Σ. Σπυρίδων: Ενημέρωση για τα πραγματοποιούμενα έργα στο λιμάνι του Πόρου



ΣΠΥΡΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΗ δημοτική παράταξη του κ. Σπύρου Σπυρίδωνα, “Δύναμη Ενότητας” μας απέστειλε την ακόλουθη ενημέρωση αναφορικά με τα έργα που εκτελούνται στο λιμάνι του Πόρου:

21/3/2014

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ

Δημιουργεί πραγματικά απογοήτευση το ότι δεν διδαχτήκαμε από το παρελθόν και δυστυχώς νέοι άνθρωποι συνεχίζουν να απευθύνονται στους συμπολίτες μας, διαστρεβλώνοντας χωρίς κανένα ενδοιασμό, αλήθειες και πραγματικά γεγονότα, προκειμένου   κατά την άποψή τους να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη.

Θεωρώ λοιπόν αναγκαίο προκειμένου να υπάρχει υπεύθυνη και αντικειμενική πληροφόρηση, να αναφερθώ στο από 18 /3/ 2014 Δελτίο τύπου της «Αλλαγής Πορείας» που αφορά στα έργα που πραγματοποιούνται στο λιμάνι.

Στο παραπάνω δελτίο τύπου αναφέρεται :

Ότι το πεζοδρόμιο της παραλίας παραπλεύρως στο χώρο στάθμευσης των ταξί, υπερυψώθηκε κατά 20 περίπου εκατοστά σε σχέση με την προϋπάρχουσα κατάσταση (δηλαδή ότι ήταν μόνο 15 εκατοστά) , με αποτέλεσμα η υψομετρική διαφορά ασφάλτου-πεζοδρομίου να φθάνει τελικά τα 35 εκατοστά.

Όλοι γνωρίζουν ότι το πεζοδρόμιο στο σημείο αυτό ήταν πάντα υπερυψωμένο και μάλιστα σε δύο σημεία είχε και σκαλοπάτια.  Αλλά εκτός αυτού, όποιος  προστρέξει στο τοπογραφικό διάγραμμα (ως όφειλαν να το κάνουν πριν την έκδοση του Δ.Τ.) και το οποίο είχε δημοσιευτεί στο ΦΕΚ  Νο 558/2006 και αφορούσε  την οριοθέτηση του αιγιαλού και της παραλίας του Πόρου, θα διαπίστωνε ότι το ύψος του πεζοδρομίου ήταν ήδη περί τα 30 εκατοστά.

Άρα είναι ψευδές ότι ανυψώθηκε κατά 20 εκατοστά .  Η τελική διαφορά είναι μόνον 5 εκατοστά.

Τα 5 αυτά επιπλέον εκατοστά, θεωρήθηκαν αναγκαία για την δημιουργία κλίσης του πεζοδρομίου προς την θάλασσα για την απορροή τόσο των ομβρίων υδάτων όσο και των υδάτων από πιθανό μεγάλο κυματισμό.  Το συνολικό αυτό ύψος των 35 εκατοστών δεν θα παρουσιάζει κανένα πιθανό πρόβλημα εάν κατασκευαστεί ένα σκαλοπάτι σε όλο το μήκος του κρηπιδώματος για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας, όπως και πρότεινα  στο Δημοτικό Συμβούλιο της 20ης  Μαρτίου 2014 στο οποίο παρευρέθηκα.

Πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό και αυτό έχει την μεγαλύτερη σημασία, ότι τα κρηπιδώματα κατασκευάζονται πρώτιστα στο ύψος που απαιτείται για τον λειτουργικό ελλιμενισμό των σκαφών.  Στο σημείο δε αυτό προσδένουν (και μάλιστα με δυσκολία) τα μεγάλα σκάφη που εκτελούν κρουαζιέρες.  Αυτό παραβλέπεται μόνον από όσους θεωρούν άνευ σημασίας για την οικονομία του νησιού την προσέλκυση και εξυπηρέτηση των σκαφών αυτών.

Όσον αφορά το ισχυρισμό ότι το έργο αυτό εκτελείται χωρίς μελέτη, αυτό είναι παντελώς αναληθές, αφού για λιμενικό έργο που δημοπρατείται , δεν είναι προαπαιτούμενο μόνον η μελέτη αλλά αυτή  υπόκειται σε μία σειρά εγκρίσεων από Γ.Ε.Ν., Υ.Ε.Ν. , Αρχαιολογικές Υπηρεσίες κ.ά.

