Τι αποφάσισε το Δ.Σ. Πόρου για βιολογικό, καθαριότητα και ακτοπλοΐα



Η παράταξη μείζονος μειοψηφίας «Αλλαγή Πορείας», μαζί με τον επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, κ. Δ. Πάνου, έθεσαν ως κατεπείγοντα θέματα προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου της 26.7.2012 τα θέματα της καθαριότητας, της ακτοπλοΐας και του Βιολογικού Καθαρισμού.
Διαβάστε στο δελτίο τύπου της «Αλλαγής Πορείας» που ακολουθεί, τις προτάσεις των δυο παρατάξεων της μειοψηφίας και ποιες από αυτές ψηφίστηκαν, και το εκτενές ρεπορτάζ από τη συνεδρίαση.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΣΤΟ ΔΣ ΤΗΣ 26.7.2012
ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ, ΒΙΟΚΑ

Η παράταξή μας, μαζί με τον επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, κ. Δ. Πάνου, έθεσαν ως κατεπείγοντα θέματα προς συζήτηση στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου τα ακόλουθα θέματα, αναφορικά με τους τομείς της καθαριότητας, της ακτοπλοΐας και τον Βιολογικό Καθαρισμό:

1. Καθαριότητα: Λήψη απόφασης για λήψη έκτακτων μέτρων αποκατάστασης της καθαριότητας των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου Πόρου και της αποτελεσματικής αποκομιδής των απορριμμάτων:
α) Θέσπιση διπλών δρομολογίων των απορριμματοφόρων, στις 7:30 το πρωί και στις 15:30 το μεσημέρι μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου και η θέσπιση δρομολογίου του μικρού απορριμματοφόρου μόνο για την Σφαιρία στη 1:00 το πρωί.

