Το Κυκλοφοριακό και η… ζούγκλα μιας συνεδρίασης



Dimotiko Sumvoulio iouniouΜια απόφαση «σταθμός» για τον Πόρο, ελήφθη στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την Παρασκευή 17 Ιουνίου, στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του Κτηρίου Συγγρού.

Αν και το αμφιλεγόμενο ζήτημα του κυκλοφοριακού, απασχολεί την τοπική κοινωνία τις τελευταίες δεκαετίες, μέχρι σήμερα αντιμετωπιζόταν μόνο με ευχολόγια και διαπιστώσεις.

Πολλοί το χαρακτηρίζουν ως «καυτή πατάτα»,  με υψηλό, ενδεχομένως, πολιτικό κόστος για όποιον κληθεί  να το αντιμετωπίσει.

Οι λόγοι για τους οποίους δεν είχε αντιμετωπιστεί κατά το παρελθόν, έγιναν αντιληπτοί, από τα όσα συνέβησαν στην συνεδρίαση της Παρασκευής.  

Όπως ήταν αναμενόμενο, τις τελευταίες εβδομάδες είχε προκληθεί αναστάτωση στις τάξεις των εμπόρων και των επαγγελματιών του Πόρου, που θεωρούν ότι η εφαρμογή απαγορεύσεων κυκλοφορίας στον παραδοσιακό οικισμό, θα προκαλέσει τη μείωση του κύκλου των εργασιών στις επιχειρήσεις τους.

Έτσι, από νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής, το Δ.Σ. του Εμπορικού & Επαγγελματικού Συλλόγου Πόρου, είχε καλέσει τα μέλη του σε δυναμικές κινητοποιήσεις.

Έξω από το κτίριο Συγγρού, το Προεδρείο του Συλλόγου ανάρτησε πανό με περιεχόμενο κατά της μεταρρύθμισης και σε πολλούς επαγγελματίες, μοιράστηκαν μαύρες σημαίες σε ένδειξη διαμαρτυρίας.  Το κλίμα ήταν «εύφλεκτο», από την πρώτη στιγμή, ενώ μια μειοψηφία από τους διαμαρτυρόμενους επαγγελματίες και πολίτες, έδειξαν διάθεση να προβοκάρουν και να δυναμιτίσουν περεταίρω το κλίμα, χωρίς να λείψουν ακραίες βωμολοχίες κατά μελών της πλειοψηφίας.

pano

Την εισήγηση του δημάρχου για το θέμα, αλλά και τον 15σέλιδο κανονισμό, διάβασε η πρόεδρος του Δ.Σ. Ελένη Κανατσίδη. Από την εισήγηση, διαπιστώθηκε πως ο νέος Κανονισμός Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων, είχε τροποποιηθεί σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με το κείμενο που είχε δημοσιεύσει αρχικά ο Δήμος, κυρίως στα σημεία που αφορούν το ωράριο της απαγόρευσης. 

Ωστόσο, οι αλλαγές στον Κανονισμό, δεν ικανοποίησαν το διοικητικό συμβούλιο και τα μέλη του Ε.Ε.Σ.Π. οι οποίοι επέμειναν στην υιοθέτηση των 15 προτάσεων που είχαν υποβάλει δημοσίως λίγες ημέρες πριν από την συνεδρίαση.

Στην τοποθέτηση του ο Δήμαρχος Πόρου, υπεραμύνθηκε της αναγκαιότητας της μεταρρύθμισης, δηλώνοντας ότι η συγκοινωνιακή μελέτη και το τελικό σχέδιο υπήρξε προϊόν διαβούλευσης (ο Δήμος είχε εκδώσει σχετική ανακοίνωση τον Ιούλιο του 2015, στην οποία δεν ανταποκρίθηκε σχεδόν κανένας φορέας), και υπογράμμισε πως οι μέχρι σήμερα κυκλοφοριακές ρυθμίσεις βασίζονται σε μια απόφαση του 1992, με πολλά κενά και παρατυπίες. Ο Δήμαρχoς αναφέρθηκε στα μακροπρόθεσμα οφέλη της μεταρρύθμισης, ενώ δεσμεύτηκε πως τον χειμώνα θα ξανασυζητηθεί το θέμα με στόχο να διορθωθούν όποια λάθη εντοπιστούν.  Ο κ. Δημητριάδης τόνισε πως το εκλογικό αποτέλεσμα, νομιμοποιεί πολιτικά την δημοτική αρχή προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς ουδέποτε απέκρυψε προεκλογικά τις προθέσεις του για ριζοσπαστική επίλυση του προβλήματος.  Τέλος ο Δήμαρχος διαβεβαίωσε ότι μέχρι το επόμενο Πάσχα, θα υπάρχουν και εναλλακτικές μορφές μετακίνησης στο κέντρο, κατά τις ώρες της απαγόρευσης.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της μειοψηφίας Σπύρος Σπυρίδων, επιχειρηματολόγησε κατά των μέτρων, λέγοντας πως αυτά θα δυσχεράνουν τις μετακινήσεις των κατοίκων, καθώς η μοναδική οδική αρτηρία του Πόρου, είναι ο παραλιακός δρόμος.  Ενώ συμφώνησε με όσους διαμαρτύρονταν, πως από τα μέτρα θα επηρεαστούν αρνητικά οι επιχειρήσεις του κέντρου, δίχως να λυθεί το πρόβλημα. Η πρόταση της μειοψηφίας, ήταν να αναβληθεί η λήψη απόφασης, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη προετοιμασία και ευρύτερη συναίνεση από τους επαγγελματίες.




Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. dim dim says:

    Είχαν φροντίσει κάποιοι σύμβουλοι της συμπολίτευσης να δυναμιτίσουν το κλίμα από πριν, μιλώντας απαξιωτικά και με ατάκες “θέλετε δεν θέλετε, θα το φάτε το χάπι” …

  2. aixmiros says:

    τελικα ολα ειναι ομορφα στο νησι μας…..

Σχολιάστε