΗ εμπρός από πανέμορφα νεοκλασικά κτίρια(βίλα Γαλήνη) και μέσα σε πανέμορφες εικόνες.

  3. Μάρθα Λεωνίδου says:

    Οι αλόγιστες αποφάσεις επέμβασης σε τοπία ή κτίσματα εξαιρετικής ομορφιάς είναι απαράδεκτη βεβήλωση και μας αφορά όλους!

    Τα “καρφιά” στο “στομάχι” της κοιμωμένης είναι πράγματι αποκρουστικά, μας στερούν το αναφαίρετο δικαίωμά μας να απολαμβάνουμε ένα ονειρεμένο τοπίο που μας χάρισε η φύση. Θα πρέπει να απομακρυνθούν από την κοιμωμένη.

    Αλλά και πολλές άλλες επιβλαβείς επεμβάσεις στη φύση και σε κτίσματα πρέπει να διορθωθούν. Οι πολίτες θα πρέπει νόμιμα και ειρηνικά να διεκδικούν από τις αρχές να συνδυάζουν συνετά, κατα την εκτέλεση διαφόρων έργων και γενικότερα των καθηκόντων τους, την οικονομική απόδοση με τον σεβασμό του περιβάλλοντος, της παράδοσης και της αισθητικής.

    Αλλοιώς κινδυνεύουμε να δούμε κάποια στιγμή αυτόματα μηχανήματα που θα πουλάνε αναψυκτικά μέσα στα γάργαρα νερά του Διαβολογέφυρου!

Σχολιάστε