Κίνδυνος για το περιβάλλον τα “ναυάγια” της Μαγούλας



Από τον αναγνώστη μας κ. Πέτρο Κοντομηνά, λάβαμε το ακόλουθο μειλ, με το οποίο μας ενημερώνει για τους κινδύνους και την όχληση από τα παρατημένα πλοιάρια στην περιοχή της Μαγούλας.

Στη περιοχή Μαγούλα , κάτω ακριβώς από το εκκλησάκι έχω εξοχική κατοικία σε κτήμα σε επαφή με την από χρόνια εγκαταλειμμένη προβλήτα της πρώην ΜΑΡΙΝΑ ΠΟΡΟΥ στην περιοχή Μαγούλα Καρυστινού κάτω από το εκκλησάκι της οικογένειας Σταματίου. Έχω λοιπόν ιδιαίτερη ευαισθησία για τα ‘δρώμενα’ στον Πόρο και την ευρύτερη περιοχή. Για αυτό και είμαι τακτικός επισκέπτης των εκάστοτε αναρτήσεων των εφημερίδων της περιοχής , μεταξύ των οποίων και η ιδική σας, και σημειώνω τον αγώνα σας για τα ιχθυοτροφεία, που πράγματι ΑΝ μετά τον τελευταίο νόμο επεκταθούν στο κόλπο, θα τον καταστρέψουν. Ο λόγος που σας στέλνω την παρούσα, σχετίζεται άμεσα με το περιβάλλον της περιοχής.
Όταν προ ετών φέρανε και δέσανε στην παραπάνω αναφερόμενη εγκαταλειμμένη προβλήτα της πρώην ΜΑΡΙΝΑ ΠΟΡΟΥ μια τεράστια δράγα με δύο μαούνες και ένα μικρό ρυμουλκό , αμέσως επικοινώνησα με το λιμεναρχείο σας και προσωπικά τον κ. Πολλάλη, τότε λιμενάρχη, και διαμαρτυρήθηκα, διότι η παραμονή εκεί αυτών των πλωτών κατασκευών αλλοίωνε το περιβάλλον. Ο κ. Πολλάλης με διαβεβαίωσε ότι η παραμονή τους εκεί θα ήταν μόνο για δυο τρεις μήνες, μέχρι να λυθούν κάποια προβλήματα στη υπόθεση για την οποία αυτά είχαν έλθει στον Πόρο, που ήταν όπως μου είπε, η εκβάθυνση του χώρου του λιμανιού, αλλά υπήρξε κάποια εμπλοκή που με διαβεβαίωσε ότι θα ξεκαθάριζε γρήγορα.
Έχουν περάσει όμως τρία και πλέον χρόνια και τα ‘ναυάγια’ αυτά (διότι στη πραγματικότητα μολονότι ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ επιπλέουν, πρόκειται για ναυάγια), εξακολουθούν να παραμένουν εκεί. Και το ακόμη χειρότερο αφού ουσιαστικά δεν τυγχάνουν καμιάς συντήρησης των υφάλων τους (και ο Θεός μόνο γνωρίζει πότε για τελευταία φορά βγήκαν σε δεξαμενή) , ενώ η κατά καιρούς επίσκεψη τους από δύο αλλοδαπούς που ΔΕΝ έχουν καμιά εμπειρία με πλωτές κατασκευές, ΔΕΝ προσφέρει καμιά σιγουριά ότι ακόμη και απλές ναυτικής φύσης επιθεωρήσεις ΔΕΝ γίνονται. Για παράδειγμα οι κάβοι πρόσδεσης τους έχουν «καεί» από τα χρόνια και την έκθεση τους στον ήλιο, ΚΑΙ μπορεί να κοπούν και από μια ισχυρή ριπή ανέμου, που ειδικότερα εκεί είναι ιδιαίτερα δυνατοί (έχω ιδία γνώση διότι όπως προείπα εκεί έχω εξοχική κατοικία και όταν φυσά είναι ‘καράβι που ταξιδεύει’.
Υπάρχει λοιπόν ΟΡΑΤΟΣ πλέον κίνδυνος ΝΑ βυθιστούν εκεί, καταστρέφοντας μόνιμα την αισθητική του περιβάλλοντος και ολόκληρου του κόλπου του Πόρου, μολύνοντας ταυτόχρονα με λάδια και πετρέλαια ολόκληρη την περιοχή. Ενώ σε περίπτωση που κοπούν οι κάβοι, που όπως λέχτηκε είναι ήδη «ταλαιπωρημένοι», θα παρασυρθούν από τον άνεμο και θα βρεθούν ΕΠΑΝΩ στη ρότα των πλοίων που εισέρχονται η εξέρχονται του κόλπου, με ΠΡΟΦΑΝΕΙΣ κινδύνους για την ναυσιπλοϊα
Νομίζω ότι το λιμεναρχείο Πόρου πρέπει να διατάξει την ΑΜΕΣΗ μεταφορά τους σε άλλη περιοχή που θα ενοχλούν λιγότερο και ΔΕΝ θα κινδυνεύουν να βυθιστούν η να αποτελέσουν κίνδυνο για την ναυσιπλοϊα αν κοπούν οι κάβοι, πχ να ‘κρυφτούν’ στο έλος του Βίδι, όπου θα μπορούσαν ακόμη και να τα καθίσουν στη λάσπη του βυθού οπότε και ΔΕΝ θα υπήρχε κίνδυνος βύθισης τους. Και μέχρι να γίνει αυτό, καλό θα ήταν να βάλει ένα δύτη να κάνει κάποια επιθεώρηση των υφάλων μερών τους, ώστε να μη κατηγορηθεί αργότερα για ολιγωρία περί τα καθήκοντα τους
Και σε κάθε περίπτωση, είτε συμβεί ο κίνδυνος που επισημαίνω παραπάνω, είτε όχι, η περαιτέρω παραμονή τους εκεί είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ, διότι καταστρέφει την αισθητική του περιβάλλοντος και απαξιώνει την περιουσία όλων όσων έχομε κατοικίες στην περιοχή αυτή, αλλά και γενικότερα στον πανέμορφο Πόρο και Γαλατά.
Είμαι βέβαιος ότι θα συμπεριλάβετε τις παραπάνω παρατηρήσεις μου στον αγώνα που κάνετε για την προστασία της ευρύτερης περιοχής
Με κάθε τιμή




Σχολιάστε