Μια από τα ίδια με τον Βιολογικό στο Νεώριο



!Για μια ακόμη φορά του δίκτυο του Βιολογικού στο Νεώριο τέθηκε εκτός λειτουργίας το πρωί της Τετάρτης 9  Οκτωβρίου 2013, με αποτέλεσμα τα λύματα του δικτύου να εκρέουν επί πολλή ώρα στη θάλασσα, αλλά και σε αυλές σπιτιών του παραλιακού δρόμου.

Το σημείο της κύριας διαρροής ήταν και πάλι το αντλιοστάσιο που βρίσκεται λίγο μετά το ξενοδοχείο Παύλου, αλλά αυτή τη φορά η πίεση ήταν τέτοια που λύματα υπερχείλισαν σχεδόν από όλα τα φρεάτια του δρόμου μέχρι την ταβέρνα του Πέτρου. Όπως και τις προηγούμενες φορές που είχαμε παρόμοια περιστατικά τα τελευταία χρόνια, καμία ανακοίνωση δεν βγήκε από τον Δήμο Πόρου ή το Λιμεναρχείο και οι λιγοστοί τουρίστες που επισκέφτηκαν σήμερα το Νεώριο αφέθηκαν να κολυμπούν μέσα στις ακαθαρσίες.
Μέχρι και τις απογευματινές ώρες δύο βυτιοφόρα αντλούσαν τα λύματα από τα φρεάτια του Νεωρίου και της Πέρλιας, ενώ και εντατικές εργασίες εκτελούνταν από τους υπαλλήλους του Δήμου για την αντιμετώπιση της βλάβης, η οποία, σύμφωνα με την πληροφόρησή μας αφορούσε και πάλι αντλία που τέθηκε εκτός λειτουργίας.
!!
Κατά τα λοιπά, η ανάθεση της Μελέτης Συνολικής διάγνωσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων του ΒΙΟΚΑ, η οποία αποφασίστηκε στις 27 Μαϊου, πέντε μήνες μετά έχει μπει για τα καλά στον πάγο, αφού φαίνεται ότι κάποιοι έχουν αποφασίσει να χαθεί εξ ολοκλήρου και άλλη μια χρονιά για την επίλυση του προβλήματος.

!!!




Comments (13)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Πάνος Θεοχάρης says:

    Πιστεύω ότι αυτό το περιστατικό ούτε 10 μέρες μετά από την δημοσίευση μου που μου τα έχωσε ο αγαπητός κ. Δόσκαρης, αλλά και την ερώτηση μου γιατί επιμένω να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα και να σταματήσουμε να περιμένουμε την μελέτη που ΘΑ γίνει, όταν ΘΑ επιλεχθεί το μελετητικό γραφείο, (ευτυχώς που πληρώνει ο κ. Δημητριάδης και έτσι ελπίζω ότι θα αποφύγουμε τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες για την πληρωμή), και αφού ΘΑ μελετήσει το δίκτυο και τον βιολογικό, και ΘΑ εντοπίσει τα προβλήματα και ΘΑ προτείνει λύσεις, και έτσι ΘΑ αναζητηθούν κονδύλια, και ΘΑ γίνει προκήρυξη, και ΘΑ γίνει διαγωνισμός, και ΘΑ φτιαχτεί (αν δεν γίνουν ενστάσεις, λάθη, γκρινιάξει το ελεγκτικό συμβούλιο, κλπ), και ΘΑ ησυχάσουμε… καλή σεζόν 2015 !

    Τα έχω ξαναγράψει και παλαιότερα, στην ναυτιλία όταν ήμουν, πρώτα αντιμετωπίζαμε το πρόβλημα άμεσα, και μετά κάναμε μελέτες για να μην ξανασυμβεί, ή να υπάρχει καλύτερη αντιμετώπιση, γιατί το καράβι δεν μπορεί να σταματήσει. Το ίδιο είναι και το δίκτυο του βιολογικού, η αναμονή για να γίνει η μελέτη και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα, δεν μπορεί να αφήνει τα υπάρχοντα προβλήματα χωρίς να αντιμετωπιστούν, και να μην συντηρείτε το δίκτυο.

