Κάθε πέρσι και καλύτερα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πόρου – Πειραιά. Ανά μισάωρο και πάλι τα δρομολόγια ferry boats Πόρου – Γαλατά.



IMGP7669SOS εκπέμπουν αιρετοί, φορείς και κάτοικοι του Πόρου για την πρόθεση της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Sea Ways να μετατρέψει σε «άγονη γραμμή» το νησί, μειώνοντας στο ελάχιστο τα δρομολόγια των συμβατικών πλοίων από και προς τον Πειραιά.

Για το λόγο αυτό, σε έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο γραφείο του Δημάρχου κ. Δημήτρη Στρατηγού, εκδόθηκε ομόφωνο Ψήφισμα Διαμαρτυρίας, με βάση διαπαραταξιακή εισήγηση που συνέταξαν οι επικεφαλής των τριών παρατάξεων του ΔΣ.  

Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος κ. Στρατηγός τόνισε πως η βούληση της Hellenic Sea Ways –η οποία εκμεταλλεύεται μονοπωλιακά την σύνδεση του Πόρου με τον Πειραιάγια την επερχόμενη χειμερινή περίοδο (Νοέμβριος 2013 – Οκτώβριος 2014) ήταν αρχικά να σταματήσει τελείως η δρομολόγηση συμβατικού πλοίου για τον Πόρο. Για τον λόγο αυτό, επικοινώνησε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ συναντήθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος.

Αν και η ηγεσία του Υπουργείου τον διαβεβαίωσε ότι θα καταβάλλει προσπάθειες για να βελτιώσει την υφιστάμενη κατάσταση, τα δρομολόγια που τελικά κατέθεσε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου η Hellenic Sea Ways για την περίοδο, από 1η Νοεμβρίου του 2013 έως 31η Οκτωβρίου του 2014, είναι πολύ χειρότερα απ’ ότι της προηγούμενης περιόδου. Συγκεκριμένα, από τις 10 Νοεμβρίου 2013 έως και τις 9 Ιανουαρίου 2014 και από τις 27 Φεβρουαρίου έως και τις 15 Απριλίου, θα πραγματοποιείται ένα μόνο δρομολόγιο με συμβατικό πλοίο από και προς το λιμάνι του Πόρου, κάθε Παρασκευή από Πειραιά και επιστροφή Σάββατο πρωί από τον Πόρο. Εξαίρεση δεν θα γίνει ούτε για τις εορτές των Χριστουγέννων.

Ο κ. Στρατηγός τόνισε πως είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να αλλάξει η σχετική νομοθεσία, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η νομοθεσία εξυπηρετεί τα θέλω του κάθε εφοπλιστή». Τέλος, ενημέρωσε ότι οι δύο εταιρίες ferry boats Πόρου – Γαλατά υπέβαλαν δρομολόγια ανά μισάωρο για όλη την ίδια περίοδο, από 7:00 – 9:30 το βράδυ το χειμώνα και έως 10:30 το καλοκαίρι.

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Γιάννης Δημητριάδης, τόνισε πως θα πρέπει να εκλείψει η λογική που συγχέει τη βιωσιμότητα και τις επιχειρηματικές επιδιώξεις των εταιριών που λειτουργούν την ακτοπλοϊκή και την πορθμειακή γραμμή, με τη βιωσιμότητα των ίδιων των γραμμών. Όπως ανέφερε, και οι δύο γραμμές είναι βιώσιμες και θα μπορούσαν να είναι κερδοφόρες αν οι πολιτικές αποφάσεις για την έγκριση των δρομολογίων σταμάταγαν να προστατεύουν τις μονοπωλιακές καταστάσεις. Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, η λύση για την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιά – Πόρου είναι η δρομολόγηση πιο ευέλικτων από άποψη μεγέθους πλοίων και η λύση για την πορθμειακή γραμμή ο περιορισμός του αριθμού και του μεγέθους των ferry boats που υπάρχουν σήμερα.

