Μικρή Βενετία ξανά ο Πόρος – Ξεκίνησαν οι βάρκες για το Νεώριο!


Ο Γ. Δημητριάδης και σύμβουλοι της Αλλαγής Πορείας στο ιστορικό πρώτο δρομολόγιο προς το Νεώριο

Ο Γ. Δημητριάδης και σύμβουλοι της Αλλαγής Πορείας στο ιστορικό πρώτο δρομολόγιο προς το Νεώριο

Αναμνήσεις και συγκίνηση προκαλεί η επαναφορά των βαρκών που θα εξυπηρετούν την γραμμή για το Νεώριο. Ο Πόρος μιας άλλης εποχής. Η όμορφη όψη του ίδιου νομίσματος. Πάνω απ’ όλα όμως, η σύνδεση με μια από τις ομορφότερες περιοχές του νησιού, δια θαλάσσης.  

Με πρωτοβουλία του νεοεκλεγέντος Δημάρχου Πόρου, Γιάννη Δημητριάδη, ξεκίνησαν την Τρίτη 5 Αυγούστου 2014 στις 10 το πρωί και μέχρι τέλος Αυγούστου, τα δρομολόγια λέμβων στη γραμμή του Νεωρίου.
Η αναβίωση φέτος, μετά από πολλά χρόνια, της γραμμής του Νεωρίου αποτελεί μια κρίσιμη δοκιμή, προκειμένου η παραδοσιακή θαλάσσια συγκοινωνία του νησιού μας να καθιερωθεί εκ νέου και να επεκταθεί και στις άλλες περιοχές του Δήμου μας (Ασκέλι, Μοναστήρι, Αλυκή).

Η βάρκα προσεγγίζει το Xenia Poros Image

Η βάρκα προσεγγίζει το Xenia Poros Image

Ο Β. Τζάνος ενημερώνει μια κυρία στο Νεώριο

Ο Β. Τζάνος ενημερώνει μια κυρία στο Νεώριο

Με ανακοίνωση του, ο νέος Δήμαρχος Πόρου καλεί τους επιχειρηματίες του Νεωρίου και τα μέλη του Σωματείου Λεμβούχων να στηρίξουν την πρωτοβουλία αυτή και ιδιαίτερα τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού μας να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και να συνδυάσουν την εξυπηρέτηση με την απόλαυσή τους.

Τα δρομολόγια ξεκινούν «ακριβώς» από το Λιμάνι (πιάτσα ταξί) και «και μισή» από το Νεώριο (προβλήτα Μουρτζούκου), από τις 10:00 έως τις 21:30, με ενδιάμεσες στάσεις το Poros Image και την Άγκυρα και τιμή εισιτηρίου 1,5€. Στα σημεία αφετηρίας, τερματισμού και στις στάσεις, αναμένεται να τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες στα Ελληνικά και στα Αγγλικά.

Η βάρκα έφτασε στο Νεώριο μπροστά από το εστιατόριο του Μουρτζούκου

Η βάρκα έφτασε στο Νεώριο μπροστά από το εστιατόριο του Μουρτζούκου

 

Οι πρώτοι επιβάτες από το Νεώριο προς τον Πόρο

Οι πρώτοι επιβάτες από το Νεώριο προς τον Πόρο

Στο ιστορικό, πρώτο δρομολόγιο σήμερα το πρωί, η λάντζα του Λάκη Ρούσου, επέβαιναν συμβολικά ο νέος Δήμαρχος Πόρου κ. Γιάννης Δημητριάδης και σύμβουλοι του. Στον γυρισμό από το Νεώριο, η βάρκα μετέφερε 6 επιπλέον επιβάτες από τους οποίους οι 4 ήταν αλλοδαποί τουρίστες οι οποίοι ενθουσιάστηκαν με την πρωινή βαρκάδα.

Εμείς θα ευχηθούμε να «αγκαλιάσουν» οι ποριώτες και οι επισκέπτες του νησιού αυτή την προσπάθεια και να καθιερωθούν ακόμη περισσότερα δρομολόγια και σε άλλες περιοχές.




Comments (13)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 360 ΜΟΙΡΕΣ says:

    Πολύ καλή η ιδέα αλλά νομίζω πως οι παράγοντες που συνετέλεσαν στην προσπάθεια για την λειτουργία των δρομολογίων ξέχασαν ότι ζούνε στην Ελλάδα του 2014 με τα τεράστια ποσοστά ενεργείας και τις μειωμένες συντάξεις. Συνεπώς όταν η τιμή του εισιτηρίου είναι τόσο υψηλή δεν θα καταφέρει να συμμετάσχει κανένας σε αυτή την όμορφη προσπάθεια όσο και αν θέλει να το κάνει. Και τελικά θα παραμείνει στην μεταφορά με το όχημα του.

