Συζητήθηκαν στο ΣτΕ οι προσφυγές κατά της μεταβίβασης λιμένων στο ΤΑΙΠΕΔ – Πολιτική σύγκρουση στο Δημοτικό Συμβούλιο



IMGP7960Συζητήθηκαν προχθές 5.4.2013, στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι προσφυγές κατά της υπ’ αριθμ. 218/2012 απόφασης της διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων, με την οποία μεταβιβάστηκαν 23 λιμάνια στο ΤΑΙΠΕΔ.
Κατά τη συνεδρίαση, το δικαστήριο έδωσε προθεσμία σε όλους τους αιτούντες Δήμους να προσκομίσουν συμπληρωματικά υπομνήματα έως τις 13 Μαΐου και άκουσε τις προφορικές επισημάνσεις των πληρεξούσιων δικηγόρων, οι οποίοι ανέπτυξαν ορισμένα ειδικά επιχειρήματα για τις περιοχές τους. Ο δικηγόρος του Δήμου
Ύδρας προέταξε το γεγονός ότι το λιμάνι της Ύδρας είναι αλληλένδετο με τον ιστορικό οικισμό του νησιού και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του. Παρότι το ίδιο ακριβώς επιχείρημα ισχύει και για τον Πόρο, ο δικηγόρος του Δήμου Πόρου περιόρισε την προφορική του επιχειρηματολογία στο γεγονός ότι στο λιμάνι του Πόρου «ελλιμενίζονται πολεμικά πλοία, τα οποία δεν μπορούν να συνυπάρχουν με γιωτς» (δείτε εδώ την αίτηση ακύρωσης του Δήμου Πόρου). Η απόφαση του ΣτΕ, η οποία αναμένεται να είναι κοινή για όλους τους αιτούντες, πρόκειται να ανακοινωθεί μετά από χρονικό διάστημα, που δεν αποκλείεται να ξεπερνά και τον ένα χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, δύο μέρες πριν τη συνεδρίαση του ΣτΕ, η κυβέρνηση αποφάσισε να ξεκινήσει τη διαδικασία διαγωνισμού για το πρώτο πακέτο λιμανιών (Άλιμος, Πόρος, Ν. Επίδαυρος, Ύδρα). Η διαδικασία του διαγωνισμού και η παραχώρηση στον πλειοδότη, θα ολοκληρωθεί εντός έξι έως εννέα μηνών, δηλαδή πριν από την απόφαση του ΣτΕ.

Η πώληση του λιμανιού για 40 χρόνια, προκάλεσε έντονη σύγκρουση μεταξύ δημοτικής αρχής και αντιπολίτευσης κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του στο Δημοτικού Συμβουλίου. Ο επικεφαλής της μειοψηφίας, Γιάννης Δημητριάδης, έθεσε το θέμα λέγοντας ότι ο Δήμος κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και ότι, όχι μόνο διευκολύνει με τη στάση του την υλοποίηση του σχεδιασμού, αλλά δεν έχει ιδέα τι προβλέπει αυτός. Σύμφωνα με την απάντηση του Δημάρχου κ. Στρατηγού, ο Δήμος θα περιμένει να δει τι ακριβώς προβλέπει ο σχεδιασμός, καθώς και την απόφαση του ΣτΕ, για να αποφασίσει αν και πώς θα αντιδράσει.
Στη συνέχεια, για να αποδείξει την αντίθεσή του με τις εξελίξεις αυτές, διάβασε δελτίο τύπου που είχε εκδώσει τον Αύγουστο, με το οποίο δεσμευόταν ότι θα κάνει αγώνα κατά της μεταβίβασης του λιμανιού, για να τον διακόψει ο κ. Δημητριάδης ρωτώντας έντονα του πού είναι αυτός ο αγώνας. Ο κ. Στρατηγός απάντησε ότι δεν υπάρχει λόγος βιασύνης και ότι «δεν κόβεις ένα φρούτο αν δεν είναι ώριμο, αλλά περιμένεις να ωριμάσει». Η απάντηση αυτή όξυνε την αντιπαράθεση και ο κ Δημητριάδης χαρακτήρισε τον κ. Στρατηγό επικίνδυνο για τον τόπο, προσθέτοντας ότι το νησί είναι άτυχο που σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή βρέθηκε να έχει ένα Δήμαρχο τόσο κατώτερο των περιστάσεων. Ο επικεφαλής της μειοψηφίας απηύθυνε το λόγο στους συμβούλους του κ. Στρατηγού, καλώντας τους να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, και προκαλώντας τους να τοποθετηθούν σχετικά με το θέμα. Ωστόσο, κανείς τους δεν εξέφρασε την αντίθεσή του με την στάση Στρατηγού. Αντίθετα ο κ. Συξέρης έβαλε κατά τον παρατάξεων της μειοψηφίας, επειδή με ανακοίνωσή τους, ανέφεραν ότι η κοινωνία του Πόρου λέει όχι στην πώληση, λέγοντας στον κ. Δημητριάδη «δεν εκπροσωπείτε εσείς την κοινωνία του Πόρου». Η μοναδική έμπρακτη διαφοροποίηση από πλευράς μειοψηφίας ήρθε λίγο αργότερα από τον Μπάμπη Τσούκα, ο οποίος καταψήφισε τον Προϋπολογισμό του Λιμενικού Ταμείου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του porosnews, εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν προσέλθει στον Πόρο δύο φορές και έχουν συναντηθεί με τον κ. Στρατηγό στο γραφείο του, κατά τις οποίες ξεκαθάρισαν ότι ο Δήμος δεν θα έχει κανένα λόγο στην κατάρτιση του masterplan του λιμανιού. Ωστόσο, η συνάντηση αυτή, στην οποία δεν προσκλήθηκαν οι δημοτικοί σύμβουλοι, έμεινε κρυφή από τον κ. Στρατηγό, ο οποίος δεν έχει αναφερθεί ποτέ σε αυτήν.




