Ferry boats: Oμόφωνη απόφαση διαμαρτυρίας από το Δ.Σ Πόρου για τα δρομολόγια



Αγώνας δρόμου για την διατήρηση των δρομολογίων ανά μισάωρο. Την Παρασκευή κρίνεται το αίτημα της κοινοπραξίας για ωριαία δρομολόγια όλο το χρόνο!

Σοβαρές διαστάσεις λαμβάνει το ζήτημα των δρομολογίων των φέρρυμποτ Πόρου – Γαλατά. Όπως προέκυψε στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ, το οποίο συζήτησε το θέμα μετά από πρόταση της μειοψηφίας, η κοινοπραξία φέρρυμποτ έχει ζητήσει από το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου την καθιέρωση δρομολογίων ανά μία ώρα όλο το χρόνο. Το αίτημα της κοινοπραξίας θα κριθεί σε συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Παρασκευή 10.2.2012 στη Μυτιλήνη. Μέχρι σήμερα ο Δήμος Πόρου δεν έχει αντιδράσει στα συνεχή αιτήματα της κοινοπραξίας για περιορισμό των δρομολογίων, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να κάνουν παιχνίδι μόνοι τους και να πετυχαίνουν την ικανοποίηση των αιτημάτων τους. Σήμερα, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, το Δημοτικό Συμβούλιο εξέδωσε ομόφωνη απόφαση διαμαρτυρίας, με την οποία ζητάει την αύξηση των δρομολογίων. Μάλιστα, μετά από απαίτηση του ΔΣ, ο Δήμαρχος, κ. Στρατηγός δεσμεύτηκε ότι θα μεταβεί στη Μυτιλήνη για να ενισχύσει την αποδοχή της θέσης του Δήμου.
Η παράταξη μείζονος μειοψηφίας υπέβαλε υπόμνημα, στο οποίο αναφέρει ότι τα δρομολόγια θα πρέπει να γίνονται οπωσδήποτε (α) στη συχνότητα της μισής ώρας, (β) σε διευρυμένο ωράριο (ακόμα και με νυχτερινή βάρδια) τους καλοκαιρινούς μήνες και τα Παρασκευο-Σαββατοκύριακα του χειμώνα, (γ) με περισσότερα από ένα πλοία ταυτόχρονα κατά τις ώρες αιχμής. Σύμφωνα με την παράταξη του κ. Δημητριάδη, η συνεννόηση του Δήμου με τους ιδιοκτήτες των φέρρυμποτ, και η ρύθμιση του θεσμικού πλαισίου για την λειτουργία τους αποτελεί αναμφισβήτητα ευθύνη της δημοτικής αρχής, η οποία εξαρτάται από την πολιτική της βούληση. Είναι γνωστό άλλωστε ότι, οι ιδιοκτήτες των φέρρυμποτ, προκειμένου να εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες άδειες για τη δρομολόγηση των πλοίων τους στη γραμμή Πόρου – Γαλατά, έχουν δεσμευτεί ότι θα λειτουργούν ακόμη και όλο το 24ωρο. Την ίδια στιγμή, η δημοτική αρχή Στρατηγού, παρόλο που διακηρύττει ότι επιδιώκει την λειτουργία της γραμμής 24 ώρες το 24ωρο για να μην ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, δεν έχει κάνει τίποτα ουσιαστικό για να επιτύχει την -υποτιθέμενη- επιδίωξή της. Αντίθετα, οι μέχρι σήμερα ενέργειές της μαρτυρούν συμπεριφορά κάποιου που δεν θέλει να χαλάσει χατίρι σε ισχυρά επιχειρηματικά συμφέρονται και μόνο του μέλημα είναι να κάνει ανούσιες ενέργειες κατόπιν εορτής για τα μάτια του κόσμου.
Εντύπωση προκάλεσε επίσης το «κάρφωμα» της προέδρου της κοινοπραξίας, κ. Ρίτσας Δαρσινού προς τη δημοτική αρχή, η οποία, χωρίς να διαψευστεί, δήλωσε ότι σε προηγούμενη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. είχε προτείνει την 24 λειτουργία του φέρρυμπότ της στον κ. Στρατηγό και την αντιδήμαρχο, κ. Μητσιοπούλου, οι οποίοι δεν την δέχτηκαν.