β) Υποχρέωση όλων των καταστημάτων εστίασης και των εμπορικών καταστημάτων της Σφαιρίας να βγάζουν τα απορρίμματά τους μόνο μισή ώρα νωρίτερα από την ώρα των δρομολογίων των 7:30 και 15:30 και ακριβώς την ώρα διέλευσης του δρομολογίων της 1:00 (οι προθεσμίες αυτές δεν θα ισχύουν για τους ιδιώτες)
γ) Πλήρης απαγόρευση εναπόθεσης χαρτοκιβωτίων, μεγάλων συσκευασιών κλαδιών κτλ στους κάδους, όπως προβλέπει και ο κανονισμός καθαριότητας.
δ) Τοποθέτηση είκοσι κάδων στο πάρκιγκ του νέου λιμανιού, στους οποίους θα μπορούν να τοποθετούνται απορρίμματα όλες τις ώρες και η τοποθέτηση κάδου οικοδομών στον δημοτικό χώρο στον Άγιο Στέφανο για εναπόθεση χαρτοκιβωτίων και μεγάλων συσκευασιών.
ε) Μέτρα ελέγχου: i. Επιβολή αυστηρών προστίμων, σύμφωνα με τον κανονισμό καθαριότητας, σε περίπτωση απόρριψης απορριμμάτων από καταστήματα εκτός των ανωτέρω προθεσμιών και σε περίπτωση απόρριψης απορριμμάτων εκτός κάδων και μη επιτρεπόμενων απορριμμάτων, ii. Διενέργεια καθημερινών δειγματοληπτικών ελέγχων σε διαφορετική περιοχή και ώρα, iii. Αποκλειστική τοποθέτηση ενός τουλάχιστον δημοτικού αστυνόμου για τον έλεγχο των ανωτέρω κανόνων και iv. Αποκλειστική ενασχόληση του αρμόδιου Αντιδημάρχου με τον τομέα καθαριότητας.
στ) Η αποστολή σε όλα τα σπίτια και καταστήματα του Πόρου ενημερωτικού φύλλου με το οποίο οι δημότες θα ενημερώνονται για την εφαρμογή των ανωτέρω έκτακτων μέτρων και θα ζητείται η συνδρομή τους.
ζ) Ο καθαρισμός με πιεστικά μηχανήματα όλων των πλατειών και όλων των κάδων και των χώρων τοποθέτησής τους και η αντικατάσταση, ή τοποθέτηση καπακιών σε όλους τους κάδους που δεν έχουν καπάκι.
η) Η μη βεβαίωση τελών καθαριότητας για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, καθώς θεωρούμε ότι δεν ανταποδόθηκε στους δημότες η υπηρεσία την οποία θα κληθούν να πληρώσουν.
Μετά από σχετική εισήγηση του Δημάρχου, κ. Στρατηγού, οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας καταψήφισαν τις παραπάνω προτάσεις, με την εξαίρεση των σημείων (β) (γ) και (στ). Δηλαδή, κατά παράβαση της κοινής λογικής (και απολύτως προσχηματικά) συμφώνησαν στην υποχρέωση των καταστημάτων της Σφαιρίας να βγάζουν τα απορρίμματά τους μόνο μισή ώρα νωρίτερα από την ώρα των δρομολογίων τα οποία καταψήφισαν (!!!) και στην αποστολή ενημερωτικού φύλου, το οποίο προφανώς δεν θα ενημερώνει για κάτι συγκεκριμένο, αφού τα έκτακτα μέτρα που προτάθηκαν καταψηφίστηκαν. Επίσης, συμφώνησαν στην απαγόρευση εναπόθεσης μεγάλων συσκευασιών κτλ στους κάδους, κάτι που έτσι κι αλλιώς απαγορεύεται, αλλά δεν εφαρμόζεται. Η εξήγηση για την καταψήφιση των προτάσεών μας ήταν με δυο λόγια ότι η σημερινή αποτελεσματικότητα του τομέα καθαριότητας είναι η μεγαλύτερη δυνατή και καλύτερα δεν γίνεται…
2. Ακτοπλοϊκά Δρομολόγια Πόρου – Πειραιά: Έκδοση ψηφίσματος διαμαρτυρίας του ΔΣ προς όλους τους αρμόδιους Πολιτειακούς φορείς με αιτήματα, α) την επιβολή της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 6 του Ν. 2932/2001, ώστε για το εναπομείναν διάστημα της τουριστικής περιόδου, να αποκατασταθεί η αναγκαία συχνότητα δρομολογίων και β) τη δρομολόγηση νέων πλοίων και στην αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού και διαβίβασή του Ψηφίσματος στα ΔΣ των Δήμων Τροιζηνίας, Αίγινας, Ύδρας και Σπετσών, προκειμένου να υποβληθεί ως κοινό Ψήφισμα όλων των ΔΣ όλων των νησιών του Αργοσαρωνικού
Κατόπιν συζήτησης και συνεννόησης με τον Δήμαρχο, κ. Στρατηγό, η πρότασή μας υπερψηφίστηκε ομόφωνα με την προσθήκη δύο ακόμα σημείων στο Ψήφισμα, τα οποία ήταν: i) να απορριφθεί από τον αρμόδιο Υπουργό η πρόταση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, περί έγκρισης της αποδρομολόγησης των πλοίων Νεφέλη και Flyingcat2 και ii) να υπάρχουν φθηνά εισιτήρια στα ιπτάμενα δελφίνια προς όλους τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού τις μέρες που δεν υπάρχει δρομολόγιο συμβατικού πλοίου.

3. Βιολογικός Καθαρισμός: Ανάθεση, «φακέλου έργου» διακήρυξης Μελέτης με αντικείμενο τη «Διάγνωση των υφιστάμενων και εν δυνάμει προβλημάτων (λειτουργία και αρτιότητα όλων των σχετικών έργων) που αφορούν στη μονάδα και το δίκτυο του Βιολογικού Καθαρισμού και διατύπωση συνολικής πρότασης για την επίλυσή τους».
Μετά από την αρνητική εισήγηση του Δημάρχου, οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας απέρριψαν για όγδοη φορά την πρότασή μας για οριστική επίλυση των προβλημάτων του Βιολογικού Καθαρισμού. Αυτή τη φορά, ως δικαιολογία για την μη – λύση των προβλημάτων, επιδείχθηκε από τον κ. Στρατηγό «ουρανοκατέβατη» μελέτη που έχει συνταχθεί από τον πολιτικό μηχανικό του Δήμου (ο οποίος δεν είναι εξειδικευμένος σε θέματα Βιολογικών Καθαρισμών). για την οποία ουδείς λόγος είχε γίνει στις προηγούμενες εφτά περιπτώσεις απόρριψης της πρότασής μας και η οποία κάθε άλλο παρά εγγύηση για την επίλυση των προβλημάτων αποτελεί.