    Έτσι από ότι έχω ακούσει χωρίς να γνωρίζω αν είναι 100% αλήθεια, σχεδόν σε όλα τα αντλιοστάσια υπάρχει μόνο μία αντλία από τις 3 που θα έπρεπε να υπάρχουν, οπότε στην παραμικρή βλάβη τα λύματα θα υπερχειλήσουν και θα πάνε στην θάλασσα. Για το συγκεκριμένο πρόβλημα έχω στείλει από πέρσι πρόταση στον Δήμαρχο για σύστημα τηλεειδοποίησης (για να στέλνει μηνύματα σε κινητά όταν αρχίζει να γεμίσει το αντλιοστάσιο, και όχι όταν περάσει κάποιος περαστικός για να δει τον μαύρο χαμό και να κάνει τον κόπο να πάρει τηλέφωνο να ειδοποιήσει το λιμεναρχείο, την αστυνομία, τον δήμαρχο, τον Δημητριάδη, τα κανάλια….) με κόστος 400-500€ ανά αντλιοστάσιο (πλέον έχω βρει και σύστημα με κόστος στα 250€).

    Τέλος να συμπληρώσω ότι οι αντλίες δεν “αστοχούν” τυχαία, οι αιτίες είναι συγκεκριμένες, δεν μπορείς πάντα να τις αποφύγεις (πάντα κάτι θα χαλάει, όσο και καλό να είναι το σύστημα, βλάβες θα τις έχεις), η αστοχία τους όμως μπορεί να προβλεφθεί τις περισσότερες φορές, και έτσι να αποφύγεις το κάψιμο της αντλίας που έχει κόστος από ότι έχω ακούσει για τον δήμο κάπου στα 22,000€ η κάθε μία. Έχω κάνει και γι’ αυτό πρόταση στον Δήμαρχο από πέρσι για εγκατάσταση αυτοματισμών, ώστε να προλαμβάνεται η αστοχία των αντλιών, ή ακόμα και να σταματούν επίτηδες για να μην καίγονται (ναι είναι καλύτερο να τρέχουν και λίγες ώρες τα βυτιοφόρα, παρά να πετάς 22,000€ ….). Την πρόταση την έκανα πέρσι, και φέτος είδα τα ίδια πράγματα να προτείνονται (αναβάθμιση προγράμματος scada με προσθήκη αυτοματισμών) στην μελέτη των περιβαντολογικών όρων όπου είχε μέσα και διάφορα ευρήματα σχετικά με την λειτουργία του βιολογικού. Ακόμα και σήμερα το Porosnews, έχει αποφύγει να την δημοσιεύσει, λες και δεν μας αφορά.

    Και μιας και θα το διαβάσει αυτό ο αγαπητός κ. Γκούμας, θα του πω ότι εγώ δεν κάνω απλά κριτική και σχόλια από τον καναπέ μου, από τα λίγα στοιχεία που μπόρεσα να έχω στην διάθεση μου, πρότεινα και λύσεις στο κομμάτι που τουλάχιστον έχω επαρκείς γνώσεις χωρίς επίτηδες να μην μπω στο μηχανολογικό κομμάτι (αν και δεν μπορείς να φανταστείς τις γνώσεις αποκτάς μέσα σε 15 χρόνια σε μικρή ναυτιλιακή). Και επειδή η νοοτροπία μου είναι διαφορετική από τους περισσότερους, επειδή έχω μάθει ότι το καράβι δεν σταματά και δεν μπορεί να αφήνεις τα πάντα στον αέρα περιμένοντας την λύση που ΘΑ έρθει, εξακολουθώ και επιμένω να γίνεις κινήσεις ΆΜΕΣΑ !