Το Ψήφισμα Διαμαρτυρίας, το οποίο υπερψηφίστηκε, αναφέρει τα εξής:

Κατόπιν της υπ’ αριθμ. 175/2013 ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου, συντάξαμε και αποστέλλουμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς το παρόν Ψήφισμα Διαμαρτυρίας για τα Ακτοπλοϊκά δρομολόγια Πειραιά – Πόρου και Πόρου – Πειραιά , με το οποίο τονίζουμε ότι οι κάτοικοι του Πόρου και της Τροιζηνίας δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αλλά ισότιμοι Έλληνες πολίτες που δικαιούνται ίση πρόσβαση στις διοικητικές υπηρεσίες, στα δικαστήρια, στα νοσοκομεία και σε κάθε άλλη παροχή ή υπηρεσία που είναι αυτονόητη ή υποχρεωτική για κάθε φορολογούμενο πολίτη. Εφόσον το Ελληνικό Κράτος έχει αποφασίσει να μας στερήσει το αυτονόητο δικαίωμα η πρόσβαση αυτή να γίνεται στον τόπο μας, η ελάχιστη υποχρέωσή του είναι να μάς εξασφαλίσει τη δυνατότητα καθημερινής μετάβασής μας στο διοικητικό κέντρο του Πειραιά. Υποχρέωσή του είναι επίσης να εξασφαλίσει τη δυνατότητα πρόσβασης στο νησί μας των Ελλήνων και αλλοδαπών επισκεπτών μας, δηλαδή να εξασφαλίσει τη λειτουργία του τουρισμού μας και την ίδια την επιβίωσή μας.

Για τους λόγους αυτούς ζητάμε:

α) Την καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά χειμώνα καλοκαίρι.

β) Την εξίσωση του κόστους των εισιτηρίων των συμβατικών και των ταχύπλοων πλοίων για τους πολίτες του Πόρου και της ευρύτερης περιοχής Τροιζηνίας, κατά τις ημέρες που η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού δεν γίνεται με συμβατικό πλοίο. 

γ) Την αλλαγή των ωρών που πραγματοποιούνται τα δρομολόγια των συμβατικών πλοίων κατά την τουριστική περίοδο (Απρίλιος – Οκτώβριος), ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες. Συγκεκριμένα, αιτούνται το συμβατικό δρομολόγιο της Παρασκευής από το λιμάνι του Πειραιά να εκτελείται στις 16.30 ή 17.00 και το δρομολόγιο της Κυριακής από το λιμάνι του Πόρου να εκτελείται αργά το απόγευμα στις 19.00 ή 19.30. 

δ) Την αύξηση των καθημερινών δρομολογίων ταχυπλόων πλοίων κατά την τουριστική περίοδο (Απρίλιος – Οκτώβριος), ώστε να καλύπτεται η ζήτηση των εισιτηρίων, η οποία τα δύο τελευταία χρόνια υπερκαλύπτει την προσφορά θέσεων – δρομολογίων.

ε) Σε περίπτωση μη ικανοποίησης των ανωτέρω αιτημάτων, την επιβολή της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 2 παραγρ. 6 του Ν.2932/2001, όπως το ΔΣ Πόρου έχει ζητήσει και στο παρελθόν με την ομόφωνη Απόφαση – Ψήφισμα 98/2012.

στ) Την συνεκτίμηση των πάγιων αιτημάτων του Δήμου, όπως έχουν εκφραστεί με την Απόφαση 72/2012 του ΔΣ, για εικοσιτετράωρη λειτουργία των δρομολογίων του πορθμείου Πόρου – Γαλατά όλο το χρόνο (ανά μισή ώρα από 07:00 έως 01:00 και ανά μία ώρα από 01:00 έως 07:00 τους καλοκαιρινούς μήνες και τα Παρασκευο- Σαββατοκύριακα του χειμώνα και με περισσότερα από ένα πλοία ταυτόχρονα κατά τις ώρες και μέρες αιχμής όλου του χρόνου), τα οποία έχουν απορριφθεί, με αποτέλεσμα ακόμα και η οδική σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά να είναι ιδιαίτερα προβληματική».

Το ψήφισμα διαμαρτυρίας θα κατατεθεί στην αυριανή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το οποίο θα είναι και το τελικός «κριτής» για τα δρομολόγια που θα συνδέουν τον Πόρο με τον Πειραιά.

 

 

 

 




Comments (7)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. —-“οι κάτοικοι του Πόρου και της Τροιζηνίας δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αλλά ισότιμοι Έλληνες πολίτες που δικαιούνται ίση πρόσβαση στις διοικητικές υπηρεσίες, στα δικαστήρια, στα νοσοκομεία και σε κάθε άλλη παροχή ή υπηρεσία που είναι αυτονόητη ή υποχρεωτική για κάθε φορολογούμενο πολίτη.”—-

    Aυτό νομίζω ότι θα συγκινήσει μέχρι δακρύων τους αρμόδιους. Σαν να τους βλέπω την ώρα που το ρίχνουν στο καλάθι των αχρήστων.