Τι άλλο συζητήθηκε

Εκτός από τα τρία προ ημερησίας διάταξης θέματα που έφεραν προς ψηφοφορία οι παρατάξεις της μειοψηφίας, και που προκάλεσαν έντονη αντιπαράθεση και διαξιφισμούς και η συζήτησή τους αποτέλεσε το πιο έντονο και μακροσκελές μέρος της συνεδρίασης της 26.7.2012, είχαμε κι άλλα ενδιαφέροντα θέματα.
Από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, τα οποία ήταν διαδικαστικού χαρακτήρα, αρκετά αφορούσαν την αντικατάσταση της πρώην δημοτικής συμβούλου Άννας Χατζίνα (καταδικάστηκε για υπεξαίρεση στο ΙΚΑ ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας – βλ. προηγούμενη ανάρτηση) από διάφορες θέσεις στις οποίες την είχε θέσει η πλειοψηφία.
Το πιο σοβαρό από τα υπόλοιπα θέματα ήταν η αντικατάσταση του Προέδρου του ΔΛΤ Χρήστου Δρούγκα, ο οποίος παραιτήθηκε πριν ένα περίπου μήνα. Το θέμα αυτό ήταν που προκάλεσε αντιπαράθεση, καθώς ο Δήμαρχος, Δ. Στρατηγός πρότεινε για νέο Πρόεδρο του ΔΛΤ τον εαυτό του. Οι σύμβουλοι της μειοψηφίας κατακεραύνωσαν τον Δήμαρχο για την επιλογή του αυτή. Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Γ. Δημητριάδης ανέφερε ότι η επιλογή αυτή του Δημάρχου συμβολίζει την διαιώνιση της απαξίωσης του ΔΛΤ, η οποία έφτασε σε πρωτοφανές επίπεδο επί της προεδρίας του κ. Δρούγκα και κατηγόρησε τον Δήμαρχο ότι προτιμάει να απαξιώσει το ΔΛΤ, αντί να δώσει την δυνατότητα σε κάποιο στέλεχός του να κάνει έργο, ή ότι θεωρεί πως κανένα στέλεχός του δεν είναι ικανό να διοικήσει το ΔΛΤ. Κατέληξε ότι το συμφέρον του τόπου πρέπει να μπει πάνω από οποιεσδήποτε μικροκοματικές σκοπιμότητες, και ως έμπρακτη απόδειξη αυτού, πρότεινε για την προεδρία του ΔΛΤ τον σύμβουλο της πλειοψηφίας και Πρόεδρο της Τουριστικής Επιτροπής, Δ. Συξέρη, προκειμένου, όπως είπε να γίνει έργο. Ο επικεφαλής της ελάσσονος, κ. Πάνου, συμφώνησε με την πρόταση για τον κ. Συξέρη και παρομοίασε τον Δήμαρχο με τον δικτάτορα Παπαδόπουλο σε ό,τι αφορά την τάση του να αναλαμβάνει ο ίδιος όλα τα αξιώματα.
Παρότι οι αριθμητικοί συσχετισμοί ήταν τέτοιοι που η πρόταση για τον κ. Συξέρη μπορούσε να υπερψηφιστεί, αυτό τελικά δεν συνέβη, αφού ο ίδιος ο κ. Συξέρης αποχώρησε από την αίθουσα και δεν ψήφισε, ευχαριστώντας την μειοψηφία για την πρόταση, αλλά δηλώνοντας ότι εφόσον η παράταξή του δεν τον τίμησε με μια ίδια πρόταση, θεωρεί πρέπον να αποχωρήσει (όχι όμως και να αρνηθεί την πρόταση). Έτσι όλοι οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας ψήφισαν τον κ. Στρατηγό και όλοι της μειοψηφίας τον κ. Συξέρη. Να σημειωθεί ότι αν ο κ. Συξέρης παράμενε κα ψήφιζε τον εαυτό του, τότε, με μία ακόμα ψήφο, θα εκλεγόταν εκείνος πρόεδρος του ΔΛΤ.
Τέλος, στη συνεδρίαση συμμετείχε για πρώτη φορά ως σύμβουλος της παράταξης Στρατηγόυ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων, Μπ. Τσούκας, ο οποίος σε όλα τα κρίσιμα θέματα συντάχθηκε με την παράταξή του.