Σχετικά με το δεύτερο σκέλος του ιδίου δελτίου τύπου που αναφέρεται στην μελέτη του έργου που πρόκειται να γίνει από την «Αμβροσία» έως την οικία Χαραμή, γίνεται προσπάθεια δημιουργίας νεφελώδους καταστάσεως με υπαινιγμούς (που οφείλουν να τους διευκρινίσουν) και αφορούν το πρόσωπό μου.

Αποκρύπτεται  ότι στις 31/11/12 με την υπ΄αριθμ. 119/12 απόφαση του Λιμενικού Ταμείου Πόρου, ομόφωνα ανετέθει στην εταιρία «ΤΡΙΤΩΝ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΠΕ» η σύνταξη της μελέτης.  Την απόφαση αυτή υπερψήφισε ο κος Αλιφέρης (αντικαταστάτης του Κου Δημητριάδη που απουσίαζε) και ο κος Ιωάννης Δόσκαρης εκπρόσωπος της  «Αλλαγή Πορείας» στο Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου.

Επίσης φαίνεται να αναρωτώνται για την ακριβή έκταση που θα γίνει η παρέμβαση της ανακατασκευής, όταν στις 19/12/2013 με την υπ΄αριθμ 154/2013 απόφαση του Λιμενικού Ταμείου έγινε αποδεκτή η μελέτη επισκευής του κρηπιδώματος, η οποία προσκομίστηκε σε 4 αντίγραφα και είχαν κάθε δυνατότητα να λάβουν γνώση ακόμα και σε λεπτομέρειες.

Στην συνεδρίαση αυτήν συμμετείχε πάλι ο κος Γεώργιος Αλιφέρης ως αντικαταστάτης του κου Δημητριάδη και ο κος Ευάγγελος Τζάνος εκπρόσωπος της «Αλλαγή Πορείας».

Καλό θα ήταν λοιπόν να συμβουλεύονται τους υπεύθυνους εκπροσώπους της «Αλλαγής Πορείας» και να μην εκτίθενται με άκρως ανακριβή (αν είναι ακούσια) ή με ψευδή (αν είναι εκούσια) δελτία τύπου, που δεν βοηθούν τον τόπο.

Ο τόπος δεν πρόκειται να πάει μπροστά ούτε με παραπληροφόρηση ούτε με άνευ ουσίας αντιπαραθέσεις.  Οι συμπολίτες μας αδιαφορούν για το δικό μας πολιτικό όφελος και απαιτούν από εμάς να εργαστούμε για να λυθούν τα προβλήματά τους και να βελτιώσουν την ζωή τους.  Αλλιώς η συμμετοχή μας στα κοινά δεν θα έχει καμία χρησιμότητα για την κοινωνία.

ΣΠΥΡΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

 

 




Comments (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    10εκ πιο ψηλά η τελική επιφάνεια δεν θα αποτελέσει ουσιαστική διαφορά για τα σκάφη και πλοία που θα προσδένουν εκεί, εκτός από το γεγονός ότι θα χρειαστεί να αμολήσουν τους κάβους 10εκ λιγότερο και τις ράμπες να έχουν 1° λιγότερη κλίση.

    Αντίθετα για τους πεζούς χρήστες είναι λάθος η διαφορά στάθμης των 35εκ από τον δρόμο, καθώς δεν είναι ούτε πολλή ώστε να έχει την μορφή εξέδρας και να χρήζει κιγκλιδώματος (πάλι λάθος για παραλία), ούτε λίγη ώστε να μην χρειάζεται σκαλί για να κατέβεις. Επίσης είναι διαφορετική από την υπόλοιπη παραλία και δημιουργεί δυσχέρια στον πεζό που συνηθίζει σε μια στάθμη και του την αλλάζεις λίγο, ξαφνικά, χωρίς να χρησιμοποιείται μέθοδος διαχωρισμού του επιπέδου, εύκολα αντιληπτό από το μάτι, άμεσα. Η θεωρία είναι αντίστοιχη της κατασκευής σκαλοπατιών, όπου πρέπει να σχεδιάζονται έστι ώστε να μην αλλάζει βηματισμό ο χρήστης, χωρίς παρεμβολή πλατύσκαλου, προς αποφυγή ατυχημάτων.

    Το γεγονός ότι έγινε πιο ψηλό στην μελέτη δεν σημαίνει ότι η μελέτη είναι σωστή. Επίσης η σκοπιμότητα του έργου δεν ελέγθηκε από τους πολίτες, όπως προβλέπεται πλέον από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

  2. Πάνος Θεοχάρης says:

    Γιάννη όπως δεν είναι πολύ μεγάλη διαφορά για τα σκάφη, έτσι δεν είναι και για τους πεζούς χρήστες.

