Χωρίς συμβατικά πλοία για 6 μήνες ο Πόρος και τα Μέθανα



IMGP7669Από το κακό στο χειρότερο πηγαίνει η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Πόρου και των Μεθάνων, με τον Πειραιά. Όπως μας ενημερώνει ο επικεφαλής του Δικτύου Πολιτών “ΑλλάΖΟΥΜΕ τα Μέθανα και την Τροιζηνία” κ. Σάββας Ν. Αθανασίου, χωρίς συμβατικό πλοίο θα μείνουν από 1 Νοεμβρίου 2013 μέχρι 30 Απριλίου 2014 τα Μέθανα και ο Πόρος! Ο λόγος είναι ότι η Hellenic Seaways δεν έχει καταθέσει δρομολόγια για το επίμαχο εξάμηνο στο υπουργείο Ναυτιλίας. Ο κ. Αθανασίου επισκέφθηκε τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας καθώς και τη διοίκηση της ακτοπλοϊκής εταιρείας και μετέφερε την αγωνία των κατοίκων της περιοχής μας. Παράλληλα, απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό κ.Μ. Βαρβιτσιώτη και στους υπεύθυνους της εταιρείας και με συγκεκριμένη πρόταση υποδεικνύεται τρόπος συνέχισης των δρομολογίων με τα συμβατικά πλοία. Αλλιώς, προτείνεται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την εξεύρεση εταιρείας η οποία θα δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή. Αναλυτικά η επιστολή έχεις ως εξής:

Θέμα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Μεθάνων.

Προς: Πρόεδρο της Hellenic Seaways κ. Γ. Στρίντζη.
Διευθύνοντα σύμβουλο κ. Α. Αγαπητό.
Κοινοποίηση: κ. Π. Τσάγκαρη και κ. Β. Κάτσαρη

Κοινοποίηση: υπουργό Ναυτιλίας κ. Μ. Βαρβιτσιώτη.

Αγαπητοί κύριοι,

Αντιλαμβάνομαι ότι η σημερινή οικονομική συγκυρία υποχρεώνει το μάνατζμεντ της εταιρείας σας να αναδιαρθρώσει τα δρομολόγια των πλοίων, προκειμένου να μειώσει δραστικά τις λειτουργικές δαπάνες.

Όμως, από αυτές τις περικοπές, η περιοχή των Μεθάνων πλήττεται ανεπανόρθωτα, όπως και η ευρύτερη περιοχή της Τροιζηνίας. Υπενθυμίζω ότι η περιοχή μας εξυπηρετείται κυρίως πάνω από 150 χρόνια με ακτοπλοικά πλοία, δεδομένου ότι η έδρα του Νομού και της Περιφέρειας είναι ο Πειραιάς.

Επίσης, να επισημάνω ότι το λιμάνι των Μεθάνων συνδέει την Ανατολική και Κεντρική Πελοπόννησο με το νησί της Αίγινας. Αν δεν υπάρχει δρομολόγιο τότε τα φορτηγά και τα πούλμαν θα είναι υποχρεωμένα να διασχίζουν όλη την Πελοπόννησο να μεταβαίνουν στον Πειραιά, προκειμένου να φθάσουν στον προορισμό τους στην Αίγινα. Το αποτέλεσμα θα είναι να ανέβει το κόστος μεταφοράς σημαντικά, ενώ θα επιβαρυνθεί και το εθνικό και περιφερειακό οδικό δίκτυο.

Πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η εταιρεία σας, μοναδική εταιρεία που συνδέει τον Πειραιά με τα νησιά του Αργοσαρωνικού – πλην της Αίγινας -, προτίθεται για έξι μήνες να αποδρομολογήσει τα συμβατικά πλοία της από τα Μέθανα και τον Πόρο. Με άλλα λόγια, η εταιρεία σας δεν έχει καταθέσει δρομολόγια για συμβατικά πλοία στο υπουργείο Ναυτιλίας για την περίοδο από 1 Νοεμβρίου 2013 μέχρι και τις 30 Απριλίου 2014! Όμως, έχει καταθέσει δρομολόγια μόνο για τα υδροπτέρυγα με τα οποία θα εξυπηρετείται ο Πόρος.