Comments (7)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Σχετικά με τα θέματα που αναφέρει το παραπάνω Δελτίο Τύπου θα ήθελα να αναφέρω ορισμένα πράγματα.

    Αρχικά όμως θα ήθελα να ευχαριστήσω την Μείζονα και Ελάσσονα Μειοψηφία του Δημοτικού Συμβυλιου για την τιμη που μου έκαναν να με προτείνουν για την Προεδρία του Λιμενικού Ταμείου στη χθεσινή συνεδρίαση. Τη πρόταση αυτή δεν μπορούσα να την αποδεκτώ και να την υπερψηφίσω για λόγους ηθικής τάξεως, μιας και ήταν σε αντίθεση με την πρόταση της δικής μου παράταξης, και γιαυτό απείχα της ψηφοφορίας.

    Για το θέμα της Καθαριότητας και τις επιμέρους προτάσεις, έγινε μια αναλυτική συζήτηση μιας και αυτό αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του νησιού μας. Η καθαρότητα στον Πόρο σε καμία περίπτωση δεν είναι σε επιθυμητό επίπεδο και αυτό το αναγνωρίζουν όλοι, από τον Δήμαρχο και τον Αρμόδιο Αντιδήμαρχο μέχρι τον απλό πολίτη. Πολλοί λόγοι έχουν οδηγήσει σε αυτή τη κατάσταση, όμως θα επικεντρωθώ στις προτάσεις που κατατέθηκαν.
    1α) Αυτή τη στιγμή γίνεται το πρώτο δρομολόγιο στις 7πμ με επανάλληψη περίπου στις 11πμ και εδώ και λίγες ημέρες καθημερινά απογευματινό δρομολόγιο στις 5μμ στους κεντρικούς δρόμους Σφαιρίας, Ασκελίου και Νεωρίου. Όπως ανέφερε σχετικά ο Αντιδήμαρχος Β.Ζεντέλης, δεν είναι εφικτό να υπάρξει και τρίτο δρομολόγιο γύρω στις 1πμ που αναφέρει η πρόταση γιατί υπάρχει έλλειψη προσωπικού και αδυναμία μεταφοράς στην Φυλή. Άρα η πρόταση ήδη εφαρμόζεται κατά 80%.
    1β) και 1γ) Θετικές προτάσεις με μόνη εξαίρεση το βραδυνό δρομολόγιο 1πμ για τους λόγους που ανέφερα πριν.
    1δ)Η απόφαση για τοποθέση 20 κάδων στο νέο λιμάνι ενέχει τον κίνδυνο να μετατραπεί σε μια ανεξέλεγκτη χωματερή ειδικά τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία φύλαξη της περιοχής. Γιαυτό και δεν ψηφίστηκε
    1ε) Ήδη υπάρχουν σχετικά πρόστιμα στον Κανονισμό Καθαριότητας. Δεν υπάρχει λόγος να ψηφιστεί κάτι που ήδη υπάρχει, πρέπει απλά να τηρείται σωστά.
    1στ)Σωστή πρόταση έπρεπε ήδη να έχει γίνει.
    1ζ και 1η) δυστυχώς απουσίαζα εκείνη τη στιγμή και δεν μπόρεσα να ψηφίσω, αλλά μου φαίνονται σωστές οι προτάσεις.
    Σε καμία των περιπτώσεων δεν ειπώθηκε πως όλα λειτουργούν τέλεια στην καθαριότητα, αλλά πως ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος και οι υπάλληλοι προσπαθούν κάτω από άνισες συνθήκες και μεγάλες ελλείψεις.
    Η μόνη λύση είναι η ενεργοποίηση των πολιτών του Πόρου.

    Για το θέμα της Ακτοπλοίας δεν υπάρχει άλλος τρόπος από την συντονισμένη ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ όλων μας για ανατροπή της παρούσας τραγικής κατάστασης.

