Φόβοι για «ναυµαχία» στα σκάφη αναψυχής



IMGP0347Τελικά τα πράγματα είναι σοβαρά στον κλάδο του θαλασσίου τουρισμού, μετά το νέο σχέδιο νόμου που προωθεί η κυβέρνηση και που προβλέπει – κάτω από συγκεκριµένες προϋποθέσεις – την άρση του καµποτάζ στον κλάδο, με αποτέλεσμα το «παιχνίδι» να έχει φουντώσει για τα καλά πίσω από τις προαναγγελλόμενες εκθέσεις τουριστικών σκαφών σε Πόρο και Ναύπλιο.

Όπως διαβάζουμε στο ρεπορτάζ της «Ναυτεμπορικής», στον Πόρο η HYBA προσκαλεί να συμμετέχουν σκάφη με μη κοινοτικές σημαίες, ενώ στο Ναύπλιο η GYA θα προσκαλέσει και κάποια yacht µε τρίτες σηµαίες, αλλά n συντριπτική πλειοψηφία θα είναι ελληνικά. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η ΕΠΕΣΤ δεν θα συμμετάσχει στην έκθεση του Πόρου και βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τους διοργανωτές της έκθεσης του Ναυπλίου. Τέλος οι εργαζόμενοι στον κλάδο του ελληνικού Yachting  προειδοποιούν την HYBA για αντιδράσεις.

Νεότερη ενημέρωση: Η HYBA μας απέστειλε σήμερα 12/12 στις 2μμ την ακόλουθη ανακοίνωση: 

EAST MED YACHT SHOW 2014
Στο πανέμορφο νησί του Πόρου
Η ΗΥΒΑ (HELLENIC YACHT BROKERS ASSOCIATION) / Ε.Σ.Μ.Ε.Θ. (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΕΣΙΤΩΝ & ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ ΘΑΛΑΜΗΓΩΝ),
Επιτυχής διοργανωτής του μοναδικού Σαλονιού επαγγελματικών επανδρωμένων σκαφών, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμου (ΕΟΤ) και του Δήμου Πόρου, διοργανώνει για 13η χρονιά το EAST MED YACHT SHOW από 2 έως 7 Μαίου 2014 στον Πόρο, όπως ανακοίνωσε στα μέσα Οκτωβρίου, και δίνει ραντεβού στην διεθνή κοινότητα του Yachting.

Στο σαλόνι έχουν προσκληθεί, εκτός από τα Ελληνικά Σκάφη, και όλα τα σκάφη ανεξαρτήτου σημαίας, που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, ικανοποιώντας τις δεσμεύσεις της ένωσης (ΗΥΒΑ) για την πραγματοποίηση και διοργάνωση του μεγαλύτερου Σαλονιού επαγγελματικών σκαφών στην ευρύτερη περιοχή μας.

Δίνεται με αυτόν τον τρόπο μεγάλη ώθηση στον Ελληνικό Θαλάσσιο Τουρισμό, σύμφωνα με το πνεύμα και τις προσδοκίες του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για να πάρει ο Ελληνικός Θαλάσσιος Τουρισμός την θέση που του αξίζει διεθνώς.

Διαβάστε αναλυτικά στο ρεπορτάζ που ακολουθεί:

 

Του Αντώνη Τσιµπλάκη στη «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» (12/12)

 

«Προ των πυλών» βρίσκεται ναυµαχία σηµαιών για τον «έλεγχο» του θαλάσσιου τουρισµού στο Αιγαίο. Προτού προλάβει n κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή και να ψηφίσει το σχέδιο νόµου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που προβλέπει, κάτω από συγκεκριµένες προϋποθέσεις, την άρση του καµποτάζ στον κλάδο, οι «παίκτες» λαµβάνουν θέσεις και τοποθετούν τα πρώτα κοµµάτια στη σκακιέρα.

Οι εξελίξεις στο χώρο είναι ραγδαίες, αφού το νέο θεσµικό πλαίσιο που φέρνει ο υπo ψήφιση νόµος αλλάζει τα µέχρι σήµερα δεδοµένα και n κυριαρχία της ελληνικής σηµαίας στο Αιγαίο τίθεται υπό αμφισβήτηση.