  2. Γιάννης Γκούμας says:

    Μια και το διάβασα το σχόλιο του κύριου Θεωχάρη, να διατυπώσω και εγώ μερικές απορίες που εύλογα δημιουργούνται.
    Αν λύσουμε το πρόβλημα χωρίς μελέτη, γιατί να κάνουμε μελέτη μετά; Δεν θα το έχουμε λύσει; Γιατί αν είναι να λέμε ότι το λύσαμε και ξαναπροκύψει δεν το έχουμε λύσει.

    Αν όντως ξέρει τόσα πολλά, γιατί δεν δίνει ένα χεράκι (έστω και όχι αφιλοκερδώς) μιας και δεν βλέπει να γίνεται δουλειά, μπας και καταλάβουμε γιατί χαλάει κάθε τόσο και το φτιάξουμε μία ώρα αρχίτερα.

    Και αν χαλάνε οι αντλίες φυσιολογικά, οι αυτοματισμοί δεν χαλάνε και αυτοί φυσιολογικά;

    Έχει κάτι με τους διαγωνισμούς και προτιμάει τη λοιγκή των απευθείας αναθέσεων σε “κολλητούς”;

    Επίσης τι εμπειρία έχει από πλοία που ανήκουν στο δημόσιο, και οι διαδικασίες ακολουθούν κάποια νομοθεσία και γραφειοκρατία;

  3. Δώρα says:

    Πείτε το επιτέλους κ. Θεοχάρη να καταλάβουμε προς τι η πρεμούρα σας τόσο καιρό! Να πιάσετε πελάτη τον Δήμο προσπαθείτε (ή μήπως το έχετε κάνει ήδη;), γι΄ αυτό δεν χάνετε ευκαιρία να τον υπερασπιστείτε. Δικαίωμά σας βέβαια, αλλά θα έπρεπε να το έχετε αποκαλύψει εδώ και πολύ καιρό και να το θυμίζετε σε κάθε σχόλιό σας.

  4. ManosP says:

    Θεοχάρη τελικά δεν καταλάβαμε, έχεις «κάνει πρόταση» ή έχεις «στείλει προσφορά»;

    Παρεμπιπτόντως, γαργάρα τα έκανες αυτά «σου έχωσε ο κ. Δόσκαρης»!

  5. Van says:

    Τι λέτε ρε παιδιά? Ξέρετε ενα καράβι πόσο λαδι θέλει
    στον άξονα για να συνεχίσει? Πολλά βαρέλια……….

    Ρίξτε πολύ λαδάκι στίς αντλίες και θα δουλευουνε για πολλά χρόνια…

  6. Πάνος Θεοχάρης says:

    Ξαναγράφω το μήνυμα μου για δεύτερη φορά, καθότι την πρώτη φορά εντελώς τυχαία (?) χάθηκε.

    Δεν έχω πουλήσει τίποτα στο δήμο, ούτε έχω κάνει προσφορά για να πουλήσω κάτι.

    Προτιμώ αντί να κάνω μόνο κριτική από τον καναπέ, να προτείνω και λύσεις εκεί που μπορώ και να προσφέρω τις γνώσεις μου.

    Δυστυχώς εδώ μέσα τα trolls έχουν ρόλο ανθρωποφάγο όταν οι απαντήσεις επί της ουσίας δεν αρέσουν.

    @Γιάννης Γκούμας, σου είχα γράψει κάποια πράγματα, προφανώς ο κ. Κανατσίδης προτίμησε να μην δημοσιευτούν.

  7. Γιάννης Γκούμας says:

    Αν έχεις κάποια γνώση βάλτη σε μελέτη και δώστη στο δήμο και στην περιφέρεια. Η εμμονή σου να γίνει κάτι πριν τις μελέτες είναι περίεργη. Εδώ ολόκληρη η Ευρώπη απαγόρευσε τα Fast track, και οι μόνοι που έχουν μείνει κολλημένοι είναι ο Σαμαράς, ο Παπανδρέου και εσύ. Να επισκευαστεί μία αντλία που έσπασε είναι τελείως διαφορετικό από το να φτιάξεις όλο το έργο από την αρχή επειδή κάποιος για να φάει χρήματα το έκανε λάθος.