    Για το θέμα του Βιολογικού Καθαρισμού, σωστά έχει προτείνει εδώ και καιρό η Μειοψηφία, πως πρέπει να υπάρξει οριστική λύση με την εκπόνηση σχετικής Μελέτης. Εχθές λοιπόν επέδειξε ο Δήμαρχος στο Δ.Σ σχετική μελέτη των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου την οποία έχουν ήδη ελέγξει και προσυπογράψει θετικά οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής και βρίσκεται σε φάση τελικών εγκρίσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
    Δεν ήταν λογικό να ψηφιστεί η ανάθεση φακέλλου για σύνταξη άλλης Μελέτης με το ίδιο αντικείμενο και μάλιστα με σημαντικό κόστος για τον Δήμο, ενώ η υπάρχουσα μελέτη είναι άνευ κόστους.
    Αυτό που εγώ προσωπικά πρότεινα στο Συμβούλιο είναι να γίνει έλεγχος της σχετικής Μελέτης από την Δημοτική Σύμβουλο της Μειοψηφίας κα. Νάγια Κοράλλη που είναι ειδική Μηχανολόγος Μηχανικός για να γνωρίζουμε το βαθμό στον οποίο καλύπτονται οι ανάγκες του Βιολογικού από την μελέτη αυτή.
    Εκτός αυτού όπως ακούστηκε εχθές, τη στιγμή που υπάρχει έτοιμη μελέτη από Κρατική Αρχή δεν υπάρχει περίπτωση να επιτραπεί η πληρωμή τεχνικού φακέλλου και νέας μελέτης σε ιδιώτες.
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

    Δημήτρης Συξέρης
    Δημοτικός Σύμβουλος Πόρου

  2. Πάνος Θεοχάρης says:

    Σχετικά με το (2) “Ακτοπλοϊκά Δρομολόγια Πόρου – Πειραιά”.

    Υπάρχει πρόβλημα, αλλά οι προτάσεις που πέφτουν στο τραπέζι δεν έχουν ούτε επαφή με την πραγματικότητα, ούτε πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα.

    Καταρχάς το Flying Cat 2 είναι ήδη στην Κορέα, και το Νεφέλη πρέπει να έχει φτάσει και αυτό στην Βενεζουέλα (ή είναι στον δρόμο). Και τα δύο έχουν πουληθεί, το τι θα πει ο Υπουργός, το τι θα διαμαρτυρηθούμε εμείς, δεν έχει καμία σημασία, τα πλοία δεν υπάρχουν πλέον για την Ελληνική Ακτοπλοΐα.

    Με ψηφίσματα και επιστολές δεν δρομολογούνται πλοία, ούτε αυξάνονται τα δρομολόγια. Διακόσια ψηφίσματα να βγάλουμε και άλλες τόσες επιστολές διαμαρτυρίας προς όλους τους φορείς, εμπλεκόμενους και μη, δεν πρόκειται να φέρουν κανένα πλοίο.

    Να θυμίσω σε όλο το Δ.Σ. του Δήμου Πόρου (και αυτούς που έφεραν την πρόταση, και αυτοί που την ψήφισαν), ότι στην Ελλάδα η ακτοπλοΐα εκτελείτε από ιδιωτικά πλοία και όχι κρατικά, οπότε ο Υπουργός δεν μπορεί όποτε του καπνίσει να παίρνει ότι αποφάσεις θέλει, ούτε να φέρνει εκείνος πλοία….

    Ο νόμος 2932/2001 (απορώ πως και δεν έχει προσφύγει κανένας πλοιοκτήτης στην ΕΕ, με τις κουταμάρες που έχουν γράψει), όταν δίνει το δικαίωμα στον υπουργό την υποχρεώση δηµόσιας υπηρεσίας στο άρθρο 2 παράγραφος 6, πάει πακέτο με το Άρθρο 8 “Σύµβαση ανάθεσης δηµόσιας υπηρεσίας”, εκεί αναφέρεται για να υποχρεώσει κάποιον ο υπουργός να κάνει πρόσθετα δρομολόγια, πρέπει να πληρώσει και τα έξοδα του.

