Ταλαιπωρήθηκαν από βλάβη σε Flying Dolphin



DSCN0016Νέα ταλαιπωρία καταγγέλλουν ότι υπέστησαν οι επιβάτες που ταξίδεψαν προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού την Παρασκευή το απόγευμα. Αναγνώστης μας απέστειλε την ακόλουθη καταγγελία:   

«Την Παρασκευή 8/8 το προγραμματισμένο δρομολόγιο του flying dolphin XVIII Πειραιάς-Πόρος-Ύδρα-Ερμιονη διεκόπη μόλις 20 λεπτά μετά την αναχώρηση του όταν ακούσαμε έναν ξαφνικό συνεχή θόρυβο από τα ύφαλα του πλοίου και το σκάφος έκοψε αμέσως ταχύτητα. Η σχετικά ήρεμη θάλασσα βοήθησε να μην προκληθεί γενικευμένος πανικός καθώς επί τουλάχιστον 15′ δεν υπήρξε καμιά ενημέρωση όταν όλοι μας βλέπαμε μελή του πληρώματος με φόρμες μηχανικών να τρέχουν μπρος πίσω καθώς είχαμε ακινητοποιηθεί μόλις 4-5 μίλια έξω από το λιμάνι του Πειραιά. Στη συνέχεια μια υπάλληλος του πληρώματος ενημέρωσε με ανακοίνωση ότι επιστρέφουμε στο λιμάνι του Πειραιά επειδή “κάτι πιάσαμε από κάτω!!!” και ότι θα αναχωρήσουμε με το flying cat 5.

Δυστυχώς για την ίδια, στη συνέχεια εισέπραξε από μερίδα επιβατών κατηγορίες για την εταιρία η όποια δεν συντηρεί τα συγκεκριμένα σκάφη, υπερτιμολογει τα εισιτήρια λόγω του μονοπωλίου στον Αργοσαρωνικό ενώ βέβαια όλο και περισσότεροι γνωρίζουν τις διάσημες πια ιστορίες με τα δήθεν απαγορευτικά όταν οι επιβάτες είναι πολύ λίγοι το χειμώνα η όταν επιστρέφουν στον Πειραιά τα σκάφη δήθεν από μηχανική βλάβη για να γεμίσει το επόμενο δρομολόγιο!

Φυσικά για τον πλοίαρχο του flying dolphin ούτε λόγος για κάποια καθησυχαστική ανακοίνωση. Δεδομένη βέβαια ήταν η καθυστερημένη αναχώρηση από τον Πειραιά του flying cat 5 στις 21:05 αντί για τις 20:45,οχι βέβαια λόγω των επιπλέον επιβατών αλλά επειδή έφυγε από τον Πορο για τον Πειραιά με 25 λεπτά καθυστέρηση (19:25 αντί για 19:00), συνηθισμένο φαινόμενο για τους κατοίκους των τριών νησιών. Το κερασάκι στην τούρτα είναι βέβαια ότι ακόμα και σε αυτή την ειδική περίπτωση ο πλοίαρχος του flying cat 5 δεν έκανε την στοιχειώδη κίνηση να καλύψει τη καθυστέρηση πλέοντας με μεγαλύτερη ταχύτητα από την οικονομική ώστε να μειώσει έστω και κατά λίγο την ταλαιπωρία των επιβατών. Και γιατί να το κάνει άλλωστε αφού η εταιρία ξέρει πολύ καλά ότι και την  επόμενη φορά οι επιβάτες θα ταξιδέψουν με τα υπερήλικα πλέον flying dolphin της (30+ χρονιά πριν αγοράστηκαν από τη Ρωσία). Τέλος μόνο γέλιο προκαλεί το “πιάσαμε κάτι από κάτω” της υπαλλήλου της εταιρίας, όταν τουλάχιστον δυο μέλη του πληρώματος (ένα από το δελφίνι και το άλλο απο το flying cat) εκμυστηρεύτηκαν σε επιβάτη(ες) ότι ξεκόλλησε πτερύγιο της προπέλας της μηχανής (συχνό φαινόμενο και στα δελφίνια της Αίγινας) εκφράζοντας και οι ίδιοι την αγανάκτηση τους για τις τακτικές της εταιρίας…»

 




Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Πάνος says:

    “Τέλος μόνο γέλιο προκαλεί το “πιάσαμε κάτι από κάτω” της υπαλλήλου της εταιρίας, όταν τουλάχιστον δυο μέλη του πληρώματος (ένα από το δελφίνι και το άλλο απο το flying cat) εκμυστηρεύτηκαν σε επιβάτη(ες) ότι ξεκόλλησε πτερύγιο της προπέλας της μηχανής (συχνό φαινόμενο και στα δελφίνια της Αίγινας) εκφράζοντας και οι ίδιοι την αγανάκτηση τους για τις τακτικές της εταιρίας…»”

    Αυτό κι αν προκαλεί γέλιο…..