Η περικοπή των δρομολογίων κατά την θερινή περίοδο είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί δραματικά ο αριθμός των τουριστών που ήρθαν τελικά στην περιοχή για διακοπές. Τώρα, είναι προφανές, ότι η Χερσόνησος των Μεθάνων και η ευρύτερη περιοχή της Τροιζηνίας θα αποκλειστεί στην περίπτωση που αποδρομολογήσετε το “Απόλλωνα” και το “Ποσειδώνα”. Επειδή διατηρείτε συμβατικά πλοία για την εξυπηρέτηση της Αίγινας και του Αγκιστρίου, αλλά και τα ταχύπλοα και υδροπτέρυγα στον Σαρωνικό για την σύνδεση του Πόρου, της Ύδρας, των Σπετσών, της Ερμιόνης και του Πορτοχελίου, θα ήθελα να επανεξετάσετε την απόφαση σας και να διατηρήσετε τουλάχιστον ένα δρομολόγιο τουλάχιστον την ημέρα.

Μεταφέροντας την αγωνία χιλιάδων κατοίκων των Μεθάνων και της Τροιζηνίας θέλω να σας επισημάνω ότι η αποδρομολόγηση των πλοίων σας από τα Μέθανα θα οδηγήσει σε πλήρη μαρασμό την περιοχή μας.

Για το λόγο αυτό θα πρότεινα να εξετασθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας:
1.Η δυνατότητα επιδότησης της ακτοπλοϊκής γραμμής Μεθάνων – Αίγινας.
2.Να απαλλαγούν τα συμβατικά πλοία σας από τα τέλη ελλιμενισμού και προσέγγισης από το Λιμενικό Δημοτικό Ταμείο Τροιζηνίας.
3. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την HSW τότε να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την κάλυψη της ακτπλοϊκής γραμμής Πειραιάς, Αίγινας, Μέθανα, Πόρος με συμβατικό πλοίο.

Σάββας Ν. Αθανασίου
18 Σεπτεμβρίου 2013

 




Comments (7)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Να που αποδεικνύεται ότι αγαθά ενθικής ωφέλειας όπως τηλεπικοινωνίες, υδροδότηση, ηλεκτροδότιση, υγεία, παιδεία, μέσα μαζικής μεταφοράς (μετξύ άλλων), δεν πρέπει να τα δίνουμε σε ιδιώτες.
    Φυσικά η κυβέρνηση που τα έχει κάνει πλακάκια με τους εφοπλιστές μεταξύ άλλων απαταιώνων, δεν δίνει πακέτα τις ναυτιλιακές γραμμές, μόνο διαλέγουν ότι τους βολεύει. Και μέσα στον όλο πόλεμο που κάνει η κυβέρνηση στον τόπο μας, και μας κόβει τις συγκοινωνίες και μας παίρνει τις υπηρεσίες.

  2. Βαγγέλης Ταρταρακης says:

    Κύριε Γκουμα με συγχωρείτε αλλα σε όλες τις χώρες του κόσμου ειναι ιδιωτικά,
    Αν υπήρχε ζήτηση, δηλαδή το αντίστοιχο επιβατικό κοινό όπως παλια θα είχε κ πλοία.
    Τοσο απλα….
    Απο τη στιγμη που μας έφτιαξαν δρόμο μειώθηκε το επιβατικό κοινό των πλοίων.
    Παράλληλα αυξήθηκαν τα πορθμεια Πορου – Γάλατα.
    Ετσι ειναι κατι θα δώσεις κατι θα πάρεις

    Δηλαδή παλια τα πλοία ανήκαν στο κράτος?

    Φιλικά
    Βαγγελης Ταρταρακης

  3. Μπάμπης Τσούκας says:

    Αγαπητέ κε Ταρταράκη αν μας έκοψαν τα πλοία επειδή όπως λέτε μας έφτιαξαν δρόμο , τότε όλοι αυτοί που θέλουν να πάνε Υδρα και Σπέτσες θα πάνε κολυμπώντας? ή θα πληρώσουν πανάκριβα τα ναύλα με τα ιπτάμενα?Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για την ίδια εταιρία .Αν λοιπόν δεν θέλουν , ας δεχτούμε τον λόγο μείωσης του επιβατικού κοινού, να έχουμε συμβατικά φτηνά πλοία εγώ υιοθετώ την πρόταση του κου Αθανασίου “να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς, Αίγινας, Μέθανα, Πόρος και προσθέτω Ύδρα και Σπέτσες, με συμβατικό πλοίο.”
    Στην περίοδο της τεράστιας κρίσης αυτή που περνάμε όλοι πρέπει να βάλουν πλάτη,το ίδιο το κράτος οι εφοπλιστές και εμείς οι ίδιοι.Πρέπει απλά να ξέρουμε και να καταλαβαίνουμε πως εμείς έχουμε το πρόβλημα.Οι κοι εφοπλιστές και πλοιοκτήτες αν πάρετε στατιστικά από την κίνηση επιβατών θα δείτε πως δεν πήγαν καθόλου άσχημα.Ας σταματήσουν λοιπόν να παίζουν με την επιβίωσή μας και το κράτος ας προκηρύξει διαγωνισμό και να μην επιτρέψει στους μεγαλοκαρχαρίες κανενός είδους σαμποτάζ και παιχνίδια με τις τύχες και την επιβίωση στα νησάκια μας.