    υ.γ.
    Μα καλά, αγαπητοί συντάκτες του ψηφίσματος, δεν έχετε καταλάβει ακόμα ότι άλλο είναι το αυτονόητο για την κυβέρνηση και άλλο για μας τους πολίτες;

  2. Ιωάννης Γκούμας says:

    Η νομοθεσία δεν έχει τίποτα. Ο υπουργός εξυπηρετεί τα θέλω του κάθε εφοπλιστή. Τι θα πει η εταιρία δεν έχει δώσει δρομολόγια για το χειμερινό εξάμηνο; Ας ζητάγανε ετήσια δρομολόγια; Αλλά όταν ο υπουργός τα έχει κάνει πλακάκια με τους εφοπλιστές και εμείς τον ψηφίζουμε αυτόν και το κόμμα του, αυτά είναι τα αποτελέσματα.

  3. Ηρώ says:

    Προφανώς, δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι ο Υπουργός και ο Δήμαρχος, τη δεδομένη στιγμή, δεν είχαν να αντιμετωπίσουν ως υφιστάμενη κατάσταση τα δρομολόγια της τρέχουσας περιόδου που ισχύουν μέχρι τέλη Οκτωβρίου, αλλά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν είχε την πρόθεση να καταθέσει καθόλου δρομολόγια με συμβατικό πλοίο για ολόκληρη τη νέα χρονιά. Μετά από πιέσεις του αρμόδιου υπουργείου και ενέργειες όλων, αυτή ήταν η καλύτερη πρόταση που τελικά κατέθεσε η εταιρεία, άλλο αν είναι χειρότερη από την περυσινή.
    Το αυτονόητο μέχρι τώρα ήταν ότι Πόρος και συμβατικό πλοίο πάνε μαζί, για εμάς φυσικά. Για την εταιρεία, τέτοια διλήμματα δεν τίθενται, καθώς τα κριτήρια είναι κυρίως οικονομικά. Παράδειγμα αποτελούν η Ύδρα και οι Σπέτσες…
    Επομένως, με τη λογική το μη χείρον βέλτιστον, τουλάχιστον κατατέθηκαν και για την προσεχή χρονιά δρομολόγια με συμβατικό πλοίο.
    Διότι το άλλο, το ενδεχόμενο να μην υπάρχει καθόλου συμβατικό, κανείς μας δεν θέλει να το σκεφτεί.
    Όσο για το επιχείρημα ότι ο υπουργός εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών, θα πρέπει να αντιληφθούμε πόσο έωλο είναι, καθώς από το 2001 που ψηφίστηκε ο νέος νόμος που απελευθέρωσε τον κλάδο αυτό, δεν του έχει αφήσει άλλα περιθώρια. Με την πολιτική πίεση που ασκήθηκε, υπάρχουν έστω και αυτά τα δρομολόγια. Εξάλλου κάθε πολιτικός θέλει να είναι αρεστός στους πολλούς, τον λαό και όχι στους λίγους, εφοπλιστές ή πλοιοκτήτες.
    Δείτε τι γίνεται σε τοπικό επίπεδο με τους πλοικτήτες της πορθμειακής γραμμής και θα δείτε πόσο περνάει η βούληση της εκάστοτε δημοτικής αρχής ή όχι. Και μιλάμε για πλοικτήτες που μεγάλωσαν, ζουν και βιοπορούν σε αυτόν τον τόπο, επομένως θα έπρεπε να τον πονάνε και να πράττουν το καλύτερο.
    Ας ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή θα καταλάβουν πως μπορούν να συνεργαστούν και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες, 24 ώρες το 24ωρο.

  4. Mefistogr says:

    “Εξάλλου κάθε πολιτικός θέλει να είναι αρεστός στους πολλούς, τον λαό και όχι στους λίγους, εφοπλιστές ή πλοιοκτήτες.”

    Κατά την γνώμη σας, ποιος είναι πιο πιθανό να χρηματοδοτεί τον υπουργό, και προεκλογικά, προκειμένου να βγει υπουργός, ο εφοπλιστής ή ο λαός?!?

