Ομόφωνο «ΟΧΙ» για τη μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ – Απαράδεκτο το σχέδιο παραχώρησης του λιμανιού του Πόρου (video)



IMGP0601Σε κλίμα συναίνεσης και συνεργασίας, μπροστά σε αρκετούς πολίτες του Πόρου, συνεδρίασε τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου στη Χατζοπούλειο, το Δημοτικό Συμβούλιο Πόρου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, με θέμα: «Λήψη απόφασης επί κατατεθειμένου φακέλου τροποποίησης του καταφυγίου τουριστικών σκαφών λιμένα Πόρου».

Στη συνεδρίαση αποφασίστηκε και εκφράστηκε η αντίθεση της Δημοτικής Αρχής (Δ.Σ. & Δ.Λ.Τ.), στη σχετική Μελέτη (Master Plan) του ΤΑΙΠΕΔ,  που στάλθηκε στο Δήμο και στο ΔΛΤ, από το Υπουργείο Τουρισμού και το Υπουργείο Ναυτιλίας, αντιστοίχως και με την οποία τα δύο υπουργεία, ζητάνε τις απόψεις της Δημοτικής Αρχής, για τη σχετική μελέτη.

Στην εισήγηση του, ο κ. Στρατηγός δήλωσε μεταξύ άλλων «Επειδή το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό, ήρθαμε σε συνεννόηση με τον κ. Δημητριάδη, κι αυτός με τη σειρά του, με τον κ. Πάνου και αποφασίσαμε να απαντήσουμε τεκμηριωμένα».

«Η μελέτη αυτή που ήρθε, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα. Μελετώντας το φάκελο, είδαμε ότι αντί να δώσει λύσεις αναπτυξιακές, θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα» είπε και παρουσίασε στο σχετικό χάρτη, τι προβλέπει η μελέτη.

Σύμφωνα με τη Μελέτη, ανάμεσα σε άλλα, ο ιδιώτης θα έχει δικαίωμα να δημιουργήσει  ελεγχόμενη περιφραγμένη Μαρίνα  από τη Γοργόνα  στο Συγγρού, ως την Αμβροσία και από  το Δημαρχείο  ως τον Ευαγγελισμό (στο σημείο αυτό, με κάγκελα   σε   απόσταση  2,5  μέτρων από το ντοκ).

Μετά τον Δήμαρχο, τοποθετήθηκε ο Επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Δημητριάδης, ο οποίος συμφώνησε με τον Δήμαρχο και  ενημέρωσε το σώμα και τους παρευρισκομένους πολίτες για κάποιες σημαντικές πτυχές του σχετικού Master Plan και τεκμηρίωσε τους λόγους για τους οποίους το Δ.Σ. Πόρου θα πρέπει να αντισταθεί στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ.

Μεταξύ άλλων ο κ. Δημητριάδης υποστήριξε πως η χωροθέτηση του καταφυγίου από το ΤΑΙΠΕΔ, είναι 100% παράνομη, καθώς αποκλειστικός στόχος και αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ είναι η πώληση του λιμανιού κι όχι ο σχεδιασμός. «Το Λιμενικό μας Ταμείο έχει την αρμοδιότητα να διοικεί το λιμάνι. Αν κάποιος είναι αρμόδιος να εκπονήσει Master Plan, αυτοί είμαστε εμείς. Έχουμε αποφασίσει σαν Δ.Σ. ότι πρέπει να το κάνουμε και ΠΡΕΠΕΙ να το κάνουμε, γιατί το μοναδικό νόμιμο Master Plan για το λιμάνι, θα είναι το δικός» συμπλήρωσε.

Επίσης ο κ. Δημητριάδης παρέθεσε ενδιαφέροντα στοιχεία για τις θέσεις ελλιμενισμού που προβλέπει η μελέτη, παρουσιάζοντας την προχειρότητα της μελέτης και τον περιορισμό των αναπτυξιακών προοπτικών για τον Πόρο.

Ο κ. Δημητριάδης υπενθύμισε πως είναι πολύ πιθανό να παραχωρηθούν κι άλλες εκτάσεις της χερσαίας ζώνης (νέο λιμάνι, Ασκέλι, Νεώριο) καθώς είναι αποκλειστικά στο χέρι του ΤΑΙΠΕΔ η τροποποίηση του τελικού σχεδίου παραχώρησης .

Αξίζει να δείτε τις δυο συνεδριάσεις όπως τις βιντεοσκόπησε η κάμερα του Porosnews. Θα ενημερωθείτε για πολλά σημαντικά θέματα που αφορούν το λιμάνι μας και το μέλλον του Πόρου.