  4. Γιάννης Γκούμας says:

    Κύριε Ταρταράκη ξέρουμε και οι δύο ότι γνωρίζετε πως ο ιδιώτης δουλεύει για το δικό του συμφέρον και το δημόσιο για το δημόσιο συμφέρον (εξαιρούνται μερικοί εκλεγμένοι απαταιώνες με αρχηγό που σπούδασε στο Χάρβαρντ…. τι θα γίνει με αυτή τη σχολή, 2 στα 2 κελεπούρια μας έστειλε).
    Επίσης αν κάνετε τα μαθηματικά σας, το ΙΧ είναι πιο ακριβό από το καράβι, όταν πρόκειται να ταξιδέψει κάποιος για δουλειά μόνος του. Ενδεικτικά το ΙΧ που χρησιμοποιώ με συντηρητική οδήγηση, 1500κ.ε. μηχανή μαζί με φθορές και διόδια θέλει περίπου 30 ευρώ να κάνει τη διαδρομή μέχρι την Αθήνα.

    Επίσης είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι ταξιδιώτες της γραμμής μας δεν έχουν ανάγκη το αυτοκίνητο και μια χαρά εξυπηρετιόνταν με το δελφινάκι (που πρόλαβα και εγώ) παλιά, το σαρωνίς, το καμέλια και άλλα που οι παλιοί θα θυμούνται. Σε αυτά μπορούσες να βάλεις ένα δίκυκλο ή ένα ποδήλατο αν υπήρχε μεγάλη ανάγκη. Επίσης για δουλειές σε υπηρεσίες και γενικά στην Αθήνα, αν δεν έχει σκοπό να κουβαλήσεις κάτι ογκόδες και βαρύ προσωπικά, δεν πας με το αυτοκίνητο. Δεν συμφέρει.

    Απαιτούμε ως πολίτες λοιπόν, που πληρώνουμε τους φόρους μας και συμμετέχουμε στα δημόσια βάρη παραπάνω από την φοροδοτική μας ικανότητα (ας λέει το Σύνταγμα αλλιώς), πρόσβαση σε αυτές τις δουλειές μας, κάθε καθημερινή και δεν μας αρκεί η δικαιολογία, τα καράβια είναι μεγάλα και δεν συμφέρουν. Να επιστρέψουν τα μικρότερα.
    Διαφορετικά να φέρουν όλες τις υπηρεσίες στους δήμους μας.

  5. Βαγγελης Ταρταρακης says:

    Αγαπητέ κύριε Τσούκα,

    Το άρθρο αναφέρεται σε Μέθανα και Πόρο για αυτό και έθιξα το θέμα του δρόμου. Για την Υδρα και τις Σπέτσες δε μπορώ να μιλήσω διότι δε γνωρίζω. Αντικειμενικά όμως η Υδρα έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα.
    Επειδή δεν έχω στατιστικά των εφοπλιστών και πως κινήθηκε η γραμμή του Σαρωνικού θέλετε να μου τα στείλετε στο mail μου (στη διάθεση της εφημεριδας);
    Παράλληλα όμως να μου στείλετε και τα έξοδα κινησης των πλοίων (μισθούς, καύσιμα κλπ) ώστε να δούμε αν είναι επικερδής η επιχειρηση.
    Για να μην παρεξηγηθώ και νομίσετε ότι υποστηρίζω τους εφοπλιστές, απλά λέω ότι όταν κάτι δε “δουλεύει” πως ζητάς από το κράτος, το οποίο είναι ήδη φτωχό να βάλει πλάτη.
    Συμφωνώ για το διαγωνισμό, ίσως να εμφανιστούν και εταιρίες-κοινοπραξίες τοπικων συμφερόντων αν δουν ότι έχουν κινηση.
    Αλλά αν πάρουμε τα πράγματα ρεαλιστικα θα δειτε ότι δεν υπάρχουν πια οι λόγοι που μας αναγκαζαν να ταξιδεψουμε στον Πειραια. Η τεχνολογια, τα προϊοντα και οι υπηρεσιες μας έχουν φέρει πιο κοντα ή πουλούνται και στο νησί μας.