  5. Γιάννης Γκούμας says:

    Η απελευθέρωση του κλάδου δεν έχει καμία σχέση με το τι δρομολόγια μπαίνουν στον Α ή Β διαγωνισμό. Επίσης όταν με 40€ πας Μυτιλήνη και με πιο φτηνό εισητήριο ακόμα πάς Πάτρα-Ιταλία, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πώς τα 10€ δεν είναι αρκετά για να πας Αθήνα;
    Αν ο νόμος δεν εξυπηρετεί το κράτος τον αλλάζουμε. Για ποιο ενδεχόμενο να μην έχουμε καθόλου συμβατικό μιλάμε, αφού δεν έχουμε συμβατικό που να εξυπηρετεί τους πολίτες; Να μας δουλεύουν οι πολιτικοί και η τηλεόραση το καταλαβαίνω. Όχι και μεταξύ μας…

    Κατα τη γνώμη σας γιατί βγαίνουν συνέχεια οι ίδιοι και οι ίδιοι όταν δεν κάνουν ποτέ κάτι ευεργετικό για το λαό; Οι εφοπλιστές χρηματοδοτούν και τους ψηφοφόρους;

  6. Απ. Ιωαννίδης says:

    Ο πατέρας μου είχε γράψει παλαιότερα και έμμεσα λοιδορήθηκε από συγκεκριμένα πρόσωπα. Διαβάζοντας ανελλιπώς τα νέα του Νησιού, εν μέρει χαίρομαι με την κατάντια σας και ταυτόχρονα λυπάμαι αφάνταστα γιατί εξαιτίας λίγων τεμπέληδων οποιασδήποτε οντότητας την πληρώνουν και οι υπόλοιποι κάτοικοι ή και οι «κατάπτυστοι» που τόλμησαν να έχουν εξοχική κατοικία. Έχοντας κερδίσει το δικαίωμα να εκφράζομαι όπως πρέπει, δυστυχώς με τρομάζει το γεγονός ότι ακόμα δεν έχετε φτάσει στον πάτο και υπάρχει αρκετός δρόμος που πρέπει να διαβείτε. Τα δρομολόγια είναι μόνο η αρχή, θα ευχόμουν τα χειρότερα αλλά δυστυχώς μεγάλωσα και εγώ στο Νησί και δεν μου βγαίνει. ‘Όμως, επειδή η μοίρα μας φροντίζει περισσότερο από ότι εμείς τον εαυτό μας, δεν ανησυχώ, είμαι βέβαιος ότι χάρις την νοοτροπία σας θα βουλιάξετε το Νησί μόνοι, χωρίς εξωτερική προσπάθεια. Εν πάση περιπτώσει αφού δεχθώ τις αλύπητες ριπές κριτικής και τους δακρύβρεχτους λόγους των «αυλικών» θα ήθελα να προσθέσω κάτι που λόγω επαγγέλματος εφαρμόσαμε σε άλλα μέρη της Ελλάδος και πιστέψτε με λειτούργησε. Το Νησί θα σωζόταν αν επεκτείνατε την τουριστική περίοδο, αν φροντίζατε ακόμα και σε αυτές τις εποχές να υπάρχει απρόσκοπτη ροή εγχώριων επισκεπτών. Επιπλέον, αν φροντίζατε να είχατε δικό σας συμβατικό πλοίο Ε/Γ με τρία δρομολόγια ανά ημέρα , συμπεριλαμβάνοντας και τα Μέθανα, θα μπορούσατε να στηρίξετε την επέκταση της τουριστικής περιόδου. Ήτοι αντί για τα υπεράριθμα Ferry του Πορθμείου, θα μπορούσατε να έχετε το ως ανωτέρω αναφερόμενο πλοίο. Πριν αρχίσουν οι επιθέσεις κύριοι, τα έχουμε διερευνήσει ενδελεχώς όλα και τα εφαρμόσαμε όπως προανέφερα με εξαιρετική επιτυχία. Όμως στα μέρη αυτά, οι άνθρωποι εργάσθηκαν, εργάζονται σκληρά, οι υπηρεσίες είναι υψηλού επιπέδου και εννοείται δεν κοροϊδεύουν τους επισκέπτες στα καταλύματα, στα σημεία εστίασης ή στα σημεία διασκέδασης. Περισσότερες συμβουλές έχουν κόστος. Καλή τύχη.

  7. LoveTrizinia says:

    Κυριε Ιωαννιδη το νησι ειναι δεσμιο των Βαλτετσιωτων.Οι γνησιοι Ποριωτες δε φτανουν πλεον ουτε το 20 %.Τα συμπερασματα δικα σας.Συνεχίστε να τους ξεφτιλιζετε μας φτιάχνετε τα βραδια!Και παλι σας ευχαριστούμε!

Σχολιάστε