  8. Πάνος Θεοχάρης says:

    Αγαπητέ Γιάννη, δεν χρειάζεται, τα περισσότερα από αυτά που έγραψα εγώ τότε, τα έχει σήμερα μέσα η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (http://www.mymethana.gr/?q=node/1312).

    Γράφεις για fast track όμως που δεν έχει καμία σχέση με το θέμα, είναι προφανές ότι εκτός από το να γκρινιάζεις από τον καναπέ σου, δεν έχεις ιδέα για το θέμα, όπως και οι περισσότεροι που φωνάζουν.

    Δυστυχώς ζούμε τον βιασμό της λογικής για “κομματικούς” λόγους ακόμα μία φορά.

    Κάνε μια χάρη στον εαυτό σου Γιάννη, και διάβασε την “Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων”.

    Μετά άμα θες να συζητήσουμε γιατί ενώ το έργο ξεκίνησε να δουλεύει το 2008, πλέον κοντεύει να καταρρεύσει, γιατί σήμερα κάθε μήνα σχεδόν ένα αντλιοστάσιο σταματάει να δουλεύει, ενώ στην αρχή δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα, και μετά θα δούμε τι πρέπει να αντιμετωπίσει η μελέτη….

  9. Γιάννης Γκούμας says:

    Προφανώς δεν καταλαβαίνουμε όλοι μας Πάνο και καταλαβαίνεις εσύ μόνο, ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν έχει αντικείμενο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός έργου στο περιβάλλον. Προφανώς στην μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων επιλύονται υδραυλικά προβλήματα και τεχνικές λεπτομέρειες για την εύρυθμη λειτουργία του έργου.
    Ο τίτλος Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είναι παραπλανητικός και έπρεπε όλοι να καταλάβουμε ότι πρόκειται για υδραυλική μελέτη, αλλά όλοι εμείς είμαστε άσχετοι και αγράμματοι.

    Οπότε καθώς λες η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων είναι αρκετή για να προχωρήσουμε στην επισκευή του έργου. Οι άλλες μελέτες είναι άχρηστες και πιθανόν και σειρά από εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις μάλλον μας καθυστερούν.

    Περιγράφω το fast track ή ακόμα δεν μας θυμίζει τίποτα η περιγραφή;

  10. Πάνος Θεοχάρης says:

    Δεν θες να την διαβάσεις, οκ…….

  11. Γιάννης Γκούμας says:

    Διάβασα το σύνδεσμο που παρέθεσες. Αναφέρει σε ένα μικρό σημείο αντικατάσταση φθαρμένων τμημάτων και κάποιες τελικές τιμές σε αντοχές δικτύου, χωρίς να δικαιολογούνται πουθενά, χωρίς να υπάρχουν παραδοχές υπολογισμών και χωρίς να υπάρχουν υπολογισμοί. Επίσης είναι σχόλια στην μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αναφορές σε μια σειρά από ΚΥΑ και νόμους.
    Επίσης αναφέρει μεγαλύτερη παροχή το καλοκαίρι. Αυτό δεν συνάδει με το γεγονός ότι το δίκτυο αστοχεί όταν βρέχει γιατί τότε θα είχαμε μεγαλύτερη παροχή το χειμώνα.

    Κατ’ αυτά εγώ βλέπω διάθεση για συγκάλυψη, εφόσον δεν πάμε για έρευνα για το τι έχει γίνει. Ποιον θέλουμε να καλύψουμε; Τι θέλουμε να κρύψουμε;

  12. Πάνος Θεοχάρης says:

    Mόνο αυτά είδες ?
    Αναφέρει ένα σωρό προβλήματα που χρίζουν επιδιόρθωσεις, άλλα μικροκατασκευαστικά (πχ αντικείμενα από απλό χυτοσίδηρο αντί ανοξείδωτα), άλλα θέματα συντήρησης.

    Υπάρχουν στην Περιφέρεια κάπου στα 900,000 και για να προσπαθούν να κάνουν διαγωνισμό, θα υπάρχει εκεί και άλλη μελέτη, την οποία και δεν την έχω δει, αλλά δεν την έχω ακούσει να κυκλοφορεί.

