Ύμνοι για τον Πόρο στο ΒΗΜΑ της Κυριακής 8/5



vima1Την τιμητική του είχε ο Πόρος στη έκδοση της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» της Κυριακής 8/5.

Η μεγάλης κυκλοφορίας Κυριακάτικη εφημερίδα, φιλοξένησε δισέλιδο αφιέρωμα στο ταξιδιωτικό της ένθετο στο ΒΗΜΑgazino, αφιερωμένο στον Πόρο, με τον τίτλο «Τα χρυσόδεντρα του Πόρου». Το αφιέρωμα υπογράφει ο Νίκος Γ. Μαστροπαύλος και αναφέρεται στην ειδυλλιακή ατμόσφαιρα του νησιωτικού, αλλά και του ηπειρωτικού κομματιού του δήμου Πόρου.

Τον συντάκτη του άρθρου ξεναγεί η ποριώτισσα επιχειρηματίας Κατερίνα Σακελλίου, η οποία φέρνει τον δημοσιογράφο και κατ’ επέκταση τον αναγνώστη, κοντά στη φύση και τα προϊόντα της περιοχής, συνοδευόμενα με τα κρασιά των ντόπιων οινοποιών της «Πόρου Άμπελος». Στη συνέχεια το άρθρο επεκτείνεται στην έμπνευση που αποτελεί ο Πόρος και το Λεμονοδάσος για τους καλλιτέχνες, με αναφορά στην διάσημη Γκαλερί του Πόρου, Citronne.

Στην ίδια εφημερίδα, φιλοξενείται δισέλιδο αφιέρωμα για το Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών του Πόρου, στην κατηγορία του «Πολιτισμού». Το αφιέρωμα αναδεικνύει την καταστροφική ευρωπαϊκή πολιτική, που αφανίζει τα υπέροχα παραδοσιακά αλιευτικά σκάφη.

vima2

Το αφιέρωμα έχει τίτλο «13.000 ξύλινα σκαριά έγιναν κομμάτια» και ενημερώνει το κοινό πανελληνίως, για την έκθεση Παραδοσιακών Σκαφών που θα φιλοξενηθεί στο νησί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διοργανωτές του φετινού σαλονιού, έχουν θέσει σαν στόχο να αναδείξουν το σοβαρό πολιτικό και πολιτιστικό θέμα της επιδοτούμενης – από την Ευρώπη- καταστροφής των παραδοσιακών σκαριών.

Διαβάζουμε στο έντυπο του Δήμου Πόρου «Τα Νέα του Πόρου»:

Η καταστροφή των παραδοσιακών σκαριών με επιδότηση Ε.Ε.

Από το 1999, έτος ίδρυσης του «Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών» (Ε.ΣΥ.ΠΑ.Σ) ξεκίνησε ένας αγώνας για να σταματήσει η καταστροφή των ξύλινων σκαριών. Νοσηρά μυαλά στην προσπάθεια περιορισμού της μεσογειακής αλιείας, βάσει ενός προγράμματος της Ε.Ε. και έναντι χρηματικών απολαβών, μετέτρεψαν το μεγαλύτερο παράκτιο στόλο της Ευρώπης σε καυσόξυλα και δημιούργησαν άνεργους αλιείς καταστρέφοντας τον αλιευτικό μας στόλο και γεμίζοντας παράλληλα τις ακτές με ιχθυοτροφεία.

Κατόρθωσαν έτσι το αδιανόητο, να διασώσουν τα αλιευτικά εργαλεία και να καταστρέψουν τα μέσα αλιείας, τα παραδοσιακά ξύλινα σκάφη. Έτσι, μέσα σε λίγα χρόνια, η Ελλάδα έχασε 12.500 μοναδικά ξύλινα σκάφη, ενώ τώρα πήραν σειρά στην καταστροφή οι βιντζότρατες και οι ανεμότρατες. Σε λίγο καιρό οι νέες γενιές θα γνωρίζουν τι σημαίνει παραδοσιακό σκάφος μόνο από φωτογραφίες ή από το internet. Τα τρεχαντήρια, τα περάματα, τα τσερνίκια, οι βαρκαλάδες οι μπότιδες, τα καραβόσκαρα, τα λίμπερτυ, θα έχουν εξαφανιστεί καθ’ ολοκληρία από την Ελληνική επικράτεια.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων βρίσκεται σε διαρκή σύγκρουση με τον Ε.ΣΥ.ΠΑ.Σ. που αντιστέκεται, φωνάζει, επεξηγεί και στηρίζει τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς, της ναυτοσύνης και της ναυπηγικής τέχνης. Εκείνοι με νομικά τερτίπια και Υπουργικές αποφάσεις συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο, όσον αφορά στα ξύλινα αλιευτικά παραδοσιακά σκάφη. Ο θρήνος μεγάλος και συνεχής. Αλλά η κατά το δοκούν ερμηνεία του νόμου πάντα υπερισχύει.

Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα είναι η αλλαγή της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας και συγκεκριμένα του άρθρου 34 παράγραφος 6 του ΕK 508/2014 ώστε να επιδοτείται κατά 100% η απόσυρση του αλιευτικού σκάφους και των αλιευτικών εργαλείων μόνο εάν διασώζεται το σκάφος σε πλεύσιμη κατάσταση. Μιλήστε σε γνωστούς, φίλους και συγγενείς για το συνεχιζόμενο έγκλημα. Όλοι μαζί ίσως καταφέρουμε το αυτονόητο, ίσως σταματήσουμε την καταστροφή.




Σχολιάστε