    Αν χάσεις πτερύγιο από την προπέλα, λόγο σχεδιασμού (πολύστροφη με πολύ μακρύ V που την κρατάει πολύ μακριά από το σκάφος, και πολύ μακρύ άξονα), θα γίνει της πόπης και θα χάσεις μέχρι και τον άξονα μαζί, ενώ οι επιβάτες θα είχαν χεστεί επάνω τους (και με το δίκιο τους).

    Τα υδροπτέρυγα έχουν 2 προβλήματα.

    Το ένα είναι αυτό που είπαν όταν κάτι πιάνει όχι η ίδια η προπέλα, αλλά ο άξονας της προπέλας, με αποτέλεσμα είτε να στραβώνει ο άξονας, το V, και γενικά να δημιουργείτε πρόβλημα (vibration ή υπεθέρμανση του κινητήρα), με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διατηρησει ταχύτητα πλαναρίσματος στα πτερύγια, και να κάθεται με αποτέλεσμα να ταξιδεύει με λιγότερο από 10 κόμβους.

    Οι παλαιότεροι του χώρου θα θυμούνται πως είχε “σαμποταριστεί” (είχε πραγματι ?) η γραμμή Πειραιάς-Παλούκια με υδροπτέρυγα, όταν αυτά συνέχεια χτύπαγαν κάβους, λάστιχα, κλπ.

    Παρόμοια προβλήματα έχουν και τα καταμαράν, τα οποία μαζεύουν μέσα στο τούνελ του waterjet κάβους ή δίχτυα τα οποία κολάνε και δεν αφήνουν το νερό να περάσει μέσα ανεμπόδιστα. Στα καταμαράν τις περισσότερες φορές αρκεί να γυρίσει ανάποδα την ραβέρσα και να δουλέψει ανάποδα το waterjet και να πετάξει μόνη της τα εμπόδια, αλλά πολλές φορές χρειάζεται να ανοίξεις την θυρίδα πρόσβασης και να τα τραβήξεις με το χέρι (δίχτυα), κάτι που προκαλεί με καθυστέριση 2-3′ ή 10-15′.

    Το δεύτερο είναι οι ρωγμές που δημιουργούνται στα πτευρίγια. Κάθε ρωγμή κόβει ταχύτητα (χαλάει την υδροδυναμική του πτερυγίου), μέχρι που στο τέλος μπορεί να χάσεις και ολόκληρο κομμάτι από το πτερύγιο. Στις ρωγμές η απώλεια μεταφράζεται σε χαμένη ταχύτητα, το οποίο συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση (και γι’ αυτό τα επισκευάζουν όσο το δυνατόν ταχύτερα γίνεται), αλλά και σε αυξημένες θερμοκρασίες στους κινητήρες. Η HSW από την εποχή που την είχε ο Λιβανός ως Cerres, είχε δικό της γερανό Πέραμα για να κάνει εύκολα και γρήγορα επισκευές στις ρωγμές (ακόμα και μονομέρα).

    Τα παραπάνω βέβαια δεν αλλάζουν το νόημα το άρθρου για το πόσο προβληματική είναι η εξυπηρέτηση του Αργοσαρωνικού από την HSW, αλλά τέτοιες βλάβες υπήρχαν και πριν από 20-30 χρόνια όταν τα υδροπτέρυγα της τότε Cerres ήταν ακόμα καινούργια !

  2. Γιαννης says:

    μια απο τα ιδια και την πεμπτη 14 αυγουστου 2014 οταν το δρομολογιο των 19:15, αναχωρησε στις 19:30 και μετα απο μιση ωρα περιπου “επεσε” σε συμβατικη πλευση λιγο μετα την αιγινα με την ιδια δικαιολογια οτι πιασαμε κατι απο κατω. Στη συνεχεια μετα απο 15-20′ επιχειρηθηκε κανονικη “ιπταμενη” πλευση αλλα μετα απο 2-3′ ακουστηκε ενα “σκασιμο” απο την αριστερη πλευρα με αποτελεσμα παλι να πεσει σε συμβατικη πλευση. Το ταξιδι ολοκληρωθηκε αυτη τη φορα με συνολικη καθυστερηση 55′ απο την προβλεπομενη αφιξη του flying dolphin στον πορο!

Σχολιάστε