Η απόφαση που τελικά ψηφίστηκε ομόφωνα βασίστηκε στην πρότασή της παράταξης μειοψηφίας, η οποία ήταν η ακόλουθη:
Υποβολή αυτοπροσώπως από το Δήμαρχο Πόρου στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του παρακάτω Ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου:

«Ψήφισμα: Το Δημοτικό Συμβούλιο Πόρου εκφράζει την έντονη αντίθεσή του σε κάθε αίτημα μείωσης της συχνότητας των δρομολογίων των φέρρυμποτς της γραμμής Πόρου – Γαλατά και επαναλαμβάνει την πάγια θέση του για αύξηση του ωραρίου τους. Η αύξηση αυτή, στη δεδομένη δύσκολη οικονομική συγκυρία, θα πρέπει να γίνει κατ’ αντιστοιχία της δεδομένης και της επιδιωκόμενης τουριστικής κίνησης ανά χρονική περίοδο και ειδικότερα, (α) μέχρι τα μεσάνυκτα τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες, τις δύο βδομάδες του Πάσχα, τα τριήμερα της Καθαράς Δευτέρας και του Αγίου Πνεύματος και όλες τις Παρασκευές και Κυριακές του χρόνου και (β) με πρωινά δρομολόγια από τις έξι το πρωί τις Δευτέρες και τις Παρασκευές όλου του χρόνο, (γ) με έκτακτα δρομολόγια περισσοτέρων από ένα πλοίων, στις ώρες αιχμής όλων των ανωτέρω ημερών, καθώς και όλων των ημερών με έκτακτη προσέλευση επισκεπτών στο νησί, όπως οι ημέρες επισκεπτηρίων και ορκομωσιών, οι μέρες ειδικών εκδηλώσεων κτλ.
Η θέση αυτή, που υποδηλώνει τον θεμελιώδη ρόλο του πορθμείου Πόρου – Γαλατά, τεκμηριώνεται:
α) Στη συνοχή της ενιαίας κοινωνίας και οικονομίας των πόλεων του Πόρου και του Γαλατά. Πολλοί κάτοικοι του Πόρου δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο Γαλατά και γενικότερα στο Δήμο Τροιζηνίας και αντίστροφα, ενώ οι περισσότεροι κάτοικοι του ενός Δήμου έχουν συγγενικές και κοινωνικές σχέσεις με κατοίκους του άλλου Δήμου. Οι περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες, όπως η Εφορία, το Λιμεναρχείο, η Αστυνομία, το Δασαρχείο, η Πολεοδομία, το Ειρηνοδικείο κ.α. λειτουργούν στον Πόρο, το Κέντρο Υγείας και η Πυροσβεστική Υπηρεσία λειτουργούν στο Γαλατά, ενώ και στις δύο περιοχές υπάρχουν σχολεία, φροντιστήρια, αθλητικοί σύλλογοι, θεατρικά εργαστήρια και άλλες δραστηριότητες της νεολαίας με λειτουργία και απογευματινές ώρες, στις οποίες συμμετέχουν παιδιά που κατοικούν στην απέναντι περιοχή.
β) Στην λειτουργία του πορθμείου ως συνδετικού παράγοντα των δύο τμημάτων του Δήμου Πόρου, ο οποίος αποτελεί έναν από τους ελάχιστους Δήμους στην Ελλάδα με νησιωτικό και ηπειρωτικό τμήμα. Μάλιστα, ανάμεσα στα δύο τμήματα του Δήμου Πόρου μεσολαβεί ο Δήμος Τροιζήνας και ειδικότερα η πόλη του Γαλατά, γεγονός που αποδεικνύει την απόλυτη συνοχή της ενιαίας κοινωνίας και οικονομίας Πόρου – Γάλατά.