    Αν πιστεύετε ότι μπορεί να θεωρηθεί ο Πόρος άγονη γραμμή και να επιδοτηθεί ο εκάστοτε πλοιοκτήτης, είναι άλλη κουβέντα που δεν πρόκειτε να περάσει ποτέ, καθότι έχουμε (σχεδόν) κάθε μέρα συμβατικό, έχουμε 3-4 ταχύπλοα, έχουμε σύνδεση διά ξηράς, οπότε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για επιδότηση, αν και δεν βλέπω να ζητάτε κάτι τέτοιο.

    Τέλος επειδή έχει γίνει μόδα η παράγραφος 6 του άρθρου 2 (το χρησιμοποίησε και ο Δρίτσας στην βουλή πριν από λίγες μέρες), να συμπληρώσω ότι η Ευρωπαϊκή νομοθεσία περί απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ορίζει ρητά ότι για να επιβάλεις κάτι στον πλοιοκτήτη πρέπει να υπάρχει αντάλλαγμα. Το ότι δεν το έχουν γράψει ξεκάθαρα στο στο 6-2, αλλά έμμεσα στο 8, δεν αλλάζει τα πράγματα και ο εκάστοτε υπουργός δεν περνάει τα όρια γιατί τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια θα πετάξουν όλο το νόμο στα σκουπίδια (ο μισός δεν εφαρμόζετε ήδη) Οπότε μην περιμένετε κάτι από εκεί.

    Σε μία ελεύθερη αγορά, δεν δίνονται λύσεις με κρατικό παρεμβατισμό αλλά με αληθινά (οικονομικά) κίνητρα.

    Το κακό είναι ότι η πτώση του τουρισμού στο νησί φέρνει την ελάττωση των δρομολογίων, και η ελάττωση των δρομολογίων φέρνει την πτώση του τουρισμού.

    Η λύση είναι στην αγορά, και όχι στα ψηφίσματα και στις φωνές.

  3. Μαρια says:

    Σταματήστε τις συζητησειςγια τηνακτοπλοϊα. Ο Πόρος απέχει 3λεπτα απο την Πελοπόννησο. Φροντίστε να μικρύνετε την απόσταση και την τιμη στα φερρυ βάζοντας τα να δένουν στην προβλήτα μπροστά στην αγροτική τράπεζα. Καθαριστε το χώρο μπροστά στο σπίτι σας, μη βγάζετε σκουπίδια δίπλα σε γεμάτους κάδους. Ρίξτε τις τίμες στα ενοικιαζόμενα και διαφημίστε το πιο πράσινο νησί του Σαρωνικού. Οι τουρίστες θα ξανάρθουν μόνο αν σταματήσουμε να τους αντιμετωπίζουμε ως ηλίθιους είτε κουτόφραγκους είτε αθηναίους. Και για ναμηξεχνιόμαστε. Κάντε κάτι για τοβιολογικό. Κανείς δε θέλει να κάνει το μπάνιο του σε βόθρο!

  4. Γιάννης Παπαδάκης says:

    Πράγματι οι λύσεις υπάρχουν και είναι απλές, τα μακροσκελή άρθρα και αναφορές κουράζουν και μπερδεύουν. Απλή λογική, καλή θέληση,καλαισθησία,Μια ακόμη σεζόν πέρασε με λόγια του αέρα..

  5. Το πρόβλημα με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια έδιωξε πολλούς επισκέπτες του σαββατοκύριακου. Μαζί με τις ιχθυοκαλλιέργειες, τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάζει ο Βιολογικός Καθαρισμός, την έλλειψη καθαριότητας – όχι ότι και πριν φημιζόταν για την καθαριότητά του ο Πόρος, αλλά ήταν τουλάχιστον ανεκτό το επίπεδο -, το νησί, χρόνο με το χρόνο, υποβαθμίζεται. Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, οι ανεμογεννήτριες, στέρησαν την αισθητική απόλαυση του ηλιοβασιλέματος στην Κοιμωμένη, που μας ξέπλενε από τις άσχημες εικόνες της ημέρας. Με λίγα λόγια, καταστροφή σε όλους τους τομείς. Διανύουμε την καυτή καλοκαιρινή περίοδο του Αυγούστου και η κίνηση στο νησί είναι σαν να πρόκειται για αρχές Ιουλίου. Και γι αυτό δεν ευθύνεται μόνον η ανάλγητη οικονομική πολιτική που συρρίκνωσε δραματικά τα εισοδήματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων.