  2. Αριστ. Παν. Αντάνης says:

    Όταν, πριν από 3 βδομάδες περίπου που ήμουν στα μέρη μας, ρώτησα έναν από τους αγαπητούς μας λεμβούχους στο Γαλατά πόσο θα μου κόστιζε να με πάει στο Μοναστήρι, μου έδωσε την εξής απάντηση:
    – Εγώ θα σε πάω με 25 ευρώ. Άλλοι μπορεί να σου πάρουν και παραπάνω.
    – Γιατί τόσο ακριβά; απόρησα.
    – Είναι το πήγαινε – έλα. Εγώ θα γυρίσω άδειος.
    Αναρωτήθηκα τότε τι έξοδα θα είχε και πόσο κέρδος θα του έμενε από τα 25 ευρώ. Απλώς αναρωτήθηκα. Δεν τον ρώτησα τον ίδιο και βέβαια δεν πήγα στο Μοναστήρι με βάρκα.
    Αυτά τα λέω γιατί το εισιτήριο των 1,5 Ευρώ το βρίσκω πολύ λογικό και η πραγματική δυσκολία για να πετύχει το νέο μέτρο δεν είναι το εισιτήριο, ή τουλάχιστον δεν είναι μόνο αυτό. Κυρίως είναι η θέληση όλων των φορέων, η ενίσχυση της ιδέας από τους ντόπιους και βέβαια η συνεχής διαφήμιση και προβολή της προσπάθειας. Τώρα η ευγένεια, το χαμόγελο, το καλωσόρισμα και η καλή εξυπηρέτηση είναι παράμετροι που όπως όλοι ξέρουμε μετράνε παντού και ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές. Έτσι πρέπει να δούνε όλοι οι φορείς και αυτή την τάξη επαγγελματιών: ως τουριστική επιχείρηση.
    Εγώ βέβαια την ταπεινή και υποκειμενική μου άποψη καταθέτω και είναι πολύ πιθανό να κάνω και λάθος. Υπάρχουν άλλοι πιο αρμόδιοι από μένα, που θα εξετάσουν το ζήτημα πιο διεξοδικά και κυρίως ως προς το σημείο που θα συντελέσει στην αποσυμφόρηση του αφόρητου κυκλοφοριακού προβλήματος του νησιού μας.
    Με τιμή
    ΑΡΙΣΤ. ΠΑΝ. ΑΝΤΑΝΗΣ
    ΔΗΜΟΤΗΣ ΠΟΡΟΥ

  3. Πάνος Θεοχάρης says:

    Άρι, τα καύσιμα που θα χαλάσουν για το Πόρος-Μοναστήρι-Πόρος είναι λιγότερο από 5€.

    Από την μία η πτώση του τουρισμού έφερε ελάττωση της κίνησης σε αυτά τα δρομολόγια (όσοι έρχονται στην κατηγορία της μόνιμης παραθεριστικής κατοικίας έχουν δικό τους μέσο συνήθως), από την άλλη το εισιτήριο στις βάρκες έχει αυξηθεί αδικαιολόγητα, το κόστος καυσίμων για το Πόρος-Γαλατά, είναι λιγότερο από μισό ευρώ.

  4. ΑΡΙΣΤ. ΠΑΝ. ΑΝΤΑΝΗΣ says:

    Συμφωνώ κι εγώ, Πάνο, πως δεν μπορεί να κοστίζει πάνω από 5 ευρώ. Γιατί λοιπόν 25 το θαλάσσιο ταξί; Τα διπλάσια δεν θα έφταναν; 10 ευρώ είναι 100% πάνω από το κόστος.
    Όσον αφορά στην αύξηση της κίνησης, είναι και θέμα συνήθειας. Κάποτε πηγαίναμε οι φίλοι και λέγαμε κανα τραγουδάκι σε ένα κουτούκι στο Χατζηκυριάκειο. Ήταν πολύ ωραίο αλλά ο κόσμος δεν το προτιμούσε γιατί δεν είχε μεζέδες.
    -Γιατί δεν βάζεις μεζέδες; τον ρωτάγαμε.
    -Γιατί δεν έχω κόσμο, μας απαντούσε.
    Κλασικό παράδειγμα φαύλου κύκλου.
    Το ίδιο και στον Πόρο. Ο κόσμος δεν πάει με τις βάρκες γιατί δεν υπάρχουν και οι βάρκες δεν υπήρχαν γιατί δεν πήγαινε ο κόσμος. Στις μπίζνες δεν υπάρχει ο όρος φαύλος κύκλος. Σιγά-σιγά με καλή οργάνωση, διαφήμιση, ευγένεια, καλή πρόθεση, συνεργασία όλα μπορούν να πάνε καλά. Όχι μόνο σε αυτό τον τομέα. Σιγά-σιγά, ακόμα και με την εφαρμογή των λεγόμενων… “baby-steps ” (Όρος της Ψυχολογίας). Εσύ, Πάνο, είσαι και νέο παιδί και μπορείς να χαρείς έναν Πόρο καλύτερο και όπως τον οραματίζεσαι.
    Με τους χαιρετισμούς μου
    Άρις