Comments (4)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Στο Δημοτικό Συμβούλιο που αναφέρεται στο παραπάνω δημοσίευμα πραγματικά πήρα το λόγο και αναρωτήθηκα αν μόνο οι παρατάξεις της Μειοψηφίας εκπροσωπούν την Κοινωνία του Πόρου ενώ η Πλειοψηφία όχι. Η αλαζονική αυτή πεποίθηση που εκφράστηκε από τις ανακοινώσεις της Μειοψηφίας μου θυμίζει Σταλινικού τύπου “Δημοκρατίες” στις οποίες η αποδοχή της μοναδικής άποψης μιας “φωτισμένης” ηγεσίας ήταν απόλυτη.

    Εκτός από αυτό, ανέφερα και πως ο κ. Δημητριάδης με μια σειρά σχολίων και άρθρων του παρουσίαζε πως θα ιδιωτικοποιηθεί “όλη η ακτή από τον Σταυρό μέχρι το τέλος του Μεγάλου Νεωρίου (με την διακοπή του Κ.Ε.Πόρος), όλη η ακτή του Ασκελίου από την Χρυσή Αυγή έως την Παναγίτσα, καθώς και η ακτή του ηπειρωτικού τμήματος από την Μπούγια μέχρι την Πλάκα”. Όμως στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος / Διαγωνισμό της 3ης Απριλίου αναφέρεται πως η – λανθασμένη – παραχώρηση ΜΕΡΟΥΣ του Λιμένα Πόρου αφορά “χωρητικότητα που υπολογίζεται στα 90 σκάφη και με χερσαία ζώνη 1.500 τ.μ., κρηπιδότοιχους έως 300 μέτρα και ωφέλιμο βάθος έως – 4 μ κάτω από τη μέση στάθμη της θάλασσας (MSL)”(σελίδα 11). Μεγάλη

    Επίσης η αυθαίρετη άποψη του κ. Δημητριάδη για “δημιουργία μαρίνας μόνιμου ελλιμενισμού σκαφών” στον Πόρο έρχεται σε αντίθεση με την ίδια τη φύση της – επαναλαμβάνω λανθασμένης – παραχώρησης που περιλαμβάνει Άλιμο, μέρος των λιμένων Επιδαύρου, Ύδρας και Πόρου.

    Η φύση της σε “πακέτο” παραχώρησης οδηγεί στο συμπέρασμα πως ο ανάδοχος θα χρησιμοποιεί τον Άλιμο σαν σημείο αναχώρησης-επιστροφής τα 3 δορυφορικά λιμάνια σαν σταθμούς επίσκεψης μιας κυκλικής διαδρομής των σκαφών για να μεγιστοποιήσει το κέρδος του.

    Αυτά για την πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών του παραπάνω δημοσιεύματος.

