Ανά μία ώρα τα δρομολόγια των ferry boats Πόρου – Γαλατά από Νοέμβρη



Τριάντα χρόνια πίσω γυρνάει τον Πόρο η απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) για τροποποίηση των δρομολογίων των ferry boats Πόρου Γαλατά, ώστε να εκτελούνται ανά μία ώρα, με ωράριο 8:00 με 21:00. Όπως φαίνεται στην επισυναπτόμενη απόφαση, το Συμβούλιο ενέκρινε κατά πλειοψηφία το αίτημα της κοινοπραξίας και έτσι οι κάτοικοι του Πόρου και του Γαλατά θα πρέπει να προσαρμόσουν τις μετακινήσεις τους στην επιθυμία των πλοιοκτητών για εξοικονόμηση κάποιων λίγων ευρώ ημερησίως από τα ενδιάμεσα δρομολόγια που θα γλυτώσουν. Όσο για τους επισκέπτες, ας κόψουν τον λαιμό τους να φτάνουν «παρά πέντε» στον Γαλατά, αλλιώς να περιμένουν μες στον ήλιο μία ώρα μέχρι να τους κάνουμε την τιμή να τους δεχτούμε. Και φυσικά, αν εργάζονται και θέλουν να έρθουν στον Πόρο Σαββατοκύριακο, να πάρουν άδεια από τη δουλειά τους την Παρασκευή, για να μπορέσουν να φύγουν εγκαίρως ώστε να προλάβουν το τελευταίο δρομολόγιο από Γαλατά στις 9:00 το βράδυ.
Έτσι κι αλλιώς δεν έχουν και πολλές εναλλακτικές λύσεις, αφού τα πλοία από Πειραιά είναι πλέον μόλις δύο (το Σ.Α.Σ. δεν ενέκρινε την δρομολόγηση του Πρωτεύς) και τα δρομολόγιά τους σπάνια. Αν δεν τους αρέσει, ας πάνε αλλού! (η ειρωνεία είναι ότι οι πολλοί από αυτούς θα ξόδευαν τα λεφτά τους σε κάποια από τις επιχειρήσεις των ίδιων επιχειρηματιών που έχουν τα ferry boats, οι οποίο παράλληλα ασχολούνται και με τον τουρισμό – τρομάρα τους!)

Ρητορικό ερώτημα: τι ενέργειες έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια οι εκπρόσωποι του νησιού μας στην τοπική και κεντρική διοίκηση για να αποτρέψουν αυτή την κατάσταση και να διασφαλίσουν την πρόοδο του νησιού μας; Γιατί κάτι τέτοιες αποφάσεις είναι που σηματοδοτούν την παρακμή ενός τόπου…




Comments (16)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Κώστας says:

    Να δεις που όλα αυτά γίνονται για να πηγαινοέρχεται ο κόσμος με τα Flying Dolphins και όχι με τα αυτοκίνητα τους.
    Τώρα θα μου πεις οι ιδιοκτήτες των Ferry Boats δεν βλέπουν ότι κοντοπρόθεσμα ίσως να κερδίσουν μερικά Ευρώ αλλά μακροπρόθεσμα οι δουλειές τους θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο χάνοντας έτσι πολλά περισσότερα;
    Εεε τι να πεις δεν είναι και όλοι οι άνθρωποι έξυπνοι ή πιο απλά μερικοί δεν μπορούν να δουν πιο μακριά από την μύτη τους, έτσι πιάνονται κορόιδα από μερικούς πιο πονηρούς που τους εκμεταλλεύονται κανονικά.
    Τι να πει κανείς..

  2. Η απόφαση του Σ.Α.Σ με την οποία εγκρίνει την αίτηση της Κοινοπραξίας Πόρου-Γαλατά, είναι ακόμα μια απόδειξη του πόσο αδιάφορη είναι η Πολιτεία για τους κατοίκους της Περιφέρειας.

    Δίχως να λάβει υπόψη τις θέσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και των Επαγγελματικών Φορέων του νησιού, η πλειοψηφία μιας κρατικής επιτροπής (από την οποία κάποιοι μπορεί να μην έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους στο νησί) και δίχως ΚΑΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ, εγκρίνει ουσιαστικά τη μείωση κατά 50% της σύνδεσης του Πόρου με την Πελοπόννησο.