  5. Βαγγελης Ταρταρακης says:

    Συμφωνώ απολύτως με τον κύριο Αντάνη
    Ακριβως ιδια τι η μου ζήτησαν πέρυσι για να με πανε μεχρι το Δασκαλιό
    Συγχαρητήρια για την κίνηση, ας την αγκαλιάσουμε ολοι
    Αποσυμφόρηση απο το λεωφορείο – Ίδιο ακριβως εισητηριο κ αν σκεφτούμε οτι για Γαλατά η τιμη ειναι ενα ευρώ
    Κ ειναι μονο η αρχη…

    Φιλικά
    Βαγγελης Ταρταρακης

  6. 360 ΜΟΙΡΕΣ says:

    Αν σας φαίνομαι παράλογος στο θέμα της τιμής, μπορείτε να πάρετε ως παράδειγμα κάτι παρόμοιο που γίνετε στα Ιωάννινα. Εκεί η διαδρομή είναι μεγαλύτερη, με μεγαλύτερου μεγέθους βάρκες που σημαίνει περισσότερη κατανάλωση καυσίμων. Όμως εκεί το εισιτήριο κοστίζει 1 ευρώ!
    Αν νομίζετε ότι οι βάρκες Πόρος – Νεώριο θα είναι άδειες, κάνετε λάθος γιατί άλλο μεταφορικό μέσο που να εκτελεί αυτό το δρομολόγιο πλέον δεν υπάρχει. Πράγμα που σημαίνει ότι οι νεωρίτες θα χρησιμοποιήσουν τη βάρκα για να κάνουνε τα ψώνια τους στην αγορά του νησιού.
    Τα στοιχεία για την τιμή του εισιτηρίου στα Γιάννενα μπορείτε να τα επιβεβαιώσετε από το ακόλουθο link: http://www.about-ioannina.gr/Ioannina_gr/the_island.htm

  7. Πάνος says:

    Τον δρόμο τον έχει δείξει ο Σπυρίδωνας πριν από 20 χρόνια, όταν αγόρασε λεωφορείο για το Πόρος-Νεώριο-Ρωσικος.

    Σήμερα μετά από 20 χρόνια το λεωφορείο δεν υπάρχει, και έχουμε καταντήσει να αποκαλούμε “ιστορικό πρώτο δρομολόγιο” την επανεμφάνιση βάρκας στην γραμμή, που παρότι δεν έχουν ανταγωνισμό από λεωφορείο, ήθελαν να επιδοτηθούν κιόλας (δεν τους φτάνει το 1.5€, βλέπεις στα 3 άτομα έχεις πάρει ταξί).

    Ωραίες οι βάρκες, βέβαια αν είναι μόνο για μέχρι 31 Αυγούστου όπως λένε οι ταμπέλες, τότε είναι καθαρά για τουριστική προβολή, και όχι για πραγματική εξυπηρέτηση, ούτε του κόσμου, ούτε των τουριστων.

    Χρειάζονται πολλές αλλαγές για να δούμε ουσιαστική βελτίωση, και προσωπικά δεν συμφωνώ αυτές να γίνονται με επιδοτήσεις, ακόμα και αν αυτές είναι προσφορά από την τσέπη του κ. Δημητριάδη, γιατί αποκαλούν κακή πρακτική που θα γιγαντωθεί.

  8. ΣΣΣΣΣ says:

    ΦΙΛΕ ΠΑΝΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΩΝΕΨΕΙΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΟΤΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο Κ.ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΑΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΗ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ Η ΒΑΡΚΑ ΣΑΣ ΜΑΡΑΝΕ ΤΟ ΑΣΚΕΛΙ ΠΑΛΙ ΣΚΑΤΟ ΒΡΩΜΑΕΙ….ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΓΙΑ 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

  9. Κώστας says:

    Πράγματι ο Σπυρίδων αστικοποίησε τον χαρακτήρα της συγκοινωνίας του νησιού με το λεωφορείο, η δρομολόγηση του οποίου κατέστρεψε τον νησιωτικό χαρακτήρα του τόπου.Λεωφορεία έχει και στην Κυψέλη. Κύριε Πάνο την επιδότηση από την τσέπη του κ. Δημητριάδη πού την είδατε γιατί εγώ δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο. Τέλος σχετικά με την διάρκεια του εγχειρήματος, αν δεν απατώμαι έχει γίνει λόγος για πιλοτική λειτουργία της γραμμής. Υποθέτω θα φανεί και αν η τιμή είναι υψηλή. Ακόμα και αν είναι για τουριστική προβολή εσάς σας ενοχλεί προφανώς… Ρε κάτι μυστήρια πράγματα!