 

 




Comments (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. sferos says:

    Πετάτε τους στην θάλασσα για τον πόρο αποφασίζουν οι ποριώτες και όχι οι ξεπουλημένοι καρεκλοκένταυροι της βουλής !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Γιάννης Γκούμας says:

    Κάπως έτσι έπρεπε να κινηθεί η συνεδρίαση (πετάτε τους στη θάλασσα, δεν πουλάμε) και όχι να κρίνουμε αν είναι καλή η μελέτη. Αυτό που δεν κατάφεραν να δουν όλες οι παρατάξεις είναι το τι γίνεται μετά την μελέτη. Ακόμα και αν γίνει σωστή μελέτη, ο ιδιώτης έχει το δικαίωμα μόλις του παραχωρηθεί το λιμάνι να κάνει ότι θέλει.
    Ενδεικτικό παράδειγμα του τι μπορεί να ακολουθήσει για τον μοναδικό λόγο ότι το έχει ανάγκη η επένδυση για να είναι οικονομικά αποδοτική, είναι το ακόλουθο:

    Το λιμάνι πάει στον ιδιώτη. Ο ιδιώτης ” ανακαλύπτει ” ότι όπως είναι η κατάσταση δεν τον συμφέρει. Κάνει νέα μελέτη χωροταξική, όπου η παραλία μεταφέρεται 30-40 μέτρα μέσα στη θάλασσα, η ζώνη πίσω της δεν είναι πλέον παραλία ή αιγιαλός, και δημιουργείται μία νέα ζώνη οικοδομικών τετραγώνων με όρους δόμησης λιμένα και μάλιστα ελαστικούς. Τοποθετούνται μπαρ, συνεργεία, εγκαταστάσεις συντήρησης σκαφών, βιοτεχνείες και χώροι στάθμευσης για την εξυπηρέτηση όλων αυτών.

    1η συνέπεια η όχληση χρήσεων όπως η κατοικία, οι τουριστικές επιχειρήσεις (ταβέρνες, καφετέρειες, ξενοδοχεία κλπ).

    2η συνέπεια η αλλαγή της μορφής του παραλιακού γραφικού μετώπου σε δρόμο αποκομμένο από την παραλία, χωρίς θέα στην θάλασσα και το κανάλι, με κάγκελα γιατί δεν είναι παραλία πλέον και θα μπορεί να περιφραχθεί (ενώ τώρα απαγορεύεται).

    3η συνέπεια η μείωση κατακόρυφα της έλξης τουριστών, γιατί έρχονται να δούνε ένα νησί με την γραφική του παραλία μεταξύ άλλων και όχι την βιομηχανική ζώνη του ΤΑΙΠΕΔ.

    4η συνέπεια ο οικονομικός μαρασμός και των υπολοίπων επαγγελμάτων. Ελπίζω να μπορούμε όλοι να κατανοήσουμε ότι στην οικονομία του τόπου υπάρχουν δύο οικονομικά ισοζύγια. Το ένα των χρημάτων που έρχονται και φεύγουν από τον τόπο και το άλλο αυτών που ανακυκλώνονται μεταξύ μας. Το βασικό για να συντηρηθεί μία οικονομία είναι το 1ο. Πρέπει όσα χρήμαρα φεύγουν τόσα να έρχονται.
    Στην περιοχή μας, 3 τρόπους ξέρω να έρχονται χρήματα: τουρισμός, αγροτικά προϊόντα, μισθοί δημοσίων υπαλλήλων και θα μπορούσαμε να έχουμε και βιοτεχνεία αλλά δεν το κάνουμε.

    Η αγροτική παραγωγή διαλύεται από χαζές κομματικές αντιπαραθέσεις και λάθος επιχειρηματική αντιμετώπιση, οι δημόσιοι υπάλληλοι φεύγουν γιατί πληρώνουμε τόσους φόρους και δεν έχουμε απαίτηση το κράτος να μας προσφέρει καποιες υπηρεσίες πίσω (χαρίζουμε!;!;!) και τώρα συζητάμε να αποτελειώσουμε και τον τουρισμό.

    Άντε να μαζευτούμε να το κλείσουμε το μαγαζί!

  3. Μπάμπης Τσούκας says:

    Συμφωνώ απόλυτα με τον κο Γκούμα …και στο ΔΣ είπα ότι το ΤΑΙΠΕΔ άλλα υποσχέθηκε και άλλα έκανε και πως αυτοί οι άνθρωποι θέλουν κλωτσιές αν τολμήσουν να κάνουν το όμορφο λιμάνι μας Πειραιά μαντρωμένο με κάγκελα.Αναμένω να δω την τεράστια δημοσιότητα που αποφασίστηκε στο ΔΣ που να δηλώνει την πλήρη αντίθεση μας στην ιδιοτικοποίηση του νησιού μας.Θα ήταν μέγα λάθος έστω και να συνδιαλλαγούμε μαζί τους διότι στο όνομα της τρόικας μας έχουν ήδη ξεπουλήσει. Θα το επιτρέψουμε? Εχουμε ιερή υποχρέωση να προστατεύσουμε το λιμάνι μας και το νησί μας και μόνο ενωμένοι μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Σχολιάστε