    Σίγουρα ζούμε σε εποχές ελεύθερης οικονομίας και ο κάθε επιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα να ορίζει τους όρους λειτουργίας της επιχείρησης του. Όμως η σύνδεση ενός νησιού με την στεριά, αποτελεί και κοινωνικό έργο που ορίζει τις τύχες και την οικονομία του συνόλου των κατοίκων. Γιαυτό πριν λαμβάνονται τόσο ζωτικής σημασίας αποφάσεις πρέπει να υπάρχει εκτεταμένη διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και τις αρχές.

    Σε αυτά τα πλαίσια πρέπει να γίνουν άμεσα κινήσεις για την ανατροπή της συγκεκριμένης απόφασης του Σ.Α.Σ που σημειωτέον αποτελεί απλή γνωμοδοτική εισήγηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης. Πρέπει όλοι οι φορείς του Πόρου να στείλουν το κατάλληλο μύνημα και να ζητηθεί από τους βουλευτές μας να στηρίξουν την θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Πόρου για το θέμα.

    Αν τα παραπάνω αποτύχουν ίσως πρέπει να δούμε ξανά το θέμα της λειτουργίας Δημοτικής Επιχείρησης θαλάσσιων Συγκοινωνιών ή Λαικής Βάσης για την προστασία της οικονομίας και την τουριστική ανάπτυξη του Πόρου και της ευρύτερης περιοχής.

    Δημήτρης Συξέρης
    Δημοτικός Σύμβουλος Πόρου
    Πρόεδρος Ε.Τ.Α.Π Δήμου Πόρου
    Γ.Γ Εμπορικού-Επαγγελματικού Συλλόγου Πόρου

  3. Μαρία says:

    Πλοίο δεν υπάρχει, ferry δεν υπάρχει. Τουρίστες προφανώς, δε θα μας προτιμήσουν. Ο τουρισμός στον Πόρο πεθαίνει, τα συμφέροντα, ολίγων και συγκεκριμένων, ζουν και βασιλεύουν. Η πιθανότητα της γέφυρας σας φαίνεται ακόμη ότι χαλάει τη γραφικότητα του τοπίου; Γιατί κανείς δεν το ψάχνει ενδελεχώς;

  4. Πάνος Θεοχάρης says:

    Η ελπίδα δεν έχει χαθεί εντελώς, αφού οι αποφάσεις του Σ.Α.Σ. δεν είναι δεσμευτικές για τον υπουργό.

    Το κακό είναι η αναβολή του στ.12.β που δίνει άλλη προοπτική για τον τόπο μας.

  5. χρήστος says:

    Είμαστε η χώρα των αξιοποιημένων αναξιοτήτων και των αναξιοποίητων αξιών.

    Βασίλης Ραφαηλίδης, 1934-2000, Δημοσιογράφος & κριτικός

  6. Αλέξης says:

    Εχω να κάνω 3 παρατηρήσεις:
    1. Ο δήμος Πόρου θυμήθηκε πολύ αργά να αντιδράσει και η αντίδρασή του ήταν σπασμωδική και εξ αρχής καταδικασμένη έτσι όπως έγινε. Η αντιπολίτευση φωνάζαμε τόσο καιρό, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
    2.Ο κ Συξέρης μιλά για ελεύθερη οικονομία. Οκ. Έχει τα δίκαιά του. Εγώ σαν οικονομολόγος-αυτό σπούδασα- ενημερώνω ότι η κατάσταση της αγοράς φερυ μπόατ στον Πόρο αποτελεί τον απτό ορισμό του λεγόμενου καρτέλ.Από πάσα άποψη και ερμηνεία.άρα καμία ελεύθερη οικονομία. ΚΑΡΤΕΛ που κάνει ό,τι γουστάρει και κανείς δεν μιλάει. Και αν δεν έχει αρμοδιότητα ο δήμος, έχει άλλα μέσα να τους κάνει την ζωή δύσκολη.ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ. Αλλά δεν…
    3.Ο Πόρος βουλειάζει μαζί με την Ελλάδα αλλά φοβάμαι ότι βρίσκεται στην πρύμνη και το πλοίο βουλείαζει με την προπέλα. Πού είναι οι επιχειρηματίες του νησιού να αντιδράσουν δυναμικά στα κακώς κείμενα; Γιατί πέφτουν τα λύματα στη θαλασσα και δεν ανοίγει ρουθούνι; Είμαστε άξιοι των επιλογών μας του 80%. Όποιος είναι ευχαριστημένος να το ξαναεπιλέξει

