Το περιεχόμενο της επιστολής του Δημάρχου Πόρου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας



dritsasdimitriadisΗ επιστολή που απέστειλε ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης προς τον Υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα έχει ως εξής: 

ΠΡΟΣ:  Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας, κ. Θοδωρή Δρίτσα

 

ΘΕΜΑ: Κρίσιμα θέματα αρμοδιότητας Υ.Ν. που αφορούν στον Δήμο Πόρου

 

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Θέτω υπόψη σας τα κρίσιμα θέματα και τις αναγκαίες δράσεις που εμπίπτουν στον τομέα αρμοδιότητας του Υπουργείου σας και αφορούν στον Δήμο Πόρου, γνωρίζοντας εκ των προτέρων την θετική σας προσέγγιση επί αυτών, όπως προκύπτει μέσα από τις προγραμματικές θέσεις της κυβερνητικής παράταξης, αλλά και από την προσωπική σας γνώση και θέση επί αυτών, ως επί μακρόν βουλευτή της περιφέρειάς μας:

  1. Αναστολή ιδιωτικοποίησης λιμανιού Πόρου: Απαιτείται υπογραφή ΚΥΑ, με την οποία να ανακαλείται (συνολικά ή μερικά μόνο για το λιμάνι του Πόρου) η υπ’ αριθμ. 218/2012 Απόφαση της Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, με την οποία μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα παραχώρησης του λιμανιού μας (αναλυτικότερα – βλ. την υπ’ αριθμ. 1405/4.3.2015 επιστολή μου).
  2. Επισκευή καταρρευθέντος τμήματος λιμανιού: Με δεδομένο ότι η Περιφέρεια Αττικής επί δυόμιση χρόνια αρνείται σιωπηλά να επισκευάσει το εν λόγω τμήμα, «αφού το λιμάνι πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί», ζητάμε την καθοριστική παρέμβασή σας προς την Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να προχωρήσει στην άμεση επισκευή του, άλλως να εξετάσετε τη δυνατότητα να προχωρήσει το ίδιο το Υπουργείο σε αυτή, καθώς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πόρου δεν μπορεί να την επωμισθεί οικονομικά (απαιτούμενη χρηματοδότηση 868.000€).
  3. Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες: Θα πρέπει να επανεξετασθεί ο ρόλος και η λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο έως σήμερα δρα ως θεματοφύλακας των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών, χωρίς να εξετάζει τη δυνατότητα μετρίασης του οριακού κέρδος τους προς χάρη της εξυπηρέτησης των τοπικών κοινωνιών. Είναι απαράδεκτο επίσης το γεγονός ότι οι ΟΤΑ, όχι μόνο δεν έχουν κανένα ρόλο στη διαδικασία διαβούλευσης – γνωμοδότησης επί των δρομολογίων, αλλά ούτε καν ενημερώνονται για αυτή.
  4. Ακύρωση Χωροταξικού Πλαισίου Υδατοκαλλιεργειών: Με δεδομένη την απόρριψη της αίτησης ακύρωσης που είχαμε υποβάλει από κοινού ενώπιον του ΣτΕ, για την ακύρωση της «παράνομης και πραξικοπηματικής» (όπως την έχει χαρακτηρίσει και ο ΣΥΡΙΖΑ) ΚΥΑ θεσμοθέτησής του Χωροταξικού, απαιτείται η άμεση υπογραφή νέας ΚΥΑ κατάργησής της και η έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση για την ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στην ιχθυοκαλλιεργητική δραστηριότητα, με καθιέρωση της σύμφωνης γνώμης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την έκδοση κάθε πράξης χωροθέτησης και αδειοδότησης ιχθυοτροφείων (αναλυτικότερα – βλ. την από 9.3.2015 επιστολή της Πανελλήνιας Συντονιστικής Επιτροπής Περιοχών που θίγονται από την Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών).

 

Κλείνοντας, θα πρέπει δυστυχώς να θέσω στο ανώτατο δυνατό επίπεδο, λόγω της κρισιμότητάς της για την εύρυθμη λειτουργία του νησιού μας, την έντονη διαμαρτυρία μου για την συμπεριφορά και τον τρόπο άσκησης των καθηκόντων του προϊσταμένου του Λιμεναρχείου Πόρου. Η επιλεκτική αυστηρότητα άσκησης των αρμοδιοτήτων της υπηρεσίας σε ό,τι αφορά την αστυνόμευση του λιμανιού, την «άγρα πελατών», τη διευθέτηση των θέσεων ελλιμενισμού, τη ρύθμιση της τοπικής θαλάσσιας συγκοινωνίας, την παράνομη αλιεία, αλλά και τις εντός λιμένα δράσεις του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου, θυμίζει πρακτικές παροχής προστασίας σε φίλους και επιβολής τιμωριών σε αντιπάλους. Πρόκειται για μια κατάσταση που έχει επιδεινωθεί ιδιαίτερα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής τον Σεπτέμβριο του 2014 και που τυχόν διατήρησή της είναι ικανή να θέσει σε κίνδυνο την παροχή υπηρεσιών του νησιού μας κατά τη νέα τουριστική περίοδο, την εικόνα του, την κοινωνική ειρήνη μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού και την εφαρμογή της πολιτικής της νέας δημοτικής αρχής, όπως αυτή νομιμοποιήθηκε πριν δέκα μόλις μήνες.

 

 

Με τιμή,

Ο Δήμαρχος Πόρου,

 




Σχολιάστε