    Αντί εμείς να κοιτάξουμε πως θα γίνουν επισκευές σήμερα, κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας (ή καλύτερα από μια μελέτη), που μεταφέρει το πρόβλημα στις καλένδες.

    Να θυμίσω ότι έχουμε φάει τον μισό Οκτώβρη, και ακόμα δεν έχει επιλεχθεί ποιο γραφείο θα κάνει την μελέτη. Πιστεύεις ότι θα προλάβουμε την επόμενη τουριστική σεζόν ή θα έχουμε πάλι αρνητικά δημοσιεύματα στα ΜΜΕ για το νησί ?

    Γιατί αυτό θέλω να κρύψουμε και να καλύψουμε, τα αρνητικά δημοσιεύματα που θα έρθουν, και θα λένε πάλι γύρω γύρω ότι τα νερά μας έχουν πρόβλημα. Εσείς που έχετε την τύχη να ζείτε στον Πόρο χειμώνα καλοκαίρι, φοβάμαι ότι δεν το καταλαβαίνεται, δεν βλέπεται τι αρνητικός αντίκτυπος δημιουργείτε στην μεγάλη δεξαμενή τουριστών του νησιού, δηλαδή την Αθήνα αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα…..

    Και ο μόνος τρόπος να κρυφθούν αυτά, είναι να γίνουν επεμβάσεις σήμερα, όχι του χρόνου

  13. Γιάννης Γκούμας says:

    Τότε αντί να προσπαθούμε να κοιτάξουμε να βρούμε σαν δήμος γραφείο για να κάνει την μελέτη αφού η περιφέρεια δεν μπορεί. Ή μήπως πετάνε ευθύνες ο ένας στον άλλο; Μήπως τους πιέζει ο κατασκευαστής του έργου να μην κάνουν μελέτη; Μήπως δεν τα βρίσκουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι για κάποιο λόγο;
    Αν δεν μπορούμε να φτιάξουμε όλο το δίκτυο μήπως να φτιάξουμε ένα κομμάτι του φέτος; Έτσι για να δείξουμε ότι κάτι κάνουμε; Και να μπορούμε να πούμε ότι του χρόνου θα φτιάξουμε το υπόλοιπο αφού είδαμε τι πρέπει να γίνει;

    Εγώ πιστεύω ότι υπάρχουν κρυφές αντζέντες και κάποιοι δεν θέλουν να φτιαχτεί ο ΒΙΟΚΑ. Είναι τεχνικά απλό και εφικτό, να πεις: αυτό είναι το πρόβλημα, αυτή είναι η λύση, κοστίζει τόσο, αυτός προκάλεσε το πρόβλημα, αυτή είναι η διαδικασία συντήρησης μελλοντικά για να μην ξαναέχουμε πρόβλημα.

    Το ότι δεν κάνουν διαγωνισμό δεν σημαίνει ότι προσπαθούν και δεν μπορούν. Δεν θέλουν. Και στο κάτω κάτω, άντε και το φτιάξαμε…. η συντήρηση, ποιος την αναλαμβάνει; Η εύρυθμη λειτουργεία; Ποιος κάνει έλεγχο οικονομικό, τεχνικό, προμήθειες, αναθέσεις, υλικά κατά την διάρκεια λειτουργείας;
    ΚΑΝΕΙΣ! Φύγε κακό από πάνω μου, αυτό ψηφίσαμε.

    Συμφωνούμε όμως ότι πρέπει να γίνει μελέτη και για το έργο το ίδιο, πέρα από τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
    Όσο για τα εμπορικά ΜΜΕ πιστεύεις ότι θα έχουν ποτέ θετικά δημοσιεύματα; Δεν πουλάνε… ότι θετικό διαβάσεις ποτέ, εδώ στην εφημερίδα μας. Δεν περιμένω τίποτα από τηλεοράσεις και εθνικής εμβέλειας εφημερίδες.

Σχολιάστε