    Ευχαριστώ,
    Αλέξης Δημητριάδης

  7. Απόστολος Ιωαννίδης says:

    Αξιότιμοι κύριοι,

    Μετά από 47 χρόνια ιδιοκτήτης εξοχικής κατοικίας στο Ασκέλι νομίζω ότι δικαιούμαι να τοποθετηθώ από το ηλεκτρονικό βήμα.

    Για αρχή θα ήθελα να υπενθυμίσω σε όλους τα παρακάτω:

    Που ήσασταν όλοι όταν προσπάθησε η πολιτεία να δημιουργήσει την περιβόητη γέφυρα διασύνδεσης της νήσου με την Πελοπόννησο
    Που ήσασταν όταν με τις μαύρες σημαίες αποκηρύσσατε την Πολιτεία στην προσπάθεια της να φτιάξει τη γέφυρα με το πρόσχημα χαμένες θέσεις εργασίας
    Που ήσασταν όταν τόσοι ιδιοκτήτες-πλοιοκτήτες του Σαββατοκύριακου έπαιρναν αθρόα άδεια εκμετάλλευσης φέρρυ με αποτέλεσμα να έχουμε κατά αναλογία περισσότερα και από τη γραμμή Ρίο- Αντίρριο αλλά με μηδενική εξυπηρέτηση
    Που ήσασταν όταν άνθρωποι συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου ζητούσαμε την επέκταση δρομολογίων των φερρυ τα Σαββατοκύριακα με το πρόσχημα προσφοράς καταλύματος σε όσους θα ήθελαν να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, ώστε να μην χρειάζεται να παρακάρουν στο υψηλού ρίσκου πάρκινγκ του Γαλατά
    Που ήσασταν όλοι εσείς όταν μετά την κατασκευή του σταθμού επεξεργασίας λυμάτων, κάποιοι προφανώς χρηματισμένοι από κάποιους άλλους τοποθετούσαν στα φρεάτια σκουπίδια, κουβέρτες και άλλα ώστε να φράζουν και να διαλύονται. Παρακαλώ να μη με αμφισβητήσετε διότι τα έχω καταγράψει τηλεοπτικά
    Για ποια πλοία συζητάτε όταν το μέσο κόστος στα Ιπτάμενα είναι 22.50 ΕΥΡΟ και με το που εισέρχεται στο δίαυλο μειώνει ταχύτητα με το πρόσχημα εντολής από το Λιμεναρχείο, καταλήγοντας τελικά να επιλέγεις ένα γρήγορα μέσο που όμως γίνεται σκοπίμως αργό. Τον καιρό μου υπήρχαν πόσα πλοία που έκαναν τη διαδρομή, μήπως να τα υπενθυμίσω ή μήπως τα συμφέροντα που θίγονται είναι μεγαλύτερα

    Ας μη σχολιάσω τη γενικότερη συμπεριφορά σε αυτούς έχουν εξοχικές κατοικίες, οι οποίοι αποδεδειγμένα αφήνουν σημαντικά ποσά στο νησί

    Δυστυχώς όλα σχετίζονται με τη σχετική απόφαση

    Και επιτέλους όλα αυτά τα έτη που έχουν περάσει ποιοι πραγματικά ασχολήθηκαν με την αξιοποίηση τουριστικά της γεωπολιτικής θέσης του Πόρου, δίνοντας εργασία σε όλους τους επαγγελματίες

    Ας μη γελιόμαστε Κύριοι. Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία ακόμα και των κατοίκων του νησιού για λόγους άγνωστους σε μένα ή για λόγους μικροπολιτικής, φροντίζουν ώστε το νησί να καταποντιστεί παντοιοτρόπως. Γιατί; Για να βρεθούν κάποιοι σωτήρες; Αυτοί οι σωτήρες προφανώς δεν επιθυμούν συγκρουσθούν με τις συντεχνίες, για την εξυπηρέτηση της δικής τους ατζέντας.