    Συγγνώμη κυριε Γκούμα αλλα εγω ανεβοκατεβαίνω στην Αθήνα με 25 ευρω, όταν το ταξίδι με Flying μου κοστιζει 50 (όταν το ιπταμενο ερθει) και με συμβατικο δεν το σκεφτομαι να ταξιδεψω καν γιατι θα φτασω την αλλη μερα στον προορισμο μου. Φυσικά και αν ταξιδέψουμε παρέα 2 ζευγαρια το κοστος μειωνεται στα μισα για όλους τους επιβατες. Δε μπορω επισης να καταλάβω πάνω σε ποιο στατιστικο στοιχειο κανετε την υποθεση οτι οι περισσοτεροι ταξιδιωτες της γραμμης μας δεν εχουν αναγκη το δρομο. Αρα ήταν λάθος που κατασκευαστηκε?
    Μηπως ξερετε ποσους επισκεπτες μας φερνει καθε χρονο?
    Πόσους νέους ταξιδιωτες της γραμμης δημιουργησε?

    Ολα τα άλλα είναι ρομαντικά, καλό το Καμέλια και το Δελφινακι αλλά για την εποχη τους. Κ γω εχω κανει αξεχαστα ταξιδια με τα καραβια αυτά. Θα μου μείνει όντως αξεχαστο το κουνημα τους. Δε μπορουμε να ζητάμε να επιστρεψουμε στο παρελθον οταν ο κοσμος παει μπροστα, αφηστε που τα μικροτερα καραβια δεν υπαρχουν πια.
    Είμαι πολύ επιφυλακτικός στην ιδεα να διαχειριζονται οι Δημοι αυτές τις υπηρεσίες, ακόμα και αν βάλει ο Δημος δικο του καράβι.

    Φιλικά

    Βαγγέλης Ταρταράκης

  6. marina says:

    Κύριε Ταρταράκη το ότι σε “σε όλες τις χώρες του κόσμου ειναι ιδιωτικά” ποσώς με απασχολεί. Επίσης είμαι σίγουρη ότι γνωρίζετε πως καμία άλλη χώρα του κόσμου δεν έχει τόσα πολλά νησιά. Αυτές οι υπηρεσίες θα έπρεπε να μένουν κρατικές ώστε να μην εξαρτώμαστε από τις βουλές του κάθε ιδιώτη.

    Για εμένα η κατάργηση των συμβατικών πλοίων σήμανε αμέσως το τέλος των σαββατοκύριακών μου στον αγαπημένο μου Πόρο. Το κόστος αυτοκινήτου ή ταχύπλοου είναι απαγορευτικό. Θα μου πείτε και τι έγινε; Υποθέτω ότι σε αντίστοιχη με εμένα θέση βρίσκονται και άλλοι. Οπότε αμέσως αυτό που γίνεται είναι η μείωση κατανάλωσης προϊόντων-υπηρεσιών που παρέχει ο Πόρος. Κάτι που δυστυχώς διαπίστωσα φέτος όταν είδα το πόσα μαγαζιά έχουν κλείσει.

    Το κράτος είναι φτωχό μόνο εκεί που θέλει να είναι. Χρήματα υπάρχουν αλλά δυστυχώς όχι για το δημόσιο συμφέρον.

  7. ανδριανα says:

    ο κοσμος παει μπροστα κ στην ελλαδα κόβοντε οι ακτοπλοικες γραμμές
    θα περνω κ εγω το αεροπλανο μου που εχω παρκαρει απο κατω στο ιδιωτικο μου γκαραζ κ θα πηγαίνω στον πορο κ στην υδρα κ στου διαολου την μανα

    μιας κ δεν εχω αυτοκινητο ουτ λεφτα για ντολφιν

    τελικα εσυ που δεν εχει κατσε κ σαπισε στην γκαρσονιερα σου μαλακα!

Σχολιάστε