γ) Στον θεμελιώδη ρόλο του εσωτερικού τουρισμού στην οικονομία του Πόρου. Ο Πόρος αποτελεί ένα από τα λίγα νησιά με δυνατότητα προσέγγισης με αυτοκίνητο από την Αθήνα, και μάλιστα σε λιγότερο από δύο ώρες. Το γεγονός αυτό αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα συγκριτικά πλεονεκτήματά του ως προορισμού εσωτερικού τουρισμού για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου ειδικά για παραμονή λίγων ημερών και ειδικά τα Σαββατοκύριακα, τις αργίες, τα τριήμερα και το Πάσχα. Ήδη η θεαματική αύξηση της προσέλευσης τους καλοκαιρινούς μήνες, αναδεικνύει την αναγκαιότητα αύξησης των δρομολογίων των φέρρυμποτ, καθώς σε εβδομαδιαία σχεδόν βάση παρατηρούνται φαινόμενα μεγάλης αναμονής σε Πόρο και Γαλατά και δυσφήμισης του Πόρου, αφού τις ώρες αιχμής οι ώρες αναμονής για μία απόσταση πέντε λεπτών μπορεί να ξεπεράσουν και τη μισή ώρα. Επιπλέον, η απουσία νυκτερινών τις Παρασκευές και πρωινών δρομολογίων τις Δευτέρες αποτρέπει την προσέλευση στο νησί όσων εν δυνάμει επισκεπτών εργάζονται στην Αθήνα και αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες της μηδαμινής σχεδόν κίνησης του χειμερινού τουρισμού.
δ) Στην ύπαρξη ενός σημαντικού μέρους της Ποριώτικης κοινωνίας, το οποίο μετακινείται μεταξύ Αθήνας – Πόρου κάθε Σαββατοκύριακο ακόμα και τον χειμώνα. Πρόκειται για Ποριώτες που έχουν επαγγελματικές υποχρεώσεις σε εβδομαδιαία ή και καθημερινή βάση στην Αθήνα, αλλά και για Ποριώτες που κατοικούν στην Αθήνα και για Αθηναίους που έχουν εξοχικό στον Πόρο, η δυνατότητα των οποίων να επισκέπτονται το νησί τόσο τακτικά, αποτελεί έναν ιδιαίτερο παράγοντα αναζωογόνησης της τοπικής οικονομίας και διατήρησης των σχέσεών της τοπικής κοινωνίας ειδικά με τη νέα γενιά, τους φοιτητές και όσους εργάζονται και κατοικούν στα αστικά κέντρα.
ε) Τέλος, ένας αυτοτελής λόγος που επιβάλει την απόρριψη κάθε αιτήματος μείωσης της συχνότητας των δρομολογίων είναι το γεγονός ότι ποτέ η κοινοπραξία των φέρρυμποτ δεν προχώρησε στην αντίστροφη προσαρμογή των δρομολογίων της στην τουριστική κίνηση: Τις περιόδους μεγάλης κίνησης τα δρομολόγια ποτέ δεν αυξήθηκαν και τα ωράριά τους ποτέ δεν παρατάθηκαν. Τις μέρες αιχμής ποτέ δεν μπήκε δεύτερο και τρίτο φέρρυμποτ να εξυπηρετήσει τους αγανακτισμένους επισκέπτες. Τα έτη της μεγάλης τουριστικής κίνησης, η κοινοπραξία και οι ιδιοκτήτες, αύξησαν μόνο τα πλοία τους και τις δουλειές τους, όχι όμως και τα δρομολόγιά τους, κρατώντας όλο το κέρδος για τον εαυτό τους. Ποτέ δεν έκαναν συμμέτοχο τον λαό του Πόρου στην κερδοφορία τους. Σήμερα, που η κίνηση φαίνεται να είναι μειωμένη, ζητάνε από το λαό του Πόρου να γίνει συμμέτοχος στην υποτιθέμενη ζημία τους, αντί να μειώσουν τις επιχειρηματικές τους προσδοκίες. Η απάντηση του λαού του Πόρου, μέσω του Δημοτικού του Συμβουλίου είναι ΟΧΙ! Ο λαός του Πόρου δεν θα είναι συνέταιρος των πλοιοκτητών μόνο στη ζημιά. Καλούμε τους ιδιοκτήτες να αντιληφθούν το προφανές: η πάγια συνεργασία και συνεννόηση στον καθορισμό των δρομολογίων προς όφελος ολόκληρης της κοινωνίας του Πόρου, αποτελεί στην πραγματικότητα κοινό στόχο όλων.




Σχολιάστε