    Εν κατακλείδι η απόφαση για ανά μία ώρα τα δρομολόγια των φερρυ από τον ερχόμενο Νοέμβριο δεν με εκπλήσσει καθόλου. Εύχομαι να γίνει μόνιμη απόφαση για όλους τους μήνες του χρόνου, όπως επίσης εύχομαι τα χειρότερα για το νησί το ίδιο. Έχω προχωρήσει ήδη σε πωλητήριο της εξοχικής μου οικίας και με χαρά βλέπω ότι και άλλοι γείτονες πράττουν το ίδιο, σε οίκους του εξωτερικού. Επίσης με όσα η θέση μου ως επαγγελματίας μου επιτρέπει, διακρίνω κινήσεις από αυτούς τους οίκους να αλλοιώσουν πλήρως την χλωρίδα του νησιού προκειμένου να δημιουργήσουν αυτόνομες ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες δεν θα εξαρτιόνται από αποφάσεις των φερρυ. Ειδικότερα στην εποχή του διαδικτύου η πληροφόρηση ταξιδεύει άμεσα, γρήγορα, χωρίς μοναδική αποτύπωση της αλήθειας και σε όλες τις γλώσσες.

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και λυπάμαι ειλικρινά για την κατάντια του νησιού από τους ανθρώπους του.

    Με τιμή

    Απόστολος Ιωαννίδης

  8. Αξιότιμε κ. Ιωαννίδη,

    Καταλαβαίνω την αγωνία και την απογοήτευση σας για τα διαχρονικά προβλήματα που υπάρχουν στο νησί μας. Ο Πόρος είναι μια μικρογραφία της Ελληνικής Κοινωνίας, με τις αγκυλώσεις και τις ιδιαιτερότητες του. Η επαγγελματική μου σταδιοδρομία με ανάγκασε να λείπω για πολλά χρόνια τόσο σε Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό, όμως πριν 2 χρόνια επέστρεψα στο νησί μου και αποφάσισα να ασχοληθώ και με τα κοινά.

    Η καθημερινή μου ενασχόληση με το νησί με έχει βοηθήσει να διαπιστώσω από κοντά τα προβλήματα που υπάρχουν και ιδιαίτερα των συγκοινωνιών τόσο με την απέναντι ακτή όσο και με τον Πειραιά.

    Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν για να βελτιώσουν τις συνθήκες της καθημερινότητας στο νησί σε όλα τα επίπεδα, τόσο από τη Δημοτική Αρχή όσο και από τους επαγγελματικούς Φορείς. Αυτή είναι μια επίπονη και δύσκολη διαδικασία με κυρίαρχο εμπόδιο την κακή νοοτροπία και την αδράνεια της κρατικής γραφειοκρατίας.

    Ο Δήμος Πόρου και οι τοπικοί φορείς πολλές φορές σκοντάφτουν στην έλλειψη κοινής λογικής όπως και η πρόσφαση απόφαση του Σ.Α.Σ που μειώνει τη διασύνδεση του Πόρου με την Πελοπόννησο χωρίς να βασιστεί σε κάποια οικονομοτεχνική μελέτη, απλά σε μια αίτηση της κοινοπραξίας.

    Σεβόμαστε την απόφαση σας να εγκαταλείψετε τον Πόρο και ευχαριστούμε για την προτίμηση σας τόσα χρόνια, αλλά εμείς θα παραμείνουμε και θα παλέψουμε να αλλάξουμε τα υπάρχοντα προβλήματα και να ξαναδώσουμε όραμα και προοπτική στο νησί.