    Δημήτρης Συξέρης
    Δημοτικός Σύμβουλος Πόρου
    Πρόεδρος Ε.Τ.Α.Π Δ.Σ Πόρου

  2. Γιάννης Δημητριάδης says:

    Η θέση της κοινωνίας εκφράζεται από το Δημοτικό Συμβούλιο και πρέπει να θυμίσω στον κ. Συξέρη ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Πόρου, με την ομόφωνη απόφαση 115/30.8.2012 έχει εκφράσει την «δυνατή αντίρρησή μας (Λέμε ΟΧΙ)» στην μεταβίβαση του λιμανιού. Οι παρατάξεις της μειοψηφίας λοιπόν, με το ΟΧΙ που βροντοφωνάζουν, επαναλαμβάνουν την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ, την οποία η πλειοψηφία δεν τολμάει ούτε καν να την ψελλίσει. Ποιος είναι ο πραγματικός αλαζόνας επομένως; Ποιος δεν εκπροσωπεί την κοινωνία; Αυτοί που κάνουν πράξη την ομόφωνη απόφαση των αιρετών οργάνων, ή εκείνοι που ενεργούν και επιχειρηματολογούν δημοσίως κόντρα στις αποφάσεις αυτές, αμφισβητώντας μάλιστα ότι εκφράζουν την κοινωνία; Αλλά αυτό είναι το κλασικό σύστημα που ακολουθεί η παράταξη της πλειοψηφίας σε όλα τα κρίσιμα θέματα: ψηφίζει ομόφωνα ΟΧΙ, και μετά εξυπηρετεί το ΝΑΙ (βλ. και Χωροταξικό των Υδατοκαλλιεργειών).

    Σε ό,τι αφορά την αρθρογραφία μου, ο κ. Συξέρης, διαστρεβλώνει αυτό που ισχυρίζομαι επίμονα: ποτέ δεν είπα ότι οι ακτές του Ασκελίου, του Νεωρίου, Μπούγιας κτλ «θα ιδιωτικοποιηθούν», αλλά είπα ότι «μεταβιβάστηκαν» στο ΤΑΙΠΕΔ. Το ΤΑΙΠΕΔ με τη σειρά του μπορεί να παραχωρήσει για ιδιωτικοποίηση όποιο και όσο μέρος αυτών επιθυμεί. Η έκταση αυτού του «μέρους» δεν είναι γνωστή, ούτε έγινε γνωστή με την δημοσίευση της πρόσκλησης του διαγωνισμού, στην οποία προσδιορίζεται μόνον υπό μορφή μη περιοριστικής χονδρικής πρότασης. Επίσης, δεν ξέρω πού βρήκε ο κ. Συξέρης την «άποψή μου» για δημιουργία μαρίνας, όταν εγώ δεν λέω ούτε τι «συμπεραίνω», ούτε τι υποθέτω. Λέω τι προβλέπει ο νόμος. Η δυνατότητα δημιουργίας μαρίνας υπάρχει, όπως και η δυνατότητα παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ όποιου μέρους ή όποιων μερών του «όλου Λιμένα» επιθυμεί.

    Δεν φτάνει που η δημοτική αρχή και οι σύμβουλοί της, επιδεικνύοντας απίστευτη ανευθυνότητα, δεν έχουν αναλύσει νομικά το θέμα, ούτε έχουν ζητήσει από έναν νομικό να τούς εξηγήσει τα κείμενα ώστε να μην τα ερμηνεύουν λάθος, τουλάχιστον ας μην διαστρεβλώνουν τη μοναδική τέτοια ανάλυση που έχει κατατεθεί δημοσίως, μπας και αποκομίσουν κάτι. Ειδικότερα, ας διαβάσουν την επιστολή που απέστειλα στο ΤΑΙΠΕΔ σήμερα (την οποία έχω αποστείλει να αναρτήσει το porosnews), για να καταλάβουν τι ακριβώς συμβαίνει με τον διαγωνισμό. Για να μην εκτεθούν και πάλι αμφισβητώντας ή διαστρεβλώνοντας αυτά που γράφω, ενημερώνω ότι επικοινώνησα και τηλεφωνικά με την αρμόδια υπάλληλο του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία επιβεβαίωσε την ορθότητα της ανάλυσής μου και με ενημέρωσε ότι τα ερωτήματα που θέτω στο κλείσιμό της επιστολής είναι σωστά και μάλιστα ότι ακόμα δεν υπάρχει η απάντηση για αυτά.