Η πρώτη κίνηση γίνεται από µια ένωση broker του κλάδου στην Ελλάδα, τη Hellenic Yacht Brokers Association – ΗΥΒΑ που αποφάσισε να προχωρήσει αυτόνοµα τη διοργάνωση της ετήσιας έκθεσης σκαφών αναψυχής στον Πόρο στις 2 Μαΐου 2014. Μία έκθεση που παραδοσιακά συνδιοργάνωνε µε την Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισµού (ΕΠΕΣΤ), n οποία όµως τώρα δεν θα συµµετέχει.

Αιτία για την αποχή της ΕΠΕΣΤ είναι n κίνηση της ΗΥΒΑ, να αποστείλει ανοικτή πρόσκληση προς όλα τα σκάφη, ανεξαρτήτως σηµαίας, συµπεριλαµβανοµένων δηλαδή και αυτών µε µη κοινοτικές σηµαίες.

Σκάφη δηλαδή µε σηµαίες τρίτων χωρών που θα έχουν δυνατότητα φιλοξενίας άνω των 12 επιβατών και δεν θα είναι κατασκευασµένα από ξύλο, όπως προβλέπει το σχέδιο νόµου για τα σκάφη αναψυχής το οποίο είναι σε ρότα για να φτάσει στη Βουλή. Yacht, τα οποία θα χαρακτηρίζονται ως commercial και θα εισέλθουν στην ηλεκτρονικήλίστα που θα αναπτύξει το YNA και τα οποία θα ανταγωνίζονται τα υπό ελληνική σηµαία yacht στο Αιγαίο και το Ιόνιο.

Την ίδια στιγµή όµως µια νέα ένωση, n Greek Yacht Association – GYA που συστάθηκε τις τελευταίες ηµέρες, διοργανώνει ναυτικό σαλόνι στο Ναύπλιο την ίδια ηµεροµηνία µε την έκθεση της ΗΥΒΑ. Με τη διαφορά ότι οι εταιρείες-µέλη της ένωσης (που αναλαµβάνει την προώθηση της ναύλωσης των yacht κυρίως στο εξωτερικό), εκπροσωπούν, µέχρι τώρα, σκάφη υπo ελληνική σηµαία. Στο Ναύπλιο θα έχουν προσκληθεί και κάποια yacht µε τρίτες σηµαίες, αλλά n συντριπτική πλειοψηφία θα είναι ελληνικά. Η GYA αυτή την περίοδο βρίσκεται σε συζητήσεις µε την ΕΠΕΣΤ ώστε να διοργανώσουν από κοινού την έκθεση.

Όπως δηλώνει στη «N» ο capt. Γιώργος Παρίσης, µέλος του δ.σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Αξιωµατικών και Πληρωµάτων Επαγγελµατικών και Ιδιωτικών σκαφών αναψυχής: «Στόχος της ΗΥΒΑ είναι να δηµιουργήσει µια οµάδα αυτοάµυνας έναντι των “ΜΥΒΑ brokers”, αυτών δηλαδή που έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν συµβόλαια στο εξωτερικό.

Η οµάδα θα αποτελείται από αλλοδαπούς πλοιοκτήτες και σκάφη, που θα παίρνουν ναυλα και θέσεις εργασίας από ελληνικά επαγγελµατικά σκάφη, αλλά και από τους Ελληνες ναυτικούς».

«Αντιδράσεις εργαζοµένων»

«Πρόκειται για µια κίνηση που έχει καθαρά αµυντικό στόχο, προκειµένου να προστατεύσει τους brokers που δεν έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν σε επίπεδα ΜΥΒΑ, χωρίς να σκέπτονται τους Ελληνες εργαζόµενους», σηµειώνει ο κ. Παρίσης και προσθέτει: «Αντιλαµβάνεται κανείς ότι έχουµε να κάνουµε µε µια πολύ σοβαρή εξέλιξη, n οποία µπορεί να σηµαδέψει τα επόµενα χρόνια το ελληνικό yachting και ειδικά τους εργαζοµένους σε αυτή τη χώρα.  Ανεξάρτητα από το αν είναι άκοµψη και προκλητική n κίνηση αυτή, θα πρέπει n ΗΥΒΑ να θεωρεί αναµενόµενο το να υπάρξουν αντιδράσεις από τους εργαζοµένους».

 

 




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ says:

    ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΛΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΘΡΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΑ Κ ΤΗΝ ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ !ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΚΑΛΟ !ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΙ!!!!!

Σχολιάστε