    Με εκτίμηση

    Δημήτρης Συξέρης

  9. Μαρία says:

    Στο νησί πάντα υπήρχαν οι ντόπιοι και οι “ξένοι”. Οι “ξένοι” που αγόρασαν γη, που έχτισαν σπίτια, που άφησαν χρήματα στον τόπο και τους επιχειρηματίες του, αλλά που δεν σκέφτηκαν να “μεταφέρουν” τα πολιτικά τους δικαιώματα. Στον Πόρο μόνο τα ψηφαλάκια μετράνε. Αν δε δίνεις ψηφαλάκια θεωρείσαι πάντα “ξένος” έστω κι αν έχεις ζήσει όλα σου τα καλοκαίρια εκεί. Κάποτε, 1η Αυγούστου κατέβαιναν 18 δρομολόγια γεμάτα κόσμο, κάποτε δεν υπήρχε κατάλυμα άδειο και οι τουρίστες κοιμόντουσαν στις ταράτσες. Η εποχή αυτή έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
    Κύριε Συξέρη, αντί να αποχαιρετάτε τον κ. Ιωάννίδη, επειδή γνωρίζω ότι είστε σκεπτόμενος άνθρωπος, αναλογιστείτε πως θα προσελκύσετε ξανά τον τουρισμό. Αν η λύση “γέφυρα” δεν είναι εφικτή, γιατί δεν βρίσκετε τρόπο να μειώσετε την απόσταση στο δίαυλο υποχρεώνοντας τα φέρρυ να “δένουν” και πάλι μπροστά στην Αγροτική τράπεζα με ταυτόχρονη μείωση του ανεπίτρεπτα υψηλού εισιτηρίου τους; Γιατί δεν κάνετε κάτι για το επίσης ανεπίτρεπτα ακριβό εισιτήριο στις βάρκες; Κάποτε υπήρχαν βάρκες για όλες τις παραλίες του νησιού, αλλά και της Αλυκής, κάποτε υπήρχε λεωφορείο όλο το χρόνο. Γιατί αφήνουμε να περιοριστεί η τουριστική περίοδος στο πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου και δεν κάνουμε τα πάντα για να την επιμηκύνουμε; Η απάντηση τελικά είναι απλή: Γιατί οι αρχές του νησιού δεν το επιθυμούν. Είμαστε δίπλα στην Αθήνα και συμπεριφερόμαστε σαν να είμαστε ακριτικό νησί. Αλήθεια επειδή κάτι έμαθα για τους αναμεταδότες, τηλεόραση θα έχουμε τον Αύγουστο ή να φέρω dvd μαζί μου;

  10. Κώστας says:

    Αξιότιμε κ.Ιωαννίδη

    Θα ήθελα και εγώ να σας κάνω τις ίδιες ακριβώς ερωτήσεις που και εσείς κάνετε στην επιστολή σας.
    Που είσαστε εσείς κ. Ιωαννίδη όταν συνέβαιναν όλα αυτά που αναφέρετε;
    Ποιά είναι κ. Ιωαννίδη η συμμετοχή σας στις προσπάθειες για την βελτίωση του Τόπου που διαλέξατε να κάνετε την εξοχική κατοικία σας και να απολαμβάνετε τις ομορφιές του;
    Γιατί κ.Ιωαννίδη όταν χρειάζεται να δώσετε έναν αγώνα για να βελτιώσετε κάποια πράγματα στον τόπο που εσείς διαλέξατε να κάνετε τις διακοπές σας, γίνεστε “ρίψασπις” και απλώς μετακομίζετε σε έναν άλλο τόπο διακοπών;
    Κε Ιωαννίδη εάν όλοι οι Έλληνες αντιδρούσαμε όπως εσείς και απλώς ευχόμαστε τα χειρότερα για κάτι το οποίο δεν ικανοποιεί τα “standard” μας, τότε όχι μόνα δεν θα είχαμε Θερμοπύλες αλλά όλοι οι Έλληνες θα είχαμε αναχωρήσει σε αναζήτηση άλλων πατρίδων.
    Κώστας Διαλυνάς

  11. Αλέξης says:

    Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουμε να τα ρίχνουμε όλα στην γραφειοκρατία. Εμείς τι άνουμε είναι το ερώτημα; Στην προηγούμενη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ γιατί δεν πήγαμε; Γιατί δεν τους κάνουμε τον βίο αβίωτο; Υπάρχουν πολλοί τρόποι και ο Δήμος πολύ απλά δεν θέλει. Είναι τόσο απλό. Όλοι ξέρουν και καταλαβαίνουν. Γιατί κε Δρούγκα δίναμε σαν νησί δωρεάν ρεύμα σε φερυ μπόατ μέχρι να κάνει κάποιος καταγγελία; Τους χρωστάγαμε χάρη και δεν το ξερα; Γιατί δεν παρακολουθεί κανείς αν τα δρομολόγια εκτελούνται στην ώρα τους; Είναι δουλειά του Λιμεναρχείου; Ο.κ. βοηθήστε τους… Γιατί τους αφήνουμε να βάφουν τα πλοία τους στο λιμάνι; Τί είμαστε ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη; Όχι τους κάνουμε χάρη….. Ελάτε τώρα κύριοι του Δήμου. Είστε η Αρχή του Πόρου. Αν θέλετε έχετε τρόπους. Εγώ είπα 1-2 και τους λιγότερο πονηρούς.
    Αναλογιστείτε την απογοήτευση του κ.Ιωαννίδη που τον κάνατε και απηυδησε μετά από τόσα χρόνια…. Διαφωνώ με κάποιες απόψεις του όπως η γέφυρα που θα μας κάνει Χαλκίδα αλλά εν συνόλω ο άνθρωπος για μένα έχει δίκαιο. Και εν πάσει περιπτώση που θα περιμένει ο κόσμος το φέρυ στο έκτρωμα που κάνατε στο λιμάνι του Πόρου; Πού είναι οι σκιές και οι τουαλέτες που προέβλεπε η μελέτη; Αν δε έρχεται κανείς προς τον Πόρο τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Υποδομές ΜΗΔΕΝ ΜΗΔΕΝ ΜΗΔΕΝ. Κόσμος έρχεται στο νησί όχι ζώα.
    Κρίμα πάντως. Συμπεριφερόμαστε σαν μονοπώλιο αλλά δεν είμαστε!!!!

  12. sakis says:

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ POROSNEWS ΕΓΙΝΕ Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ.

  13. Αλέξης says:

    Κε Σάκη,
    αν εμεις είμαστε η μειοψηφία όπως λέτε -που πραγματι είμαστε τουλάχιστον πολιτικά- εσείς που είστε η πλειοψηφία, κοιτάχτε σας παρακαλώ θερμά να συμμορφώσετε το νησί ώστε να μην βιώνουμε αυτές τις τριτοκοσμικές καταστάσεις καθημερινα. Επίσης καλό θα ήταν να βάλετε κι ένα επώνυμο να ξέρουμε ποιός είστε. Εγώ έγω βάλει πάντως…Θα μπορούσα να εμφανιστώ κι εγώ ως Σάκης…..
    Α και αν θέλετε-λέμε α- γράψτε και κάτι για την ταμπακέρα κε Σάκη. Κακό δεν κάνει νομίζω. Νομίζω;

  14. Απόστολος Ιωαννίδης says:

    Αξιότιμε κύριε Κωνσταντίνε Διαλυνά,

    Αξιότιμοι λοιποί γράφοντες στο ιστολόγιο με εξαίρεση την Κυρία Μαρία η οποία δείχνει να είναι αληθινά προσγειωμένη στο σήμερα από αυτά που περιγράφει, έχουμε κοινούς τόπους, κοινές εικόνες και είναι πραγματική «Ποριότισα».

    Τα εισαγωγικά διότι δεν γνωρίζω τον πραγματικό τόπο καταγωγής της Κυρίας, γνωρίζει όμως πάρα πολύ καλά τα δρώμενα του νησιού ας πω από το 1969 και μέχρι σήμερα. Επίσης από τα γραφόμενα της δείχνει ότι όντως συμμερίζεται το νησί και θλίβεται από την κατάντια του εξαιτίας μερίδας καρεκλοκένταυρων και τεμπέληδων.