    Η απορία μου είναι αν εκτελείται κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο απαξίωσης του νησιού. Ενός νησιού με ιστορική διαδρομή, τόσο κοντά στην πρωτεύουσα, που προικίστηκε με τόσο φυσικό κάλλος, με το οποίο θα μπορούσε να είναι μόνιμος τόπος προορισμού χιλιάδων ξένων και ντόπιων επισκεπτών.

    Ντροπή και κρίμα!

  6. Θανάσης Παπανδρέου says:

    Κύριοι
    Διαφωνώ με όλα.
    1. Να μη γίνει ποτέ εκβάθυνση του διαύλου Πόρου Γαλατά, ώστε να μη καταστραφεί η εκπλητική παραλία του Πόρου
    2. Να παραμείνει η ανά ώρα δρομολόγηση των φερυ το καλοκαίρι και ανα 2ώρες τουλάχιστον από την 1/9
    3. Οι Αθηναίοι μόνο κακό έχουν κάνει στο όμορφο νησί μας. Αν υπήρχε τρόπος (που δυστυχώς δεν υπάρχει) να έφευγαν όλοι με τα εξοχικά τους και να μην ξαναπατούσαν ποτέ
    4. Να μην δοθεί το ψήφισμα, γιατί μπορεί να φιλοτημιθεί κάποιος και να βρεθούμε πάλι με πολλά δρομολόγια πλοίων όπως παλιά.
    5. Μια καλή ιδέα είναι να μπει φόρος επισκέπτη. Σίγουρα θα αποτρέψει κάποιους που έρχονται και μολύνουν το νησί μας.
    6. Αυτοί που ανήκουν στο χώρο εστίασης, ξενοδοχεία, ενοικαιζόμενα, καλό θα είναι να προσανατολίζονται σε άλλη καριέρα.

    Σαν και εμένα είμαστε αρκετοί και θα φροντίσουμε να κάνουμε πράξη τα ανωτέρω. Η Φωνή της Μειοψηφίας του Πόρου πρέπει επιτέλους να λάβει την αίγλη που της αξίζει και να μην αρκείται σε ενέργειες μόνο από το ιντερνετ.

    Ευχαριστώ

  7. Γιάννης Γκούμας says:

    Τα ακτοπλοϊκά δεν είναι το μείζον πρόβλημα, έως δεν είναι πρόβλημα καθόλου. Τα δρομολόγια άρχισαν να μειώνονται 4-5 χρόνια πριν όταν ο τουρισμός άρχισε να πέφτει 10-12 χρόνια πριν.
    Συμφωνώ με την Μαρία ότι αν θέλουν να έρθουν θα έρθουν, με ΙΧ, με ΚΤΕΛ, με πλοίο, με ιπτάμενα και καταμαράν, με ότι βρουν.
    Το θέμα είναι τι θα βρουν όταν έρθουν; Βρόμικη θάλασσα, δύσοσμη παραλία, ακριβές χαμηλού επιπέδου τουριστικές υπηρεσίες, μη οργανωμένες εκδρομές στα αξιοθέατα της συνολικής περιοχής (έλεος με την κόντρα πια), απάνθρωπη παραλία (χωρίς σκιά, καθίσματα, βλάστηση, δροσιά – ενδεικτικά στο διαβολογέφυρο έχει -10°C σε σχέση με τις παραλίες Πόρου και Γαλατά το καλοκαίρι).
    Οι τουρίστες αντί να γυρνάνε να δουν την περιοχή και όταν χρειαστούν να γυρίσουν στο ξενοδοχείο ή στο εστιατόριο/καφετέρια για ξεκούραση, φαγητό κλπ…είναι υποχρεωμένοι να αναζητούν προστασία από την φύση, την ζέστη, τα σκουπίδια όλες τις ώρες στους χώρους αυτούς, λες και φυλάγονται από θεομηνία. (Με το αζημίωτο φυσικά).
    Γιατί να έρθουν λοιπόν; Να κάνουν τι;

Σχολιάστε