Θα μπορούσε να ισχύσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο στον Πόρο;



IMGP7669Μια πολιτική πρωτοβουλία που θα συζητηθεί πολύ, ανέλαβε η Τοπική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Αίγινας.
Η σημαντική αυτή πρωτοβουλία έχει να κάνει με τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούν στους μόνιμους κατοίκους του νησιού, οι συνεχείς μετακινήσεις προς το μητροπολιτικό κέντρο του Πειραιά, των περισσοτέρων υπηρεσιών του Κράτους.
Φυσικά τα ίδια σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι κάτοικοι του Πόρου και τις Τροιζηνίας, προβλέπεται να επιδεινωθούν από τον Μάρτιο που θα κλείσει οριστικά το γραφείο της Δ.Ο.Υ στον Πόρο. Σε αυτό το πλαίσιο, η πρωτοβουλία θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά και από τους φορείς και τη δημοτική αρχή του νησιού, και γιατί όχι να υιοθετηθεί, αφού όπως προκύπτει, θα μπορούσε να αποτελέσει ίσως τον μοναδικό μοχλό πίεσης για τους κατοίκους των νησιών.
Τι προτείνει λοιπόν η Τ.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Αίγινας;
Προτείνει του καθιέρωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού. Το μεταφορικό ισοδύναμο σημαίνει το χιλιομετρικό κόστος των ακτοπλοϊκων εισιτηρίων να μην υπερβαίνει το αντίστοιχο του τρένου, ακολουθώντας το ευρωπαϊκό κεκτημένο της Γαλλίας που έτσι το εφάρμοσε από το μακρινό 1976.
Το μεταφορικό ισοδύναμο που προκύπτει ως υποχρέωση από το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο υποχρεώνει την εξουσία να παρέχει δημόσιες υπηρεσίες ισοδύναμα στους πολίτες της επικρατείας της.
Η ανακοίνωση της Τ.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Αίγινας έχει ως εξής:

Καθιέρωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τους μόνιμους κατοίκους της Αίγινας
syrizaΟι κάτοικοι των νησιών –μέσα στην οικονομική λαίλαπα των Μνημονιακών πολιτικών- καλούνται να αντιμετωπίσουν ολοένα και περισσότερα προβλήματα στην καθημερινότητά τους.
Η συνεχής συρρίκνωση της τοπικής οικονομίας, οι όλο και περισσότερο μειούμενες προσφερόμενες δημόσιες υπηρεσίες, ο περιορισμός των παροχών υγείας αναγκάζουν εκατοντάδες συμπολίτες μας να ταξιδεύουν όλο και πιο συχνά στο λεγόμενο «Μητροπολιτικό Κέντρο» του Πειραιά για να εξυπηρετηθούν.
Η τελευταία απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών να καταργήσει τη Δ.Ο.Υ. Αίγινας (παρά την προσωρινή αναστολή) – χωρίς καμία εγγύηση για ολοκληρωμένες παροχές υπηρεσιών μέσα από τα ιδρυόμενα Κ.Ε.Φ – αποτελεί το «ξεχείλισμα του ποτηριού».
Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός
– ότι πολλές υπηρεσίες του Ι.Κ.Α., του Ο.Α.Ε.Ε. του Οίκου Ναύτη και άλλων ασφαλιστικών ταμείων, μεταφέρονται και παρέχονται στον Πειραιά,
– ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες Υγείας στην Αίγινα, (υποβαθμισμένο Κέντρο Υγείας Νοσοκομείο με μεγάλα οικονομικά προβλήματα) αλλά και στα άλλα νησιά, υποβαθμίζονται συνεχώς,
– ότι οι δουλειές λιγοστεύουν και πολλοί κάτοικοι του νησιού αναζητούν εργασία και μεροκάματα σε άλλες περιοχές,
– ότι οι γονείς των Σπουδαστών και των Φοιτητών αδυνατούν να ξοδέψουν χρήματα για να ενοικιάσουν σπίτια και τα παιδιά που φοιτούν σε Σχολές πηγαινοέρχονται με μεγάλη συχνότητα
οδηγούν σε αύξηση της συχνότητας χρήσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με τις ναυτιλιακές εταιρίες να διατηρούν –σήμερα, σε αυτή τη δύσκολη εποχή- τα ίδια κόστη εισιτηρίων, παρά το γεγονός ότι έχουν βρει δεκάδες τρόπους για να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος (μείωση μισθών προσωπικού, λιγότερα δρομολόγια, λιγότερα πλοία, λιγότερες βάρδιες, χειρότερης ποιότητας καύσιμα).
Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, η επαναφορά της συζήτησης για το λεγόμενο«Μεταφορικό Ισοδύναμο» γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο συνιστά την αρχή σύμφωνα με την οποία οι επιβάτες – κάτοικοι- των ακτοπλοϊκών μεταφορών από και προς τα νησιά καλούνται να πληρώσουν κόμιστρα ισόποσα με τα αντίστοιχα τα οποία χρεώνονται για τη χρήση άλλων μέσων μεταφοράς (οδικές / σιδηροδρομικές μεταφορές) για τη μετακίνησή τους σε ανάλογες αποστάσεις.
Το Μεταφορικό Ισοδύναμο στοχεύει στην κατά το δυνατόν εναρμόνιση της τιμολογιακής επιβάρυνσης του χρήστη των θαλάσσιων μεταφορών με αυτή των χερσαίων μεταφορών για την απολαβή ανάλογης προσφερόμενης υπηρεσίας ανεξαρτήτως του μεταφορικού μέσου που χρησιμοποιείται, σε ότι αφορά στη συχνότητα, στο κόστος, στο χρόνο μετακίνησης, στην απόσταση που θα διανύσει, καθώς και στην παρεχόμενη ποιότητα.
Το μεταφορικό ισοδύναμο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Νορβηγία στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Ακολούθησε η εφαρμογή του για την Κορσική της Γαλλίας. Αρκετά χρόνια αργότερα εφαρμόστηκε και για τις Δυτικές Νήσους της Μεγάλης Βρετανίας. Στην Ελλάδα, εφαρμόζεται στο δρομολόγιο Τήλος – Ρόδος από τον ίδιο τον Δήμο Τήλου και στα Κουφονήσια, Σχοινούσα και Ηρακλειά στη σύνδεσή τους με τη Νάξο (με επιδότηση από το Κράτος των ακτοπλοϊκών εταιριών. Μια εκδοχή εφαρμογής ειδικής πολιτικής για τις μετακινήσεις των νησιωτών είναι τα μειωμένα εισιτήρια (50%) κατοίκων που εφαρμόζονται στα γειτονικά νησιά της Ύδρας και των Σπετσών (σε συγκεκριμένα δρομολόγια). Για την Αίγινα δεν υπάρχει καμίας μορφής εξυπηρέτησης των αναγκών των κατοίκων για φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Η διάλυση του κοινωνικού ιστού των νησιωτικών περιοχών, με τους πειραματισμούς που επιχειρεί το Ελληνικό Κράτος, θα πρέπει να συναντήσει αντιστάσεις. Μια τέτοια αντίσταση, που προτάσσει ως «κοινωνία δικαίου» την εφαρμογή των αρχών της ισότητας και της ισοπολιτείας, είναι η πάλη για το Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Αυτό είναι εφικτό να υλοποιηθεί, μέσα από την καθιέρωση εκπτωτικών – επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων ειδικά για τους κατοίκους των νησιών, σε τέτοια συχνότητα που να ικανοποιεί τις ανάγκες των κατοίκων. Σε αυτά τα δρομολόγια, το κόστος της μετακίνησης προς το Μητροπολιτικό Κέντρο, θα πρέπει να ισοδυναμεί με το κόστος της μετακίνησης οποιουδήποτε πολίτη στην Αττική με τα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς, δηλαδή το καθιερωμένο «ενιαίο» εισιτήριο των 1,40€.
Για το λόγους αυτούς η Οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ Αίγινας, αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να κινητοποιήσει τους πολίτες και μέσα από συνεργασίες με Επαγγελματικές Ενώσεις, Συλλόγους και Φορείς του νησιού, να συνδράμει στην οργάνωση ενός κινήματος για την διεκδίκηση αυτού του Συνταγματικού δικαιώματος.
Με την παρούσα επιστολή, προτείνουμε στους Φορείς, Ενώσεις και Σωματεία της Αίγινας, να συγκαλέσουν τα Διοικητικά τους Συμβούλια ώστε να μας δοθεί η δυνατότητα να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας αλλά και μια σειρά προτεινόμενων ενεργειών για την επίτευξη του παραπάνω στόχου.
Τοπική Επιτροπή ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ΑΙΓΙΝΑΣ

Πηγή: Νέα Εποχή
Βρείτε μας στο Facebook




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Το κόστος 1,40 € μπορεί να μην είναι εφικτό, αλλά με διαφορετικά πλοία μπορεί άνετα να πάει στα 5 € αντί για 10 και 13. Αυτό που δεν θέλει να κάνει ο υπουργός βέβαια γιατί τα έχει κάνει πλακάκια με τους εφοπλιστές είναι να επιβάλει το νόμο και να ορίσει τις συγκοινωνίες ως πακέτα και όποιος θέλει τις αναλαμβάνει. Επίσης χωρίς υπουργική απόφαση απαγορεύεται η μετατροπή των δρομολογίων εφόσον θίγεται το δημόσιο συμφέρον.
    Το ενδιαφέρον είναι ότι η συγκεκριμένη κυβέρνηση τα είχε κάνει πλακάκια από πριν τις εκλογές και όμως την στηρίξαμε γιατί θεωρήσαμε ότι αυτά που κάνει πρέπει να γίνουν. Δεν είναι τώρα η ώρα να αλλάξουμε γνώμη. Η μέρα των εκλογών είναι η στιγμή….

Σχολιάστε