    Στα σαράντα επτά χρόνια που είχα την εξοχική μου κατοικία, κοντεύοντας τα 70 πια βαρέθηκα υποσχέσεις, ευχολόγια δήθεν βαρύγδουπες εκφράσεις περί εγκατάλειψης θέσεως και αγγλικά της πεντάρας:
    Ειδικότερα όταν
    Μετά από παράσταση της Επιδαύρου, το καλοκαίρι που μας πέρασε βρήκαμε το αυτοκίνητο μας σπασμένο στο παρκινγκ του Γαλατά
    Όταν γινόντουσαν τα επεισόδια για την κατασκευή της γέφυρας και όλοι οι αχαρακτήριστοι έτρεχαν με μαύρες σημαίες δημιουργώντας κοπετό και σαματά και απειλές στους υπέρμαχους της
    Όταν μου κατέστρεψαν το σπίτι μετά από την ανωτέρω δραστηριότητα χωρίς να έχω την παραμικρή προστασία ως απλός πολίτης
    Για να μην αναφερθώ στα όργια αποχαρακτηρισμού δασικών εκτάσεων για την κατασκευή πολυτελών οικιών….

    Φοβάμαι πως η Κυρία Μαρία έπιασε πλήρως το νόημα της εγκατάλειψης του νησιού πρώτα από όλα από τους ίδιους τους κατοίκους του. Αν ένα καλό έκαναν τα προηγούμενα κοινωνικά δρώμενα είναι η τεκμηρίωση του δικαιώματος αμοιβής χωρίς εργασία. Συνεπώς είναι εμφανές ότι οι «Ξένοι» δεν είναι πλέον επιθυμητοί. Σε αυτούς λοιπόν που δεν επιθυμούν τους «Ξένους» κάνουμε το χατήρι και επιλέγουμε τόπους που ακούμε ευχαριστώ από τους εκεί κατοίκους, που εκτιμούν τα λίγα ή τα πολλά EURO που αφήνουμε στον τόπο τους, που με τη συμπεριφορά τους μας δημιουργούν το έρισμα να τους επισκεφτούμε χειμώνα καλοκαίρι. Γνωρίζετε γιατί; Γιατί ο κόσμος πάει μπροστά, ενημερώνεται, σχολιάζει, ξοδεύει το εισόδημα του συνειδητά, γιατί υπάρχουν 2 στιγμές που δεν μπορείς να κάνεις τίποτα απολύτως και μόνο μία στιγμή που μπορείς πραγματικά να αντιδράσεις. Οι 2 στιγμές είναι το χθες και το αύριο, ενώ η μία στιγμή είναι το σήμερα. Τι γίνεται λοιπόν σήμερα; Μα τίποτα!!!!!!!!!!!

    Συνοψίζοντας επειδή τα πολλά λόγια είναι φρέσκος αέρας, το διαταύθα επιβάλει τις απαράδεκτες τιμές των φέρρυ, τα δρομολόγια όποτε οι ιδιοκτήτες τους το επιθυμούν, τη δραστική μείωση των δρομολογίων συμβατικών πλοίων και τέλος τη φαγωμάρα μεταξύ των υπευθύνων εντός εκτός και επί αυτά. Ας τους κάνουμε λοιπόν το χάρη μήπως και έπειτα από αυτό κάποιοι πετύχουν τους δόλιους σκοπούς τους, κάποιοι γίνουν ακόμα πλουσιότεροι και κάποιοι φέρουν την επικείμενη καταστροφή γρηγορότερα.

    Με τιμή

    Απόστολος Ιωαννίδης

  15. Αλέξης says:

    Κύριε Ιωαννίδη,

    εκτός από την γέφυρα, δεν καταλαβαίνω πού αλλού διαφωνούμε; Συμφωνούμε σε όλα τα άλλα νομίζω. Φυσικά κανείς δεν δικαιούται να διαφωνεί με τρόπους που ξεφεύγουν της κοσμιοτητας. Πάντως για το ζήτημα της γέφυρας, που προφανώς, θα είχε και κάποια θετικά σημεία, διαφωνούμε. Πιστεύω πως ο Πόρος πρέπει να προσανατολιστεί σε έναν πιο παραδοσιακό χαρακτήρα. Θα θυμάστε ότι παλαιότερα υπήρχε δίκτυο μεταφορών με λάντζες. Εγώ θυμάμαι ότι πηγαίνανε λάντζες σε όλα τα σημεία και παραλίες του Νησιού και του ηπειρωτικού δήμου. Προσωπική μου άποψη είναι ότι η γέφυρα θα αφαιρούσε από τον παραδοσιακό χαρακτήρα του νησιού. Καλλίτερα οι επισκέπτες της μίας ημέρας να αφήνουν το αυτοκίνητό τους στον Γαλατά, σε ένα όμως οργανωμένο parking και μία προβλήτα της προκοπής, με λάντζες κοντά για να μπορούν και πιο γρήγορα και πιο φθηνά να επισκεφθούν το νησί. Έτσι θα επιτύχουμε και μία ευρύτερη προστασία του περιβάλλοντος που τόσο έχει θιγεί τα τελευταία χρόνια. Ο Πόρος είναι ένα πανέμορφο μέρος. Όσο περισσότερα αυτοκίνητα μπαίνουν στο νησί και χρησιμοποιούνται λόγω έλλειψης συγκοινωνιών τόσο χειρότερο είναι. Θα προτιμούσα τον περιφερειακό δρόμο ΒΙΟΚΑ-ΦΟΥΣΑΣ στην προτέρα κατάστασή του, που μπορούσε κανείς να κάνει ποδήλατο ή να περπατήσει μέσα στη φύση. Σκεφτείτε ποιούς εξυπηρετεί η άσφαλτος. Ποιός περνάει από εκεί και για ποιόν λόγο χρειάζεται την άσφλατο; Για όλα αυτά κάποιοι αγωνιζόμαστε ακόμα-χωρίς αυτό να εμπεριέχει υποννοούμενο.Εγώ προσωπικά σας καταλαβαίνω και ίσως αν συνεχίσω να αντιμετωπίζω τα ίδια να τα παρατήσω κι εγώ στα 70 μου.Θα έπρεπε το νησί να προσέχει τους “ξένους” σαν κόρη οφθαλμού. Εξ άλλου ο καλλίτερος μελλοντικός μας πελάτης θα έπρεπε να είναι ο εν ενεργεία πελάτης μας. Τέλος, δυστυχώς η φαγωμάρα μερικές φορές είναι μονόδρομος. Ξέρετε ότι σε αυτό το πρόβλημα μπορεί να φταίει μόνον ένας…

    Κα Μαρία αντιλαμβάνομαι τον προβληματισμό σας για την επαναφορά των φέρυ στην μικρή προβλήτα αλλά δημιουργείται ένα σοβαρό προβλήματα:διοχετεύονται τα αυτοκίνητα στον παραδοσιακό οικισμό που δεν αντέχει τέτοιον συγκοινωνιακό φόρτο. Σύμφωνοι, το ταξείδι μεγαλώνει αλλά νομίζω όχι σημαντικά. Ούτε το κόστος επηρεάζει το 1/10 (δεν ξέρω πόσο ακριβως)του μιλίου παραπάνω που διανύουν τα φέρυ μέχρι την μεγάλη προβλήτα.

    Να είστε καλά,
    Αλέξης

  16. Γιάννης says:

    Σεβόμενος τις παραπάνω απόψεις ,νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια , ένα δημοφιλές παιχνίδι είναι, να παίζουμε ρόλους επωνύμων παραγόντων, πολιτικών-ποδοσφαιρικών κλπ. και να λέμε τι θα κάναμε αν ήμασταν στη θέση τους. Φοβάμαι ζώντας στο ρητορικό μας Πιθάρι, απομακρύνουμε τα προβλήματα μας και εμείς απομακρυνόμαστε από την πραγματικότητα. Η σημερινή εικόνα είναι το αποτέλεσμα μιας άδικης και παράλογης διαχείρισης του φυσικού μας πλούτου και των κοινωνικών αξιών. Είναι καιρός οι ανθρώπινες αξίες και ανάγκες να πρωταγωνιστήσουν φτιάχνοντας τη (δική μας αυλή) και κατακτώντας τον χαμένο μας πολιτισμό.

Σχολιάστε