    Γιάννης Δημητριάδης,
    επικεφαλής μείζονος μειοψηφίας Δήμου Πόρου

  3. Επειδή ήδη απάντησα σε ανάλογο σχόλιο του κ. Δημητριάδη σε άλλο δημοσίευμα στο κεντρικό θέμα του Porosnews, θα αναφέρω απλά 2 σημεία που ο ίδιος θεωρεί πως διαστρεβλώνω τα λεγόμενα του:

    1. Στο άρθρο του με τίτλο “γιατί πρέπει να αντιταχθούμε στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου”,το οποίο φιλοξενείται στη κατηγορία “Απόψεις” του Porosnews, ο κ. Δημητριάδης αναφέρει στο τέλος της 3ης παραγράφου:
    “…Μιλάμε για ιδιωτικοποίηση ολόκληρων των μετώπων στη θάλασσα, του αιγιαλού, της παραλίας, της θαλάσσιας περιμέτρου…”, ενώ στην προτελευταία παράγραφο αναφέρει “…Δεύτερον, πρέπει να καταλάβουμε όλοι ποιο είναι το αντικείμενο της ιδιωτικοποίησης. Κάνοντας λόγο για «λιμάνι του Πόρου», δεν μιλάμε (μόνο) για το λιμάνι όπως το αντιλαμβανόμαστε, αλλά για όλη την ακτή από τον Σταυρό μέχρι το τέλος του Μεγάλου Νεωρίου (με την διακοπή του Κ.Ε.Πόρος), όλη την ακτή του Ασκελίου από την Χρυσή Αυγή έως την Παναγίτσα, καθώς και την ακτή του ηπειρωτικού τμήματος από την Μπούγια μέχρι την Πλάκα…”

    2.Το σημείο στο οποίο ο κ. Δημητριάδης αναφέρει το ζήτημα για την πιθανή δημιουργία μόνιμου ελλιμενισμού σκαφών γιατί προφανώς το έχει ξεχάσει βρίσκεται στο ίδιο άρθρο του. Στη 7η παράγραφο αναγράφει:
    “…Τέλος, πρέπει τέλος να γίνουν ορισμένες επισημάνσεις σε ό,τι αφορά το «λιμάνι του Πόρου»:Πρώτον, ήδη ακούγεται ότι το ιδιωτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι αφορά στη δημιουργία μαρίνας μόνιμου ελλιμενισμού σκαφών. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι μια τέτοιου τύπου μαρίνα δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή χρήση του λιμανιού και ότι σε ένα μικρό νησί σαν τον Πόρο δεν έχει επίσης καμία σχέση με τοπική τουριστική ανάπτυξη”.

    Αυτά προς το παρόν. Καιρός να ασχοληθούμε με την ουσία των προβλημάτων της καθημερινότητας των πολιτών και όχι με στείρες αντιπολιτευτικές αντιδράσεις που προσφέρουν μερικούς εύκολους ψήφους επιπλέον.

    Δημήτρης Συξέρης
    Δημοτικός Σύμβουλος Πόρου

  4. Γιάννης Γκούμας says:

    Δεν θα υπεισέλθω στο πόσο λιμάνι θα δώσουμε, όλοι συμφωνούμε καθόλου. Θα συμφωνήσω με τον κο Στρατηγό ότι πρέπει να περιμένουμε για την απόφαση του ΣτΕ, πριν κινηθούμε, πρέπει να στηρίξουμε τις θέσεις μας καλύτερα από το “αράζουν πολεμικά πλοία και δεν μπορεί να υπάρχουν και γιωτ ταυτόχρονα”. Αυτό που θέλω να διευκρινηστεί είναι το εξής:
    Έστω ότι ολοκηρόνεται ο διαγωνισμός, κάποιος παίρνει το λιμάνι και μετά το ΣτΕ, ακυρώνει αυτή την πράξη ως αντι-συνταγματική. Ποια είναι η θέση του δήμου, της δικαιοσύνης και των πολιτών για να εφαρμόσουμε αυτή την απόφαση;
    Μπορούμε να επικαλεστούμε το άρθρο 120 για να αγνοήσουμε τις επιλογές της κυβέρνησης; Θέλουμε γνωμάτευση και ερμηνεία από δικαστικό εκπρόσωπο για να το κάνουμε;

Σχολιάστε