    5 πόντοι είναι όλοι κι όλοι, και πριν είχε σε δύο σημεία 2 σκαλιά για να ανέβεις από τον δρόμο.

    Περπατώντας κανένας δεν σκόνταφτε γιατί δεν υπήρχε αισθητή υψομετρική διαφορά σε όλο το σημείο. Από την αμβροσία μέχρι τα ταξή, ο κόσμος είχε την αίσθηση ότι ήταν στο ίδιο σημείο. Λίγο πριν τις βάρκες υπήρχε μια ελαφριά ρήση που σβήνει το ύψος της παραλίας, που δεν το καταλαβαίνεις καθόλου.

    Η ανακοίνωση της αλλαγής πορείας είναι μόνο και μόνο για να κάνει φασαρία. Κάνανε ολόκληρο θέμα 5 πόντους που δεν ενοχλούν κανέναν μα κανέναν.

    (έχε υπόψιν σου ότι δεν είναι 1 μοίρα κλίση. Η κλίση μεγαλώνει όσο μεγαλώνουν τα σκάφη και είναι πιο ψηλά οι δέστρες τους, και όσο πιο μεγάλη υψομετρική διαφορά έχουν, τόσο περισσότερη τάση χρειάζονται οι κάβοι για να κρατάνε το σκάφος κολλημένο στην παραλία. Πράγματι όμως στην συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων σκαφών οι 5 πόντοι δεν θα κάνουν την διαφορά. Στα μικρά σκάφη είναι που οι 5 πόντοι μπορούν να κάνουν την διαφορά, και είναι καθαρά θέμα γεωμετρίας. Όσο μικρότερη είναι η υψομετρική διαφορά, τόσο μειώνεται η μετακίνηση του σκάφους από τον κυματισμό σε σχέση με την απόσταση από τον ντόκο, προφυλάσοντας έτσι από χτυπήματα στον ντόκο, ή και από πτώση πασαρέλας στην θάλασσα….)

  3. Π.Ρ says:

    Το ουσιώδες δεν είναι αν οι πεζοί θα ανεβαίνουν ένα ή δύο σκαλιά. Το σημαντικό είναι όσοι κάθονται στα απέναντι καφέ να μπορούν να βλέπουν θάλασσα.Αυτό έχουμε,αυτό προσφέρουμε και γι αυτό μας επισκέπτονται. Δυστυχώς με το σήκωμα του τσιμέντου αυτή η δυνατότητα περιορίζεται. Αλλά για κάποιους αυτα είναι ψιλά γράμματα.

  4. Πάνος says:

    Και νάνος να εισαι 35 πόντοι δεν σου κόβουν την θέα, την τρίχα τριχιά έχουμε κάνει…..

    Μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα ταξί και τα παρκαρισμένα ΙΧ & μηχανάκια, καθώς και όσοι περνάνε από τον δρόμο, παρά οι 5 παραπάνω πόντοι απέναντι που φτάσαμε τους 35.

    Το θέμα είναι μόνο και μόνο για να γκρινιάζουν προεκλογικά…

  5. Π.Ρ. says:

    Βεβαίως και έχεις το ύψος νάνου, γιατί όταν πίνεις τον καφέ σου απέναντι, εισαι καθισμένος. Και τότε το κάθε εκατοστό που σηκώνεται το απέναντι πεζοδρόμιο σου κρίβει ολόκληρα μέτρα από τη θάλασσα.

    Διορθώνω. Αυτο τελικά δεν το καταλαβαίνουν δύο κατηγορίες δημοτών μας. Πρώτον, αυτοί που δε διαβάσουν ψιλά γράμματα.

    Δεύτερον, όσοι έχουν μια απίστευτη εμπάθεια για τον Δημητριάδη. Αυτοί όμως δείχνουν μια προκλητική ανοχή στα πεπραγμένα της δημοτικής αρχής (πχ οικονομική ζημία άνω του 1.000.000€ λόγω υπεξαίρεσης, μη διεκδίκησης τελών βιολογικού απο δήμο Γαλατα, ανεισπρακτων ενοικίων). Για αυτά, ουδέν σχόλιον.

    Περίεργο ε;

  6. ΒΑΣ. ΒΑΣ says:

    Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ?? ΤΟΝ ΑΝΤΑΜΟΙΒΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ “ΕΡΓΟ” ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΡΟ, Η ΤΟΝ ΤΙΜΩΡΟΥΝ?

Σχολιάστε