  10. Πάνος says:

    Εάν βγάλετε τις παροπίδες και την εμπάθεια, τότε μπορείτε να διαβάσετε καλύτερα αυτό που έγραψα για τον Σπυρίδωνα.

    Η συγκοινωνία δεν αφορά μόνο τους τουρίστες, αλλά και τους μόνιμους κάτοικους.

    Ο Πόρος αστικοποιήθηκε όταν άρχησαν να χτίζονται παντού σπίτια. Το Ασκέλι πριν από 20 χρόνια δεν έχει καμία σχέση με το Ασκέλι σήμερα. Το ίδιο ισχύ και για το Νεώριο σε μικρότερο βαθμό. Αν τότε ο Σπυρίδωνας άφηνε τις συγκοινωνίες στο επίπεδο της βάρκας, τότε θα έπρεπε να τον κρίνουμε αρνητικά. Το ότι αναβάθμησε τις συγκοινωνίες ήταν σωστό.

    Θα πρέπει να αναλύσει κανείς γιατί χάθηκαν οι βάρκες από το Πόρος-Νεώριο, αλλά και από το Πόρος-Ασκέλι,και Πόρος-Αλυκή, για να μπορέσει να βγάλει συμπεράσματα. Το ότι χάθηκε μέχρι και το λεωφορείο Πόρου-Νεωρίου, δείχνει ότι δεν ήταν αυτό η αιτία που χάθηκαν οι βάρκες, όπως και ότι χάθηκαν και από τους άλλους δύο προορισμούς, ενισχύει την άποψη ότι η δρομολόγηση του Λεωφορείου, δεν είναι (τουλάχιστον η κύρια) αιτία για την εξαφάνηση των βαρκών.

    Όσο αφορά την επιδότηση, το έχουν παραδεχθεί οι ίδιοι οι βαρκάρηδες. Από την μία τιμά τον κ. Δημητριάδη που με προσωπικό κόστος επιδοτεί την γραμμή, από την άλλη είναι λάθος τακτική. Αύριο όλοι θα θέλουν επιδότηση.

    Τέλος πουθενά δεν είπα ότι είμαι αντίθετος με την πρωτοβουλία καθ’ αυτή ή ότι με ενοχλεί, είπα ότι διαφωνώ με τον τρόπο, και ότι δεν είναι επαρκής.

  11. 360 ΜΟΙΡΕΣ says:

    Αλήθεια αυτό το άσπρο λεωφορείο του δήμου τι απέγινε; Και που πήγαν τα λεφτά από την πώληση του; Στο παρελθόν είχα ρωτήσει για να μάθω ως πολίτης που πήγαν τα χρήματα από το λεωφορείο και δεν ήξερε κανείς…

  12. αααα says:

    ΠΟΥ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΕΧΕΙΣ ΠΑΕΙ ΚΑΘΟΥΛΟΥ ΑΠΟ ΝΕΩΡΙΟ Η ΑΣΚΕΛΙ ΤΟ ΔΕ ΧΕΙΜΩΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕΧΡΙ ΤΝ ΙΟΥΝΙΟ ΠΑΛΙ ΨΥΧΗ ΔΝ ΥΠΗΡΧΕ….ΕΛΑ ΚΑΤΣΕ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΠΟΡΟ ΝΑ ΔΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΛΑ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕ ΚΑΙ Ο ΠΟΡΟΣ ΔΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΤΩ

  13. ΨΨΨΨ says:

    Καλά στα λέει ο Γιώργος φίλε αααα. Όχι δεν αστικοποιήθηκε. Η αντικατάσταση των βαρκών από το λεωφορείο ήταν στροφή στο περιβάλλον και στον παραδοσιακό χαρακτήρα του νησιού. Άσε που το λεωφορείο πέρναγε μόνον από την παραλία, οπότε αυτά που λες δεν βγάζουν και νόημα. Καθίστε με τον Σπυράκο τώρα 5 χρόνια στην αντιπολίτευση και επί τέλους χωνέψτε ότι χάσατε μπας και ενωθεί το νησί. Ας κάνει και κανένα τάμα στην Μεγαλόχαρη μέρες που είναι με την ευκαιρία της επίσκεψής του.

Σχολιάστε